نقد و بررسی بازی Rust :
یک بازی بقا که بسیاری از عناصر را به طرق جالب ترکیب می کند بدون اینکه به هیچ یک از آنها تسلط داشته باشید.
زنگ بهشت غمگین است. هیچ چیز شبیه این نیست که یک مرد را در جنگل بخوابانید و قبل از بیدار شدن او را غارت کنید ، یا در بیرون از قلعه بازیکن دیگری کمپ کنید و وقتی در را باز می کند او را بکشید. برای کسانی که از بازی های مرگبار موش و گربه لذت می برند ، بازی Rust ممکن است بهترین بازی زنده ماندن باشد. اما هر کس که بیشتر به ساخت و کاوش علاقه داشته باشد یا نتواند خود را وقف یک بازی کند ، ممکن است زمان سختی داشته باشد.
اگرچه بازی های دیگر در عناصر خاصی مانند کاردستی ، مبارزه ، بقا و اکتشاف بهتر عمل می کنند ، اما من هرگز یک بازی بقا بازی نکرده ام که کاملاً مانند بازی Rust ترکیب شود. نحوه ترکیب بقا و ژانرهای رقابتی سرگرم کننده است ، به خصوص اگر از چیزهای مسخره تری لذت می برید ، مانند شلیک موشک اندازان به مرد برهنه که از خوک فرار می کند یا کشته شدن توسط فردی که موسیقی روسی را از طریق میکروفون خود منفجر می کند و نیزه می زند. به این عجیب و غریب تر از رقبا است ، اما این بخشی از سرگرمی است.
هر بار که به یک سرور ملحق می شوید ، زندگی شما به همین شکل آغاز می شود: شما در جزیره ای با ظاهر زیبا ، بطور کامل (و بصورت گرافیکی) برهنه ، به عنوان یک شخصیت به طور تصادفی بر اساس شماره Steam خود بیدار می شوید. در اینجا انتظار شخصی سازی شخصیت را نداشته باشید. ظاهر ، نژاد و جنسیت شما همه قفل شده است. بسیاری از بازی های زنده ماندن ظاهری تیره و محو دارند ، اما رنگ های بازی Rust ظاهر می شوند.
بازی Rust
آسمان آبی پر جنب و جوش است که می توانم ساعت ها به آن خیره شوم. پوشش گیاهی سرسبز و جذاب به نظر می رسد ، مثل اینکه سرپا رفتن در میان علف ها با پای برهنه سرگرم کننده خواهد بود. ساختمانها اغلب دارای رنگ قرمز زیبا و زنگ زده هستند که به آنها اجازه می دهد از دنیای سبز اطراف خود بیرون بیایند. زیستگاه های بیابانی و قطبی نیز لذت بخش هستند ، اگرچه خطرات زیست محیطی آنها به این معناست که کشف آنها بدون تجهیزات مناسب دشوار است.
اینجا خود را مسلح به چیزی جز سنگ و مشعل نمی بینید
اینجا خود را مسلح به چیزی جز سنگ و مشعل نمی بینید. از این نظر ، بازی Rust از فرمول استاندارد بقا که در بازی هایی مانند Minecraft ، The Forest ، Stranded Deep یا Subnautica یافت می شود ، فاصله زیادی نمی گیرد.
با استفاده از سنگ خود ، درختان را خرد می کنید و سنگ هایی را جمع آوری می کنید که از آنها برای ساختن یک سرپناه ابتدایی استفاده می کنید و در عین حال به گرسنگی ، تشنگی و سنجش های سلامتی نیز توجه دارید. با گذشت زمان ، نقشه هایی را پیدا خواهید کرد که به شما امکان می دهد ابزارهای بهتری بسازید ، که شانس زنده ماندن شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.
این پیشرفت ممکن است کند به نظر برسد ، زیرا یافتن نقشه های اصلی در بازی Rust در بهترین حالت غیرقابل اعتماد است. طرح های تکراری برای موارد غیر ضروری معمول است ، در حالی که موارد ضروری مانند یک توری می تواند گریزان باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد ، شما باید در مورد نقشه هایی که در جهان پیدا می کنید تحقیق کنید. این بدان معناست که یک میز تحقیق پیدا کنید یا یک میز کار سطح یک بسازید ،
و سپس یک جدول تحقیق برای خود بسازید. همه اینها مستلزم این است که صدها ماده مناسب را برای کار در دست داشته باشید ، و هنوز هم در یافتن مواردی که برای ساخت ساختار لازم دارید ، شانس زیادی وجود دارد. این منجر به خرد کردن بسیار ناامید کننده می شود.
بازی Rust
یکی از قسمتهایی که بسیار ناامید کننده به نظرم رسید این است که ، با وجود وجود سنگ در همه جای زنگ ، تنها برخی از سنگها به عنوان مصالح ساختمانی ارزشمند که به عنوان سنگ شناخته می شوند قابل استفاده هستند و من اغلب با کمبود سنگ مواجه می شدم. چوب در مقایسه فراوان است ، با وجود اینکه هر دو ماده برای ساخت وسایل بازی اولیه ضروری هستند. من اغلب خود را در حال انبوهی از صخره های روی زمین می دیدم به این امید که وانت سنگی باشند ، اما تقریباً دائماً ناامید می شدم.
پرسه زدن در جزیره نوعی ذن دارد
به طور کلی سیستم جمع آوری منابع Rust عجیب و غریب است. موارد خاصی ، اما نه همه آنها ، دارای علامت هایی برای حمله به محل مناسب برای دستیابی به بهترین میزان منابع هستند. یک درخت را خرد کنید و X قرمز ظاهر می شود. مواد معدنی و فلزات را می توانید در نقطه درخشان استخراج کنید. این نقاط با ضربه زدن به حرکت در می آیند ، که می تواند منجر به تغییر حالت ناخوشایند در اطراف منبع شود ، زیرا سعی می کنید منابع خود را به حداکثر برسانید. بدتر از آن ، دسترسی بازیکنان چندان دور نیست ، بنابراین می توانید در حالی که درختی را روبرو می کنید ، ضربه های زیادی بزنید.
پرسه زدن در جزیره نوعی ذن وجود دارد و می پرسید چه اتفاقی افتاده است که باعث شده این جزیره اینقدر متروک شود. چند بار با یک هلیکوپتر خاکستری مرموز روبرو شدم که در جزیره گشت می زد تا اینکه بازیکن دیگری را دید و به روی آنها شلیک کرد. من تمام تلاش خود را کردم تا از هلیکوپتر اجتناب کنم.
هواپیماها گاهی اوقات بر فراز آسمان نیز پرواز می کنند ، اما به نظر می رسد دوستانه تر هستند و گهگاه جعبه های عرضه را رها می کنند. Rust هیچ روایتی مانند Subnautica ندارد ، بنابراین هرگز توضیح نمی دهد که چرا در این جزیره متروکه هستید یا چرا هلیکوپترها دوستانه نیستند و هواپیماها اینطور نیستند. حتی جنگل با سقوط هواپیما آغاز می شود.
بازی Rust
بسیاری از توانایی های پیشرفت بر اساس شانس قرعه کشی است. به عنوان مثال ، بسیاری از بهترین غنیمت ها در مناطق تابشی یافت می شوند که به وسایل محافظ احتیاج دارند ، بنابراین اگر خوش شانس نباشید که برخی از آنها را پیدا کنید ، کاوش در آن مناطق بدون مرگ دشوار خواهد بود. من ساعت ها بر روی نقشه گذرانده ام بدون اینکه هیچ نوع حفاظتی پیدا کنم. در مواقع دیگر ، من تقریباً بلافاصله به دلیل قطره های خوش شانس تابش تابش ، وارد مناطق شدم.
بیش از 400 نفر در یک سرور وجود دارد
همه اینها در حین مبارزه با بازیکنان متخاصم اتفاق می افتد ، که یک عنصر ثابت خطر را اضافه می کند. بیش از 400 نفر در یک سرور وجود دارند و همه آنها به طور بالقوه خطرناک هستند. مانند بازی محبوب زنده ماندن زامبی DayZ ، بهتر است با چشمی بی اعتماد به دیگران نزدیک شوید.
همکاری قطعاً امکان پذیر است ، به خصوص اگر با دوستان خود ملاقات کنید ، اما به نظر می رسد اکثر تعاملات با افراد غریبه منجر به بحث و دعوا می شود. غالباً ، این فقط یک بازیکن است که در کمین دیگری می افتد و قبل از اینکه بفهمد چه چیزی به آنها ضربه زده است آنها را می کشد.
بازی Rust
بیشتر چت های متنی که با آنها برخورد کردم شامل بازیکنانی بود که یکدیگر را متهم به بی عدالتی های مختلف می کردند ، از بی تجربه بودن با مکانیک های بازی Rust گرفته تا چادر زدن در خارج از پایگاه و غیرممکن بودن ترک. تقریباً کاملاً تهاجمی و نابالغ بود و من شکرگزار بودم که Rust گزینه ای را برای خاموش کردن آن در نظر گرفت. و باعث خوشحالی من شد که کشتن آنها و بردن وسایل آنها بخش بزرگی از زنده ماندن در اینجاست.
متأسفانه ، این نبرد هرگز به اندازه ای خوب به نظر نمی رسد که بخاطر سلاح های ضعیف و نادرست ، به خودی خود هیجان انگیز باشد. انتظار نبردهای کوتاه بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds یا Fortnite را در اینجا نداشته باشید (هرچند برخی از سرورهای بازی Rust حالت های نبرد رویال مخصوص به خود را دارند). اما این خطر زیاد است: از دست دادن مبارزه با وسایل نادر موجودی شما می تواند به معنی ساعت ها کاردستی ارزشمند و جمع آوری منابع در زنجیره باشد. این احساس تنش را افزایش می دهد.
مشکل این است که من در سرورهای پرجمعیت اغلب قبل از اینکه فرصتی برای ایجاد پایگاه یا تلاش برای تلاش های مسالمت آمیز پیدا کنم ، خود را کشته می دیدم. اگر می خواهید دست خود را در راه پرورش کنف امتحان کنید ، زنگ رقابتی عالی نیست ، مگر اینکه به اندازه کافی خوش شانس باشید که گروهی از بازیکنان همفکر خود را پیدا کنید.
یکی از مزایای ساختار بازی Rust این است که سرورهای زیادی در آنجا وجود دارد. می خواهید روی کاردستی تمرکز کنید؟ یک سرور کم جمعیت پیدا کنید و احتمالاً تنها خواهید ماند. فقط به مبارزه علاقه دارید؟ چندین سرور Battle Royale برای انتخاب وجود دارد.
ترس از دست دادن همه چیز به طرز ناخواسته ای ادامه می یابد حتی زمانی که بازی نمی کنید
اما ترس از دست دادن همه چیز به طرز ناخواسته ای ادامه می یابد حتی زمانی که بازی نمی کنید ، زیرا وقتی بازی را شروع می کنید ، بازی Rust از شما انتظار دارد بیشتر زمان بازی خود را صرف بازی بازی Rust کنید.
به عنوان مثال ، اگر دائماً برای بازسازی قفسه ابزار خود وارد سیستم نشوید ، پایگاه شما متلاشی می شود. وقتی با دیگر بازیکنان دعوا ندارید ، مشغول جستجوی غذا ، آب ، سرپناه و گرما هستید تا زنده بمانید. و حتی موفقیت موقت است: اگر از سرور جدیدی استفاده می کنید یا سرور شما به هر دلیلی پاک می شود ، باید از ابتدا شروع کنید. زنگ هیچ استقامت واقعی ندارد ، به جز نقشه های مربوط به لوازم آرایشی که می توانید به صورت قطره تصادفی در Steam دریافت کنید
بازیکنان دشمن تنها خطرات موجود در جهان نیستند. من در اثر تشعشعات و پرش های اشتباه قضاوت شده ام. اعتراف کردن شرم آور است ، اما من یک بار سه بار توسط همان گراز کشته شدم. بار اول ، متوجه نشدم که آنجاست. بار دوم ، من فقط می خواستم غنایم را پس بگیرم و هنگام تلاش برای نجات جانم را از دست داد ، و سوم ، در حالی که آن را از اجسادم دور می کردم در دو مرگ قبلی ، که به من این امکان را داد تا تمام وسایل اصلی خود را در نجات دهم ، جان سپردم. بازآفرینی چهارم
بازی Rust
اما حداقل پس از چهار سال دسترسی اولیه ، Rust عملکرد خوبی دارد. لبه های ناهموار باقی مانده محدود به تعداد انگشت شماری از دستاوردهای شکسته ، حملات ملایم pop-in و گاه به گاه نوارهای لاستیکی در سرورهای پرجمعیت است. در بیشتر موارد ، همه چیز برای 30 ساعت پخش شده برای این بررسی به طور روان پیش رفت.
حکم
بازی Rust یک بازی زنده ماندن بشدت رقابتی است که با درگیری و بحث های بیهوده رشد می کند. بازی های دیگر در بخش های جداگانه بهتر هستند ، مانند DayZ برای تعاملات پرتنش بازیکنان ، Fortnite برای حالت رویال نبرد یا Subnautica برای گیم پلی بقا ، اما بازی Rust نسخه های کمتری از هر سه را با هم ترکیب می کند. برای بازیکنان رقابتی که ترکیبی از بقا و هنر می خواهند ، بازی Rust بهترین موجود است. برای بقیه ، تعداد زیادی بازی دیگر وجود دارد.
پایان مقاله نقد و بررسی بازی Rust
مجله نگاه
بیشتر بخوانید:
نقاشی شب در کافه | بهترین فیلم های ژان لوک گدار | نقد سریال هانیبال | نقد فیلم بهشت بر فراز برلین | کسب درآمد از طریق سایت دانلود | نقد فیلم زن شگفت انگیز ۱۹۸۴ | طراحی افکت متنی | بهترین فیلمهای دیکاپریو | نقد فیلم آتالانت | نوآم چامسکی |