صفحه اصلی > سینما : نقد انیمه شیطان کش (Demon Slayer)
ads

نقد انیمه شیطان کش (Demon Slayer)

انیمه شیطان کش

امروزه صنعت انیمه به بزرگترین صنعت فیلمسازی در جهان تبدیل شده است. انیمه شیطان کش را می توان یکی از اصلی ترین محصولات این صنعت دانست که در مدت کوتاهی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. با پخش نیمی از فصل سوم این انیمه در بهار امسال، جذابیت این انیمه و توضیح نکات تاریک تاریخ این انیمه، به بررسی این انیمه جذاب خواهیم پرداخت.

Koyoharu Gotouge نوشتن و تصویرسازی مانگای Devil Slayer را در سال 2016 آغاز کرد و تا سال 2020 23 جلد منتشر کرده است. این مانگا در Weekly Shōnen Jump، یکی از پرفروش‌ترین و قدیمی‌ترین نشریات ژاپن منتشر شد. پس از سال 2020 و از زمان شروع انیمه، داستان به صورت مجموعه ای انیمه، یک فیلم بلند انیمیشن و یک مانگا و رمان اسپین آف اقتباس شد و داستان جذاب آن را بیشتر گسترش داد.

با کاهش مانگا و انیمه هایی مانند One Peace و… و ظهور انیمه های Attack on Titan، Death Note و Full Metal Alchemist، طرفداران مانگا و انیمه با داستان های پویا و هیجان انگیزی مواجه شدند که همه چیز را به وقوع می پیوندند. توانایی . در همان زمان، انیمه نقدی شیطان با بیشترین جذابیت ممکن برای شخصیت اصلی توانست بزرگترین طرفداران خود را به خود جذب کند.

انیمه شیطان کش

داستان انیمه شیطان کش (Demon Slayer)

داستان انیمه شیطان کش با تصویری از یک جنگل برفی شروع می شود، جایی که پسر نوجوانی با درختان کهنسال روی صورتش و نفس نفس زده دختری را به بالای کوه می برد. در یک فلاش بک، همان پسری به نام تانجیرو مشغول جمع آوری هیزم و حمل آن به خانه است. تانجیرو و خانواده اش در جنگلی دور از روستا زندگی می کنند و تانجیرو برای فروش چوب مجبور است به روستا برود.

اولین حضور تانجیرو در دهکده با بوی تند معرفی می شود و سپس داستان از کمک او می گوید. تانجیرو مهربانی که پس از فروش تمام چوب حاضر است به همه کمک کند، در راه خانه، تاریکی شب را می یابد. این باعث می شود که او شب را با پیرمردی دلسوز در یک خانه نیمه راه بگذراند.

پس از آن شب، زمانی که تانجیرو به خانه باز می گردد، با صحنه تکان دهنده ای روبرو می شود که در آن خانواده اش کشته می شوند و خواهرش نزکو زخمی می شود. در این بین بوی تند تانجیرو به او می رسد، اما چیزی که بیش از همه اهمیت دارد زخم خواهر بزرگترش نزکو است که به او اجازه نمی دهد کاری بکند جز نجات تنها عضو خانواده. در مرحله بعد، زمانی که تانجیرو می خواهد نزوکو را به دهکده و نزد پزشکان ببرد، متوجه می شود که نزوکو به یک خون آشام تبدیل شده است.

نقد انیمیشن بچه رئیس 2 : کسب و کار خانوادگی
بیشتر بخوانید

نجات تانجیرو و کشتن نزوکو هدف اوست و در مقابل تانجیرو باید از خود و نزوکو از او دفاع کند. از خود گذشتگی تانجیرو باعث می شود قاتل شیطان ایده تانجیرو را بپذیرد. که نزوکو نتوانست به شیطان تبدیل شود و خود را نجات دهد. آزادی نزوکو به این بستگی دارد که نزوکو هنوز خون انسان را مصرف نکند و اگر خون انسان را مصرف نکند، دگرگونی او کامل نخواهد شد.

ادامه داستان و خط روایت اصلی انیمه شیطان کش

متقاعد کردن طایفه شیطان کش و عضویت در این گروه هدف اصلی تانجیرو خواهد بود. با ادامه داستان، تانجیرو همراهانی با انگیزه ها و دلایل ارزشمند پیدا می کند که برای او دوستانی ارزشمند خواهند شد. عناصر فداکاری، عشق، فداکاری و مهربانی همراهان اصلی تانجیرو در کنار نزوکو و دیگر دوستانش هستند. دوستانی که به ویژگی های شخصیتی او علاقه مند هستند.

مسیر تانجیرو برای تبدیل شدن به یک شکارچی شیاطین در فصل اول انیمه ادامه پیدا می کند تا اینکه بزرگان شکارچی شیطان در پایان فصل درباره او تصمیم می گیرند. مسیر Tanjiro برای تبدیل شدن به یک عضو رسمی پر از پیچ و خم بود که به خط داستانی اصلی در فصل 1 منتهی می شود.

این مقدمه ها آغاز فداکاری، مبارزه و عشق داستان را به ما می گوید که سه عنصر جذاب برای مخاطب هستند. هر برنامه سرگرمی عناصری که ما را عاشق فیلم، انیمیشن و کتاب می کند در ترکیبی ظریف و زیبا در انیمه قاتل شیطان گرد هم آمده و آن را به یکی از پرفروش ترین انیمه ها و مانگا تبدیل کرده است. کمتر از چهار سال دیگر این سریال به دنیا معرفی می شود. . گمان می رود این رکورد از رکورد انیمه Attack on Titan که از سال 2013 پخش شده است، پیشی بگیرد.

انیمه شیطان کش

نقاط قوت و ضعف انیمه شیطان کش

طراحی باوربپذیر شخصیت قهرمان

شاید نقطه قوت اصلی این شونن (انیمه و مانگای مناسب برای سنین 12 تا 18 سال) طراحی شخصیت و شخصیت پردازی تانجیرو، شخصیت اصلی داستان باشد. این شخصیت با توجه به شخصیتی که از ابتدای داستان به او محول شده عمل می کند، تصمیم می گیرد و رشد می کند.

نقد فیلم زیبای روز
بیشتر بخوانید

فانتزی باورپذیر

انیمه شیطان کش در یک دنیای فانتزی باورپذیر روایت می شود که نقطه زمانی دنیای انیمه Demon Slayer به حساب می آید. عادی بودن و طبیعت انسانی برای قهرمانان داستان بیگانه نیست و همین امر باعث می شود که در برخی قسمت ها آسیب ببینند. قهرمانانی که زخمی می شوند احساس ضعف و ناتوانی می کنند و از همه مهمتر می توان آنها را کشت.

بخش‌های طنز داستان

برای برخی قسمت های طنز انیمه را می توان نقطه ضعف انیمه دانست، اما اگر کمی به مقوله بینندگان انیمه نگاه کنیم، ممکن است ما بینندگان ایرانی و خارجی 12-18 ساله، طنز انیمه را دوست داشته باشیم. و عاشق طنز. در کل قسمت های کمدی یک انیمه نقطه قوت یا ضعف آن نیست.

تعداد تراژدی‌ها در داستان

برای داستانی که در 10 دقیقه اول تراژدی غم انگیز، ترسناک و آزاردهنده ای دارد، از دست دادن پایان داستان یکی دیگر از شخصیت های اصلی داستان کمی سخت است، اما پیشروی تراژدی و درام داستان در یک محدودیت محدود به شیوه ای احساسی مخاطب را با انیمه مرتبط می کند. تا به حال، انیمه شیطان کش در ابتدای هر فصل تراژدی هایی را به نمایش می گذاشت.

فصل اول با خانواده تانجیرو و فصل دوم با اتفاقات قطار موگن بعد از تماشای آن واقعا غمگین خواهید شد. من شخصاً پیش‌بینی فاجعه در ابتدای هر فصل را نقطه قوتی نمی‌دانم، اما دوست دارم داستان با اتفاقات شگفت‌انگیز پیش‌روی کند.

مبارزات حماسی و گاهی غیرقابل باور

برای من، انیمه شیطان کش با نبردهای حماسی مرتبط است که در برخی از بازی های ویدیویی محبوب سال های اخیر دیده ام. در هر انیمه و انیمیشنی از این سبک معمولا نبردهای حماسی و گاه باورنکردنی وجود دارد و از طرفی نبردهای باورنکردنی که شخصیت های اصلی انجمن شیطان کش در طول داستان انجام می دهند می تواند به باورپذیری و ارتباط با انیمه کمک کند.

دشمنی فناناپذیر امّا ترسو

شرور یا قهرمان داستان کسی است که در شرف مرگ است و تقریباً وحشتناک است. اما در مقطعی از داستان شاهد تغییر در شکل، سن و جنسیت این شخصیت بودیم. اما ترسی که در درون او وجود دارد، قدمتی چند هزار ساله دارد و طول عمر و صلابت رزمندگان و مدافعانش از خون او، ارزشمند است. با این حال، این پروژه ممکن است برخی از زوایای جدید را برای قسمت‌های آینده که در فصل‌های بعدی نمایش داده می‌شوند، آشکار کند. به همین دلیل ترس، سختی گذشته را نمی توان نقطه ضعف دانست.

معرفی 10 تا از بهترین فیلم های لایو اکشن از دنیای انیمه طبق گفته Rotten Tomatoes
بیشتر بخوانید

انیمه شیطان کش

نتیجه نقد و بررسی انیمه شیطان کش

انیمه شیطان کش به طور موثر طیفی از احساسات را منتقل می کند، از لحظات تراژدی، غم و اندوه عزیزان، تا صحنه های دلچسب دوستی و عزم شخصیت ها برای رسیدن به اهداف خوب. ما شیطان را می بینیم.. این سریال به بررسی موضوع می پردازد. خانواده، وفاداری، فداکاری و توانایی غلبه بر ناملایمات به عنوان دشمنان انسان، حتی خود شیطان.

این حالات احساسی به قاتل شیطان اجازه می دهد تا به خوبی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند و در سطح عمیق تری با بینندگان ارتباط برقرار کند. این باعث می شود انیمه شیطان کش را انیمه خوبی و مناسب برای مخاطبان 12 سال به بالا بدانیم.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

دو × پنج =