صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی و کسب و کار : تحصیل دندانپزشکی در روسیه روس دانش
ads

تحصیل دندانپزشکی در روسیه روس دانش

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

در بین کشورهای مختلف اروپایی، روسیه به دلیل برخورداری از کیفیت بالای آموزشی، دانشگاه‌ها و مدرک معتبر در سطح جهانی، یکی از اولین انتخاب‌های افرادی است که به دنبال تحصیل دندانپزشکی در کشورهای اروپایی هستند.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه نیاز به مدرک زبان یا قبولی در آزمون‌های ورودی دشوار ندارد همچنین هزینهٔ پایین تحصیل و زندگی در روسیه نسبت‌به سایر کشورها و پروسهٔ بی‌دردسر اخذ ویزا، محبوبیت آن را نزد متقاضیان ایرانی تحصیل در کشورهای خارجی بالا برده است.

برای آشنایی با چگونگی تحصیل دندانپزشکی در روسیه و اطلاع از هزینه‌های آن، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

images 1683804333 645cd0ad6ec50

شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی در روسیه دارای دو بخش عمومی و تخصصی است. تحصیل در بخش عمومی حدوداً 5 سال زمان می‌برد. بعد از گذراندن این 5 سال، دانشجو رسماً به‌عنوان یک دندانپزشک موردتأیید است و می‌تواند با مدرک خود وارد بازار کار شود؛ اما پروسهٔ آموزش هنوز به پایان نرسیده است و دانشجویان باید حدود 2 سال هم دورهٔ کلینیکال بگذرانند. در این دوره دانشجو در بیمارستان‌ها مشغول به کار می‌شود تا دندانپزشکی را به‌صورت عملی فرابگیرد.

مدارک دانشگاه‌های روسیه در ایران موردقبول هستند و شما می‌توانید بعد از بازگشت به کشور، دورهٔ معادل‌سازی گذرانده و مدرک خود را تبدیل کنید. البته به شرط آن‌که در دانشگاه‌های مورتأیید وزارت بهداشت در روسیه تحصیل کنید.

قبولی در آزمون‌های تافل یا آیلتس، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های دانشجویانی است که متقاضی تحصیل در خارج از کشور هستند. باید این خبر خوش را به شما بدهیم که چنین شرطی جزو شرایط تحصیل در دندانپزشکی روسیه بدون کنکور نیست و شما برای تحصیل در این کشور هیچ نیازی به کسب مدرک زبان ندارید!

images 1683804333 645cd0ad7830e

آیا امکان تحصیل در دندانپزشکی روسیه بدون کنکور وجود دارد؟

اگرچه تحصیل دندانپزشکی در روسیه احتیاجی به مدرک زبان و قبولی در آزمون ورودی سخت و پیچیده‌‌ای ندارد؛ اما کاملاً هم بدون آزمون نیست. البته دانشگاه ملی سن پترزبورگ در سال 2023، بدون آزمون ورودی و با شرط معدل بالا و داشتن مدرک زبان و پادفک دانشجو می‌پذیرد. در برخی دانشگاه‌هایی که موردتأیید ایران نیستند هم امکان تحصیل در دندانپزشکی روسیه بدون کنکور وجود دارد. این دانشگاه‌ها آزمون‌هایی را به‌صورت تشریفاتی برگزار می‌کنند و سپس تمام شرکت‌کنندگان را برای ورود به دانشگاه می‌پذیرند؛ اما چون موردتأیید ایران نیستند، برای افرادی که قصد دارند بعد از تحصیل به ایران بازگشته و مدرک خود را معادل‌سازی کنند، انتخاب مناسبی به‌شمار نمی‌روند. وگرنه که تعدادی از آن‌ها سطح علمی و کیفی خوبی دارند و در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز تاییده شده‌اند!

کسب درآمد از اینترنت در خانه
بیشتر بخوانید

متقاضیان دانشگاه‌های موردتأیید ایران در روسیه، برای تحصیل در این دانشگاه‌ها باید طی 3 الی 9 ماه، یک دوره تحت عنوان پادفک را بگذرانند. در این دوره ضمن آموزش زبان روسی، متقاضیان یک‌سری پیش‌نیازهای تحصیل دانشگاهی در این کشور را نیز یاد می‌گیرند. سپس بعد از اتمام این دوره، یک آزمون نسبتاً ساده از افراد گرفته می‌شود و بعد از آن آن‌ها می‌توانند تحصیل در دندانپزشکی روسیه بدون کنکور را شروع کنند. خوشبختانه درصد پذیرش در این آزمون بسیار بالاست. از این رو معمولاً مانعی در مسیر تحصیل دندانپزشکی در روسیه تلقی نمی‌شود.

images 1683804333 645cd0ad7ca1b

کدام دانشگاه‌ها برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه موردتأیید هستند؟

دانشگاه‌هایی که برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه موردتأیید وزارت بهداشت ایران هستند، برای هر رشته متفاوت است. بنابراین و با توجه به این‌که صحبت ما در این مطلب حول محور تحصیل دندانپزشکی در روسیه است، در ادامه دانشگاه‌های موردتأیید ایران در این کشور را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به شما معرفی می‌کنیم:

  • دانشگاه ملی سنت پترزبورگ؛
  • دانشگاه پاولوف سن پطرزبورگ؛
  • دانشگاه سماشکو؛
  • دانشگاه فدرال کازان؛
  • دانشگاه پیراگوف مسکو.

همچنین دانشگاه‌های برتر روسیه در رشته دندانپزشکی عبارتند از:

  • دانشگاه ایالتی لومونوسوف مسکو؛
  • دانشگاه سن پترزبورگ؛
  • دانشگاه فدرال کازان؛
  • دانشگاه سچینوا؛
  • دانشگاه پزشکی تحقیقات ملی پیروگو؛
  • دانشگاه پاولو.

هزینهٔ تحصیل دندانپزشکی در روسیه در سال 2023

هزینهٔ تحصیل دندانپزشکی در روسیه بسته به دانشگاه و شهر محل تحصیل متفاوت اس. برای مثال، شهریهٔ تحصیل در رشتهٔ دندان پزشکی در سن پترزبورگ و کازان حدوداً 5 هزار دلار و در مسکو حدود 7 هزار دلار در سال است که البته معمولاً به روبل پرداخت می‌شوند. از این رو با توجه به وابستگی قیمت روبل به قیمت پرنوسان دلار، شهریهٔ دانشگاه‌ها نیز گاهی دچار تغییرات می‌شود.

در رابطه با هزینهٔ تحصیل دندانپزشکی در روسیه، چند نکته است که باید به آن توجه داشته باشید:

  • امکان پرداخت شهریه به‌صورت اقساط وجود دارد؛ معمولاً 2 قسط در سال. شهریه باید در بدو ورود به دانشگاه پرداخت شود. هیچ نیازی نیست که برای پرداخت شهریه، آن را به یک مؤسسه یا لیدر بدهید تا بپردازد؛ خودتان می‌توانید با همراهی یک لیدر آن را پرداخت کنید.
  • متاسفانه برخی موسسه‌ها و افراد سودجو از ناآگاهی متقاضیان نسبت‌به شرایط پرداخت شهریه سوء‌استفاده می‌کنند. بنابراین باید در انتخاب مؤسسه‌ای که شما را در این مسیر همراهی می‌کند با دقت عمل کنید.
  • با استفاده از امکان تحصیل در روسیه روس دانش که با بسیاری از دانشگاه‌های مطرح روسیه ازجمله دانشگاه فدرال کازان و دانشگاه ریاست جمهوری روسیه قرارداد دارد، از همراهی یکی از مطمئن‌ترین مراجع تخصصی فعال در حوزهٔ تحصیل در روسیه بهره‌مند می‌شوید. روس دانش نمایندهٔ رسمی دانشگاه ریاست جمهوری روسیه و نمایندهٔ رسمی دانشگاه فدرال کازان در ایران است و به‌صورت همزمان در دو کشور ایران و روسیه فعالیت می‌کند.
کولر گازی کریر
بیشتر بخوانید

آیا تحصیل دندانپزشکی به انگلیسی در روسیه امکان‌پذیر است یا باید زبان روسی یاد بگیریم؟

امکان تحصیل دندانپزشکی به انگلیسی در روسیه وجود دارد و هیچ‌گونه الزام و ضرورتی مبنی بر یادگیری زبان روسی برای دانشجویان وجود ندارد. همچنین متقاضیان برای تحصیل در این کشور، به داشتن مدرک زبان روسی یا انگلیسی هم نیاز ندارند! با این همه توصیهٔ ما به دانشجویان این است که حداقل اصول زبان روسی را فرابگیرند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند با چالش کمتری تحصیلات خود را در کشور روسیه ادامه دهند و راحت‌تر با دیگران تعامل داشته باشند. همچنین داشتن مدرک زبان انگلیسی و روسی اگرچه جزو ضروریات نیست، اما می‌تواند یک مزیت و امتیاز محسوب شود و پذیرش افراد در دانشگاه موردنظرشان را راحت‌تر می‌کند.

جمع‌بندی

به‌عنوان کلام آخر، اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در روسیه را دارید باید بدانید مؤسسه‌های متعددی هستند که در این زمینه مشغول فعالیت‌اند. با این حال بهترین گزینه‌ها قطعاً مؤسساتی هستند که رزومه و سابقهٔ پرباری داشته و از سوی دانشگاه‌های کشور روسیه نیز به رسمیت شناخته می‌شوند. برای نمونه، می‌توان به خدمات تحصیل در روسیه روس دانش اشاره کرد که نمایندهٔ رسمی دانشگاه ریاست جمهوری روسیه و نمایندهٔ رسمی دانشگاه فدرال کازان روسیه (یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور روسیه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی) در ایران است.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

دو × چهار =