صفحه اصلی > سینما : معرفی و نقد سریال برکینگ بد
ads

معرفی و نقد سریال برکینگ بد

معرفی و نقد سریال برکینگ بد

معرفی و نقد سریال برکینگ بد

  • سال تولید و پخش: 2013-2008
  • نمره سایت IMDB: 9.5/10
  • فصل‌ها: 5
  • تعداد اپیزودها: 62
  • تولید کننده: وینس گیلیگان (Vince Gilligan)
  • هنرپیشه گان: برایان کرانستون، آرون پال، آنا گان، دین نوریس و بتسی براندت

معرفی و نقد سریال برکینگ بد در لیست بهترین سریال های خارجی از دید سایت IMDb در رتبه نخست قرار گرفته است  و جزو محبوب ترین مجموعه های چند دهده گذشته به شمار میرود. این سریال برکینگ بد در سبک دراماتیک و جنایی تولید شده که در هنگام نمایش نظر بسیاری از منتقدین و بیننده های پروپاقرص سریالی را متوجه خود کرده است.

معرفی و نقد سریال برکینگ بد

اسم سریال بریکینگ بد در 2013 به خاطر داشتن 99 درصد رای موافق منتقدین، در کتب ثبت رکورد جهانی گینس در مقام «بهترین سریال تلویزیونی تاریخ » به ثبت رسید. سریال برکینگ بد موفق شد جایزه های زیادی را از مراسم های متفاوت از آن خود بکند و بدون شک در زمره بهترین سریال‌های تاریخ جهان جایی محکمی برای خود دست و پا کرده است. بعد از اتمام سریال بریکینگ بد ، در اوایل 2019 هم فیلم سینمایی تحت عنوان «ال کامینو» (El Camino) در ادامه این مجموعه پرطرفدار تولید شد است.

 

ماجرای سریال Breaking Bad در مورد زندگانی یک معلم شیمی بسیار ساده به اسم «والتر وایت» میباشد که بعد از چند شال متوجه میشود به عارضه سرطان ریه دچار شده است. او تصمیم گرفه است پیش از مردنش برای همسر و فرزند خویش مال و منال زیادیبه ارث بگذارد و به این خاطر با شراکت یکی از شاگردهای خودش به اسم «جسی پینکمن»، به ساختن مواد مخدر «شیشه» روی می آورند. بعد از چند وقت والتر وایت به یکی از مشهورترین سازنده های مواد مخدر بدل شده است و پول بسیاری از این راه کسب کرده است.

نقد بر سریال بریکینگ بد

تعدادی منتقدان در تحلیل سریال بریکینگ بد ،عنوان کرده اند که سریال بریکینگ بد به شکلی در حال انگیزه دادن به نوجوانان به شرکت کردن در اعمال تولید مواد مخدر میباشد.

بریکینگ بد به بینده خیلی واضح و شفاف پیامی ندارد که بار کج به خانه نخواهد رسید، اما داستانی تلخ و با عمق زیاد را عنوان خواهد کرد.

با معرفی و نقد سریال برکینگ بد همراه ما بمانید اطلاعات دقیقتری را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

نقد و بررسی فیلم قطار گلوله
بیشتر بخوانید

معرفی و نقد سریال بریکینگ بد

توجه به آغاز هیجانی پلان نخست سریال بریکینگ بد و صحبت های کاراکتر اصلی قطعا متوجه خواهید شد که با یک مجموعه بینظیر ربرو خواهید شد ولی در ادامه سریال بریکینگ بد با فلش بکهای زیاد ما مشاهده میکنیم که این پیش آمد ها به چه شکل برای کاراکتر وایت اتفاق افتاده است والتر آمورگاری بخت برگشت که زمان استراحت خودش را می بایست در کارواشی مشغول به فعالیت باشد تا توانایی پرداخت خرج و مخارج زندگی را از پسش بر بیاید.

نگاهی گذرا به بخش های می اندازیم و به سرعت به طرف دیگر کاراکترها میرویم

هنر هنرپیشه گی سریال بریکینگ بد قابل ستایش میباشد. به یقین میتوانیم عنوان بکنیم که سریال بریکینگ بد در صورت نبود برایان کرانستون به هیچ عنوان به این موفقیت های بزرگ دست پیدا بکند. این بازیگر که قبل از بازی در این سریال بریکینگ بد به هیچ عنوان در زمینه سریال سازی مشهور نبوده است، با بازی خودش در « سریال بریکینگ بد »، در سن پیری، فصل جدیدی از سرنوشت برای خودش باز کرده است.

این شبکه 9 قسمت سریال برکینگ بد را برای فصل اول سفارش داده است (از جمله خلبان) ، اما اعتصاب صنف نویسندگان در سال 2007-2008 تولید را به هفت قسمت محدود كرد و همچنین شروع تولید را برای فصل دوم به تأخیر انداخت. در قوس اصلی 9 قسمتی ، او قصد داشت كه جسی یا هانك را بكشد ، به عنوان یك لحظه “پر سر و صدا” برای پایان دادن به فصل. این مرگ با تعداد محدود اپیزودها از بین رفت ، که با توجه به قدرت بازیگری که هم پل و هم نوریس در طول فصل برای این نقش ها به ارمغان آوردند ، گلیگان نتیجه مثبت آن را بدست آورد. اعتصاب همچنین به کاهش سرعت تولید کمک کرد تا زمانی که گیلیگان و تیم تحریریه وی قادر به تنظیم تنظیم سرعت نمایش بودند ، که در قوس اصلی خیلی سریع حرکت می کرد. گولد اظهار داشت که اعتصاب نویسنده “باعث نجات نمایش شد” ، گویا اگر آنها دو قسمت اضافی را در فصل اول تولید کرده بودند ، آنها مسیر خلاقانه دیگری را طی می کردند که به اعتقاد او باعث لغو نمایش در فصل سوم آن می شد.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

3 + چهار =