صفحه اصلی > سینما : نقد سریال گامبی وزیر
ads

نقد سریال گامبی وزیر

نقد سریال گامبی وزیر

نقد سریال گامبی وزیر

سریال گامبی وزیر الان به بهترین مینی سریال های نتفلیکس تبدیل شده که کمتر کسی ، انتظار این موفقیت را در مورد این سریال داشت. با  نقد سریال گامبی وزیر در مجله هنری بامدادی ها همقدم بمانید.

نقد سریال گامبی وزیر

سریال سریال گامبی وزیر ماجرای مهیج یک بانوی نوجوان را روایت میکند که برای قهرمان شطرنج در حال مبارزه خواهد بود، ولی سریال صرفا در مورد شطرنج نمیباشد. رویکردهای دراماتیک و شاهرگ مهم قصه از مکان دیگری آغاز میشود؛ گوشه گیری یک بانو. عصر جهانی در ساختن سریال قطعا بیشتز از مسئله ای به تغییرات جامعه شماسی دهه‌ی 70 در ایالت متحده شباهت دارد؛ هنگامی که مال و ثروت و حفظ ظاهر بیشتر از هر مسئله ای انسانی دارای پیشرو و سرباز میباشد و دوره به قدرت رسیدن موسیقی پاپ و موسیقی راک میباشد. بازه ای که الان در ساخت سریال در حال رخ دادن میباشد .

با اینکه مجموعه ای با قصه های عجیب و غریب و هزینه های بسیار بالا در حال شکست خوردن میباشند، اسکات فرانک (سازنده سریال گامبی وزیر ) به روی یک قصه بسیار ساده دست گذاشته است ولی در دل این داستان پیجهای دراماتیک بینظیری یافت میشود. سریال The Queen’s Gambit برگ آس این بازی سایت نتفلیکس میباشد. در اواسط دهه‌ی 80 میباشد که والتر تویس، شخصی که کتاب  The Queen’s Gambit را نوشته است.

نقد سریال گامبی وزیر

سریال سریال گامبی وزیر را میشود در مسیر فعالیت های سازمان های فمینیستی در سالیان گذشته به شمار آورد ولی اسکات فرانک درگیر کلیشه ای بودن جملات فمینیستی نشده است و به ماجرایی مهم قصه گویی، بسیار زیادتر از هر مورد دیگر اهمیت خواهد داد.

این مطلب ادامه دارد با بخش سینما و تلویزیون سایت بامدادی ها همراه باشید.

با مقاله بهترین سریال های نتفلیکس میتوانید جزییات این سریال زیبا را مطالعه بفرمایید.

همچنین میتوانید با بهترین سریال های خارجی نیز آشنا بشوید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

یازده + چهارده =