نقد فیلم حرکت ناگهانی ممنوع / نقد فیلم No Sudden Move : استیون سودربرگ این هفته با یک تمرین ژانر خارق العاده به HBO Max بازگشت ، یک فیلم به سبک قدیمی با یکی از واضح ترین گروه هایی که تاکنون جمع کرده است (که واقعاً چیزی می گوید).
یک بار دیگر ، او در حال بازجویی از ساختارهای قدرت است – مضمونی از فیلم هایی مانند “پرنده پرنده بالا” ، “فیلم ترافیک” ، “تجربه دوست دختر” و بسیاری دیگر از بزرگان – تفسیرهای تفسیرآمیز اجتماعی در داستان مردانی با انگیزه های نهفته ، که فقط فاسدان واقعاً در بالا ظاهر می شوند.
نقد فیلم حرکت ناگهانی ممنوع
سودربرگ همیشه یک فیلمساز فوق العاده اقتصادی بوده است – هیچ چربی در بهترین فیلم های او وجود ندارد و هیچ بریدگی یا انحراف غیر ضروری وجود ندارد – و این یکی از محکم ترین فیلم های او است ، طبل فولادی خیانت ها و پیچ و تاب ها.
به دلایلی ، احساس می شود کارگردان کلاسیک مدرن مانند “فیلم خارج از دید” و “فیلم آهک” هنوز در برخی محافل دست کم گرفته شده است – این واقعیت را ببینید که این فیلم که در صفحه نمایش بزرگ شگفت انگیز به نظر می رسد ، در درجه اول تماشا می شود روی تبلت ها – اما تاریخ او را به عنوان یکی از بهترین نسل های او می شناسد و ” فیلم حرکت ناگهانی ممنوع ” اثبات دیگری است.
یک شخصیت مرموز در اواخر ” فیلم حرکت ناگهانی ممنوع ” می گوید: “من رودخانه را خلق نکردم ، بلکه فقط قایق رانی می کنم.” همه ما در رودخانه هستیم. برخی دست و پا می زنند ، برخی شنا می کنند ، برخی غرق می شوند و برخی افراد را به زیر آب هل می دهند.
برای بیان این نکته ، سودربرگ و نویسنده اد سلیمان داستان خود را علیه مسابقه اتومبیلرانی در دیترویت در سال 1954 تنظیم کردند و گروهی از مجرمان و مدیران خودرو را از یکدیگر دور کردند. این کار با جذب سه نفر از افراد سرسخت تحت هدایت جونز مرموز آغاز می شود (برندن فریزر ، با شگفت انگیزی اورسون ولز را در “سومین مرد” کانال می کند).
کرت (دون چیدل) به تازگی از زندان آزاد شده و به یک کار خوب نیاز دارد تا از شهر خارج شود قبل از اینکه برخی از بازیکنان قدرت جنایی که از او عبور کرده اند به دنبال او بیایند ، از جمله یک شخصیت عجیب به نام واتکینز (بیل دوک).
او با پسری به نام رونالد (بنیسیو دل تورو) ، که اتفاقاً با ونسا (جولیا فاکس) ، همسر رئیس اوباش فرانک کاپلی (ری لیوتا) رابطه دارد ، همکاری می کند. این که رونالد و کرت هر دو روی یخ های بسیار نازک و نازک با دو نفر از قدرتمندترین افراد در شهر موتور قرار دارند اتفاقی نیست. آنها جنایتکارانی هستند که برای فرار با زندگی خود به یک شغل احتیاج دارند.
گرداگرد این سه گانه ، شخصیت وحشی چارلی (کایران کالکین) است ، که مجرمان را به خانه مایلت مات (دیوید هاربر ، با انجام بهترین کار سینمایی تا به امروز) هدایت می کند ، همسر خود (ایمی سایمتز) و بچه ها (از جمله نوح ژوپ) ) گروگانگیری و دستور دادن به کارمند سطح پایین برای بازگرداندن یک مورد از صندوق امانات در دفتر رئیس خود. آنها می دانند که او این کار را انجام خواهد داد زیرا آنها می دانند که او با منشی رئیس خوابیده است.
البته ، گفتن این که خوب پیش نمی رود ، هیچ خراب کننده ای نیست. طولی نکشید که یک جسد وجود دارد ، یک خیانت وجود دارد و احتمال قتل عام بیشتر نیز وجود دارد. همانطور که کرت و رونالد مجبور به پرواز فکر می کنند ، نام کاپلی و واتکینز از طریق گفتگو فیلتر می شوند ، نمایندگی از قدرت های جنایتکار که زندگی آنها را کنترل می کنند ، همیشه در پس زمینه ، همیشه تهدیدآمیز.
متن سلیمان نمونه ای کلاسیک از اشتباهات پیچیده و انگیزه های پنهان است – قصد شیطانی همیشه اسکلت ها را از کمد لباس ها آزاد می کند.
” فیلم حرکت ناگهانی ممنوع ” احساس می کند که تقریباً در نیمه راه انجام می شود و سپس دوباره تغییر مکان می یابد تا چیز دیگری شود. متن سلیمان به طور پیوسته (البته نه به طور ناگهانی) و به دنبال POV ها و رشته های مختلف ، مرتباً حرکت می کند.
نقد فیلم حرکت ناگهانی ممنوع
برخی از آنها می دانند که این مسئله بیش از حد پیچیده است زیرا قسمت میانی فیلم کمی با شخصیت ها درگیر می شود و آشکار می شود ، اما این یک شکایت جزئی برای فیلمی است که مطمئناً هرگز کسل کننده نیست.
تقریباً لذت بیشتری می برد وقتی کسی تلاش برای اتصال نقاط را متوقف می کند و فقط از تجربه صحنه به صحنه لذت می برد. این درمورد این است که افرادی مانند کرت ، رونالد ، و حتی مت اغلب باید در پرواز فکر کنند ، و سر خود را بالاتر از آب در رودخانه فوق الذکر نگه دارند.
بدون اسپویلر ، درمورد چگونگی تأثیر طمع و جنایت بر ثروتمندان متفاوت از کسانی که در وهله اول ثروتمندشان می کنند ، به مکانی جذاب و بدبینانه و در عین حال صادقانه می رسد.
البته از نظر صنایع دستی نیز یک فیلم متحرک قابل توجه است. سودربرگ ، با نام مستعار پیتر اندروز دوباره ، یک فیلم بصری منحصر به فرد به فیلم می دهد ، گاهی اوقات با لنزهای چشم ماهی تصویربرداری می کند که وضعیتی که شخصیت ها در آن قرار می گیرند را اغراق می کنند و دنیای اطراف خود را به گونه ای کج می کنند که نشان دهنده سردرگمی آنها باشد.
فیلم حرکت ناگهانی ممنوع تنظیمات بصری بسیار خوبی دارد ، اما آنها توجه خود را به خود جلب نمی کنند. به طور خلاصه برش خورده و هرگز پر زرق و برق نیست ، همانطور که در کار خود اقتصادی است ، در قصه گویی اش نیز براق است.
عناصر ” فیلم حرکت ناگهانی ممنوع ” وجود دارد که با هم جمع می شوند تقریباً مانند عالی ترین بازدیدهای سودربرگ احساس می شوند. این نه تنها از بینش فرهنگی واضحی برخوردار است بلکه با ستاره های “ترافیک” ، “پرنده پرنده بالا” و نسخه تلویزیونی “تجربه دوست دختر” و همچنین دیوید هولمز آهنگساز “خارج از دید” دیدار دوباره است.
دوباره اینجا کار بزرگی انجام میدم البته ، این همچنین یک تصویر جنایی گروه است ، ژانری که سودربرگ هر چند سال یک بار به آن بازمی گردد و بندرت ناامید کننده آن است.
این یک لذت ناب است که می بینید یک فیلمساز خبره کاری را که خیلی خوب انجام می دهد انجام می دهد. ” فیلم حرکت ناگهانی ممنوع ” مانند تماشای بازگشت یک نوازنده به مضامین و ایده های کاوش شده در طول زندگی حرفه ای است اما با بینشی تازه که پس از دهه ها موفقیت حاصل می شود.
نقد فیلم حرکت ناگهانی ممنوع
و با این وجود یک تن از زندگی و انرژی کاملاً جدید در فیلم حرکت ناگهانی ممنوع عالی وجود دارد ، حتی اگر بدون شک “یک فیلم استیون سودربرگ” باشد. این فیلمساز مشهور برای چند سال “بازنشسته” شد قبل از اینکه با یک تخته فعال تر از قبل از مراسم شنبه خود برگردد. مانند بازیکنان کم توان در رودخانه ” فیلم حرکت ناگهانی ممنوع ” که با فشار دادن صنعت خودرو به تاریخ گم شده اند ، این فیلم یادآوری مواردی است که شاید هرگز نبوده است.
پایان مقاله نقد فیلم حرکت ناگهانی ممنوع
منبع سایت مداد
بیشتر بخوانید:
هنر ما قبل تاریخ|تعریف پارتیتور در موسیقی|نقد انیمیشن مدفن کرمهای شبتاب|28 فیلم برتر در حال حاضر Netflix|سریال پسران راکت|فیلم اخراج|نقد فیلم برف شکن|موتزارت کیست؟|سریال رچد|واقعیت مجازی