صفحه اصلی > تابلو خوانی : پول هوشمند و ویژگیهای آن
ads

پول هوشمند و ویژگیهای آن

پول هوشمند و ویژگیهای آن

پول هوشمند و ویژگیهای آن

ابتدا به چند تعریفی که از پول هوشمند وجود دارد میپردازیم. با مجله بامدادی ها همراه باشید

– پول هوشمند یا همان (Smart Money) به پولی گفته می‌شود که توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری، حرفه‌ایهای بازار و سایر متخصصان مالی یا سبدگردانان مدیریت می‌شود.

– پول هوشمند به پولی گفته میشود که توسط بزرگان بازار اعم از شرکتهای سرمایه‌گذاری و متمولین اداره میشود و قدرت تغییر روند را دارند.

همانطور که در تعاریف بالا مشاهده میفرمایید پول هوشمند دارای ویژگیهایی است که اکثر متخصصان بازار بر آن اتفاق نظر دارند و پیگیری روند حرکتی این پول یکی از استراتژی‌های معاملاتی در بازار سرمایه ایران است. اما نکته‌ی مهمی که در مورد پول هوشمند وجود دارد این است که باید بدانیم این پول خود چند نوع است و به تبع آن صاحبان متفاوتی نیز دارد. در تعریف پول هوشمند به تمامی صاحبان این پول اشاره شده است غیر از “بانکها” . باید بدانیم قوی‌ترین جنس پول هوشمند متعلق به بانکهاست و این نوع پول از تمامی انواع دیگر قدرت بیشتری دارد و شاید در ویژگی نیز دارای تفاوتهایی باشد. در ادامه به انواع پول هوشمند و تفاوتهای آن میپردازیم.

انواع پول هوشمند :

– پول بانکها

این نوع پول هوشمند تحت اختیار بانکهاست که از نظر حجم، قدرت شماره یک را در اختیار دارد. این پول قدرت روندسازی در کل بازار را دارد. پولی که اواخر سال 98 و ایتدای سال 99 وارد بازار شد از این جنس بود و توانست روند بازار را به صورت شارپ صعودی کند. توجه داشته باشید که تبعات و اثرات ورود و خروج این نوع پول هوشمند را نیز بررسی خواهیم کرد.

– پول موسسات و شرکتهای سرمایه‌گذاری

این نوع پول هوشمند نیز تحت اختیار شرکتهای سرمایه‌گذاری و موسساتی است که به فعالیت در بازار سرمایه مشغول هستند و کسب سود از روند بازار و نوسانات بازار جزو فعالیتهای ذاتی آنهاست. این نوع پول قدرت تغییر روند در کل بازار را نیز دارد اما نه به شکل و قدرت پول بانکها، همچنین از لحاظ ویژگی شبیه‌ترین نوع پول هوشمند به پول بانکهاست زیرا منابع زیادی در اختیار دارند.

– پول متمولین و کدهای خاص این نوع پول هوشمند نیز دارای قدرت زیادی است و تحت اختیار و مدیریت خبرگان بازار قرار دارد، توجه داشته باشید که این پول توانایی تغییر روند بازار را ندارد اما میتواند به تنهایی یا با همکاری چند کد دیگر سهام خاصی که ویژگیهایی داشته باشند را دچار تغییر روند از منفی به مثبت کرده و به صورت شارپ سهم حرکت صعودی کند.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

2 × پنج =