صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم Zeros and Ones
ads

نقد فیلم Zeros and Ones

فیلم Zeros and Ones

نقد فیلم Zeros and Ones : 

ایتان هاوک در نقش یک سرباز سرکش آمریکایی که در نقشه های مبهم جاسوسی تروریست گرفتار شده است در فیلم مهیج همه گیر کارگردان فرقه کهنه کار ابل فرارا ، که در جشنواره فیلم لوکارنو به نمایش درآمد.

چندین دهه فیلمبرداری مستقل تحت شرایط چریکی و محدودیت های شدید بودجه ، هنگامی که قفل بیماری کووید -19 آغاز شد ، به خوبی به نویسنده هنرهای هنری هابیل فرارا کمک کرد. با استفاده از پتانسیل چشمگیر پارانویای همه گیر و خیابانهای خالی شهر ، نیویورک استاد قدیمی ،

صفرها و آنهایی را در شهر مورد قبول خود در رم تحت قوانین سختگیرانه منع رفت و آمد ویروسی قرار داد ، و بازیگران و خدمه ماسک پوشیدند و حباب های اجتماعی را به اشتراک گذاشتند. پوشش صورت ، شستشوی دست ضد عفونی کننده و زوم همه ویژگی های روی صفحه را نشان می دهد.

باید به مدبر بودن راجر کورمان از فرارا احترام گذاشت ، حتی اگر صفرس و اونس یکی از کارهای دیرهنگام جانباز 70 ساله باشد و برخی از اشکالات مکرر را با بسیاری از آثار اخیر خود به اشتراک بگذارد. روایت درهم و برهم ، سرعت بی رمق ، ضربه های ناشیانه در عمق و فقدان طنز شدید ،

جذابیت فیلم را پس از اولین نمایش جهانی خود در رقابت در جشنواره فیلم لوکارنو در این هفته ، برای تازه متولدین و علاقمندان سینمای فرقه محدود می کند. فرارا در اصل ژان لوک گدار گرانژ نوآر شیک ، اکنون کاملاً در مارک شخصی خود غرق شده است که هرگز نمی تواند از حسن نیت انتقادی گسترده و کشش تجاری متوسطی که قبلاً از آن لذت می برد ، جلوگیری کند.

نقد فیلم Zeros and Ones

فیلم Zeros and Ones

فیلم Zeros and Ones در پشت تظاهرات آرایشی خود برای همه گیری فعلی ، ریشه در نژادهای مهیج توطئه نسبتاً معمولی دارد. بر اساس یکی از ایده های قدیمی فیلمنامه فرارا در مورد منظر پس از 11 سپتامبر و به اصطلاح “جنگ علیه تروریسم” ، در آن بازی می کند ، ریش ریش ، اتان هاوک در نقش JJ ،

یک ضد قهرمان نظامی سرسخت که دیر به قفل می رسد -شب رم برای انجام یک مأموریت مخفی مخفی. با بازیابی شهر ابدی از برخی رویدادهای آخرالزمانی مبهم ، فرارا و فیلمبردار او شان پرایس ویلیامز با تیراندازی به میدانهای بزرگ و ستونهای زیبا با استفاده از عکسهای وهم انگیز هواپیماهای بدون سرنشین و جلوه های دید در شب رنگ آبی ، از حداقل منابع استفاده می کنند.

نقد فیلم شک | DOUBT، ساخته جان پاتریک شنلی
بیشتر بخوانید

جی جی با سربازان مسلح و عوامل شوم خارجی در مسیر خود ، مانند سایه ای از رم می گذرد ، دستورالعمل های تقلبی را با غریبه ها در اتومبیل های مشکی به اشتراک می گذارد ،

تبادلات رمزآلود با آخوندها در مساجد و صمیمیت های شدید با مادر و فرزند جوان. او مشتاق خبرهایی در مورد برادر دوقلوی گمشده اش است (که هاوک در صحنه های کوتاه فلش بک او را بازی می کند) ، یک رهبر شورشی مسیحایی که بسته به شاهدان نامعتبر مختلف ممکن است مرده یا در زندان باشد. هیچ کس در صفرها و آنهایی نیت مشخصی ندارد ، به ویژه خود فرارا.

حضور مخفیانه جی جی در روم بالاخره زمانی شروع می شود که وی درگیر یک حمله تروریستی گسترده علیه واتیکان می شود ، ظاهراً عملیات “پرچم دروغین” و سرپوش گذاشتن متعاقب آن ، همه برای ایجاد درگیری بیشتر در “3000 سالگی” طراحی شده است. جنگ قدیمی ”بین تمدن های رقیب. این مجموعه انفجاری با بازتاب های تاریخی آتش سوزی در رایشستاگ برلین ، می تواند محوری طرح امیدوار کننده در یک تریلر اصلی ارتدوکس باشد.

و با این حال ، به طرز عجیبی ، فرارا حمله واتیکان را به گونه ای ارزان قیمت و موقت ارائه می دهد ، به سختی در روایت ثبت می شود. او علاقه بیشتری به صحنه های اجباری مصرف جی جی در مواد مخدر در نورونی های نئون دارد که توسط استریپرهای کم لباس پوشیده شده است ،

یا مجبور به رابطه جنسی با اسلحه توسط مامور زن داغ روسی (با بازی همسر خود فرارا ، کریستینا شیریاک ،) برای هر مشاور روابط فرویدی در آنجا). اشارات متعددی به عیسی به عنوان یک مبارز رادیکال آزادی ، قدرت نجات بخش کاتولیک ، به علاوه مشت اجباری اجساد نیمه برهنه زنان ، وارد کنید و می توانید لیست کامل وسواس فرارا را در اینجا علامت بزنید.

در جایی که صفرها و یکها تماشای لذت را ارائه می دهند ، عموماً زیبایی شناختی هستند نه نمایشی. ظاهر تجربی ، لو-فای و روحیه رویایی و امپرسیونیستی فیلم مطمئناً به طرز شگفت انگیزی خارج از شبکه است. حتی اگر قدم زدن بسیار شل و ول است ، ویرایشگر لئوناردو دانیال بیانچی بین چشم اندازهای ترسناک خیابان ،

نقد فیلم فصل کرگدن
بیشتر بخوانید
نقد فیلم Zeros and Ones

فیلم Zeros and Ones

صحنه های جنبشی رزمی دستی و نمای نزدیک از نقاشی های دوران رنسانس را با مهارت لمس جسورانه قطع می کند. همانند آخرین ویژگی نمایشی فرارا ، سیبری (2020) ، در اینجا شعرهای شعری بصری و سایکودرام بصیرتی با عناصر کم حجم و نیمه پخته آمیخته شده است.

جدیت پسرانه و قدیمی مدرسه هاوک ، سرمایه ای برای تندخویی های خفن فرارا است. عملکرد متعهدانه او و شدت شن و ماسه مانند عمل جراحی نجات بخش در یک فیلمنامه تقریباً منسجم ، و اصالت را حتی به خطوط خنده دار ناخواسته مانند “چگونه دیگر کسی دیگر آتش نمی زند؟” و “آیا شما حتی نمی دانید که برهنه گران شما مارکسیست هستند؟”

فرارا با توجه به خوش بینی غنایی صفرها و آن ها را به پایان می رساند ، با فیلم خانگی از دخترش آنا که هنگام طلوع آفتاب و بازگشت زندگی به شهر مبتلا به همه گیری ، از رم می گذرد. این یک تصویر دوست داشتنی است ، اگرچه به احتمال زیاد متعلق به فیلمی متفاوت از این است ، یک آزمایش قاطعانه محرمانه که هرگز کاملاً به آنچه می خواهد یا می گوید ، انجام نمی دهد.

پایان مقاله نقد فیلم Zeros and Ones

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

بهترین کتاب های داستایوفسکی | نقد فیلم خیابان ترس | ۲۰ راه کسب درامد از سایتهای تبلیغاتی | ایجاد وکتور بال فرشته در ایلاستریتور | فیلم فانی و الکساندر | نقد فیلم زیر چراغ های استادیوم | نکات ویرایش فیلم Ron Howard : آموزش تدوین فیلم | نقد و بررسی بازی Half-Life: Alyx | سریال لوکی Loki | پرفروش ترین آلبوم موسیقی جهان |

دیدگاهتان را بنویسید

15 − شش =