صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : علل سرد نکردن یخچال فریزر و راهکارهای رفع آنها
ads

علل سرد نکردن یخچال فریزر و راهکارهای رفع آنها

881f3531 1b26 49a4 a1d3 2e0187457834

علل سرد نکردن یخچال فریزر و راهکارهای رفع آنها

یخچال فریزر یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها یا لوازم‌های خانگی است که وظیفه سرد کردن همه مواد غذایی و نوشیدنی‌های مختلف را دارد؛ اما گاهی پیش می‌آید که عملکرد یخچال با مشکل مواجه شود و نتواند سرمای لازم را تامین کرده و بایستی نسبت به تعمیر یخچال مشهد اقدام کرده تا مواد غذایی را خنک نگه دارد. هرچند که خنک نکردن یخچال فریزر ربطی به برند و مدل آن ندارد و هر یخچالی پس از گذشت مدتی دچار خرابی خواهد شد و این امری کاملاً طبیعی است. علل سرد نکردن یخچال بستگی به موارد زیادی دارد که در این مطلب قصد داریم به همه آنها بپردازیم و راه‌کارهای رفع آنها را نیز بیان کنیم تا شما بتوانید با خیال راحت عیب یابی را انجام داده و برای تعمیر اقدام کنید.

525279c8 1478 457e 83e4 00b671e55efc

بیشتر بخوانید» گاهی هم ممکن است خلاف این مورد اتفاق بیفتد و بدنه یخچال بیش از اندازه سرد شود. برای اینکه علت سرد بودن بیش از اندازه یخچال را متوجه شده و آن را تعمیر کنید، روی لینک داده شده کلیک کنید.

چرا یخچال فریزر سرد نمی‌کند؟

اگر نتوانید عیب یابی یخچال فریزر خود را به درستی انجام دهید، قطعاً در تعمیر کردن آن هم دچار مشکل خواهید شد؛ چرا که تعمیر اشتباه سبب آسیب رساندن به قطعات دیگر می‌شود. یخچال به صورت یکسره در حال کار کردن است، از این رو امکان خراب شدن آن وجود دارد. پس اگر شما هم به تازگی احساس کرده‌اید که یخچال فریزرتان سرد نمی‌کند بهتر است موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

4a30fe50 45ca 492e bcd9 146fab1caf95

خرابی لاستیک دور درب یخچال

اگر توجه کرده باشید دور درب یخچال یک لاستیک قرار دارد که بسته شدن درب یخچال را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد تا سرمای آن خارج نشده و از بین نرود. لاستیک دور درب یخچال باید مرغوب و با کیفیت باشد؛ اما گاهی این لاستیک بر اثر استفاده طولانی مدت طول عمر خود را از دست داده و فرسوده می‌شود و در نهایت شاهد پارگی یا خشک شدگی آن خواهید شد که برودت یخچال را از بین می‌برد.

راهکارهای رفع آنها:

اگر مشکل سرد نکردن یخچال فریزر شما از خرابی درب باشد، باید فوراً برای تعویض لاستیک و نوار دور درب یخچال اقدام کنید؛ چرا که خراب شدن لاستیک دور درب قابل تعمیر نیست. گذشته از این موضوع باید لولاهای درب را نیز روغن کاری کنید تا باز و بسته شدن آن تسهیل یابد.

راه اندازی کسب و کار با 10 میلیون تومان
بیشتر بخوانید

خراب شدن رله و اورلود یخچال

881f3531 1b26 49a4 a1d3 2e0187457834

رله و اورلود از قطعات مهم یخچال محسوب می‌شوند که وظایف مختلفی به عهده دارند؛ یکی از مهم‌ترین وظایف این قطعه تبدیل گاز به مایع و پمپاژ آن به سمت اواپراتور است. اگر رله و اورلود خراب شود به هیچ عنوان گازی به مایع تبدیل نشده و به اواپراتور نیز فرستاده نمی‌شود. در این صورت کمپرسور هم دمای یخچال را سرد نمی‌کند و شما شاهد پایین آمدن دمای یخچال فریزر خواهید بود.

راهکار رفع آن:

مشکل خرابی رله و اورلود یخچال مربوط به قطعات تخصصی یخچال می‌شود که تعمیر آنها کار هر کسی نیست. این قطعات با وجود مشکل جزئی تعمیر خواهند شد؛ اما در صورت مشکل جدی هرگز تعمیر نمی‌شود و باید تعویض گردد. توجه داشته باشید که تعمیر این قطعه را نباید به تنهایی انجام دهید، بلکه باید توسط افراد مطمئن و با تجربه انجام شود.

کاهش و نشتی گاز یخچال

از دیگر دلایلی که سرد نکردن یخچال فریزر را به همراه دارد، کمبود و نشت گاز یخچال است. اگر گازی که باعث سرد شدن و برودت دمای داخلی یخچال می‌شود نشت کند کم کم از بین خواهد رفت و دیگر گازی برای خنک کردن باقی نمی‌ماند. گذشته از این موضوع کاهش گاز یخچال باعث کار کردن یکسره موتور خواهد شد که در طولانی مدت می‌تواند سوختن آن را به همراه داشته باشد.

راه حل رفع آن:

برای جلوگیری از سرد نکردن یخچال که حاصل از نشتی و کاهش گاز یخچال است باید برای شارژ کردن گاز آن اقدام کنید. شارژ کردن گاز یخچال را نیز گاهی در محل انجام می‌دهند.

ایراد لوله‌های کندانسور

پشت یخچال لوله‌های باریک و پیچیده‌ای وجود دارد به نام لوله‌های کندانسور؛ این لوله‌ها گاز را دریافت کرده و برای سرد کردن یخچال داغ و گرم می‌شوند. یعنی هرگاه شما این لوله‌ها را لمس کنید گرم هستند؛ اما اگر با لمس آنها متوجه شوید که لوله‌ها سرد شده‌اند و دمای داخلی یخچال فریزر شما گرم‌تر می‌شود، باید بدانید که لوله‌های کندانسور علاوه بر وجود گاز، روغن هم دریافت کرده‌اند که باعث رسوب و گرفتگی آنها شده پس دمای یخچال گرمتر خواهد شد.

راهکار رفع این مشکل:

گرفتگی لوله‌های کندانسور را باید توسط تعمیرکاران خبره و با تجربه تعمیر شود؛ چرا که تعمیر هر یک از لوله‌های کندانسور و گاز ورودی به این لوله‌ها به تخصص و مهارت ویژه‌ای نیاز دارند.

هنگام طراحی زمین بازی کودکان چه اصولی را باید مد نظر قرار داد؟
بیشتر بخوانید

خرابی فن کمپرسور

در کنار کمپرسور یخچال که دقیقاً پشت یخچال وجود دارد، یک فن تعبیه شده که با چرخش پروانه‌های این فن کمپرسور خنک گردیده و در صورت خنک کردن یخچال داغ نمی‌شود؛ اما اگر به مرور زمان پروانه‌های فن یا خود فن دچار مشکل شود و عمل خنک کردن کمپرسور را انجام ندهد، به مرور شاهد داغ‌تر شدن کمپرسور شده و در نهایت معیوب می‌شود و عمل خنک سازی یخچال را انجام نخواهد داد.

راهکار رفع آن:

راهکاری که برای رفع خرابی فن کمپرسور وجود دارد، چک کردن پروانه‌های آن است و همچنین باید برای تعمیر این قطعه اقدام کرده که در صورت تعمیر نشدن آن را به طور کامل تعویض کنید.

سخن پایانی

با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت اکنون دیگر می‌دانید که علل سرد نکردن یخچال فریزر چیست و راهکارهای رفع این مشکلات را نیز دریافته‌اید. سرد نکردن یخچال فریزر معضل بسیار بزرگی است که می‌تواند باعث خرابی و فاسد شدن مواد غذایی شود؛ پس باید قبل از اینکه دیر شود، برای رفع این مشکل اقدام کنید. تعمیر این مشکل نیز باید حتماً توسط تعمیرکاران متخصص و با تجربه انجام شود.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

16 − دوازده =