صفحه اصلی > سینما : فیلم مهاجمان صندوقچه گمشده
ads

فیلم مهاجمان صندوقچه گمشده

فیلم مهاجمان صندوقچه گمشده

فیلم مهاجمان صندوقچه گمشده

فیلم مهاجمان صندوقچه گمشده فیلمی اکشن و ماجراجویی آمریکایی محصول 1981 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و نویسندگی لارنس کسدان است که براساس داستانی از جورج لوکاس و فیلیپ کافمن تولید شده است. در فیلم مهاجمان صندوقچه گمشده هریسون فورد ، کارن آلن ، پل فریمن ، رونالد لیسی ، جان ریز دیویس و دنهلم الیوت ایفای نقش میکنند.

فورد ایندیانا جونز را به تصویر می کشد ، یک باستان شناس کره زمین که با نیروهای آلمان نازی در سال 1936 برای بازیابی کشتی میثاق که مدتهاست از دست رفته است ، در تلاش است تا یک ارتش را شکست ناپذیر کند. جونز که با معشوق سابق سرسخت خود ماریون راون وود (آلن) سر و کار دارد ، مسابقه می دهد تا مانع از هدایت نازی ها به کشتی و قدرت آن باستان شناس رقیب دکتر رنه بلوک (فریمن) شود.
لوكاس در در فیلم مهاجمان صندوقچه گمشده را به نمایش میگذارد. وی که به دنبال مدرنیزه کردن فیلم های سریالی اوایل قرن 20 بود.

با ایده کافمن که فیلم Raiders of the Lost Ark را به عنوان هدف فیلم پیشنهاد کرد ، این ایده را بیشتر توسعه داد. سرانجام لوكاس بر توسعه اپراي فضايي خود جنگ ستارگان تمركز كرد.

توسعه در فیلم مهاجمان صندوقچه گمشده از همان سال آغاز شد ، زمانی که او این ایده را با اسپیلبرگ به اشتراک گذاشت ، که چند ماه بعد به پروژه پیوست. در حالی که این زوج ایده هایی برای ساخت فیلم و بدلکاری برای فیلم داشتند ، کاسدان را استخدام کردند تا خلا the روایی بین آنها را پر کند.

عکس اصلی در ژوئن 1980 با بودجه 20 میلیون دلاری آغاز شد و در سپتامبر بعدی به پایان رسید. فیلمبرداری در صحنه های استودیوی Elstree ، انگلستان و مکان اصلی آن در La Rochelle ، فرانسه ، تونس و هاوایی بود.

اگرچه در نظرسنجی های پیش از انتشار تماشاگران علاقه چندانی به فیلم نشان ندادند ، به خصوص در مقایسه با فیلم ابرقهرمانی Superman II ، Raiders of the Lost Ark با درآمد تقریبی 330.5 میلیون دلار در سراسر جهان ، پردرآمدترین فیلم سال 1981 شد و بیش از یک سال در برخی از سینماها بازی کرد.

فیلم Shirkers
بیشتر بخوانید

این موفقیت مهمی بود ، که بخاطر بازی مدرن فیلم سریال ، اکشن و ماجراجویی بدون وقفه و بازیگران ، به ویژه فورد ، آلن و فریمن مورد ستایش قرار گرفت. این فیلم چندین بار نامزد دریافت جایزه شد و از جمله 5 جایزه اسکار ، هفت جایزه زحل و یک جایزه بفتا را از آن خود کرد.
فیلم مهاجمان صندوقچه گمشده در سالهای پس از انتشار ، بسیار مورد احترام واقع شده و اکنون یکی از بزرگترین فیلمهای دهه 1980 و یکی از بزرگترین فیلمهای اکشن و ماجراجویی ساخته شده است.

این تأثیر دائمی بر فرهنگ عامه داشت ، باعث ایجاد تعداد زیادی از مقلدان در چندین رسانه شد و باعث الهام بخشیدن به سایر فیلمسازان شد.

فیلم مهاجمان صندوقچه گمشده اولین ورودی است که به حق رای دادن در ایندیانا جونز تبدیل می شود ، که شامل سه فیلم دیگر است – ایندیانا جونز و معبد رستاخیز (1984) ، ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی (1989) ، و ایندیانا جونز و Kingdom of the Crystal Skull (2008) –

یک مجموعه تلویزیونی ، بازی های ویدیویی ، کمیک بوک ، رمان ، جاذبه های پارک موضوعی ، اسباب بازی ها ، بازی های تخته ای ، کالکشن ها و بازسازی آماتور. پنجمین فیلم برای اکران در سال 2022 برنامه ریزی شده است. کتابخانه کنگره ایالات متحده آمریکا آن را برای حفظ در فهرست فیلم های ملی در سال 1999 انتخاب کرد.

داستان فیلم مهاجمان صندوقچه گمشده
در سال 1936 ، ایندیانا جونز ، باستان شناس آمریکایی ، یک بت طلایی را از معبد پرو به دام افتاد. باستان شناس رقیب رنه بلوک او را گوشه گوشه می کند و بت را می دزد.

جونز در یک هواپیمای دریایی منتظر فرار می کند. پس از بازگشت به آمریکا ، دو مأمور اطلاعات ارتش به جونز نزدیک می شوند. آنها فاش می کنند که نیروهای آلمانی نازی در حال حفاری تانیس هستند و در یکی از تلگرافهای آنها از مربی قدیمی جونز ، ابنر راونوود نام برده شده است.

جونز استنباط می کند که نازی ها به دنبال کشتی میثاق هستند ، که آدولف هیتلر معتقد است ارتش آنها را شکست ناپذیر می کند. ماموران ابتدا جونز را استخدام می کنند تا کشتی را بازیابی کنند.

نقد فیلم He's All That | فیلم او همه آن است
بیشتر بخوانید

در یک بار در نپال ، جونز دوباره با دختر ریون وود ، ماریون – که جونز زمانی با او رابطه نامشروع داشت ، دیدار می کند و می فهمد که راونوود مرده است.

در حین درگیری با آرنولد توت ، مامور گشتاپو ، که برای گرفتن یک مدالیون از ماریون وارد می شود ، میله آتش گرفته است. توت تلاش می کند تا مدالیون را از شعله های آتش بازیابی کند ، اما فقط تصویر آن را در دست او می سوزاند. جونز و ماریون مدالیون را برداشته و با هم فرار می کنند.

آنها به قاهره سفر می کنند و در آنجا با دوست صالح جونز ملاقات می کنند. او فاش کرد که Belloq به نازی ها کمک می کند ، و آنها یک مدالیون ماکت ناقص را از سوختگی های دست Toht ساخته اند.

سربازان و مزدوران نازی به جونز حمله می کنند و ماریون به ظاهر کشته می شود و جونز را ناامید می کند. یک امام مدالیون جونز را رمزگشایی می کند. یک طرف هشدار نسبت به مزاحمت کشتی ، و دیگری اندازه گیری صحیح “کارکنان Ra” ، موردی که برای تعیین محل کشتی استفاده می شود.

فیلم مهاجمان صندوقچه گمشده

جونز و صلاح متوجه می شوند که نازی ها در مکان اشتباه حفاری می کنند و به سایت حفاری نازی ها نفوذ می کنند. آنها از مدالیون و کارکنان صحیح Ra برای مکان یابی Well of Souls ، محل استراحت کشتی استفاده می کنند. آنها کشتی را نجات می دهند – صندوقی طلایی و با تزئینات پیچیده – اما توسط بلوک و نازی ها کشف می شود.

 آنها کشتی را به دست می گیرند و جونز و ماریون را که توسط بلوک به اسارت گرفته شده مهر و موم می کنند – داخل چاه. این جفت از طریق شکاف فرار کرده و با یک کامیون حامل کشتی فرار می کنند. در کنار ماریون ، جونز ترتیب انتقال کشتی به لندن را با یک کشتی بخار ولگرد می دهد.

یک قایق U نازی کشتی بخار را رهگیری می کند و کشتی و ماریون را تصرف می کند. جونز مخفیانه سوار قایق U می شود. این کشتی به یک جزیره در دریای اژه سفر می کند ، جایی که Belloq قصد دارد قدرت کشتی را قبل از ارائه آن به هیتلر آزمایش کند.

نقد فیلم مادر خوب (The Good Mother) | جدالی خانوادگی
بیشتر بخوانید

در حین حرکت فیلم Raiders of the Lost Ark ، جونز به کمین گروه نازی می پردازد و تهدید به نابودی کشتی می کند ، اما پس از این که بلوک استنباط کرد او هرگز چیزی مهم از نظر تاریخی را نابود نخواهد کرد و همچنین می خواهد بفهمد که آیا قدرت کشتی واقعی است یا نه.

نازی ها جونز و ماریون را به محل آزمایش می برند و آنها را مهار می کنند. Belloq به طور تشریفاتی کشتی را باز می کند اما فقط شن و ماسه را در داخل آن پیدا می کند. به دستور جونز ، او و ماریون چشمانشان را می بندند تا از تماشای کشتی باز شده جلوگیری کنند

 زیرا باعث آزاد شدن روح ، شعله های آتش و پیچ و مهره های انرژی می شود که باعث کشته شدن بلوک ، توت و نازی های مونتاژ شده می شود ، قبل از اینکه خود را ببندد.

جونز و ماریون چشمهایشان را باز می کنند تا ناحیه ای را که از بدن پاک شده و بندهای آنها برداشته شده است. بازگشت به واشنگتن دی سی ، دولت ایالات متحده به جونز و مارکوس برودی به خاطر تأمین کشتی ، پاداش می دهد.

علی رغم اصرار جونز ، ماموران اظهار داشتند که کشتی برای مطالعه توسط “افراد برجسته” به مکان نامعلومی منتقل شده است. در یک انبار بزرگ ، Ark در جعبه های دیگر جمع شده و ذخیره می شود.

این فیلم در رتبه 13 همین فیلم از بهترین فیلمهای مجله هالیوود ریپورتر قرار داد.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

4 − 4 =