صفحه اصلی > سینما : معرفی فیلم اکسیژن
ads

معرفی فیلم اکسیژن

فیلم اکسیژن

معرفی فیلم اکسیژن

معرفی فیلم اکسیژن : Alexandre Aja هیجان انگیز فضای بسیار محدودی را ایجاد می کند تا “خزیدن” عالی خود را در ” فیلم اکسیژن ” این هفته عالی که امروز در Netflix برگزار می شود ، دنبال کند. این ممکن است قبل از این باشد که جهان چیزی در مورد COVID-19 بداند (و آن هاتاوی را قبلاً به آن متصل کرده بود) ، اما این واقعاً مانند “هیجان انگیزترین” (هیجان انگیزترین) هنوز به روش غیر قابل پیش بینی خود احساس می شود.

داستان فیلم اکسیژن

فیلم اکسیژن در مورد انزوا ، از دست دادن و آینده نامشخص است. در ژوئیه سال 2020 شلیک شد ، و به وضوح تمام نگرانی های بین المللی در مورد کاهش میزان اکسیژن دریافتی را منعکس می کند حتی اگر به روشی غیرقابل تصور ظاهر شود. از همه مهمتر ، این نمایش خیره کننده ای از ملانی لورن (“بدزداهای نامطلوب”) ، که مالک صفحه نمایش به عنوان تنها شخصیت واقعی فیلم اکسیژن است.

بیشتر بخوانید : کتاب های سارتر

” فیلم اکسیژن ” با جهت گیری قوی در فضایی کاملاً محدود و کار خارق العاده لورن ، باید برای افرادی که به دنبال چیزی برای تماشای Netflix هستند ، مانند یک تنفس هوای تازه احساس شود.

لوران نقش لیز هانسن را بازی می کند ، پزشکی که در یک اتاق برودتی از خواب بیدار می شود و هیچ خاطره ای از نحوه حضور خود در آنجا ندارد. در حقیقت ، به نظر می رسد خاطرات او کاملاً آشفته و متناقض است و باعث سردرگمی او می شود.

فیلم زیستن

در ابتدا ، او حتی از نام خود یا سوابق شغلی یا شخصی خود مطمئن نیست. هنگامی که این خاطرات شروع به فیلتر شدن می کنند ، او با یک کامپیوتر داخلی به نام MILO (با صداگذاری ماتیو آمالریک) ارتباط برقرار می کند ، که وقتی صحبت از پیش بینی های مربوط به احتمال زنده ماندن هانسن می شود ، گاهی اوقات فقط کمی زشت تر از HAL به نظر می رسد. می بینید که اتاق به سرعت اکسیژن خود را از دست می دهد.

لیز باید بفهمد که کیست ، چرا در آنجا است و چگونه کابوس خود را اصلاح کند. این بی شباهت به “Buried” با “2001: Space Odyssey” نیست که یک جهنم آسانسور است.

بیشتر بخوانید : بهترین فیلمهای جان وین

نیم ساعت فیلم اکسیژن بسیار کارآمد است زیرا فیلم اکسیژن مانند یک رمز و راز گسترش می یابد که در آن یک قربانی باید سوالات درستی را بپرسد تا بداند چگونه زندگی خود را نجات دهد. او یک ابر رایانه در اختیار دارد در MILO اما این سیستمی است که فقط پاسخ می دهد – خودش فکر نمی کند.

فیلم شب شکارچی
بیشتر بخوانید

او نمی تواند فقط به MILO بگوید که گریه کند. او باید سوالات درست را بپرسد تا بداند چرا آنجاست و چگونه می تواند فرار کند. چرا هیچ کس به سیگنال پریشانی MILO پاسخ نداده است؟ چرا به نظر می رسد تماس با خانه و مقامات او را به جایی نمی رساند؟ چرا او حتی گذشته خود را غیر از تصاویر زودگذر نمی تواند به خاطر بسپارد؟ یکی از چیزهای جالب در مورد ” فیلم اکسیژن ” این است که تا زمان پایان فیلم پاسخ های مشخصی برای همه این سالات وجود دارد.

برخلاف برخی از علمی-تخیلی اخیر با مفهوم بالا ، قطعات در ” فیلم اکسیژن ” جای می گیرند. ممکن است تماشای دوباره فیلم پس از فاش شدن همه رازهای آن زیبا باشد ، اما این اولین دیدگاه است که در آن ما فقط به همان اندازه که لیز می داند اینقدر جذاب است.

طبیعتاً ، با توجه به اینکه کل فیلم (به غیر از نگاهی اجمالی از فلش بک یا خاطرات) در اتاق اتفاق می افتد ، آجا از لوران زیاد می خواهد. او تحویل می دهد و سپس برخی. لورن با اجرای طیف وسیعی از احساسات از ترس تا عصبانیت تا غم و اندوه ، یکی از بهترین نمایش های سال 2021 را ارائه می دهد. چهره و صدای او

بیشتر بخوانید : نقد فیلم میزبان

برخی از افراد با عمل نهایی ” فیلم اکسیژن ” کاملاً راضی نخواهند شد ، اما من فکر می کنم که این فیلم با هم ترکیب شده است ، و حتی اگر صرفاً به عنوان یک تمرین بازیگری قضاوت شود ، غیر قابل انکار است.

عمدتا به دلیل حرکت Aja و عملکرد لوران ، به نظر می رسید که برای این نوع هیجان با مفهوم بالا بسیار شگفت آور است. لیز با موقعیتی که هرگز تصور نمی کرد بیدار می شود و باید بفهمد چگونه قبل از اتمام اکسیژن خود را نجات دهد بازگشت به بیمارستان هایی که بیماران نقاب دار دارند و پزشکان در دوران COVID شدت بیشتری را ایجاد می کنند در حالی که هرگز به طور واضح موازی را به روشی که تنش را افزایش می دهد ترسیم نمی کنند.

فیلم خشم مردانه
بیشتر بخوانید

بدون خراب کردن چیزی ، به فیلمی تبدیل می شود که هم غم و هم خوش بینی را در هم می آمیزد ، و به نوعی تعریف می کند که در چه سالی از جهان در 2021 قرار دارد ، و آنچه را که از دست داده ایم ارزیابی می کند در حالی که به آینده امیدوار هستیم.

بیشتر بخوانید : بهترین فیلمهای جیمز دین

(توجه: نتفلیکس اغلب به صورت پیش فرض نسخه های دوبله شده را مشاهده نمی کنید. این را به زبان فرانسوی تماشا کنید. ماین دوبله خود را شروع کرد و اگر اجازه دهید شخص دیگری به جای او صحبت کند ، عملکرد لوران را از دست خواهید داد.)

پایان معرفی فیلم Oxygen

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.