صفحه اصلی > ادبیات جهان : رمان های برتر ادبیات فرانسه
ads

رمان های برتر ادبیات فرانسه

رمان های برتر ادبیات فرانسه

رمان های برتر ادبیات فرانسه

آیا به دنبال لیستی از بهترین رمان های برتر ادبیات فرانسه در تمام دورانها هستید؟ بخش ادبیات جهان در سایت بامدادی ها برخی از بهترین ادبیات فرانسه و بهترین نویسندگان فرانسوی را معرفی میکند تا اگر می خواهید بدانید کدام کتابهای خوب فرانسوی را بخوانید ، ذهنیت شما را جلب کنم.

همچنین میتوانید بهترین رمان های کلاسیک تاریخ را مطالعه بفرمایید.

رمان های برتر ادبیات فرانسه

من سالها پیش عاشق ادبیات فرانسه شدم و چهار سال به تحصیل در فرانسه در دانشگاه آکسفورد ادامه دادم. دوره فرانسه در آکسفورد دارای ادبیات زیادی است ، بنابراین من در طول مدت حضورم در این کشور صدها کتاب فرانسوی خواندم و تقریباً بهترین کتابهای کلاسیک فرانسه از قرن 16 تا 20 را شامل می شود.

انتخاب موارد دلخواه از بین تمام آثاری که من در این مدت خوانده ام دشوار است ، اما در اینجا رمان های برتر ادبیات فرانسه وجود دارد که شما باید کاملاً مانند کرم دکوره ادبیات فرانسه انتخاب کنید. اکثر آنها رمان های فرانسوی است که در قرن نوزدهم منتشر شده است ، همان چیزی است که من آن را عصر طلایی ادبیات فرانسه می دانم. این یک دوره جذاب از تاریخ فرانسه بود و تغییرات عظیم اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی وجود داشت.

بهترین رمان های برتر ادبیات فرانسه در همه زمان ها

1.عاشق توسط مارگاریت دوراس

مارگریت دوراس یکی از بهترین و مشهورترین نویسندگان زن فرانسوی است. من چنان طرفدار کارهای او هستم که پایان نامه خود را به روابط مادر و دختری که در رمانهایش به تصویر کشیده شده اختصاص داده ام!

عاشق مشهورترین اثر دوراس است و (نه کاملاً نگران کننده) زندگینامه ای است. این فیلم در استعمار فرانسه در ویتنام تنظیم می شود و از دیدگاه یک دختر 15 ساله ناشناس گفته می شود که با یک تاجر بسیار بزرگتر چینی درگیر می شود.

به همین ترتیب اغلب با Nabokov’s Lolita مقایسه شده و حتی به عنوان Anti-Lolita توصیف شده است.

قهرمان داستان دختر یک مادر تنها است که با پول ، مقام و موقعیت خود در جامعه وسواس دارد. او از دخترش و رابطه اش با این تاجر هواشناسی برای منافع خودش استفاده می کند.

کاملاً به هم ریخته اما کاملاً جذاب است.

اگر می خواهید وارد رمان های برتر ادبیات فرانسه شوید ، Duras یکی از نویسندگان فرانسوی مورد علاقه من در تمام دوران است و این یک شروع عالی برای مطالعه بهترین رمان های فرانسوی میباشد.

اکثر کتابهای کلاسیک فرانسه در این لیست در Metropolitan France تنظیم شده اند ، بنابراین بینش در مورد ویتنام استعماری فرانسه ، این رمان را از بقیه جدا می کند.

2.مادام بواری اثر گوستاو فلوبر

مادام بواری یکی از مشهورترین رمان های فرانسه است که تاکنون نوشته شده است. این اولین رمان گوستاو فلوبر بود و در دهه 1850 منتشر شد. شخصیت اصلی ، مادام بوواری ، زنی است که همیشه بیشتر می خواهد – او رمان های عاشقانه فرانسوی را بیش از حد خوانده است و دیدگاه ایده آلی از زندگی و ازدواجش دارد. او دائما در تلاش است برای یک موقعیت اجتماعی بالاتر ، برای حرکات بزرگ عاشقانه ، برای اشیا زیبا و موارد دیگر. او امیدوار است که این همان چیزی است که ازدواج او با چارلز بواری به او می بخشد اما او انتظارات را کاهش می دهد و در نتیجه زندگی او نیز همین طور است.

معرفی کتاب سمفونی مردگان | عباس معروفی
بیشتر بخوانید

ما شاهد هستیم که شخصیت اما بواری در حالی که تلاش او برای تحقق انتظارات غیرواقعی خود از زندگی ناامیدتر می شود ، رشد می کند. به نظر من او یک شخصیت کاملاً متفاوت است اما او نمایانگر نوعی است که در آن زمان رایج بوده و اکنون نیز رایج است. این یکی از بزرگترین رمانهای فرانسه است و هرکسی که می خواهد در ادبیات فرانسه فرو رود باید آن را انتخاب کند.

دیده می شود که فلوبر یکی از تأثیرگذارترین رمان نویسان فرانسوی ، در واقع یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان تاکنون است و رمان وی بینشی جذاب در مورد جامعه فرانسه قرن نوزدهم ارائه می دهد. رئالیسم و ​​رمانتیسم در این رمان با هم آمیخته شده است ، که ممکن است مورد علاقه افرادی باشد که بیشتر به سبک ادبی و نه طرح و نقشه علاقه دارند.

رمان های برتر ادبیات فرانسه

3.کاندید توسط ولتر

کتاب کاندید به نوعی نسخه بزرگسالان شازده کوچولو است. این یک رمان کوچک از یکی از تأثیرگذارترین فلاسفه فرانسوی ، ولتر است. در ظاهر این داستان ماجراجویی ، کشف ، حتی عاشقانه است ، اما در واقع همه اینها تفسیری جدی در مورد جامعه فرانسه در قرن هجدهم است.

داستان های کوتاه ، مانند کاندید ، در این دوره به ژانر جدی ادبی تبدیل شدند ، زیرا نویسندگان اهداف تعلیمی و فلسفی خود را در پس فرم داستان کوتاه پنهان می کردند. ولتر از یک مسافر به عنوان قهرمان اصلی خود برای مقایسه دو دنیای مختلف استفاده می کند و اجازه می دهد تا “بی گناه” در مورد ایده های نا آشنا سوال شود.

خوانندگان می توانند از این موضوع به عنوان یک داستان کوتاه سرگرم کننده لذت ببرند ، یا انتقادات جدی ولتر را نسبت به جامعه گسترده کشف کنند ، که امروزه هنوز هم جالب و خنده دار هستند. این کتاب یکی از کوتاهترین کتابهای این لیست است و اگر در مورد آثار کلاسیک ادبیات فرانسه مطمئن نیستید ، مکانی عالی برای شروع است.

4.بیگانه اثر آلبر کامو

کتاب بیگانه که بخشی اصلی برنامه درسی فرانسه در مدارس است ، یکی از بهترین رمان های مدرن فرانسه و یکی از مشهورترین کتاب های فرانسوی در جهان انگلیسی زبان است. داستان کوتاه کامو یک داستان فلسفی درباره مردی است که با مرگ مادرش زندگی بسیار عادی او مختل می شود.

او به ویژه تحت تأثیر مرگ او قرار نمی گیرد ، او حتی گریه نمی کند ، اما جامعه او را به دلیل این عدم واکنش قضاوت می کند و این بعداً سرنوشت او را تعیین می کند. این بهترین نمونه کامو از فلسفه پوچ است. به قول خود کامو ، قهرمان کتاب محکوم می شود زیرا بازی نمی کند.

معرفی کتاب ربکا | اثر دافنه دوموریه
بیشتر بخوانید

او برای جامعه “غریبه” است و کامو از او برای انتقاد از هنجارهای اجتماعی و همچنین اعضای جامعه که افرادی را که از آنها پیروی نمی کنند ، شرم می کنند استفاده می کند.

نوعی رمان است که باید بیش از یک بار بخوانید و همه تفاوت های ظریف را بگیرید اما 100٪ ارزش دارد. این داستان کوتاه اما پر از سوالاتی است که نوع نگاه شما به جامعه و عدالت را به چالش می کشد.

5.رابطهای خطرناک توسط Choderlos de Laclos

شاید از قبل کتاب رابط خطرناک را از فیلم مشهوری به همین نام در سال 1988 بشناسید. این یک بازیگر پر ستاره از جمله جان مالکوویچ گلن کلوز ، میشل فایفر ، پیتر کاپالدی ، کیانو ریوز و اوما تورمن است. اقتباس محبوب دیگری در سال 1999 با عنوان Cruel Intentions با بازی سارا میشل گلار و ریز ویترسپون وجود داشت.

با این حال ، مثل همیشه ، کتاب از فیلم بهتر است! رابطهای خطرناک داستان انحطاط و فسق در بین اشراف فرانسه است. این فیلم چند سال قبل از انقلاب فرانسه تنظیم شده است و همه چیز درباره اغوای بازی و بازی برای رفع خستگی آنها است.

دو شخصیت اصلی ، عاشقان سابق ، اهداف غیرمنتظره و بی گناه را انتخاب می کنند و یکدیگر را برای اغوای آنها به چالش می کشند. آنچه به عنوان یک بازی دستکاری آغاز می شود ، با عواقب جدی تری از آنچه پیش بینی شده بود پایان می یابد. این را برای d-r-a-m-a بخوانید!

6.رابطه جنسی دوم توسط سیمون دوبوار

کتاب جنسیت دوم ، Le Deuxième Sexe ، به عنوان کتاب مقدس فمینیسم مدرن غربی دیده می شود. ترجمه ها با موضوعات زیادی همراه بوده است ، اما خواندن ” کتاب رابطه جنسی دوم” توسط نسل هایی از زنان از انگلیس و ایالات متحده ادامه دارد.

این یک عنوان غیر داستانی است ، در دو جلد نوشته شده است ، که در آن بووار رفتار با زنان را در طول تاریخ جدا می کند. این کتاب بسیار بزرگ است اما ارزش خواندن آن برای وسعت گسترده زاویه و دوره های تاریخی را که پوشش می دهد ، دارد.

او ما را از یونان باستان و روم به قرن بیستم می برد و جایگاه زن را در تاریخ ، خانه ، ادبیات و موارد دیگر بررسی می کند. برخی از قسمت ها کاملاً انتزاعی هستند در حالی که برخی دیگر از تحقیقات بوووار در زمینه علوم ، زیست شناسی و بدن زن حاصل می شوند.

در قرن گذشته غیرقابل انکار پیشرفت صورت گرفته است اما این واقعیت که امروزه متنی از این دست به همان اندازه مدرن و قابل توجه است که در سال 1949 منتشر شد ، نشان می دهد که تا کجا باید پیش برویم. این خواندن برای هر کسی که خود را فمینیست می نامد و برای برابری جنسیتی می جنگد بسیار مهم است.

معرفی کتاب بلیدرانر | فیلیپ کیندرد دیک
بیشتر بخوانید

7.The Immoralist نوشته آندره ژید

کتاب Immoralist پرونده مردی با همسر و فرزند ، وسایل و شغل را بررسی می کند ، که در شبکه پیچیده ای از روابط و مسئولیت های متداخل گیر افتاده است. او می آید که تمام زندگی خود را به منزله ساختگی ریاکارانه می بیند و به دنبال خود واقعی ، معتبر و همجنس گرایانه خود ، همه چیز را رها می کند.

این حداقل درام اصلی زندگی خود Gide بود ، بنابراین تعجب آور نیست که بسیاری از خوانندگان او را با قهرمان خود شناسایی می کنند. کتاب Immoralist یک داستان ساده ، اما عمیقا کنایه آمیز است که در آن راوی اول شخص با خاطره گویی هایی به ظاهر بی ضرر ، ابهامات اخلاقی زندگی را آشکار می کند.

این داستان روندی است که طی آن میشل ، بلافاصله متفکر و بدون فکر ، خود را کشف می کند ، به قیمت ازدواج و زندگی همسرش. این داستان یک خوانش مهم است زیرا روابط بین شهروندان فرانسه و الجزایر فرانسه ، بخشی مهم از تاریخ اخیر فرانسه را مشاهده می کند.

این سبک نیز از آنجا اهمیت دارد که گید از داستان کوتاه اول شخص به عنوان تلاشی برای جلب توجه از پیوندهای زندگی خودش استفاده می کند و اظهار می دارد که او در حال نوشتن ذهن شخصیت خود است و نه خودش. این امر در اوایل قرن بیستم هنگامی که نوشتن صریح در مورد همجنسگرایی نوشتن و کاوش در آن تابو بود ، قابل توجه بود.

8. The Flowers of Evil

The Flowers of Evil نوشته شارلئس بودلر اگر از طرفداران T.S. الیوت سپس بودلر شاعر دیگری است که می خواهید به قفسه کتاب خود اضافه کنید. بودلر یکی از تأثیرگذارترین شاعران فرانسوی بود که از افرادی مانند ورلان ، رمبو و مالارمه الهام گرفت. مشهورترین اثر وی Les Fleurs du Mal یا The Flowers of Evil است ، مجموعه شعر درباره تغییراتی که پاریس به دلیل صنعتی شدن در قرن نوزدهم متحمل شد. بودلر اصرار داشت که “گلهای شیطانی” فقط مجموعه ای از شعرهای منزوی نیست بلکه یک سکانس عمدی تنظیم شده است. حرکت در مجموعه او سه گانه است: دستیابی به سوی وجد خسته کننده ، عذاب عدم یافتن کمال و سرانجام ادعای ارزش تلخ ، محدود اما شدیدی که باقی مانده است. او پیش پا افتادگی جامعه را در طول کار خود به صورت صادقانه و شاعرانه به تصویر می کشد ، که باعث می شود ارزش خواندن داشته باشد.

9. سرخ و سیاه

سرخ و سیاه نوشته استندال
استندال در رمان های خود به بسیاری از موضوعات اجتماعی از جمله سیاست ، کلیسا ، زندگی استانی فرانسه ، نقش زنان و طبقه اجتماعی پرداخته است.

بسیاری از نویسندگان مشهور در آن زمان به این مضامین پرداختند ، اما استندال با تمرکز بر روانشناسی قهرمانان اصلی خود از سایر معاصرانش برجسته است.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی
بیشتر بخوانید

به همین ترتیب ، بسیاری او را خالق رمان روانشناختی می دانند.

در کتاب “سرخ و سیاه” زندگی جولین سورل را دنبال می کنیم ، جوانی با ریشه فروتنانه و تلاش می کند از تربیت خود بالاتر برود. او آرزوهای بزرگی دارد و به زودی متوجه می شود که تنها راه صعود به صفوف اجتماعی اتخاذ ریاکاری در میان اشراف مادی است.

با این حال ، در حالی که تلاش می کرد خود را مهم جلوه دهد ، در واقع به عنوان یک پیاده روی از مردان با نفوذ اطراف خود به پایان می رسد. این تصویر هجوآمیز از جامعه فرانسه قبل از زمان خود یک رمان خوانده شده است و باید خود را به سمت شمع TBR خود باز کند.

آنچه که من به ویژه در کارهای استندال جالب می دانم رفتار او با زنان است. استندال منتقد شدیدی در انقیاد اجتماعی و عاطفی زنان بود و از رمان های وی مشخص است که وی نویسنده ای بود که همدلی واقعی را نسبت به زنان نشان می داد.

سرخ و سیاه انتقاد تندی از موقعیت تبعی زنان در جامعه است و نویسنده فمینیست و سیمون دوبوار در کار خود ، جنس دوم (بالا) ، بسیار از استندال صحبت کرد.

10. پره گوریوت

پره گوریوت اثر آنوره دو بالزاک
آشفتگی سیاسی مشخصه قرن نوزدهم فرانسه بود و بنابراین تغییرات تاریخی و سیاسی در اکثر آثار قابل توجه ادبی تولید شده در فرانسه در این زمان نقش اصلی را بازی می کند.

هونوره دو بالزاک در آن زمان نویسنده برجسته ای بود که اغلب او را به عنوان یکی از بنیانگذاران رئالیسم ادبی یاد می کردند. پس از سقوط ناپلئون بناپارت در سال 1815 ، رمانهای وی بارها و بارها به دلیل بازنمایی او از جامعه مورد ستایش قرار گرفتند.

پر گوریوت مهمترین رمان بالزاک در نظر گرفته می شود و داستان سه داستان جداگانه را بهم می پیوندد. این شامل زندگی اوژن دو راستیگناک ، جوانی است که زندگی خود را شروع کرده و می آموزد چگونه در جامعه پاریس راه خود را باز کند.

سپس کارلوس هررا-واوترین ، یک جنایتکار چهل ساله است. سرانجام ، شخصیت تیتراژی وجود دارد ، پره گوریوت ، پیرمردی که در فقر می میرد ، مورد علاقه دو دخترش نیست و همه چیز را به آنها داده است.

اشتباه نکنید ، این یک داستان افسرده است. بالزاک تصویری تیره و تار از جامعه فرانسه ترسیم می کند و زندگی قدیمی گوریوت به همان اندازه که می تواند فجیع باشد. با این حال ، به دلیل نقد دقیق اجتماعی ، توصیفات زندگی در فرانسه و تاریخ فرانسه ، ارزش خواندن دارد.

به انتهای لیست رمان های برتر ادبیات فرانسه رسیدیم اگرچه ادبیات فرانسه کتاب های مشهور بیشتری دارد امیدواریم در اولین فرصت ادامه این لیست را تقدیم شما عزیزان بکنیم.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

10 + 10 =