صفحه اصلی > نقد فیلم : نقد فیلم سرزمین موعود The Promised Land 2023
ads

نقد فیلم سرزمین موعود The Promised Land 2023

فیلم سرزمین موعود

نقد فیلم سرزمین موعود

« فیلم سرزمین موعود » حدود ده فیلم در یک فیلم است. این فیلم یک درس تاریخ با یک شخصیت مرکزی است که توسط یک جستجوی غیرممکن هدایت می شود. گروه هایی از قانون شکنان، اشراف زادگان سادیست، و دهقانان ستمدیده وجود دارند. کمی عاشقانه، شکنجه زیاد، و همچنین یک کودک فراری وحشی وجود دارد. حماسه های تاریخی مانند این واقعاً دیگر ساخته نمی شوند.

promised land film

فصول مختلف درگیری مرکزی بسیار زیاد است که رویارویی نهایی را اجتناب ناپذیر و در نتیجه کمی قابل پیش بینی می کند. با این حال، هنوز فضای غیرمنتظره‌ای وجود دارد و فیلم زمان می‌برد و امکان توسعه شخصیت و ارتباط عاطفی را فراهم می‌کند. فیلم «سرزمین موعود» به همان خوبی این کار می کند.

این فیلم به کارگردانی نیکولای آرسل در قرن هجدهم در دانمارک اتفاق می‌افتد، زمانی که اصلاحات کشاورزی سلسله مراتب اجتماعی سفت و سخت را شکست، جایی که ثروتمندان در تجمل زندگی می‌کردند و «مردم کوچک» عملاً در حالت رعیت بودند.

promised land review

مدس میکلسن ، در دومین همکاری خود با آرسل، نقش لودویگ کالن را بازی می‌کند، مردی که خود را از گمنامی بیرون کشید تا ستوان ارتش شود. در افتتاحیه فیلم سرزمین موعود ، او فقیر است، در خانه‌ای فقیرانه زندگی می‌کند و رویای توسعه یک قطعه زمین در «هیت» یوتلند، سرزمینی که رام‌ناپذیر تلقی می‌شود، دارد. پادشاه دانمارک مصمم است که این منطقه را آباد کند. دربار سلطنتی و همچنین صاحبان زمین این را نمی‌خواهند، اما پادشاه به لودویگ اجازه می‌دهد قطعه‌ای از زمین را آباد کند و به او قول می‌دهد که در صورت موفقیت، عنوان نجیب زاده را به او بدهد. لودویگ این عنوان را می خواهد.

خاک هیت آنقدر سخت است که لودویگ به سختی می تواند چاله ای حفر کند. یک کشیش جوان (آنتون اکلوند) که از پروژه حمایت می کند، به لودویگ در قالب دو کشاورز مستاجر فراری، شوهر جوآنز (مورتن هی اندرسن) و همسر آن باربارا (آماندا کالین) کمک می کند. لودویگ با تردید آنها را قبول می کند. اشراف زادگان به دنبال آنها خواهند بود. این یک وضعیت ناخوشایند است.

promised land review kelen

در همین حال، نزدیکترین اشراف، فردریک دی شینکل (سیمون بنبجرگ)، می خواهد لودویگ را از زمین فراری دهد. فردریک، در نگاه اول، احمقانه و بیهوده به نظر می رسد، اما در نهایت به عنوان یک هیولای سادیست ظاهر می شود. او حتی سعی نمی کند لودویگ را “بازی” دهد. از همان ابتدا جنگ علنی است. لودویگ همچنین با گروه های سرگردان قانون شکنان در جنگل مجاور مبارزه می کند. برای تکمیل آن، یک کودک فراری (ملینا هاگبرگ) در جلوی در خانه لودویگ ظاهر می شود و اساسا از رفتن امتناع می کند.

نقد فیلم Edward Scissorhands | فیلم ادوارد دست قیچی
بیشتر بخوانید

فیلم سرزمین موعود

همه اینها روایتی بسیار تخیلی از رویدادهای واقعی است. لودویگ کالن یک شخص واقعی بود و سکونتگاه هیت با همه عوارضش یک اتفاق واقعی بود. رمان پرفروش ایدا جسن، کاپیتان و آن باربارا، اساس فیلم سرزمین موعود اقتباسی است که توسط آندرس توماس جنسن و آرسل نوشته شده است. واضح است که داستان نویسی زیادی صورت گرفته است. به نظر می‌رسد که این ماده می‌توانست یک ملودرام تنه‌آمیز در دست‌های کمتر بصری باشد. اما «فیلم سرزمین موعود » کنترل روایت خود را در دست دارد.

چیزی که شگفت‌انگیزتر است این است که چقدر توسعه شخصیت انجام شده است. اجرای مدس میکلسن واقعاً شگفت انگیز است. میکلسن که ابتدا نسبت به یوهانس و آن باربارا مغرور بود و برای کودک کاملاً بد اخلاق بود، اعماق‌هایی را پیشنهاد می‌کند که لودویگ تلاش می‌کند پنهان کند. درد این مرد چیست؟ او به دنبال چیست؟ یا در حال اجرا از؟ گاهی اوقات سوسوهای کوچکی از احساسات انسان در گوشه چشم یا دهانش ظاهر می شود و او را نرم می کند. این لحظات وزن بیشتری دارند زیرا لودویگ به طور معمول بسیار غیر قابل بیان است. آماندا کولین در نقش آن باربارا بسیار قوی است که رشد شخصیت او ممکن است رادیکال ترین در کل فیلم باشد.

بیشتر بخوانید : نقد فیلم ماه سرکش: فرزند آتش Rebel Moon

فیلم سرزمین موعود

فیلمبرداری Rasmus Videbæk مناظر را با همه حالاتش به تصویر می کشد، در مه های نفوذ ناپذیر، شب های زوزه باد، خورشید درخشان، جنگل افسانه های تاریک مملو از خطرات. فضای داخلی املاک دی شینکل با صدها شمع در شب روشن می شود، اثری که یادآور «بری لیندون» باشکوه کوبریک است. لباس (Kicki Ilander) و طراحی تولید (Jette Lehmann) محجوب هستند و احساس می‌کنند به شدت زندگی می‌کنند.

درگیری در ” فیلم سرزمین موعود ” شدید است و فردریک آنقدر نفرت انگیز است که با یک شخصیت شرور کارتون هم مرز است. یک شباهت در دعوای فزاینده وجود دارد که بعد از مدتی تکراری می شود. چیزی که واقعاً مورد توجه فیلم است، رشد شخصیت لودویگ و شخصیت های خانواده موقت اطراف او است. من به این مردم اهمیت می دادم. واقعی به نظر می رسیدند.

فیلم سرزمین موعود

« فیلم سرزمین موعود » آنقدر در تلاشش موفق است که وقتی اولین نهال شکننده بر فراز زمین ظاهر شد، خوشحال شدم. این یک یادآوری است که یک فیلم باید چیزهای بزرگ را به درستی نشان دهد – رویدادها، درگیری ها و موانع – اما باید چیزهای کوچک را نیز درست کند. اگر یک فیلم چیزهای کوچک را درست نشان دهد، سیب زمینی جوانه زده در خاک مانند معجزه خواهد بود.

نقد فیلم جوخه انتحار 2 | نجات دنیا با اوباش
بیشتر بخوانید

نام انگلیسی: فیلم The Promised Land

نام فارسی: فیلم سرزمین موعود

محصول: ۲۰۲۳ – آلمان، سوئد، دانمارک

ژانر: تاریخی، درام، هیجان‌انگیز

امتیاز: ۲ از ۴ – 〇〇⬤⬤

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

17 + 6 =