صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : بررسی باندهای اکتیو و ویژگی آنها
ads

بررسی باندهای اکتیو و ویژگی آنها

47000 1 new

باند اکتیو یکی از انواع باند ها و بلندگو ها می باشد که به معنای باند های فعال هستند. نوع دیگر آن ها باند های پسیو می باشند که هر چند از نظر ظاهری کاملا مشابه یکدیگرند اما از نظر نحوه ی کارکرد و البته ویژگی هایی که دارند کاملا متفاوت می باشند. باند های اکتیو یا همان باند فعال با وجود هزینه ی بیشتری که دارد یکی از کاربردی ترین تجهیزات صوتی محسوب می شود. در این متن به بررسی و معرفی ویژگی های باند اکتیو می پردازیم تا بیشتر با این دستگاه آشنا شویم و متوجه شوید تا در چه شرایط و محیطی باید از این باند استفاده نمایید.

باند اکتیو

باند های اکتیو که به معنای فعال می باشند دسته ای از باند ها هستند که از نظر ظاهری کاملا مشابه باند های پسیو بوده به طوری که نمی توانید تفاوت آن ها را در ظاهر متوجه شوید اما نحوه ی کارکرد و عملکرد آن ها کاملا با یکدیگر فرق می کند و به همین دلیل نیز ویژگی های آن ها نیز متفاوت است. در باند اکتیو نیازی به داشتن آمپلی فایر که یک منبع قدرت محسوب می شود نداریم و بلندگو و باند بدون نیاز به این منبع کار می کند. هرچند که برخی از باند های اکتیو نیز دارای آمپلی فایر نیز می باشند اما این منبع قدرت بر خلاق پسیو خارجی نبوده و داخلی می باشد. آمپلی فایری که در باند اکتیو مورد استفاده قرار می گیرد از طریق برق شهری قابل شارژ شدن می باشد. از طرفی تفاوت دیگری که این باند ها با باند های پسیو دارند در کابل های مورد نیازشان می باشد. در باند های فعال به دو کابل جهت رساندن برق و دیگری برای صدا و امواج صوتی نیاز است.

باند اکتیو

آمپلی فایر در باند اکتیو

همان طور که اشاره کردیم آمپلی فایر ها در باند های اکتیو توسط برق شهری انرژی مورد نیازشان را دریافت می کنند؛ که این برق شهری می تواند 220 ولتی و یا 110 ولتی باشد. سپس بعد از این که انرژی مورد نیاز را از منبع برق شهری دریافت نمود به واسطه ی منبع که در درون خود دارد جریان هایی که برای کار کردن باند اکتیو مورد نیاز است را در اختیار باند می گذارد و به این صورت باند اکتیو از منبع قدرت داخلی استفاده می نماید. از دیگر ویژگی های آمپلی فایر های باند اکتیو این است که امکان استفاده از فلش به شما از طریق ورودی که برای این کار دارد، داده شده و همچنین SD CARD و بلوتوث نیز این امکان را به شما می دهد تا به راحتی بتوانید به پخش آهنگ حتی با موبایل تان بپردازید و صدای آن را از باند های اکتیو دریافت کنید.

اکانت چیست؟ اکانت پرمیوم یعنی چه؟ (الزامات امنیتی و ساختاری)
بیشتر بخوانید

باند اکتیو

 کاربرد باند اکتیو

از باند های اکتیو به دلیل کیفیت پخش بالایی که دارد می توان در کنسرت ها برای پخش موسیقی نیز کمک گرفت. در واقع می توان در هر محیطی و برای پخش هر صدایی در مکان هایی مانند همایش ها و سخنرانی ها نیز از این باند استفاده کرد اما باید این نکته را در نظر گرفت که هزینه ی این باند های اکتیو کمی بیشتر از باند های پسیو می باشد و همین موضوع باعث می شود تا برای همایش ها، بیمارستان ها، مدارس و… استفاده از این باندها و بلندگوها به صرفه نباشد. در برخی موارد برای بهتر شدن و بالا رفتن کیفیت صدا و پخش صدا از هر دو باند پسیو و اکتیو استفاده می شود و این ترکیب موجب می شود تا هم در هزینه ها صرفه جویی کرده باشیم و هم کیفیت پخش بهتر باشد؛ اما آن چه که مهم است قابلیت پخش صدای موسیقی به بهترین شکل توسط باند اکتیو است که همین موضوع باعث شده بتوان آن را در هر محیطی استفاده نمود.

مزایای استفاده از باند اکتیو

باند اکتیو نسبت به باند های پسیو سنگین تر بوده و همین موضوع حمل و حتی نصب آن ها را کمی دشوار تر می کند؛ اما در مقابل کیفیت پخش صدا در این نوع از باند بسیار بالا تر بوده و همین موضوع آن را برای پخش صدای موسیقی در کنسرت ها و همایش ها مناسب تر کرده است. هزینه ی این باند ها کمی بیشتر می باشد که البته در مقابل کیفیتی که دارد این موضوع مورد بسیار مهمی تلقی نمی شود. فرکانسی که از این باند خارج می شود بسیار قوی تر بوده و از آن جا که طیف فرکانس آن با محدوده ی شنوایی انسان بیشتر متناسب است شما کیفیت صدا را در این باند ها بهتر متوجه می شوید. به طور کلی باند اکتیو برای استفاده در منازل نیز بسیار مناسب تر بوده زیرا از باند های پسیو بیشتر برای سخنرانی ها و یا پیج کردن استفاده می شود. از دیگر مزایای استفاده از باند های اکتیو این است که اگر نمی خواهید که هزینه ی زیادی برای خرید تعدادی باند اکتیو کنید می توانید از باند های پسیو نیز در کنار آن ها استفاده نمایید تا به این صورت هزینه های شما نیز کاهش پیدا کند. از طرفی دیگر می توانید صدا و پخش صدا را نیز بهتر مدیریت نمایید.

راه اندازی کسب و کار با 10 میلیون تومان
بیشتر بخوانید

باند اکتیو

خرید باند های اکتیو

شما در ابتدا باید تشخیص دهید که به باند های اکتیو نیاز دارید یا باند های پسیو برای شما مناسب هستند. به این منظور در نظر گرفتن شرایط و محیط می تواند به شما کمک کند؛ اما پیش از هر چیز باید دقت کنید که شناخت کامل و کافی باند ها به شما در انتخاب بیشتر می تواند کمک کند. برند ها و شرکت های تولید کننده ی مختلفی در سطح بازار جهانی اقدام به تولید و عرضه ی باند های اکتیو کرده اند که می توانید با تحقیق و بررسی کامل بهترین و مناسب ترین باند را تهیه و خریداری نمایید. در واقع باید توجه داشته باشید محصولی که خریداری می کنید باید از کیفیت بالا و قیمتی به صرفه برخوردار باشد. در واقع نباید کیفیت را فدای قیمت کنید. داشتن ضمانت و برخورداری از گارانتی محصول یکی دیگر از موارد مهمی ست که باید به آن توجه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید با استفاده از آن مشکل را بر طرف نمایید.استفاده از نظرات افرادی که با این دستگاه و برند های مختلف آشنایی دارند باعث می شود تا در خرید باند های اکتیو بهتر عمل کنید و انتخاب بهتری داشته باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

یازده − 7 =