صفحه اصلی > دکوراسیون : تفاوت تعمیر مبل با خرید مبل جدید
ads

تفاوت تعمیر مبل با خرید مبل جدید

2a854af3 ab8d 4965 be6b 2d340be3d718

2a854af3 ab8d 4965 be6b 2d340be3d718

تفاوت تعمیر مبل با خرید مبل جدید

مبل در زندگی‌های امروزی، از مهمترین وسایل خانه به حساب می‌آید و داشتن یک مبل مناسب با مدل خانه، رنگ و بوی خوبی را به منزلتان هدیه می‌دهد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هر ساله، قصد خرید مبلی جدید و یا تغییر دکوراسیونتان را داشته باشید، اما از صمیم قلب نخواهید که مبل‌های کنونی خود را عوض کنید. حتی اگر مبل‌تان را دوست نداشته باشید، امروزه با وضعیت اقتصادی، هزینه‌ها برای خرید مبل جدید و تغییر دکوراسیون افزایش پیدا کرده است. بسیاری از مردم دیگر توان خرید مبل جدید را ندارند؛ بنابراین همه به دنبال راهی هستیم که بتوانیم هزینه‌های زندگی را مدیریت کرده و خرج و مخارج زندگی را کاهش دهیم.

یکی از بهترین راه حل‌ها، استفاده از خدمات تعمیر مبل است. در بیشتر موارد، تعمیر مبل از خرید مبل به صرفه‌تر است.

در سراسر کشور، بهترین و تخصصی‌ترین تعمیرکاران وجود دارند که می‌توانند مبلمانتان را مانند روز اول، نو کرده و یا حتی تغییر اساسی در آن‌ها ایجاد کنند؛ به گونه‌ای که اصلاً نتوانید مبلتان را تشخیص دهید. سوال اینجاست که تعمیر مبل بهتر است یا خرید مبلمان نو! تفاوت‌هایشان در چیست؟

تعمیر مبل بهتر است یا خرید مبلمان نو؟

اگر بخواهم به طور کلی بگویم، برای مبلمان راحتی، اگر خرابی جزئی باشد، تعمیر بهتر است. ولی اگر خرابی شدید باشد، بهتر است مبل جدیدی را بخرید. زیرا تعمیر آن به همان قیمت خرید در‌می‌آید.

اما برای مبلمان استیل، این راه حل به دلیل گران‌قیمت بودن مبل جدید، صدق نمی‌کند. هر اندازه هم تعمیرش زیاد باشد، به قیمت خرید مبلمان استیل جدید نمی‌رسد. اما اگر شما مشکلی با قیمت ندارید و مبل‌های خودتان برايتان دوست داشتنی است، مختار هستید که آن‌ها را تعمیر کنید!

گمان نکنید که تعمیر مبل بد است یا مبلتان را خراب می‌کند. در مرکز تخصصی تعمیر مبل، با دیدن کاتالوگ قبل و بعد مبل ها، بسیار شگفت زده می‌شوید. زیرا آن‌ها با توجه به سلیقه و علایق خودتان، چیزی را بازسازی می‌کنند که با مبل نو مو نمی‌زند.

67dc0749 8c14 48a6 a777 2f909c3a73fe

عوامل اثرگذاری بر قیمت تعمیر مبل

عوامل زیادی بر روی قیمت تعمیر مبل‌های قدیمی تاثیرگذار اند. شما می‌توانید با توجه به آن‌ها مبل خود را بررسی کرده و ارزش تعمیرش را حساب کنید. همچنین در صورت تماس با کارگاه‌های تعمیرات مبل نیز می‌توانید اطلاعات یا عکس مبلمان را در اختیار آنان قرار داده و استعلام قیمت کنید.

  • تعداد و نوع مبلمان
  • ابعاد مبلمان
  • متراژ و جنس پارچه
  • وضعیت فوم و اسفنج مبل
  • وضعیت فعلی کلاف چوبی
  • رنگ کاری چوب
  • میزان سختی کار
  • هزینه ایّاب و ذهاب
یک راهنمای اساسی برای ساخت خانه های مدولار
بیشتر بخوانید

بعضی از مبل‌ها شکسته یا به گونه‌ای خراب شده‌اند که شک و دو دلی را در دل شما ایجاد کرده‌اند. یعنی شما نمی‌دانید مبل جدید بگیرید یا همان را تعمیر کنید. برای پایان دادن به شک‌هایتان، در ابتدا باید نوع مبل خود را شناسایی کرده و اگر از لحاظ قیمتی مناسب و مقرون به صرفه بود، می‌توانید نسبت به تعمیرات مبل خود اقدام کنید.

تعمیر مبل یا خريد مبل؟

جواب این سوال، بستگی به سلیقه و بودجه و نوع خرابی مبلمانتان دارد. اگر مبل شما خرابی زیادی داشته باشد، هزینه تعمیرش بسیار بالا می‌شود. اما اگر خرابی جزئی باشد و یا شما می‌خواهید به منزلتان تنوع بدهید و رنگ پارچه مبل تکراری شده است، تعمیر مبل در مبل آرا، بهترین گزینه است. اگر مبل‌های شما دارای اسکلت و کلاف خوب، همچنین جنس مرغوب چوب را داشته باشد، به تعمیر آن، حتما فکر کنید.

برای پی بردن به اینکه کدام به صرفه‌تر است، باید به چند نکته دقت کنید.

  • وضعیت مبل قدیمی

اولین کاری که باید انجام بدهید، ارزیابی مبل قدیمی است.

که چه مقدار آسیب دیده است. فقط پارچه آن رنگ‌پریده، پاره، فرسوده و لک شده است یا اسکلت، فنر و کوسن ها هم دچار ایراد شده‌اند. هرچقدر خرابی بیشتر باشد، خریدن مبل جدید به صرفه‌تر است.

  • کیفیت

دومین کار، پی بردن به کیفیت مبل قدیمی است. اینکه چقدر خوش ساخت است. آیا در زمان حال هم می‌توانم مبلی به این کیفیت پیدا کنم؟! کیفیت خوب یک مبل، کاملا از مقاومتش در طی سال‌ها معلوم می‌شود. اینکه دارای قاب محکمی باشد که آن ‌را از چوب یا فلز ساخته باشند. نه تخته خرده، چوب، یا پلاستیک. مبل باید فنرهایی داشته باشد که بطور مساوی از هم فاصله داشته باشند. محکم باشند و آویزان یا شل نباشند. همچنین باید دوخت محکمی هم داشته باشند.

  • سبک

سومین کار دیدن سبک مبل قدیمی است.

سبک مبل چه اندازه به دکوراسیون خانه شما می‌خورد؟ دوستش دارید یا دیگر از آن خوشتان نمی‌آید. اگر دوستش دارید پیشنهاد می‌کنم تعمیر کنید وگرنه هرچقدر هم زیبا تعمیر بشود، باز هم خوشتان نمی‌آید.

  • هزینه

مهم‌ترین مسئله، بحث پول و بودجه شما است. چقدر می‌توانید هزینه کنید؟ اگر هزینه زیادی را نمی‌توانید پرداخت کنید، تعمیر بهتر است؛ زیرا خرید مبل جدید، ممکن است از 30 میلیون تومان تا چند صد میلیون تومان، متغیر باشد. که البته برای خرید یک مبل خوب، مستحکم و با کیفیت باید حداقل 70 الی 100 میلیون هزینه کنید!

آموزش تصویری ساخت شومینه در فضای باز
بیشتر بخوانید

مزایای تعمیر مبل به جای خرید مبل

در برخی مواقع تعمیر مبل نسبت به خرید مبل جدید مزایایی را دارد که در ادامه برای شما این مزایا را مشخص کرده‌ایم:

198378bf dc2e 4c8e 8f32 1d6986a7840e

  • هزینه کمتر

تعمیر مبل، هزینه کمتری را نسبت به خرید یک مدل جدید دارد.

  • حفظ خاطرات

هر مبل، حتما یک داستانی دارد چراکه شما چندین سال را در منزل خود با آن‌ها گذرانده اید. با تعمیر مبل می‌توانید آن‌ها را حفظ کنید.

  • تنوع

با تعمیر مبل، شما می‌توانید تنوع های زیادی به خانه و دکوراسیون منزل خود بدهید‌. چراکه می‌توانید رنگ و مدل پارچه را تغییر دهید و همچنین مبلمان را رنگ کنید.

  • قابلیت استفاده بیشتر

با تعمیر مبل، زمان استفاده از آن را افزایش می‌دهید. تعمیر یعنی اینکه برای چند سال دیگر مبل شما به راحتی قابل استفاده است.

چگونه بفهمیم کلاف مبلمان برای تعمیر سالم است؟

در مبل‌های استیل، دیدن کلاف مبل راحت‌تر است‌‌. قسمت‌های چوبی که قابل مشاهده هستند، همان اسکلت مبل را تشکیل می‌دهند. اما در مبل‌های راحتی، دیدن کلاف مبل راحت نیست. چون اسکلت معمولاً زیر پارچه و فوم است. اگر مبلتان هنگام نشستن، صدای جیرجیر می‌دهد، نشان دهنده این است که کلاف شما نیاز به تعمیر دارد. برای مشاوره و انجام خدمات تعمیر مبل در تهران، می‌توانید به مبل آرا مراجعه کنید. آن‌ها به صورت رایگان مبلمان شما را بررسی می‌کنند و در صورتی که نیاز به تعمیر باشد با تخمین قیمت آن را به اطلاع شما میرسانند.

نکات مهم قبل از تعمیرات تخصصی مبل

قبل از تعمیر، از تعمیرگاه بخواهید برای شما کاتالوگی از نمونه کارهای قبلی خود را نشان بدهد. یعنی مبلمانتان را به یک تعمیرکار ماهر و مجرب بسپارید. هنگام خرید پارچه برای مبل، از یک کارشناس کمک بگیرید. در آخر، قبل از تعمیر و ارسال مبل به مرکز تعمیرات، توافق‌های لازم را انجام دهید تا بعداً مشکلی پیش نیاید.

انتخاب پارچه برای تعمیر مبل

از دشوارترین کارها هنگام تعمیر مبل، انتخاب پارچه مبلی است. در ابتدا به سلیقه خود و سپس رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون داخلی خانه دقت کنید. اگر مبل شما از نوع راحتی است، بهترین پارچه برای آن:

  • جاسمین
  • مسکو
  • مایا
  • جری
  • چوپر
  • ملما است.
معماری ارگانیک : راهنمای سبک معماری ارگانیک
بیشتر بخوانید

اگر مبل شما از نوع استیل است، از پارچه‌های وارداتی و یا گلدار برجسته انتخاب کنید.

مراحل تعمیر مبل

  • رنگ کاری
  • شکافتن مبل
  • نصب گونی و تسمه
  • به کارگیری فوم و اسفنج
  • آماده کردن پارچه
  • رویه کوبی

رویه کوبی مبل شامل چه مواردی می‌باشد؟

رویه کوبی مبل، به فرایندی گفته می‌شود، که در آن پارچه مبل شکافته و سپس اسفنج یا فوم درون مبل، با اسفنج جدید جایگزین شده و در آخر پارچه نو روی مبل کشیده می‌شود.

با انواع مبلمان آشنا شوید

مبلمان در بازار، به دو گروه مبلمان راحتی: مبل راحتی، مبل چستر، مبل ال و مبلمان استیل: مبل استیل، مبل کلاسیک، مبل سلطنتی تقسیم بندی می‌شوند.

مبل راحتی: از محبوب‌ترین انواع مبلمان هستند‌. اکثراً به گونه‌ای طراحی شده‌ اند که از لحاظ ظاهری، همه بخش‌هایشان، زیر پارچه قرار بگیرد و قابل مشاهده نباشد.

مبل چستر: مبلمانی متناسب با دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک هستند. این نوع مبل لمسه دوزی‌های زیاد و متنوعی روی بدنه خود دارد.

مبل L: به علت متراژ کم اکثر خانه‌ها، این مبل طراحی شده و مناسب برای خانه‌های آپارتمانی است. همچنین از محبوبترین انواع مبلمان راحتی به شمار می‌آید.

مبل استیل: از لحاظ ظاهری، تفاوت زیادی با مبلمان راحتی دارد.

بدنه مبل استیل از چوب، ساخته می‌شود اما چوب استفاده شده در این دسته از مبلمان به قدری خوب و با کیفیت است که طول عمر مبلمان را نیز افزایش می‌دهد و دلیل قیمت بالای مبل‌های استیل هم دقیقا همین بدنه قوی آن‌ها است.

مبل کلاسیک: شبیه مبل استیل با تفاوت بلندی تاج مبل و پر منبت‌تر بودن طراحی آن، شناخته می‌شود.

مبل سلطنتی: مبلمانی مناسب خانه‌های بزرگ، با دکوراسیون اشرافی است. اندازه این نوع مبلمان بزرگ‌تر از سایر انواع ‌مبل‌ها است.

مبلمانی با مدل راحتی از رایج‌ترین مبلمانی است که در صورت آسیب، می‌شود به راحتی آن را تعمیر کرد. هزینه آن به موادی که به کار می‌برند بستگی دارد. اما هزینه‌اش، کمتر از مبل استیل است. تعمیر انواع مبلمان راحتی، کار پیچیده‌ای نیست و تعمیر آن‌ها، ساده است.

مبلمان استیل دارای ظرافت کاری‌های زیادی است و هزینه خرید مبل نوع مدل‌های استیل، بسیار بالا است. پس به صرفه است در صورت خرابی تعمیرش کنید. قسمت‌های مختلف این نوع مبل، مانند: دسته، تاج و پایه ممکن است دچار شکستگی و یا رنگ رفتگی شوند.

7 نکته هوشمندانه در طراحی فضاهای کوچک و نقلی
بیشتر بخوانید

کلام آخر

در دنیای امروز، مبل از وسایل ضروری خانه به حساب می‌آید و زیبایی دکوراسیون منزل را چند برابر می‌کند.

با توجه به شرایط اقتصادی، در صورت خراب شدن مبلتان، تعمیر مبل می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. انتخاب تعمیر یا خرید مبل ارتباط مستقیمی به مدل مبل شما و البته بودجه مدنظر شما دارد. با این حال پیشنهاد ما این است که در صورت امکان ابتدا به سراغ تعمیرات مبل بروید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

پنج × پنج =