صفحه اصلی > موسیقی : معرفی سبک موسیقی هیپ هاپ
ads

معرفی سبک موسیقی هیپ هاپ

معرفی سبک موسیقی هیپ هاپ

معرفی سبک موسیقی هیپ هاپ : ژانر موسیقی هیپ هاپ در واقع یک جنبش سیاسی و اجتماعی است که در اواخر دهه هفتاد میلادی بوجود آمد. در طول دهه پنجاه و شصت میلادی، خیلی از مردم سیاه پوست که به آمریکا مهاجرت کردند ، با چالش های خیلی زیادی روبرو شدند.

یکی از این چالش های اساسی ، مباحث مالی و فاصله طبقاتی فراوان و علاوه بر آن عدم عدالت اجتماعی آن ها با سفید پوستان بود که سبب ناراحتی و خشم فراوان این افراد شده بود.

این موضوع در حالی است که خیلی از منابع مالی و جایگاه های اجتماعی قابل قبول و خوب ، نسیب سفید پوستان می شد.

از همین رو این افراد در مواجهه با کمبود ثروت و مشکلات اقتصادی فراوان به فکر مقابله با این نا عدالتی افتادند.

همه این موضوعات دست به دست هم داد تا جنایت و خلاف هم در میان این افراد رشد چشمیگری یابد. در ابتدا ، افراد سیاه پوست اعتراض خود را از راه خواندن شعر های غیر ساختار یافته بیان می کردند و در ادامه ، آغاز به ساخت نوع بخصوصی از اصطلاحات فرهنگی کردند و ساختار کلی و بدنه هیپ هاپ را تشکیل دادند.

بعضی از افراد بر این باور هستند که هنوز برای هیپ هاپ پیشینه و تاریخچه خاصی که دارای یک مبدا اولیه باشد وجود ندارد.

بعضی دیگر از مردم معتقد هستند که هیپ هاپ نوعی ورزش در سیرک‌ها برای خوشحال کردن و به وجد در آوردن تماشاگران بوده است.

معرفی سبک موسیقی هیپ هاپ

معرفی سبک موسیقی هیپ هاپ

برخی دیگر بر این باورند که این ژانر موسیقی از زندان‌ های سیاسی آمریکا نشات می‌گیرد که بعضی از زندانیان برای بیان افکار و عقیده های خود، طرز فکر و احساسات خود را به طور غیر کلامی و با زبان بدن بیان می‌کردند.

بیشتر مردم هم بر این باور هستند که سرچشمه اصلی هیپ هاپ در طی اواخر دهه 1970 از خیابان‌ های نیویورک و بین جوانان آمریکای جنوبی و سیاه پوست‌ها برمی‌گردد.

زمانی که سبک موسیقی هیپ هاپ برای نخستین بار در اواخر دهه 1970 به جهانیان معرفی شد ، مردم زیادی در مورد آن اطلاعات خاصی نداشتند. نوجوانان و جوانان در ضعیف ترین مناطق شهر نیویورک توسط نوجوانان آمریکایی آفریقایی تبار و لاتین به عنوان قسمت بسیار پر رنگ و مهمی از یک صحنه هیپ هاپ ساخته شد که علاوه بر آن سبب بوجود آمدن رقص و هنر گرافیتی شد

تعریف پارتیتور در موسیقی
بیشتر بخوانید

خیلی از این افراد بیکار بودند ، ولی بسیاری از آن ها از آنها به عنوان دی جی در دیسکوها فعالیت می کردند که در آنها تکنیک های deejaying مثل نحوه استفاده از دو میزگرد و یک میکسر DJ برای پخش بی وقفه ضبط را یاد گرفتند.

در اواسط دهه هشتاد میلادی ، رپر هایی مثل LL Cool J شروع به خلق تک آهنگ های هیپ هاپ با قلاب های ملودی گیرا کردند.

گروه دو نفره اهل نیویورکی Run DMC نیز از قلاب ها در ترانه های خود استفاده کردند ولیکن گیتار هارد راک به آن ها اضافه کردند و ژانری محبوب به نام رپ راک را خلق کردند و آلبوم Raising Hell در سال 1986 به اولین آلبوم برتر هیپ هاپ تبدیل گردید.

زمانی که گروه راک پانک Beastie Boys شروع به فریاد زدن رپ به جای آواز خواندن کردند ، ژانر موسیقیایی آن ها نیز خیلی پر طرفدار شد و نخستین آلبوم آنها با اسم Licensed To Ill به نخستین آلبوم شماره یک هیپ هاپ تبدیل گردید.

این مطلب ادامه دارد پس با مجله بامدادی ها همراه باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

پنج + هفت =