صفحه اصلی > شخصیت های کمیک : معرفی تمامی سپاه های فانوس و احساساتی که به آنها نیرو می دهد
ads

معرفی تمامی سپاه های فانوس و احساساتی که به آنها نیرو می دهد

R 20

فانوس سبز ممکن است شناخته شده ترین حامل حلقه در دنیای DC باشد، اما آنها تنها کاربران حلقه در دنیا نیستند.

چه کسی به هال جردن، جان استوارت یا کایل رینر علاقه داشته باشد، همه طرفداران فانوس سبز می توانند موافق باشند که گرین لنترن یکی از برجسته ترین شخصیت های کمیک دی سی است.

یکی از اعضای موسس لیگ عدالت، فانوس سبز (صرف نظر از حامل حلقه) یک ابرقهرمان محبوب جهانی است و به طور برجسته در خارج از کمیک ها در فیلم های لایو اکشن، کارتون ها و بازی های ویدیویی به نمایش درآمده است.

با این حال، در حالی که سپاه فانوس سبز مطمئنا قدیمی ترین گروه است، آنها تنها سپاه فانوس نیستند. در طول سال‌ها، سپاه فانوس‌های دیگری ظاهر شده‌اند که هر کدام با ضربه زدن به احساسات خاصی که ساکنان جهان هستند، قدرت خود را جذب می‌کنند.

11.سپاه فانوس سبز: اراده

سپاه فانوس اصلی، سپاه فانوس سبز است یک نیروی حافظ صلح بین کهکشانی است که توسط نگهبانان کیهان برای محافظت از کیهان ایجاد شده است. پس از تقسیم جهان به 3600 “بخش”، نگهبانان دو گرین لنترن را به هر بخش اختصاص دادند که در نتیجه 7200 گرین لنترن فعال شد.

فانوس‌های سبز به دلیل توانایی‌شان در غلبه بر ترس بزرگ انتخاب شده‌اند و از حلقه‌های قدرت سبز خود برای ایجاد سازه‌های انرژی از قدرت اراده و عزم خود استفاده می‌کنند.

در طول سال‌ها، فانوس‌های سبز جهان را در برابر برخی از خطرناک‌ترین تهدیدها، از جمله برخی دیگر از سپاه فانوس‌ها محافظت کرده‌اند. با توجه به تمام اعضای نمادین آنها، شگفتی واقعی این است که سپاه فانوس سبز  یکی از تیم هایی است که در حال حاضر سریالی در حال انجام ندارند.

سوگند سپاه فانوس سبز: “در روشن ترین روز، در سیاه ترین شب، هیچ بدی از چشم من دور نخواهد شد. بگذارید کسانی که قدرت شیطان را می پرستند، مراقب قدرت من باشند – نور فانوس سبز!”

فانوس سبز برجسته:
هال جردن
کایل رینر
جان استوارت
گای گاردنر
Sojourner Mullein

R 1 2

10.Sinestro Corps: ترس

سپاه Sinestro یا Yellow Lanterns دشمنان سپاه Green Lantern هستند. فانوس زرد که توسط فانوس سبز Sinestro سابق تأسیس شد، به دلیل توانایی آنها در ایجاد ترس بزرگ در دیگران انتخاب شده است. Sinestro فانوس زرد را ایجاد کرد تا دیدگاه خود را از نظم در جهان اعمال کند و با سپاه فانوس سبز مخالفت کند.

سینسترو با این باور که بهترین راه برای ایجاد نظم، ایجاد ترس است، سپاه خود را با جنگ با گرین لنترن آغاز کرد. اگرچه Sinestro در نهایت پس از اعطای اختیار کشتن به Green Lanterns در آن جنگ شکست خورد، سپاه Sinestro یکی از قدرتمندترین گروه‌های خارج از Green Lanterns باقی مانده است.

10 تا از ترسناک ترین ابرقهرمانان دی سی
بیشتر بخوانید

سوگند سپاه Sinestro: “در سیاه ترین روز، در روشن ترین شب، مراقب ترس های خود باشید که به نور تبدیل می شوند. بگذار کسانی که سعی می کنند جلوی درستی را بگیرند، مثل قدرت من بسوزند… قدرت سینستو!»

اعضای برجسته:
سینسترو
لیسا دراک
آرکیلو
کریب
منگول
R 2 2

9.سپاه فانوس قرمز: خشم

یکی دیگر از لشکرهای فانوس و دشمن سرسخت سپاه گرین لنترن، فانوس های قرمز هستند. سپاه رد فانوس توسط آتروسیتوس، یکی از پنج وارونگی که از کشتار بخش 666 جان سالم به در برد، رهبری می‌شود. از آنجایی که این قتل عام ناشی از عملکرد نادرست اندرویدهای Manhunter محافظان بود، آتروسیتوس قسم خورد که از نگهبانان انتقام بگیرد.

اگرچه چندین هزار سال طول کشید تا او قدرت لازم برای این کار را به دست آورد، آتروسیتوس در نهایت قدرت کافی برای تبدیل شدن به یک تهدید واقعی برای نگهبانان به دست آورد.

قدرت حلقه های فانوس قرمز باعث می شود که کاربران تمام خون را از بدن خود خارج کنند و باعث می شود بدن آنها به طور کامل از نور قرمز خود حلقه خارج شود. در حالی که آنها قادر به استفاده از سازه ها هستند، روش اصلی حمله آنها شامل استفراغ پلاسما از دهان آنها است که می تواند هر چیزی را که لمس کند، حتی در فضا بسوزاند.

سوگند سپاه فانوس قرمز: “با خون و خشم قرمز زرشکی، از جسدی که تازه مرده جدا شده، همراه با نفرت جهنمی خود، همه شما را می سوزانیم، این سرنوشت شماست!”

اعضای برجسته:
آتروسیتوس
دکس استار
زیلیوس زاکس
بلیز

R 4 1

8.سپاه فانوس نارنجی: طمع

بر خلاف دیگر سپاه فانوس، سپاه فانوس نارنجی تنها شامل یک فانوس است. با توجه به اینکه نور نارنجی نشان دهنده بخل یا حرص است، منطقی است. تنها صاحب قدرت Larfleeze است، یک جاودانه که حتی بیشتر از سپاه گرین لنترن در اطراف بوده است.

از آنجایی که او باتری سپاه را همیشه همراه خود نگه می دارد، شارژ حلقه او همیشه به چندین هزار درصد می رسد. با این قدرت، او “سپاه فانوس نارنجی” را ایجاد می کند، مجموعه ای از سازه های انرژی متشکل از افرادی که در گذشته مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

اگرچه لارفلیز می‌تواند تهدید بزرگ‌تری برای نگهبانان و فانوس‌های سبز باشد، او ترجیح می‌دهد در سیاره‌اش اوکاآرا بماند و هر چیزی را که می‌تواند در آنجا احتکار کند.

سوگند سپاه فانوس نارنجی: «آنچه مال من است مال من است، مال من و من. و مال من و من و من – نه مال تو!”

معرفی شخصیت جیمز گوردن ، متحد قدیمی بتمن
بیشتر بخوانید
اعضای برجسته:
لارفلیز

R 3 2

7.سپاه فانوس آبی: امید

متحدان سپاه فانوس سبز، سپاه فانوس آبی توسط گانت و سید، نگهبانان سابق کیهان، که به دلیل اعتقادشان به پیشگویی سیاه ترین شب تبعید شدند، ایجاد شد.

با بهره گیری از نور آبی امید طیف احساسی، سپاه فانوس آبی در درجه اول دفاعی است، اما می تواند قدرت گرین لنترن ها را هنگامی که به نبرد می پیوندند، به شدت افزایش دهد. با این حال، این بدان معنا نیست که این سپاه قدرتمند نیست.

هنگامی که در اطراف فانوس سبز هستند، فانوس آبی می توانند از قدرت خود به صورت تهاجمی استفاده کنند، یا حتی کارهای غیرممکن مانند برگرداندن یک غول قرمز پیر را انجام دهند تا آن را به یک ستاره جوان تبدیل کنند.

بر خلاف سپاه فانوس سبز، که حلقه‌های قدرت آن بر اساس قدرت عاطفی و توانمندی‌شان به دنبال و انتخاب بیننده هستند، جدیدترین عضو سپاه فانوس آبی، نامزد بعدی را برای نظم راهب‌مانند خود به خدمت می‌گیرد.

سوگند سپاه فانوس آبی: “در روز ترسناک، در شب خشمگین، با قلب های قوی پر، روح های ما شعله ور می شود. وقتی همه چیز در جنگ نور گم شده به نظر می رسد، به ستاره ها نگاه کنید – زیرا امید روشن است!”

اعضای برجسته:
B’dg
سنت واکر
برادر وارث

OIP 24

6.قبیله نیل: شفقت

قبیله نیلی که توسط سپاه فانوس های مختلف کمتر درک می شود، جنایتکاران اصلاح شده عشایری هستند که از قدرت شفقت استفاده کرده اند.

قبیله نیلی که ترجیح می دهند از مداخله اجتناب کنند، از درگیری فاصله می گیرند مگر اینکه سرنوشت جهان در خطر باشد. آنها در اصل برای اطمینان از اینکه نگهبانان کیهان می توانند پس از منحرف شدن از مسیر خود و ایجاد ارتش سوم، احساس شفقت کنند، تشکیل شدند.

مسلماً، قبیله نیلی یکی از قوی‌ترین سپاه‌های فانوس است. با قدرت ستاد نیلی، صاحب قدرت می‌تواند از هر انرژی طیف احساسی نزدیک به خود استفاده کند و از آن قدرت‌ها استفاده کند که گویی عضوی از آن سپاه هستند.

سوگند قبیله نیلی (زبان قبیله نیلی توسط موجودات دیگر قابل ترجمه نیست): “Tor lorek san, bor nakka mur, Natromo faan tornek wot ur. Ter Lantern ker lo Abin Sur, Taan lek lek nok – Formorrow Sur!”

اعضای برجسته:
نیلی-1
مانک
Slog the Slayer
کریون

Indigo Lantern Corps

5.Star Sapphire Corps:عشق

The Star Sapphire Corps یک گروه تمام زنانه از فانوس‌هایی است که از عشق قدرت گرفته است. در اصل کارول فریس تنها ستاره یاقوت کبود بود.

معرفی شخصیت زاتانا زاتارا ، جادوگر قدرتمند دی سی
بیشتر بخوانید

در این زمان، زامارون ها از طریق یک کریستال بنفش به ستاره یاقوت کبود قدرت خود را دادند. با این حال، کریستال غیرقابل کنترل بود، و باعث می شد حامل توسط سمت تاریک تر عشق هدایت شود. با استفاده از این قدرت، کارول برای مدتی یکی از خطرناک ترین شرورهای هال بود.

در نهایت، زامارون انرژی بنفش را در حلقه‌های قدرت مهار کرد و سپاه یاقوت کبود ستاره را ایجاد کرد، دشمن را به متحدان تبدیل کرد و خود را با سپاه فانوس سبز هماهنگ کرد.

قدرت ستاره یاقوت کبود می تواند باعث شود هر کسی که یکی از حلقه های خود را به دست دارد بزرگترین عشق خود را ببیند. از آنجا که وجود آنها برای محافظت از عشق است، آنها همچنین می توانند Star Sapphires را به هر عشقی که در خطر است بیاورند.

سوگند سپاه ستاره یاقوت کبود: “برای قلب هایی که مدت ها گم شده و پر از ترس، برای کسانی که در سیاه ترین شب تنها هستند. حلقه ما را بپذیر و به مبارزه ما بپیوند، عشق همه را فتح می کند – با نور بنفش!”

اعضای برجسته:
کارول فریس
ملکه آقاپو
مرگبار
میری
OIP 1 2

4.سپاه فانوس سیاه: مرگ

سپاه فانوس سیاه، بدون رنگ، دشمن تمام سپاه فانوس در سراسر طیف احساسی است. سپاه بلک لنترن با استفاده از قدرت مرگ، اجساد احیا شده قهرمانان و تبهکاران را در سراسر جهان دی سی تشکیل می دهد.

به رهبری Black Hand، آواتار Nekron، Lord of the Unliving، سپاه بلک لنترن به دنبال و مصرف قلب عزیزان خود است تا به نکرون برای حمله به زمین کمک کند.

بلک لنترن ها تقریبا غیرقابل توقف هستند و می توانند هر انرژی احساسی را که برای شکار آنها صرف می شود، جستجو کنند. جدای از White Lantern، تنها چیزی که می تواند آنها را متوقف کند دو سپاه فانوس است که انرژی های خود را با هم ترکیب می کنند.

سوگند سپاه فانوس سیاه: “سیاه ترین شب از آسمان فرو می ریزد، تاریکی بزرگ می شود که همه روشنایی ها می میرد. ما آرزوی دل های شما و مرگ شما را داریم، به دست سیاه من، مردگان برمی خیزند!”

اعضای برجسته
دست سیاه

R 5 2

3.فانوس سفید: زندگی

در مقابل سپاه فانوس سیاه، سپاه فانوس سفید زندگی را به جهان می بخشد و از طیف کامل رنگ هایی که طیف عاطفی را تشکیل می دهند، استفاده می کند. سپاه فانوس سفید که در جریان رویداد سیاه ترین شب ایجاد شد، زمانی آغاز شد که هال جردن با موجودیتی که هزاران سال در زمین پنهان شده بود، ادغام شد.

10 نسخه ای شیطانی بتمن
بیشتر بخوانید

با ترکیب قدرت کل طیف عاطفی، White Lanterns می‌تواند از قدرت تمام سپاه فانوس استفاده کند و حتی مردگان را به درستی زنده کند – برخلاف سپاه فانوس سیاه، که فقط می‌تواند اجساد را زنده کند. قدرت White Lantern معمولاً از خود Entity می آید، اما Kyle Rayner با تسلط بر هر یک از قدرت های طیف احساسی به یک White Lantern نیز تبدیل شد.

سوگند سپاه فانوس سفید: «در روشن‌ترین روز، در روشن‌ترین شب، بگذار حلقه من درخشان‌ترین نور را بتاباند. وقتی بدی آمد، من به مبارزه خواهم پیوست. قدرت فانوس‌های سفید قوی‌ترین قدرت است!»

اعضای برجسته:
موجود مرداب
کایل رینر
هال جردن
سایسوران

R 6 2

2.فانوس فرابنفش: احساسات منفی پنهان

به دلیل شکستن دیوار منبع، هفت نیروی پنهان در دنیای DC آزاد شدند. یکی از آن نیروها، طیف عاطفی نامرئی بود. برخلاف دیگر سپاه فانوس که طیف عاطفی را کنترل می کند، طیف عاطفی نامرئی فانوس های فرابنفش را کنترل می کند.

با تغذیه از احساسات منفی پنهان، سپاه فانوس فرابنفش توسط Umbrax، خورشید حساس یک کهکشان فانتوم زنده کنترل می شود.

آمبراکس و سپاه فانوس نور غیبی، به دنبال سیاراتی با نیروهای خود ویرانگر قوی هستند و آنها را به کهکشان آمبراکس می کشانند و ساکنان را به سپاه فانوس فرابنفش اضافه می کنند. بر خلاف دیگر سپاه فانوس، سپاه ماوراء بنفش حلقه ارائه نمی دهد، بلکه به کاربران خود خالکوبی های Power Ring را می دهد که با آنها گیر کرده اند.

سوگند سپاه فانوس فرابنفش: “با سپر روز و سپر شب، ما تغذیه می کنیم و رشد می کنیم، فراتر از هر دیدی، تاریک ترین خود شما شوالیه ما خواهد بود، شمشیر نور غیب را به دست بگیرید!”

اعضای برجسته:
سینسترو
جان استوارت

cf3bf912a0d61071c36a12e4715d3cb3

فانوس طلای: قدرت اراده

فانوس‌های طلایی جدیدترین سپاه فانوس‌هایی هستند که به دنیای DC معرفی شده‌اند. هزار سال بعد از امروز، گروهی به نام بزرگان اوآ به معلم مدرسه ای جوان به نام کالا لور نگاه می کنند. بزرگان اوآ با اعتقاد به اینکه او فانوس لازم برای یک دوره جدید است، یک حلقه طلایی به کالا اهدا کردند.

اولین در نوع خود، اجرای کالا لور تصمیم خواهد گرفت که آیا روزی یک سپاه کامل وجود دارد یا خیر. در حالی که کالا نشان داده است که حلقه بدون اراده کار می کند، آزمایش انجام شده بر روی حلقه نشان می دهد که حلقه صرفا یک حلقه فانوس سبز نیست. در همین حال، بزرگان Oa اشاره کرده اند که حلقه ممکن است به بیش از یک بخش از طیف احساسی دسترسی داشته باشد.

اعضای برجسته:
کالا لور

OIP 2 2

دیدگاهتان را بنویسید

پنج × یک =