صفحه اصلی > ادبیات جهان : معرفی کتاب آرزوهای بزرگ | چارلز دیکنز
ads

معرفی کتاب آرزوهای بزرگ | چارلز دیکنز

کتاب آرزوهای بزرگ

کتاب آرزوهای بزرگ، یکی از معروف ترین آثار ادبی چارلز دیکنز، داستان پسر بچه 7 ساله ای به نام پیپ را روایت می کند که با خواهر و برادر شوهرش در خانه ای روستایی زندگی کوچک و متوسطی دارد. در طول داستان، پیپ با چندین نفر آشنا می شود که تاثیر زیادی بر تصمیمات و آینده او دارند تا اینکه…

خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ:

در روز کریسمس، زمانی که پیپ در قبرستانی نزدیک قبر والدینش بود، با یک جنایتکار آشنا می شود و از روی شفقت و مهربانی به او کمک می کند. مدتی می گذرد و زنی میانسال و ثروتمند به نام هاویشم از پیپا می خواهد که در مورد پاداش با او صحبت کند.خانم هاویشام زنی بداخلاق است و در یک عمارت قدیمی زندگی می کند.

معشوقش در روز عروسی او را بسیار بی رحمانه ترک کرد، بنابراین او می خواهد از همه مردان انتقام بگیرد.خانم هشام از استلا، دختری زیبا اما مغرور و بیهوده مراقبت می کند تا او را وادار به رفتار با نفرت و نفرت کند. در همین حال پیپ با دیدن خانه خانم گاویشم دل دختر را به دست می آورد.استلا دختری خودخواه و حریص بود که همیشه به زندگی فقیرانه و فروتنانه پیپ می خندید.

در همین حین، پیپ که از سخنان استلا سرگرم شده است، به توسعه رویاهای بزرگ فکر می کند، مانند زندگی در یک عمارت! از این لحظه به بعد، پیپ رویاهای بزرگ خود را دنبال می کند و اتفاقات عجیبی برای او رخ می دهد که منجر به یک نتیجه هیجان انگیز می شود.

 نگاهی به کتاب آرزوهای بزرگ:

کتاب آرزوهای بزرگ

انتظارات بزرگ یکی از بهترین آثار چارلز دیکنز است که مضامینی مانند زندگی لوکس و طبقه پایین، عشق و ترس، قتل و جنایت را به تصویر می کشد. او در این کتاب تضاد بین تاریکی و روشنایی را برای شما شرح می دهد.

«آرزوهای بزرگ» روایتی از دردها و سختی هایی است که هر فردی ممکن است در زندگی خود با آن روبرو شود. مشکلاتی که می تواند هر فردی را حتی از انسانیت منزوی کند. این کتاب به شما نشان می دهد که ثروت شخصیت شما را تغییر نمی دهد و باید در مسیر درستی قرار بگیرید تا به خود واقعی خود برسید و انسانیت درونی خود را پیدا کنید.

سلمان رشدی : 12 کتاب قابل توجه سلمان رشدی
بیشتر بخوانید

چارلز دیکنز در این کتاب تفاوت های خوب و بد، بخیل و بخشنده، بی رحم و شجاع را از طریق اعمال و رفتار شخصیت ها شرح می دهد. این تصاویر ایده آل و واقع گرایانه است که باعث درخشش آثار چارلز می شود.

درباره چارلز دیکنز

کتاب آرزوهای بزرگ | چارلز دیکنز

چارلز دیکنز (چارلز دیکنز) به خوبی زندگی مردم فقیر و ستمدیده جامعه خود را ترسیم کرد و مردم انگلستان عاشق آثار او شدند و او در طول زندگی خود در بین مردم خود بسیار محبوب بود. دیکنز اطلاعات زیادی در مورد افراد جامعه خود داشت و از تخیل، روان و قلم قدرتمند خود برای نوشتن داستان های لذت بخش و جذاب استفاده می کرد.

دیکنز 58 سال عمر کرد و در طول زندگی‌اش برای خواندن آثار خود به سراسر انگلستان سفر می‌کرد و در تالارهای عمومی آن‌ها را می‌خواند. سفرهای دائمی که او برای خواندن آثارش داست منجر شد تا از قدرت جسمانی او بکاهد و در مدت زمانی کوتاه از دنیا رفت.

اقتباس فیلم از کتاب آرزوهای بزرگ:

در سال 1946 دیوید لین کارگردان و فیلمنامه نویس مشهور انگلیسی فیلمی به همین نام بر اساس کتاب رویاهای بزرگ تولید کرد. این فیلم به خوبی نشان دهنده حقایق اجتماعی و سیاسی است که دیکنز در کتاب روایت کرده و در سال 1947 جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری سیاه و سفید را دریافت کرد.

بخشی از کتاب آرزوهای بزرگ:

یک روز عصر که هوا خیلی سرد بود و کم کم رو به تاریکی می‌رفت، پیپ به تنهایی به قبرستان کلیسا رفت.

باد به شدت در اطرافش زوزه می‌کشید. پیپ به سنگ قبر پدر، مادر و پنج برادر کوچکش نگاه کرد و برای اولین بار درک کرد همه آن‌ها مرده و برای همیشه ترکش کرده‌اند. احساس تنهایی و ترس وجودش را فرا گرفت و شروع به گریه کرد. در همین لحظه، ناگهان صدایی فریاد زد: صدایت را ببر…

و ناگهان پیپ مردی قوی هیکل را در برابرش دید.

مرد با خشم او را در میان دستان تنومندش که به وسیله خارها و نیش گزنه‌ها زخمی شده بود گرفت.

پیپ به شدت ترسید. قبلاً هرگز آن مرد را ندیده بود. مرد لباس‌های کهنه و کثیفی به رنگ خاکستری به تن داشت و زنجیری آهنین به دور قوزک پایش به چشم می‌خورد. لباس‌هایش و دستمال گردنی که دور گردنش بسته بود خیس و گل‌آلود بودند.

مکتب نیهیلیسم
بیشتر بخوانید

مرد غرید: اسمت چیست؟
پیپ با ترس گفت: پیپ آقا.
مرد پرسید: کجا زندگی می‌کنی؟
پیپ به کلبه‌ای که حدود یک مایل دورتر از آن‌جا قرار داشت اشاره کرد.

با تشکر از همراهی و توجه شما عزیزان با مجله بامدادی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

هفده + پنج =