یوهانس ورمیر: راهنمای زندگی و هنر ورمیر :
یوهانس ورمیر یکی از بزرگترین نقاشان عصر طلایی هنر هلند بود.
یوهانس ورمیر کی بود؟
یوهانس ورمیر (1632-1675) برخی از نمادین ترین تصاویر دوران باروک هلند را نقاشی کرد. ورمیر در طول عمر خود به شهرت معتدلی دست یافت ، اما پس از مرگ وی تنها توجه قابل توجهی را در بین مورخان هنر جلب کرد. ورمیر که به دلیل استفاده از نور مشهور است ، به مناظر شهری ، صحنه های داخلی و پرتره های خود توجه زیادی داشت. آثار ورمیر اکنون در موزه هایی از موزه Rijksmuseum در آمستردام تا گالری ملی هنر در واشنگتن دی سی ، تا موزه متروپولیتن نیویورک نگهداری می شوند.
بیوگرافی مختصر ورمیر
یوهانس ورمیر بیشتر عمر خود را در شهر دلفت هلند ، واقع در نزدیکی آمستردام گذراند.
نمایندگی هنر: پدر یوهانس ورمیر بافنده ای بود که از ابریشم و کافه اجناس تولید می کرد و بعداً یک مسافرخانه را اداره می کرد و به عنوان یک فروشنده هنر در کنار آن کار می کرد. پس از مرگ ورمیر ، یوهانس نمایندگی هنری پدرش را بر عهده گرفت.
آموزش: اعتقاد بر این است که آبراهام بلومرت ، نقاش کاتولیک ، یکی از مربیان ورمیر بوده است. در دسامبر 1653 ، ورمیر با پیوستن به یک سازمان تجاری نقاش معروف به صنف دلفت سنت لوک ، آموزش هنری خود را افزایش داد.
یوهانس ورمیر
ابهام: ورمیر در بیشتر دوران کاری خود در تاریکی نسبی کار می کرد و پول کمیاب بود. این امر با بحران سراسری در سال 1672 در هلند به عنوان “سال فاجعه” تشدید شد. تا زمان مرگ وی در دسامبر 1675 ، ورمیر در صحنه های فرهنگی آمستردام و لاهه بسیار بدهکار و نسبتاً ناشناس بود.
میراث: در سال 1866 ، روزنامه نگار و منتقد هنری تئوفیل توره برگر ، ورمیر را در روزنامه معتبر هنرهای زیبا قرار داد. این نشریه شامل ورمیر به عنوان یک شخصیت تأثیرگذار در تاریخ هنر باروک هلندی قرن نوزدهم است.
3 ویژگی های سبک هنری ورمیر
ورمیر مناظر شهری ، خودنگاره و صحنه های داخلی زندگی طبقه متوسط را نقاشی کرد. ورمیر در بسیاری از آثار خود از تکنیک های زیر استفاده کرد:
رنگهای خاموش: مانند بسیاری از نقاشان شمال اروپا ، ورمیر به شدت بر رنگهای خاموش مانند خاکستری ، قهوه ای و سیاه تکیه کرد.
نور طبیعی: ورمیر در استفاده از نور ، به ویژه نور طبیعی از پنجره باز ، در میان معاصران خود برجسته است. در آثاری مانند The Milkmaid (1658) و The Music Lesson یا A Lady at the Virginals with a Gentleman (حدود 1662-1665) ، به نظر می رسد که نور خاموش خورشید روی بوم را فرا می گیرد. برخی از مورخان هنر بر این باورند که او ممکن است از دوربین تاریک (پیش زمینه ای برای دوربین مدرن) برای ثبت نور تابشی که بر نقاشی های او غالب است ، استفاده کرده باشد.
ترکیب: رادیوگرافی X از آثار ورمیر نشان می دهد که نقاش برای ایجاد عمق فضایی و فضای منفی ، عناصر جدیدی را به نقاشی های خود اضافه کرده است.
4 اثر معروف ورمیر
برخی از نقاشی های ورمیر ممکن است در طول 200 سال بین مرگ و کشف مجدد وی گم شده باشند. با این حال ، نقاشی های متعدد ورمیر بخشی از قانون باروک هلند هستند:
دیانا و همراهانش (حدود 1656): این نقاشی اساطیری دیانا ، الهه رومی شکار و ماه را نشان می دهد ، لباس زرد به تن دارد و همراهان از او مراقبت می کنند. پالت رنگی مضحک و بیان رسمی پوره ها تصویری غیر معمول از اسطوره را ایجاد می کند.
دختر با لیوان شراب (حدود 1659): این صحنه داخلی زن جوان خندان را نشان می دهد که لباس قرمز آتشین بر تن دارد و پایه لیوان شراب را در دست دارد. در نمای داخلی نیز دو مرد حضور دارند که یکی به نظر می رسد خوابیده و دیگری روی زن تمرکز کرده است. این نقاشی در موزه هرتزوگ آنتون اولریش در براونشویگ آلمان قرار دارد.
دختری در حال خواندن نامه در پنجره باز (حدود 1659): این نقاشی روغنی زن جوان بلوندی را نشان می دهد که در مقابل یک پنجره باز نامه می خواند. پیش زمینه دارای یک میز روکش دار با فرش است که روی آن یک کاسه میوه قرار گرفته است و پارچه های پارچه ای موضوع را قاب می کنند. آگوستوس سوم لهستانی ، منتخب ساکسونی ، این تابلو را در سال 1742 خریداری کرد ، زیرا معتقد بود این اثر رامبراند است.
دختری با گوشواره مروارید (1665): این تابلو رنگ روغن مشهورترین اثر ورمیر است و زن جوانی را با گوشواره مروارید بزرگ به تصویر می کشد ، یکی از معدود آثار ورمیر با نقوش مروارید. نقاشی کوچک هفده در پانزده اینچ است و بخشی از مجموعه موزه Mauritshuis در لاهه است.
یوهانس ورمیر
یوهانس ورمیر کی بود؟
یوهانس ورمیر (1632-1675) برخی از نمادین ترین تصاویر دوران باروک هلند را نقاشی کرد. ورمیر در طول عمر خود به شهرت معتدلی دست یافت ، اما پس از مرگ وی تنها توجه قابل توجهی را در بین مورخان هنر جلب کرد. ورمیر که به دلیل استفاده از نور مشهور است ، به مناظر شهری ، صحنه های داخلی و پرتره های خود توجه زیادی داشت. آثار ورمیر اکنون در موزه هایی از موزه Rijksmuseum در آمستردام تا گالری ملی هنر در واشنگتن دی سی ، تا موزه متروپولیتن نیویورک نگهداری می شوند.
بیوگرافی مختصر ورمیر
یوهانس ورمیر بیشتر عمر خود را در شهر دلفت هلند ، واقع در نزدیکی آمستردام گذراند.
نمایندگی هنر: پدر یوهانس ورمیر بافنده ای بود که از ابریشم و کافه اجناس تولید می کرد و بعداً یک مسافرخانه را اداره می کرد و به عنوان یک فروشنده هنر در کنار آن کار می کرد. پس از مرگ ورمیر ، یوهانس نمایندگی هنری پدرش را بر عهده گرفت.
آموزش: اعتقاد بر این است که آبراهام بلومرت ، نقاش کاتولیک ، یکی از مربیان ورمیر بوده است. در دسامبر 1653 ، ورمیر با پیوستن به یک سازمان تجاری نقاش معروف به صنف دلفت سنت لوک ، آموزش هنری خود را افزایش داد.
ابهام: ورمیر در بیشتر دوران کاری خود در تاریکی نسبی کار می کرد و پول کمیاب بود. این امر با بحران سراسری در سال 1672 در هلند به عنوان “سال فاجعه” تشدید شد. تا زمان مرگ وی در دسامبر 1675 ، ورمیر در صحنه های فرهنگی آمستردام و لاهه بسیار بدهکار و نسبتاً ناشناس بود.
میراث: در سال 1866 ، روزنامه نگار و منتقد هنری تئوفیل توره برگر ، ورمیر را در روزنامه معتبر هنرهای زیبا قرار داد. این نشریه شامل ورمیر به عنوان یک شخصیت تأثیرگذار در تاریخ هنر باروک هلندی قرن نوزدهم است.
یوهانس ورمیر
3 ویژگی های سبک هنری ورمیر
ورمیر مناظر شهری ، خودنگاره و صحنه های داخلی زندگی طبقه متوسط را نقاشی کرد. ورمیر در بسیاری از آثار خود از تکنیک های زیر استفاده کرد:
رنگهای خاموش: مانند بسیاری از نقاشان شمال اروپا ، ورمیر به شدت بر رنگهای خاموش مانند خاکستری ، قهوه ای و سیاه تکیه کرد.
نور طبیعی: ورمیر در استفاده از نور ، به ویژه نور طبیعی از پنجره باز ، در میان معاصران خود برجسته است. در آثاری مانند The Milkmaid (1658) و The Music Lesson یا A Lady at the Virginals with a Gentleman (حدود 1662-1665) ، به نظر می رسد که نور خاموش خورشید روی بوم را فرا می گیرد. برخی از مورخان هنر بر این باورند که او ممکن است از دوربین تاریک (پیش زمینه ای برای دوربین مدرن) برای ثبت نور تابشی که بر نقاشی های او غالب است ، استفاده کرده باشد.
ترکیب: رادیوگرافی ایکس از آثار ورمیر نشان می دهد که نقاش برای ایجاد عمق فضایی و فضای منفی ، عناصر جدیدی را به نقاشی های خود اضافه کرده است.
4 اثر معروف ورمیر
برخی از نقاشی های ورمیر ممکن است در طول 200 سال بین مرگ و کشف مجدد وی گم شده باشند. با این حال ، نقاشی های متعدد ورمیر بخشی از قانون باروک هلند هستند:
دیانا و همراهانش (حدود 1656): این نقاشی اساطیری دیانا ، الهه رومی شکار و ماه را نشان می دهد ، لباس زرد به تن دارد و همراهان از او مراقبت می کنند. پالت رنگی مضحک و بیان رسمی پوره ها تصویری غیر معمول از اسطوره را ایجاد می کند.
دختر با لیوان شراب (حدود 1659): این صحنه داخلی زن جوان خندان را نشان می دهد که لباس قرمز آتشین بر تن دارد و پایه لیوان شراب را در دست دارد. در نمای داخلی نیز دو مرد حضور دارند که یکی به نظر می رسد خوابیده و دیگری روی زن تمرکز کرده است. این نقاشی در موزه هرتزوگ آنتون اولریش در براونشویگ آلمان قرار دارد.
دختری در حال خواندن نامه در پنجره باز (حدود 1659): این نقاشی روغنی زن جوان بلوندی را نشان می دهد که در مقابل یک پنجره باز نامه می خواند. پیش زمینه دارای یک میز روکش دار با فرش است که روی آن یک کاسه میوه قرار گرفته است و پارچه های پارچه ای موضوع را قاب می کنند. آگوستوس سوم لهستانی ، منتخب ساکسونی ، این تابلو را در سال 1742 خریداری کرد ، زیرا معتقد بود این اثر رامبراند است.
دختری با گوشواره مروارید (1665): این تابلو رنگ روغن مشهورترین اثر ورمیر است و زن جوانی را با گوشواره مروارید بزرگ به تصویر می کشد ، یکی از معدود آثار ورمیر با نقوش مروارید. نقاشی کوچک هفده در پانزده اینچ است و بخشی از مجموعه موزه Mauritshuis در لاهه است.
یوهانس ورمیر
پایان مقاله یوهانس ورمیر: راهنمای زندگی و هنر ورمیر
مجله با دوربین
بیشتر بخوانید:
نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales | زندگینامه جنیفر انیستون | نقد و بررسی بازی Biomutant | نکات ویرایش فیلم Ron Howard : آموزش تدوین فیلم | بیوگرافی میشل فوکو | نقد سریال لوکی | نقد فیلم جاده یخی | نقد فیلم The Colony 2021 | فیلم کلونی | فیلم 13th | تعریف ارکِستر در موسیقی |