صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : برنامه‌ریزی سفر به تبریز و نکات ضروری
ads

برنامه‌ریزی سفر به تبریز و نکات ضروری

images 1712041987 660bb003789c0

خرید بلیط قطار مشهد تبریز و سفر به این شهر تاریخی به مسافرانی پیشنهاد می‌شود که به‌دنبال یک مقصد گردشگری زیبا و خوش‌آب‌وهوا در تعطیلات بهاری عید نوروز هستند. باتوجه‌به اینکه در این ایام گردشگران زیادی نه‌تنها از مشهد بلکه از دیگر شهرهای کشور به تبریز سفر می‌کنند؛ بنابراین توصیه می‌شود که تهیه پیش فروش بلیط قطار سفر به این شهر را در اولویت برنامه‌های خود بگذارید.

در ادامه مقاله قصد داریم جهت رضایت‌خاطر هرچه بیشتر شما از سفر، معروف‌ترین جاذبه‌های تبریز، رستوران و هتل‌های آن را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

images 1712041987 660bb0036b1d8

آدرس دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تبریز

تبریز به‌واسطه وجود بناهای قدیمی متعدد و ارزشمند، انتخاب اول علاقه‌مندان به تاریخ است که مقصدی بسیار عالی برای گذران روزهای تعطیل نوروز ۱۴۰۳ نیز محسوب می‌شود. ازجمله دیدنی‌ترین آثار باستانی این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مسجد کبود

مسجد کبود یا جهانشاه یکی از بناهای تاریخی تبریز مربوط به دوران قراقویونلوها بوده که به‌سبب معماری، طرح و نقش‌های زیبا و همچنین استفاده از رنگ آبی لاجوردی به فیروزه اسلام شهرت پیدا کرده است. برای بازدید از این اثر تاریخی و مذهبی باید به خیابان امام‌ خمینی، نرسیده به میدان ساعت مراجعه فرمایید.

ارگ علیشاه

ارگ علیشاه که از قدیمی‌ترین آثار باستانی کشور محسوب می‌شود، با قدمتی ۷۰۰ساله در خیابان امام، چهارراه شریعتی، به سمت میدان ساعت، جنب مصلی امام واقع شده است. این ارگ درواقع مسجدی بزرگ بوده که در طی دوران‌ها بخش‌های زیادی از آن تخریب شده و امروزه تنها دیواره‌ای بلند از آن به‌جامانده است.

موزه آذربایجان

دومین موزه مهم باستان‌شناسی کشور پس از موزه ملی ایران، موزه آذربایجان بوده که جنب مسجد کبود واقع شده است. در این مجموعه، سه طبقه آثار تاریخی و هنری متعلق به دوران پیش از اسلام و بعد آن وجود دارد. جالب است که بدانید تاکنون ۲۳۰۰ قطعه از اشیای این موزه به ثبت رسیده است.

مقبره‌الشعرا

اگر کار خرید و رزرو نهایی بلیط پیش فروش قطار تبریز را انجام داده‌اید و در حال برنامه‌ریزی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر هستید، حتما از مجموعه مقبره‌الشعرا واقع در محله سرخاب دیدن فرمایید. در این بنای تاریخی، آرامگاه‌های بیش از ۴۰۰ شاعر نامی ایران از ۸۰۰ سال پیش تاکنون وجود دارد.

چطور به گرند بازار استانبول برویم؟
بیشتر بخوانید

پارک ائل گلی

پارک شاه گلی یا ائل گلی یکی‌دیگر از دیدنی‌‌ترین جاذبه‌های شهر تبریز است که در قسمت کنارگذر جنوب‌شرقی شهر قرار دارد. در این پارک که قدمت تاریخی آن به دوران قراقویونلوها می‌رسد و در دوران صفویه نیز بناهایی به آن افزوده شده است، عمارتی هشت‌ضلعی به‌نام کاخ ائل گلی وجود دارد که بازدید از آن بسیار جالب خواهد بود.

کوه عون بن علی

کوه عون بن علی که مردم محلی آن را با نام کوه عینالی نیز می‌شناسند، یکی‌دیگر از جاذبه‌های تماشایی تبریز است که در اتوبان پاسداران قرار دارد. جالب است که بدانید این کوه از سمت شمال شهر به تلخه‌رود، دریاچه ارومیه و از جنوب به فرودگاه تبریز، از سمت شرق به چشمه کهلیک و از غرب به خیابان‌های شهر منتهی می‌شود.

images 1712041987 660bb0037423c

معرفی بهترین هتل‌های تبریز

بعد از خرید بلیط قطار مشهد تبریز و مشخص‌شدن زمان سفر بحث اقامت مهم‌ترین موضوعی است که ذهن گردشگران را به خود مشغول می‌کند. ازآنجایی‌که تبریز یکی از پرمسافرترین شهرهای کشور است؛ بنابراین هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی دارد که در ادامه مقاله معروف‌ترین آن‌ها را خدمت شما همراهان گرامی معرفی می‌کنیم.

هتل پارک لاله

هتل ۵ ستاره لاله که تحت‌نظر مجموعه هتل‌های کایا در ترکیه فعالیت می‌کند، یکی از بهترین و لوکس‌ترین اقامتگاه‌های شهر تبریز است که خاطره‌ای خوش از سفر را در ذهن شما ماندگار خواهد کرد.

هتل پارس ائل گلی

هتل ۵ ستاره پارس واقع در پارک ائل گلی دیگر اقامتگاه معروف تبریز است که به‌دلیل ارائه خدمات و امکانات بسیار شایسته به مسافران، در لیست بهترین هتل‌های این شهر قرار دارد؛ بنابراین اگر رزرو نهایی بلیط پیش فروش قطار تبریز را انجام داده‌اید، یکی از اتاق‌های این هتل را برای روزهای اقامت خود در تبریز رزرو بفرمایید.

هتل صخره‌ای لاله کندوان

هتل ۵ ستاره لاله که در قلب کوه‌های کندوان واقع شده است، دیگر اقامتگاه لوکس تبریز است که ۵۷ کیلومتر از مرکز این شهر فاصله دارد.

هتل ۵ ستاره جهانگردی

هتل جهانگردی واقع در پارک ائل گلی یکی‌دیگر از بهترین انتخاب‌ها برای اقامت در تبریز است. این اقامتگاه با چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای که به مناظر طبیعی اطراف خود دارد، همواره در لیست برترین هتل‌های تبریز از نگاه مسافران قرار می‌گیرد.

انواع ماشین آلات دوخت کیسه
بیشتر بخوانید

هتل بین‌المللی شهریار

هتل ۵ ستاره شهریار که در ابتدای خیابان ائل گلی تبریز واقع شده است، یکی‌دیگر از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های این شهر است که با ارائه امکانات و خدمات بی‌نظیر، اقامتی فراموش‌نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

images 1712041987 660bb003789c0

لذت چشیدن طعم فوق‌العاده غذاهای محلی در شهر تبریز

نکته مهم دیگری که همواره مدنظر مسافران از زمان تهیه پیش فروش بلیط قطار مشهد تبریز است، شناخت بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های این شهر برای صرف یک وعده غذای خوش‌طعم و اصیل تبریزی است.

کوفته‌تبریزی، خورشت هویج، دلمه برگ مو، آش آبغوره، آش اوماج، آش ماست، کوکو لوبیاسبز، دویماج، قارنی یاریخ، قورما شورباسی و سوتی پلو ازجمله لذیذترین غذاهای محلی شهر تبریز هستند که در سفر به این شهر حتما باید آن‌ها را امتحان کنید. پیشنهاد می‌شود که طعم اصیل این غذاهای محلی را در رستوران‌های زیر امتحان بفرمایید

  • رستوران حاج علی

  • رستوران برکه

  • رستوران گازماخ

  • باغ‌رستوران سنتی آنا

  • رستوران وحید

  • رستوران جلالی

  • رستوران اجاق

  • سفره‌خانه قائم‌مقام فراهانی

راهنمای خرید بلیط قطار مشهد تبریز و رزرو هتل در این شهر

اگر تصمیم خود را برای سفر به شهر زیبا و پرجاذبه تبریز نهایی کرده‌اید، بهتر است که به سایت اینترنتی «فلای تودی» مراجعه فرمایید. این فروشگاه اینترنتی که یکی از معروف‌ترین و معتبرترین سایت‌ فروش بلیط قطار و هواپیما در سطح کشور است، با امکان بررسی خدمات و امکانات قطارها در خدمت شماست تا بهترین بلیط سفر را برای خود خریداری کنید؛ همچنین ازطریق این سایت اینترنتی فرصتی فراهم است که بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های تبریز را به‌صورت آنلاین رزرو فرمایید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

دو + بیست =