صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : کم شدن فشار دستگاه اسپرسو ساز چه دلیلی دارد؟
ads

کم شدن فشار دستگاه اسپرسو ساز چه دلیلی دارد؟

images 1694933646 6506a28eec3d1

چکیده : اگر می خواهید طعم اسپرسوی جذاب خود را از دست ندهید، باید راه حل و علت کم فشار بودن دستگاه اسپرسوساز را بدانید.در این مقاله قصد داریم علت کم فشار بودن دستگاه اسپرسوساز را بررسی کنیم.

در این مقاله قصد داریم علت کم فشار بودن دستگاه اسپرسوساز را بررسی کنیم. استفاده از دستگاه اسپرسوساز می تواند سرگرم کننده باشد، اما عیب یابی و تعمیر دستگاه اسپرسوساز به خصوص در خانه چندان سرگرم کننده نیست. اگر می خواهید طعم اسپرسوی جذاب خود را از دست ندهید، باید راه حل و علت کم فشار بودن دستگاه اسپرسوساز را بدانید.

دلایل رایج فشار کم در دستگاه اسپرسوساز

کاهش فشار دستگاه اسپرسوساز می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و به قسمت های مختلفی مربوط می شود. اما قبل از هر چیز باید بدانید که احتمالا استفاده نادرست شما از دستگاه باعث این مشکل شده است. در ادامه دلایل رایج کاهش فشار دستگاه اسپرسوساز را با هم بررسی می کنیم. همچنین دلیل فشار کم آب دستگاه اسپرسوساز در یک نگاه ببینید:

  • رسوب و جرم دستگاه اسپرسوساز
  • خرابی پمپ
  • مخزن پمپ شکسته
  • مسدود شدن لوله ها
  • کمبود آب در اسپرسوساز
  • آسیاب کردن دانه های خوب قهوه
  • ریختن بیش از حد قهوه در سبد
  • گرفتگی فیلتر جلو

به طور کلی وقتی با این مشکل مواجه می شویم باید قسمت های بالا را مرور کنیم در ادامه به بررسی رایج ترین این موارد میپردازیم.

images 1694933646 6506a28eec3d1

  • استفاده از مقدار نامناسب آب

دستگاه های اسپرسوساز به دو دسته مخزن دار و بدون مخزن تقسیم می شوند. اگر از دستگاه های اسپرسو ساز با مخزن استفاده می کنید، از وجود آب کافی در مخزن دستگاه اطمینان حاصل کنید. اگر از دستگاه اسپرسوساز بدون مخزن استفاده می کنید، جریان آب ورودی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آب به خوبی وارد دستگاه می شود. آب نقش مستقیمی در فشار دستگاه اسپرسوساز دارد و در صورت کمبود آب احتمالا با مشکل کاهش فشار مواجه خواهید شد.

  • خرابی گیج فشار

گیج فشار یکی از قطعات مهم در اکثر دستگاه های اسپرسوساز است. این قطعه وظیفه اندازه گیری فشار و کاهش آن در صورت افزایش ناگهانی فشار را بر عهده دارد. در صورت آسیب یا شکستگی این قطعه، دستگاه قدرت خود را از دست می دهد. همچنین ممکن است دستگاه با وجود این خرابی کار کند اما بیش از حد گرم شود. در هر صورت اگر با مشکل کم بودن فشار اسپرسو مواجه شدید، بهتر است گیج فشار دستگاه را بررسی کنید.

  • انسداد پمپ اسپرسو ساز

پمپ اسپرسوساز یکی از قطعاتی است که ممکن است به مرور زمان رسوب کند. این رسوب می تواند مربوط به ذرات موجود در آب یا دانه های کوچک اسپرسو باشد. در هر صورت اگر با مشکل کاهش فشار دستگاه اسپرسوساز مواجه شدید، بهتر است پمپ اسپرسو ساز را رسوب زدایی کنید. این رسوب زدایی باید به طور منظم و حداقل هر 40 روز یک بار انجام شود تا کیفیت قهوه افزایش یابد.

  • استفاده از قهوه نامناسب

برای عیب یابی فشار پایین دستگاه اسپرسوساز در ابتدا لازم نیست خیلی بدبین باشید. این مشکل ممکن است به دلیل استفاده از یک قهوه نامناسب رخ داده باشد. اگر قهوه ای که برای تهیه اسپرسو استفاده می کنید خیلی آسیاب شده باشد، این مشکل پیش می آید. چگالی و چگالی زیاد قهوه در چنین شرایطی باعث می شود که آب به راحتی از خروجی دستگاه عبور نکند و در نتیجه فشار کاهش یابد. همچنین باید به اندازه کافی از قهوه استفاده کنید. استفاده زیاد از قهوه نیز می تواند فشار دستگاه را کاهش دهد.

نکات مهم برای نصب دزدگیر: اسرار افزایش امنیت خانه و محیط کاری!
بیشتر بخوانید

images 1694933669 6506a2a53b65d

  • رسوب گیری دستگاه از دانه های اسپرسو

قهوه اسپرسو بسیار ریز است و وزن اندکی دارد. ذرات قهوه اسپرسو می توانند در طولانی مدت باعث رسوب گیری دستگاه اسپرسوساز شوند. زمانی که اسپرسوساز دچار رسوب شود، قطعا فشار آن تا حدود قابل توجهی کاهش پیدا می کند. بنابراین باید فیلتر دستگاه خود را بررسی و در صورت نیاز آن را پاکسازی یا تعویض کنید. حتی اگر مشکل کاهش فشار دستگاه اسپرسوساز رخ نداده است، باید به طور منظم فیلتر ورودی قهوه اسپرسوساز را بررسی کنید تا در آینده دچار این مشکل نشوید.

چرا فشار برای یک اسپرسوساز مهم است؟

ممکن است تعجب کنید که چگونه تغییر فشار می تواند بر طعم قهوه شما تاثیر بگذارد. فشار صحیح برای اطمینان از ثبات و کیفیت هر بار که پمپ می کنید ضروری است. برای فشار مناسب، حداقل به هشت فشار نیاز دارید.

اگر فشار زیادی داشته باشید، اسپرسوی شما بیش از حد استخراج شده و تلخ می شود. اگر فشار کافی نداشته باشید، اسپرسوی شما آبکی و ضعیف می شود.

  • هر چه فشار دم کردن بیشتر باشد، سریعتر می توانید قهوه خود را دم کنید.
  • دانه های قهوه باید زمانی را در تماس با آب داغ بگذرانند تا طعم خوبی به قهوه ارائه کنند.
  • فشار به دستگاه کمک می کند تفاله های قهوه را به طور موثرتری فیلتر کند. از آنجایی که اسپرسو از آسیاب ریزتری

استفاده می کند، برای ارائه بهترین نتایج به دستگاهی با فشار بالا نیاز دارید.

چگونه دستگاه اسپرسوساز خود را تعمیر کنیم؟

تمام مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، از رایج ترین دلایل کاهش فشار دستگاه اسپرسوساز است. شما می توانید کارهایی مانند استفاده از مقدار مناسب آب و تمیز کردن رسوبات از قسمت های مختلف را بدون دانش فنی و تجربه قبلی انجام دهید. اما مشکلاتی مانند خرابی واشر، گیج فشار و سایر قطعات داخلی نیاز به دانش بالایی در زمینه تعمیر لوازم خانگی دارد. در چنین شرایطی پیشنهاد می شود در صورت امکان موارد ساده و ابتدایی را بررسی یا تعمیر کنید. سپس اگر به نتیجه نرسیدید به متخصصان مراجعه کنید.

images 1694933709 6506a2cd170b8

نحوه تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز

در اینجا چند نکته کلیدی در مورد نحوه تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز آورده شده است:

  1. پس از روشن کردن دستگاه صبر کنید تا آب به اندازه کافی گرم شود.
  2. اگر بالای دستگاه را لمس کنید، متوجه میشوید که دیگ آب را گرم کرده است.
  3. حالا قهوه را داخل هامور بریزید و دما را تنظیم کنید و هامور را ببندید تا عصاره آن گرفته شود.
  4. مهم ترین نکته در تنظیم فشار اسپرسو می تواند آسیاب مناسب باشد، اگر آسیاب قهوه اندازه مناسبی داشته باشد، فشار سنج عددی بین 15 تا 20 را نشان می دهد.
  5. روش تنظیم دستگاه اسپرسوساز به این صورت است که دکمه دوم را از سمت راست و آخرین دکمه از سمت چپ را با هم فشار دهید تا ثانیه شمار شروع به چشمک زدن کند.
  6. سپس دکمه دوم را از سمت راست فشار دهید و با رسیدن به ثانیه مورد نظر آن را رها کنید.
بیوگرافی لری پیج؛ موسس گوگل و آفریننده کسب و کار آنلاین
بیشتر بخوانید

تعمیر دستگاه اسپرسوساز را به افراد حرفه ای بسپارید

اسپرسوساز یکی از پرکاربردترین و با ارزش ترین لوازم خانگی است که خرابی آن هزینه های نسبتا بالایی را به همراه دارد. در چنین شرایطی باید از تعمیر دستگاه بدون دانش و مهارت کافی خودداری کنید. زیرا ممکن است یکی از مشکلات کوچک دستگاه را به یک مشکل اساسی تبدیل کنید. بنابراین پیشنهاد می شود مشکل کم فشار بودن دستگاه اسپرسوساز را به کارشناسان تعمیر اسپرسوساز در اصفهان بسپارید تا از تعمیر اساسی و دقیق بهره مند شوید و از افزایش آسیب ها جلوگیری کنید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

شش − یک =