صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : آشنایی با روش هایی برای نگهداری هود از نصب تا سرویس
ads

آشنایی با روش هایی برای نگهداری هود از نصب تا سرویس

آشنایی با روش هایی برای نگهداری هود از نصب تا سرویس

نگهداری هود به دلیل ضرورت وجود این وسیله در آشپزخانه های امروزی از اهمیت بسیاری برخوردار است. عدم نگهداری صحیح از هود، هزینه های زیادی را به منظور تعمیر و یا تعویض آن به بار خواهد آورد؛ بنابراین آشنایی با روش هایی برای نگهداری هود به صرفه جویی در هزینه ها نیز کمک شایانی می کند. البته ناگفته نماند که برخی از نمایندگی های معتبر تعمیر هود در مشهد نظیر نمایندگی تعمیرات تعمیر1، خدمات خود را با تضمین قیمت و کیفیت ارائه می کنند؛ بنابراین در صورت نیاز به خدمات تعمیر و سرویس هود می توانید با خیالی آسوده از خدمات آن ها بهره مند شوید.

آشنایی با روش هایی برای نگهداری هود از نصب تا سرویس

به طور کلی از طراحی صحیح هود و انتخاب متریال مناسب تا روش ‌های تمیزکاری و نگهداری منظم، همه این موارد نقشی حیاتی در عملکرد بهینه هود آشپزخانه ایفا می ‌کنند.

در این مقاله، با تمامی جزئیات و نکات مربوط به نگهداری هود آشپزخانه آشنا خواهید شد. از راهنمایی‌ هایی برای نصب و سرویس هود، تا تکنیک ‌های تمیزکاری و جلوگیری از لکه و زنگ زدن سطح هود، همه اصول و روش‌ های مورد نیاز برای حفاظت از هود آشپزخانه را در این مقاله خواهید آموخت.

بررسی اصول نگهداری از هود

اصول نگهداری هود آشپزخانه از مرحله نصب تا نحوه روشن کردن و تمیز کردن هود را شامل می شود. بنابراین اصول نگهداری هود عبارتند از:

  • نصب صحیح هود

نصب صحیح هود آشپزخانه بسیار مهم است تا عملکرد بهینه آن تضمین شود. اولین گام در نصب هود، تعیین مکان مناسب برای آن است. هود باید در نزدیکی منطقه پخت و پز قرار گیرد تا بتواند به خوبی بوها، دود و چربی ‌ها را بزداید. قبل از نصب، باید ابعاد دقیق هود را اندازه‌گیری کرده تا بتوانید به درستی آن را در محل مورد نظر قرار دهید. در این مرحله، قطعات داخلی هود را (مانند فیلتر) مطابق دستورالعمل تولید کننده آن، درون هود قرار دهید.

پیشنهاد ما به شما این است که برای نصب هود آشپزخانه به نمایندگی های معتبر ارائه دهنده خدمات نصب هود برند مورد نظر خود، مراجعه کنید. به عنوان مثال اگر هود آشپزخانه شما تولید برند توربولاین است، بهترین روش برای نصب آن، مراجعه به نمایندگی هود توربولاین در مشهد می باشد؛ چرا که نمایندگی های معتبر هود توربولاین در مشهد به تمامی فوت و فن های نصب هود اخوان، تسلط کامل داشته و آن ها را به روشی ایمن و اصولی در محلی مناسب، نصب می کنند تا شما عزیزان بتوانید از هود خود نهایت بهره را ببرید.

  • روشن کردن صحیح و به موقع از اصول نگهداری هود

یکی دیگر از روش هایی که برای نگهداری هود باید مد نظر قرار دهید، زمان روشن کردن هود می باشد.

بهترین روش تقویت مکالمه زبان انگلیسی و فرانسه
بیشتر بخوانید

دیر روشن کردن هود منجر به عدم کارکرد صحیح آن و پخش بوی غذا در فضای آشپزخانه شده و زود روشن کردن آن نیز منجر به افزایش فشار ورودی به دستگاه و در نتیجه خرابی زودهنگام دستگاه می شود.

بهترین زمان روشن کردن هود، دقایقی قبل از پخش بوی غذا در فضای خانه و آشپزخانه است.

  • تنظیم صحیح هود از اصول نگهداری آن

تنظیم صحیح هود از اصول نگهداری آن

تنظیم صحیح هود یکی دیگر از روش های نگهداری و افزایش طول عمر هود + تضمین کارکرد صحیح این دستگاه ها می باشد. بدین منظور مکش هود را باید با توجه به تعداد شعله های مورد استفاده گاز، تنظیم کنید. هر چه تعداد شعله های روشن گاز، بیشتر باشد، نیاز به مکش قدرتمندتری خواهد بود.

لازم به ذکر است در صورت استفاده از خدمات نمایندگی های معتبر نظیر نمایندگی هود بیمکث به منظور نصب، تمامی تنظیمات اولیه توسط تکنسین مجرب به درستی صورت می گیرد. بنابراین اگر هود بیمکث، خریداری کرده اید، پیشنهاد ما به شما این است که برای نصب، تنظیمات و همچنین سرویس های دوره ای آن از خدمات نمایندگی تعمیرات هود بیمکث در مشهد استفاده کنید.

  • خاموش کردن لامپ هود در مواقع غیرضروری

به عنوان یکی دیگر از روش هایی برای نگهداری هود می توان به عدم استفاده بی مورد از لامپ هود اشاره کرد؛ چرا که روشن کردن لامپ هود، میزان مصرف برق را تا حد زیادی افزایش می دهد و افزایش مصرف برق علاوه بر افزایش هزینه ها، منجر به کاهش طول عمر هود نیز می شود.

  • تمیز کردن اصولی از روش های نگهداری هود

تمیز کردن اصولی از روش های نگهداری هود

اگر می خواهید طول عمر هود خود را به حداکثر برسانید به هیچ عنوان اهمیت تمیز کردن اصولی و دوره ای این وسیله کاربردی را دست کم نگیرید. پیشنهاد ما به شما این است که ماهی یک بار برای تمیز کردن هود آشپزخانه خود زمان بگذارید. بهترین روش تمیز کردن هود آشپزخانه، استفاده از مواد تمیز کننده ملایم + اسفنج می باشد.

ابتدا هود را خاموش کنید. این کار را برای ایمنی انجام دهید و از هرگونه تماس با بخارات یا سطح گرم هود جلوگیری نمایید.

فیلترهای هود معمولاً از چربی و ذرات روغنی پر می‌ شوند. بستگی به نوع فیلتری که در هود استفاده می‌ شود، روش های تمیزکاری متفاوت خواهد بود.

آسال تهویه
بیشتر بخوانید

برای پاک کردن بدنه هود نیز می‌ توانید از یک حوله نرم و مرطوب با محلول آب و صابون یا محلول شستشوی خنک استفاده کنید. به سطح هود دست نزنید مگر این که از جنسی ضد لک باشد. در نهایت، آن را با یک حوله تمیز خشک کنید.

  • تعویض به موقع فیلتر هود

نکته دیگری که به نگهداری هر چه بهتر هود کمک شایانی می کند، تعویض فیلتر هود در زمان مناسب است. دلیل آن هم این است که این قطعه در معرض شدید آلودگی ها قرار دارد؛ بنابراین باید به صورت منظم، تمیز و در برخی شرایط، تعویض گردد.

همانطور که در بخش قبلی مقاله هم به آن اشاره کردیم نحوه تمیز کردن انواع فیلتر هود با هم متفاوت است و برخی از انواع فیلتر از جمله فیلترهای ذغالی، قابلیت تمیز کردن ندارند، بنابراین پس از مدتی استفاده باید نسبت به تعویض آن ها اقدام کرد.

عدم تمیز کردن و یا تعویض به موقع فیلتر هود می تواند منجر به بروز مشکلات جدی تر نظیر خرابی موتور هود شود.

  • سرویس منظم از اصول مهم نگهداری هود

یکی دیگر از روش هایی که برای نگهداری هود، الزامی است، سرویس دوره ای هود می باشد؛ چرا که در این صورت، ایرادات کوچکی که در این دستگاه ها پنهان شده، پیدا شده و در نتیجه با رفع به موقع آن ها علاوه بر کاهش هزینه های تعمیر هود، منجر به جلوگیری از بروز خرابی های بزرگتر و از کار افتادن هود می شود.

نتیجه گیری بررسی روش هایی برای نگهداری هود!

طبق آنچه که در این مقاله آموختیم برای نگهداری و افزایش طول عمر انواع هود باید تمامی مراحل نصب، استفاده و تمیز کردن این وسیله کاربردی در آشپزخانه به روشی اصولی صورت گیرند. بنابراین اگر اصول انجام هر یک از این مراحل را نمی دانید حتما از نمایندگی های معتبر و دفترچه راهنمای هود مورد نظر کمک بگیرید تا بتوانید سالیان سال از عملکرد صحیح هود در آشپزخانه خود بهره مند شوید.

 در آخر شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از نحوه نگهداری از هود آشپزخانه را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

16 + 13 =