صفحه اصلی > کسب و کار : پرسونا در بازاریابی و کسب و کار
ads

پرسونا در بازاریابی و کسب و کار

پرسونا در بازاریابی و کسب کار

پرسونا در بازاریابی و کسب و کار :‌ پروسنا چیست و چه نقشی در شناخت یک کسب و کار دارد ؟ آشنایی با مخاطب و بازارایابی صحیح برای مخاطب هدف یکی از دلایل بسیار مهمی می باشد که هر کسب و کار قبل از راه اندازی و در ابتدای راه باید به آن توجه کند. در دنیای کسب و کار اینترنتی به آن پرسونا می‌گویند و اگر شما بتوانید پرسونای مخاطب کسب و کار خود را ایجاد کنید، به راحتی می‌توانید به بازاریابی و فروش بپردازید.

تا انتهای این مقاله با بامدادی ها همراه باشید چراکه به طور کامل ( پرسونا در بازاریابی و کسب کار ) را توضیح می‌دهیم و به نحوه‌ی ایجاد آن می‌پردازیم.

تعریف شخصیت خریدار (که به آن پرسوناژ مشتری ، پرسوناژ مخاطب یا شخصیت بازاریابی نیز گفته می شود) به شما کمک می کند محتوا ایجاد کنید تا مشتری ایده آل خود را بهتر هدف بگیرید.

به عنوان یک بازاریاب اجتماعی – یا هر بازاریابی ، برای این منظور – آسان است که در جزئیات ردیابی جدیدترین نرخ های مشارکت و کمپین های خود گم شوید. مشخصات خریدار به شما یادآوری می کند که خواسته ها و نیازهای مخاطبان خود را بیش از نیازهای خود قرار دهید.

پرسونا در بازاریابی و کسب و کار

 

در بازاریابی

شخصیت خریدار چیست؟

شخصیت خریدار شرح مفصلی از شخصی است که مخاطبان شما را نشان می دهد. این یک مشتری واقعی نیست ، بلکه یک شخص خیالی است که ویژگی های بهترین مشتریان بالقوه شما را در خود جای داده است. شما به این مشتری شخصیت ، مشخصات جمعیتی ، علایق و ویژگی های رفتاری خواهید داد. شما اهداف ، نقاط درد و الگوی خرید آنها را درک خواهید کرد.

با استفاده از عکس برداری سهام می توانید چهره ای به آنها بدهید. برخی از مشاغل تا آنجا پیش رفته اند که برشهای مقوایی از شخصیت خریداران خود را ایجاد کرده اند تا حضور واقعی آنها در دفتر ایجاد شود. ایده این است که در مورد این مشتری مدل طوری فکر کنیم و با او صحبت کنیم که گویی یک فرد واقعی است. این به شما امکان می دهد پیام های بازاریابی را که به طور خاص برای آنها هدف گذاری شده است تهیه کنید.

چگونه یک طراح وب شویم : 5 مهارت اساسی در طراحی وب
بیشتر بخوانید

شخصیت خریدار شما ، از توسعه محصول تا صدای نام تجاری شما تا کانال های اجتماعی مورد استفاده شما را راهنمایی می کند. از آنجا که گروه های مختلفی از مردم ممکن است محصولات شما را به دلایل مختلف خریداری کنند ، ممکن است لازم باشد بیش از یک شخصیت خریدار ایجاد کنید. نمی توانید به صورت جداگانه با هر مشتری یا مشتری احتمالی آشنا شوید. اما شما می توانید یک شخصیت مشتری ایجاد کنید تا نماینده هر بخش از مشتری شما باشد.

پرسونا-در-بازاریابی-و-کسب-کار

اینکه تجارت شما چگونه باید از شخصیت های خریدار یا مخاطب استفاده کند

1. کار خود را از دید مشتری دوباره تنظیم کنید

بازاریابان غالباً از صحبت های شرکتی و بسیاری از واژه های پر سر و صدا استفاده می کنند که در واقع معنایی ندارند. اشخاص خریدار می توانند با یادآوری در مورد انسانهای واقعی که پستهای اجتماعی شما را می خوانند و با محتوای شما درگیر هستند ، به شما کمک می کنند تا از این دام جلوگیری کنید.

مشخصات خریدار باعث می شود شما به جای اولویت های مشتری خود ، روی رسیدگی به اولویت های مشتری متمرکز شوید. هر وقت تصمیمی در مورد استراتژی بازاریابی اجتماعی (یا استراتژی کلی بازاریابی) خود گرفتید ، به شخصیت های خریدار خود فکر کنید.

آیا یک کمپین جدید نیازها و اهداف حداقل یکی از شخصیت های خریدار شما را برطرف می کند؟

در غیر اینصورت ، مهم نیست که هر چقدر هیجان انگیز باشد ، در برنامه خود تجدید نظر کنید. استراتژی اجتماعی خود را بر اساس کمک به اشخاص خود در رسیدن به اهدافشان بسازید و با مشتریان واقعی که آنها نمایندگی دارند پیوند برقرار خواهید کرد. همه چیز در مورد افزایش فروش در حالی که ایجاد وفاداری و اعتماد به نفس در برند است.

2. تبلیغات اجتماعی خود را به طور موثرتری هدف قرار دهید

تبلیغات اجتماعی گزینه های بسیار جزیی برای هدف گذاری ارائه می دهد. هنگامی که شخصیت خریدار خود را تعریف کردید ، می توانید تبلیغات اجتماعی ایجاد کنید که مستقیماً با مخاطب مورد نظر شما تعریف می کند. سپس ، از هدف گذاری تبلیغات اجتماعی استفاده کنید تا تبلیغ خود را دقیقاً در معرض دید افراد مناسب قرار دهید. شما می توانید محتوای تبلیغات جداگانه ای برای هر شخص خریدار تعریف شده خود ایجاد کنید. این سطح هدفمندی پیشرفته ، نرخ تبدیل را افزایش می دهد و تبلیغات اجتماعی را بهبود می بخشد.

نحوه استفاده از تصاویر برای بازاریابی اینترنتی
بیشتر بخوانید

افزایش بازگشت سرمایه با بهار خریدار

توسعه یافته توسط اساتید و نویسندگان الکسی هینزه ، گوردون فلچر ، طاهر رشید ، آنا کروز ، خریدار چشمه خریدار الگویی برای اتصال اهداف تجاری شما به شخص خریدار شماست. به آن فنر گفته می شود زیرا شامل سه حلقه مشخص است:

  • محتوا : چه نوع محتوایی با شخصیت خریدار شما صحبت می کند؟
  • کانال ها : شخصیت خریدار شما بیشتر از چه کانال های اجتماعی استفاده می کند؟
  • داده ها : داده های خوب به شما امکان می دهد تا بر تلاش های خود نظارت کنید ، در مورد موفقیت خود گزارش دهید و در صورت لزوم استراتژی خود را اصلاح کنید.

با مجله بامدادی ها همراه باشید تا در مورد پرسونا در بازاریابی و کسب و کار اطلاعات بیشتری بدست بیاورید.(این مقاله بروز میشود.)

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

شانزده − 4 =