صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : بیوگرافی لری پیج؛ موسس گوگل و آفریننده کسب و کار آنلاین
ads

بیوگرافی لری پیج؛ موسس گوگل و آفریننده کسب و کار آنلاین

images 1700902552 6561b698e1e12

هر کسی که با گوگل سروکار دارد، حتما این سوال برای او پیش آمده که ایده آن از کجا آمده و چه کسی آن را خلق کرد؟ با این سوال رسیدن به “بیوگرافی لری پیج” بسیار ساده است. این کارآفرین آمریکایی را می توان خالق اصلی و از مهمترین بنیانگذاران گوگل برشمرد. او به همراه سرگی برین که از قدرتمندترین و بانفوذترین افراد در دنیای تکنولوژی است.

گوگل را در سال 1997 راه اندازی کردند. اگرچه گوگل از زمان راه اندازی تا به امروز تغییرات زیادی کرده اما جالب است بدانید که گوگل در ابتدا بک راب بود. پس از آن به GOOGOL تغییر کرد. یکی از تغییرات مهم املای آن است که با عنوان GOOGLE می شناسیم. در این مقاله بیشتر با “بیوگرافی لری پیج” آشنا خواهید شد.

لری پیج که بود و چه کرد؟

images 1700902552 6561b698d8c34

شاید آن روز که لری پیج و سرگی برین برای راه اندازی موتور جستجوی جدید خود به نام گوگل تلاش می کردند، نمی دانستند که در آینده نه چندان دور سئو سایت به بستری رقابتی برای گرفتن رتبه اول این موتور جستجو تبدیل شود. گوگل که در سال 1997 برای اولین بار ایجاد شد و تا به امروز هدف مهم خود را بر سازماندهی اطلاعات جهان و کاربردی کردن آن برای عموم مردم قرار داده است. علاوه بر این امروزه درآمد گوگل نه تنهای برای مدیران آن که حتی برای کاربران نیز رو به افزایش است.

به طوری که بسیاری از کسب و کارها به دنبال راه اندازی سایت، تبلیغات در گوگل و رسیدن به رتبه های برتر برای افزایش مخاطب هستند تا از این رهگذر به درآمد بالایی دست پیدا کنند. اما پیش از همه اینها نیاز است کمی با لری پیج آشنا شوید. او متولد 1973 در ایالت میشیگان آمریکا است. شاید آنچه باعث شد پیج به دنیای کامپیوتر علاقمند شود، شغل والدین او بود. پدر لری پیج پروفسور علوم کامپیوتری و هوش مصنوعی بود و مادرش نیز در زمینه برنامه نویسی فعالیت داشت. در نتیجه در سن او زمانی که کمتر کسی با کامپیوتر آشنایی داشت او از نزدیک با نسل اول کامپیوتر آشنا شد. علاقه او به کامپیوتر از 6 سالگی شروع شد. او رشته تحصیلی خود را در دانشگاه مهندسی کامپیوتر انتخاب کرد. او پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه استنفورد در همین دانشگاه مدرک دکتری گرفت و پس از آن با سرگی برین از دیگر دانشجویان دکتری استنفورد آشنا شد.

آشنایی با روش هایی برای نگهداری هود از نصب تا سرویس
بیشتر بخوانید

این آشنایی رفته رفته به علاقه مشترک آن ها رسید و آن ها را به سمت توسعه موتورهای جستجو با استفاده از برنامه نویسی HTML  سوق داد. در همین دوران بود که جرقه ایجاد یک موتور جستجوی جدید به ذهن آنها بروز کرد و با تلاش های زیادی موفق به خلق گوگل شدند.

4 اقدام مهم لری پیج موسس گوگل

images 1700902552 6561b698df995

از زمانی که گوگل راه اندازی شد، لری پیج تلاش های زیادی کرد تا بتواند گوگل را در بهترین جایگاه ها در میان دیگر موتورهای جستجو قرار دهد. از مهمترین اقدامات پیج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدیریت گوگل

یکی از مهمترین اقداماتی که لری پیج انجام داد، مدیریت گوکل بود تا با قوانین خاصی بتواند آن را در بهترین موقعیت نگهدارد. در قوانین مدیریت پیج تاکید شده بود که به هیچ عنوان افراد نباید وظایف خود را به دیگران تحمیل کنند و باید برای پیشبرد سریع کارها هرکسی کار خودش را انجام دهد. او به ایده پردازی اهمیت زیادی می داد از همین رو اصلا برای او سن افراد اهمیتی نداشت تا مادامی که ایده های مناسبی برای بهبود کار داشتند.

علاوه بر این قوانین مدیریتی پیج او از ابتدای خلق گوگل همواره به دنبال پیشرفت آن بود. به طوری که در سال 2004 با راه اندازی شبکه اجتماعی orkut سعی کرد تا سرویس گوگل سرچ دسکتاپ را برای راحتی کاربران ایجاد کند. سال 2005 با ایجاد گوگل مپ، سرویس ریدر و بلاگر موبایل باز هم در زمینه فناوری اطلاعات شگفتی آفرید شد. سال 2006 با خرید یوتیوب و ایجاد امکان چت در جیمیل همچنان کاربران گوگل را به خود جذب کرد و سال 2008 برای نخستین بار گوگل ارث رونمایی شد و همین موضوع  باعث شد تا گوگل به موتور جستجویی همه کاره تبدیل شود.

تاکسی پرنده خواران

ورود لری پیج به این پروژه همزمان با شروع همکاری وی با سباستین ترون بود. ترون متخصص رباتیک بود که پیشتر در برنامه اتومبیل های خودران فعالیت داشت. با حمایت و همکاری پیج، ترون در سال 2010 شرکت  Kitty Hawk ا راه اندازی کرد تا در زمینه حمل و نقل هوایی نیز فرود کنند. در سال 2014 و 2015 نخستین تولیدات این شرکت به نام های فلایر و هوی ساید رونمایی شد. ایده پرنده برقی در سال 2019 برای نخستین بار به پرواز در آمد و نام تاکسی هوایی را به خود گرفت.

فیلم ها، چگونه می توانند به وکلای جوان کمک کنند؟
بیشتر بخوانید

images 1700902552 6561b698e1e12

اوپنر

پروژه دیگری که لری پیج را به خود جذب کرد، شرکت هوانوردی شخصی اوپنر بود که در سال 1996 توسط مارکوس لنگ راه اندازی شده بود. ایده وسایل پروازی به صورت نشست و برخاست عمودی که لری پیج در سال 2011 در سر داشت نیز برگرفته از ایده های این شرکت بود. پروژه کنونی اوپنر بلک فلای نام دارد که در حال انجام است.

منابع انرژی سیاره ای

تامین انرژی برای کره زمین یکی از دغدغه های مهم لری پیج است. همین موضوع باعث شد تا وی در سال 2009 به حمایت از جمعی برای راه اندازی ایجاد شرکت منابع انرژی سیاره ای اقدام کند. این شرکت در سال 2018 ماهواره ای را به فضا پرتاب کرد تا از طریق آن منابع آبی را در فضا شناسایی کند. گرچه بسیاری از کسانی که در این زمینه فعالیت دارند، این ایده را به تمسخر می گیرند اما لری پیج و همکارانش معتقدند در این زمینه موفق خواهند شد.

نتیجه گیری

گوگل پرکاربردترین و محبوب ترین موتور جستجویی است که میلیون ها نفر در جهان از برنامه های مختلف آن استفاده می کنند. امروزه بسیاری از کسب و کارها موفقیت خود را مرهون وجود گوگل و تلاش های لری پیج هستند. تبلیغات در گوگل، تکنیک های سئو برای بهبود رتبه سایت و… از جمله مواردی است که به رونق کسب  و کارها کمک می کند. در صورتی که شما هم نیازمند خدمات گوگل برای بهبود رتبه سایت هستید، می توانید از خدمات تخصصی شرکت وب‌رمز استفاده کنید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × سه =