صفحه اصلی > سینما : انیمیشن رایا و آخرین اژدها
ads

انیمیشن رایا و آخرین اژدها

انیمیشن رایا و آخرین اژدها

انیمیشن رایا و آخرین اژدها

” انیمیشن رایا و آخرین اژدها ” دیزنی که این هفته با اکران نمایشی محدود و با پرداخت هزینه اضافی از دیزنی در دسترس است ، یک ماجراجویی فوق العاده است. با تلفیق تصاویر و اسطوره ها از چندین فرهنگ جنوب شرقی آسیا در بینش خاص خود ، این یک فیلم خانوادگی بلندپروازانه است که برای همه سنین کار خواهد کرد و فیلمی است

که هرگز با ارائه یک داستان سرگرم کننده ، تأمل برانگیز با مخاطبانش صحبت نمی کند. این همچنین شامل برخی از چشمگیرترین تصاویر دیزنی است که تا به حال تولید کرده است ، شخصیت های خود را در جهانی رها می کند که همزمان احساس کلاسیک و جدید می کند.

انیمیشن های جدید نتفلیکس

رایا (کلی ماری تران) مدت هاست که داستان آخرین اژدها را از پدرش بنجا (دانیل دا کیم) می شنود. وقتی نیرویی شرور در سرتاسر زمین کار می کرد ، مردم را به سنگ تبدیل می کرد ، اژدهایان جادویی نیروهای خود را با هم متحد می کردند و به سنگ تبدیل می شدند و شخصی به نام سیسو از آن برای جلوگیری از آخرالزمان معلق استفاده می کرد.

او در این راه خود را فدا کرد ، هرچند شایعات همچنان زنده مانده است. وقتی این فیلم شروع می شود ، این سنگ نزد بنجا و رایا زندگی می کند ، اما سایر قبیله های جهان که اکنون تقسیم شده است ، آن را می دزدند ، آن را تکه تکه می کنند و در سراسر زمین پراکنده می کنند.

انیمیشن رایا و آخرین اژدها

سالها بعد ، رایا تلاش می کند تا هر دو سیسو (Awkafina) و قطعات سنگ را پیدا کند ، و سعی دارد مردم خود را به هم نزدیک کند و دیدگاه وفاداری پدرش را برآورده کند. در طول راه ، آنها توسط شاهزاده خانم قبیله ای که به دنبال قدرت کامل به نام ناماری (جما چان) است ، تعقیب می شوند و با چندین شخصیت فرعی و به یاد ماندنی روبرو می شوند ، از جمله بان بزرگ (ایزاک وانگ) ، تانگ یک چشم (بندیکت وونگ) و حتی یک “کودک شیرخوار” ، بچه ای که از لطافت غیر قابل انکار خود به عنوان یک هنرمند کوچه و کوچه استفاده می کند.

فیلم دزد دوچرخه
بیشتر بخوانید

همه این شخصیت های انیمیشن رایا و آخرین اژدها سرزنده تحت تأثیر تکه تکه شدن سنگ قرار گرفتند و آنها یک هسته فراموش نشدنی را تشکیل می دهند که اساساً یک فیلم ماجراجویی به سبک قدیمی است و همه چیز را از ایندیانا جونز گرفته تا “شاهزاده مونونوک” به یاد می آورد.

کارگردانان دون هال (“Big Hero 6”) و کارلوس لوپز استرادا (“Blindspotting”) هر عنصر طراحی ” انیمیشن رایا و آخرین اژدها ” را با ساخت یک درجه یک ساخت عالی انجام می دهند. هر یک از سرزمین هایی که رایا و هموطنانش به آن سفر می کنند تا احساس کنند مانند جهانی کاملا تحقق یافته اند.

به خیابان هایی که رایا در آنها با کودک و میمون های جنایتکارش ملاقات می کند نگاه کنید – آنها پر از زندگی پر جنب و جوش و جزئیات پس زمینه هستند که بسیاری از فیلم های اینچنینی به راحتی آنها را نادیده می گیرند. و سپس طراحی شخصیت وجود دارد که با دقت بیشتری نسبت به اکثر انیمیشن های پرفروش مدرن مورد توجه قرار گرفته است ، به خصوص ظاهر زیبای سیسو و اژدهایان همکارش.

بله ، او شباهت زیادی به اژدهایی دارد که قبلاً در سینمای آسیا دیده ایم – سخت است که وقتی پرواز خود را انجام می دهد به ” انیمیشن Spirited Away” فکر نکنید – اما سرانجام به خاطر چگونگی طراحی او با صدای فوق العاده اوکوافینا ترکیب شده است. او بی شخصیت بیش از حد کارتونی است. همه “رایا” به دنبال آن است – یک پالت رنگی پر جنب و جوش و جزئیات قابل توجه که هرگز خیلی به عناصر فانتزی فشار نمی آورد و به تعادل کامل می رسد.

انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها

این تعادل برقرار است زیرا فیلمنامه نویسان Qui Nguyen و Adele Lim در زمین بازی انیمیشن جدید خود گم نمی شوند و هرگز مخاطرات احساسی داستان را فراموش نکنند. رایا نه تنها سعی در بازگشت پدرش به زندگی ندارد ، بلکه او تلاش می کند تا جهان را متحد کند. این یک فیلم هوشمند در مورد یکی از موضوعات مهم عصر کنونی ما است – تلاش برای وحدت.

خوانش های اجتماعی و سیاسی فیلم فراوان خواهد بود زیرا این تلاش برای یافتن زمینه های مشترک و ایجاد علت دوباره پس از خیانت ها و تفرقه است. یکی از چیزهای زیادی که من در مورد آن دوست دارم این است که چقدر سطح سنتی انیمیشن پرفروش را به چالش می کشد ،

فیلم داستانی از عشق و آرزو
بیشتر بخوانید

زیرا می دانم بچه ها می توانند طرح ها و موضوعات پیچیده تری را از آنچه هالیوود به آنها می دهد اداره کنند. می توان از “رایا” صرفاً در سطح یک فیلم ماجراجویی لذت برد ، اما احتمالاً چند گفتگوی جالب با کودکان در مورد اعتماد ، بخشش و شجاعت را نیز آغاز خواهد کرد. آیا ترس نتیجه بی اعتمادی است یا علت آن؟ آیا ما به دلیل دشمن بودن تقسیم شده ایم یا به ما گفته اند که دشمن هستیم؟

انیمیشن رایا و آخرین اژدها

این یک انتقاد نادر از انیمیشن استودیویی است ، اما ” انیمیشن رایا و آخرین اژدها ” گاهی اوقات می تواند با موضوع بسیار متراکم باشد. به طور خاص ، نیم ساعت آخر فیلم عادت دارد که ایده های خود را از طریق دیالوگ بیش از آنچه که لازم است بیان کند. شخصیت ها و داستان پردازی بسیار قدرتمند است ، اما من گاهی آرزو می کنم که “رایا” امکان توسعه آرامتر از گام شگفت آور انتخاب شده توسط هال و استرادا را داشته باشد. این عادت دارد وقتی تصاویر و روایت خود کار را به تنهایی انجام می دهد ، بیش از حد توضیح دهد.

کار صدا در کل ستاره ای است. Tran مخلوط مناسب آسیب پذیری و قدرت را در Raya و Awkwafina پیدا می کند و در یک ثبت شگفتی خوش بینانه که عفونی است ، قفل می شود. کل گروه یک بازی A خود را به ارمغان می آورند: کیم فقط با چند صحنه یک پدر / دختر را پویا می کند ، وونگ آنقدر سرگرم کننده است که می تواند در مورد شخصیت خود زنجیره ای کند و چان قوس پیچیده زن جوانی را که مجبور شده مادرش برخلاف عقاید خودش عمل کند همه آنها همچنین توسط یکی از بهترین نمرات جیمز نیوتن هوارد قادر به پشتیبانی هستند.

” انیمیشن رایا و آخرین اژدها ” می توانست یک داستان سنتی شاهزاده خانم باشد – داستان دیگری از زن جوانی که برای نجات مردمش توسط میراث یا جادو انتخاب شده است. آن فیلم نیست. این داستانی درباره خطاپذیری و عدم قطعیت است که غالباً همراه شجاعت است – در یک روایت فراموش نشدنی پیچیده است که ادای احترامی به اسطوره ای می کند که پیش از این ضمن ایجاد گذشته ، حال و آینده خود بوده است.

نقد فیلم هیولا | نقد فیلم Beast
بیشتر بخوانید

بسیاری از فیلم ها به دلیل تعطیلی سالن های نمایش در سال گذشته ، اخراج شده اند و توجه چندانی به دلیل اوقات عادی نداشته اند. ” انیمیشن رایا و آخرین اژدها ” نوعی فیلم است که آرزو می کنم کاش می توانستم در یک تئاتر شلوغ تجربه کنم ، اما همچنین یکی از این فیلم هاست که مطمئن هستم دیگر در تاریخ گم نخواهم شد و مخاطبان خود را پیدا خواهم کرد. خیلی خوب است

در سینماها در 4 مارس 2021 و در Disney + روز بعد با پرداخت هزینه اضافی موجود است.

پایان مقاله انیمیشن رایا و آخرین اژدها امیدواریم لذت برده باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

19 − 13 =