نقد و بررسی بازی Rainbow Six Extraction :
در یک ماموریت تکراری در Rainbow Six Extraction، کهنه سرباز عملیات ویژه شما به یک بعد موازی جهنمی منتقل میشود، جایی که با یک فکس بدخیم و جهشیافته یکی از اپراتورهای همکار شما از بازیگران Rainbow Six Siege روبرو میشود. یک نوار سلامت زرهی و چند لایه در بالای صفحه ظاهر میشود، و زمانی که گیرهها را پشت سر هم از مهمات میریزید در پوسته پوستهدار آنها خالی میشود. این یک باس مبارزه کیهانی و آخرالزمانی است،
و فکر نکردن به این موضوع که این سریال چقدر از وفاداری زمانی جزمی خود به واقع گرایی ناوگان دریایی SEAL فاصله گرفته است، سخت است. در Extraction، یوبیسافت با موفقیت این سری را به وحشیترین مرزهای خود میآورد، اما در حالی که این همکاری پرمخاطره هیجانهایی را از دروازه به وجود میآورد، به نظر نمیرسد که قدرت ماندگاری مشابه پسرعموی رقابتی خود را داشته باشد.
استخراج تلاشی ملایم برای توجیه علمی تخیلی خود انجام می دهد: چند صحنه کوتاه وجود دارد که در حواشی آن معلق است و یک کدکس سخت مملو از متن طعمی است که ابلیسک های عظیم اونیکس را توضیح می دهد که از روی زمین در سراسر جهان بیرون زده اند. برخی از آنها به اندازه آسمانخراشها هستند – یکی مجسمه آزادی را به زمین میکشد – و گروهی از انحرافات انگلی زامبیشده را بهوجود آوردهاند که بهطور آزاردهندهای «Archæans» نامیده میشوند، که اولین بار در رویداد 2018 Outbreak با زمان محدود در Siege معرفی شدند.
بازی Rainbow Six Extraction
همان قهرمانان برای حفظ خط مستقر شده اند، و به عنوان یک حزب سه نفره، یک حزب دو نفره، یا توسط خودتان، عمیقاً در زیر شکم کثیف این شورش وحشتناک کاوش می کنید. این یک خمیر خالص است – وحشت بدن آمیخته با تاکتیک های پولادین – و به عنوان فردی که از جنبه احمقانه Rainbow Six قدردانی می کنم (مانند دو سفر آن به لاس وگاس) از این شانس لذت بردم که بدون پرسیدن سوالات زیاد وارد این دنیای جدید عجیب و غریب شوم.
بنابراین بله، Extraction یک تیراندازی سنتی است که توسط مکانیک عالی Ubisoft که در Siege همیشه محبوب تسلط یافته است، تقویت شده است. پنهان کاری کلید است. شما با دو دوستتان از میان گل و لای لغزش می کنید، به این امید که شیاطین را در سکوت از بین ببرید تا از رها کردن اوباش پنهانی که در پشت هر گوشه مانده است جلوگیری کنید. از منظر طراحی بازی، این کار بیهوده است: Extraction فرصتی است برای لذت بردن از بازی منحصر به فرد Siege در محیطی با سرعت کمتر نسبت به مسابقات رقابتی جنون آمیز بازی مادر.
Siege به شما امکان میدهد اهداف را با دقت جراحی نابود کنید: میتوانید از سراسر نقشه از میان دیوارهای گچی عکسهای هدشات بگیرید، یا تنها با صدای قدمهای آنها هدف را پیدا کنید. اما Siege همچنین یک پایگاه بازیکن کاملاً آهکی ایجاد کرده است که به مدت هفت سال روی آن وسواس داشته است، و پریدن به خواستگاری به عنوان یک بازیکن کمتجربه اغلب مانند راه رفتن در یک اره برقی است. از سوی دیگر،
استخراج به ما امکان میدهد با مکانیکهای تیراندازی بازی کنیم، در حالی که NPCهای گنگتر و کندتر را هدف قرار میدهیم. ما می توانیم بیش از هر زمان دیگری در سرخوشی غرق شویم.
استخراج به ما این امکان را می دهد که با مکانیک های تیراندازی Siege بازی کنیم در حالی که NPC های گنگ تر و کندتر را هدف قرار می دهیم
در واقع، Extraction اغلب شبیه یک بسط پیچیده به Siege است – در دنیایی دیگر، این میتوانست به راحتی به عنوان یک بسته DLC سخاوتمندانه ارائه شود. همه اپراتورهایی که شما و دوستانتان میتوانید انتخاب کنید، مستقیماً از Siege وارد شدهاند، دقیقاً به تواناییهای خاص و مدلهای شخصیتهایشان.
هندسه درون بازی مانند نقشه 5v5 فشرده و فشرده است، که جدایی از سفرهای پیچیده و بینالمللی است که مورد نیاز بازیهایی مانند Back 4 Blood و Left 4 Dead است. در واقع، همه چیز، از طراحی هنری گرفته تا مدلهای اسلحه، ارتباط عجیبی با فرمولی دارد که یوبیسافت در سال 2015 ارائه کرد.
تنها ناهماهنگی، لایه ضخیم گل و لای کهکشانی است که در هر سطحی پخش شده است. منظورم این است که به بهترین شکل ممکن: Rainbow Six Extraction ناخالص است. دیوارها و کفها با تراوش سیاه و کاهنده سرعت حباب میشوند و جوشهای پیازدار در تاریکی میدرخشند و میتوانند مانند بادکنکهای آب بیرون بزنند.
دشمنان از جانوران ترسناک و مینوتور مانندی که در راهروها تعقیب می کنند تا چهارپاهای پف کرده که با اصابت گلوله با گازهای مضر منفجر می شوند. جهنم، هنگامی که یک اپراتور KO’d است، آنها را در پوشش زرد پوسته ای از فوم خفه می کنند که ظاهراً آنها را حفظ می کند – این یکی از ظاهراً ناخوشایندترین چیزهایی است که من تا به حال در یک بازی ویدیویی شاهد آن بوده ام. استخراج مانند یک واقعیت جایگزین عجیب و غریب است که در آن دیوید کراننبرگ Rainbow Six Siege را کارگردانی کرد و کابوس وحشتناکی را بیدار کرد که خوابیده بود.
منظورم از اینها انتقاد نیست. از این گذشته، Extraction به عنوان یک اسپین آف پر سر و صدا و غرورآفرین Siege تبلیغ شده است، و به عنوان یک بازیکن معمولی از سری اصلی، خوب بود که اپراتور محبوبی مانند تاچانکا را انتخاب کنید و به طور ذاتی بدانید که او چه نقشی را در یک تیم بازی می کند.
اما هر کسی که انتظار دارد Extraction به عنوان یک فصل جدید جسورانه برای Rainbow Six canon باشد، به شدت ناامید خواهد شد. این یک آزمایش وحشی است که Far Cry 3: Blood Dragon یا Red Dead Redemption: Undead Nightmare را به ذهن می آورد. هر دو تلاشهای جسورانهای بودند که تفسیر جدیدی را از سیستمهای گیمپلی تثبیتشده ارائه میکردند، اما قدرت ماندگاری زیادی نداشتند یا داستان واقعی را پیش نمیبردند.
بازی Rainbow Six Extraction
تمام 12 سطح بازی دقیقاً به همین صورت است
مورد: استخراج دارای چهار منطقه مختلف است که به 12 سطح اولیه تقسیم می شود و همه آنها دقیقاً به یک شکل انجام می شوند. شما و دوستانتان اپراتورهای خود را انتخاب میکنید و به یک جبهه نبرد میروید که در آنجا یک انتخاب تصادفی از سه هدف را تکمیل میکنید.
شاید شما نیاز داشته باشید که یک آرکئن مخصوصاً گوشتخوار را به دام بکشید، شاید به شما دستور داده شده که سلولی از کندوها را پاک کنید، یا شاید لازم باشد یک غیرنظامی وحشت زده را نجات دهید. به اعتبار آن، تنوع خوبی از این تکالیف وجود دارد، و در حالی که مطمئناً بین اجراها تکرار خواهند شد، هرگز احساس نکردم که در همان حلقه گیر کرده ام.
پس از تکمیل این سه کار، تیم میتواند تصمیم بگیرد که از یک قفل هوایی عبور کرده و ماموریت دیگری را انجام دهد یا با تمام امتیازات تجربهای که به دست آورده است، به پایگاه بازگردد. این یک فشار و کشش سرگرم کننده است که بدون شک تمایلات محافظه کارانه و تهاجمی را در میان حزب شما آشکار می کند.
من تمایل داشتم که در سمت احتیاط اشتباه کنم، در حالی که یکی از دوستان با وجود کاهش منابع بهداشتی ما بیش از حد خوشحال بود که وارد بلوک بعدی شد. من دوست دارم Extraction احساسات عاطفیتر من را فراتر از هر گروهی از دشمنان درگیر کرد. گاهی اوقات، تنها چیزی که نیاز داشتم این بود که یک سخنرانی خوب برای این باور داشته باشم که حزب من می تواند در آزمایش بعدی زنده بماند. حتی گاهی حق با ما بود.
بیشترین لذتی که من با Extraction داشتم، زمانی بود که یکی از گروه من تسلیم گروه انبوه شد. در آن سناریو، بدن آنها باید به نقطه استخراج اسکورت شود – زیرا اگر این کار را نکنید، اپراتور آن شخص در حال بازی است از فهرست آنها حذف خواهد شد. بله، اگر بهعنوان هیبانا تعداد آنها را پایین بیاورید،
یک X قرمز رنگ روی صورت او در صفحه انتخاب شخصیت بعدی شما ظاهر میشود. اگر کل حزب پاک شود، تنها راه برای بازیابی یک اپراتور MIA این است که دوباره وارد سطح در یک اجرا در آینده (با یک کاراکتر متفاوت) شوید و سعی کنید آنها را از چنگال انگل جدا کنید. تنها در این صورت است که میتوانند در آینده به نبرد بازگردند.
بیشترین لذتی که من با Extraction داشتم، زمانی بود که یکی از گروه من تسلیم گروه انبوه شد
من عاشق این مکانیک هستم. این من را به یاد مضطربترین اجراهای XCOM 2 میاندازد که در آن سعی میکردم گروه قابل اعتماد خود را از آشوبگران بیگانهکش از یک مبارزه بد بیرون ببرم. به طور کلی، یوبیسافت اغلب یک لمس سبک را با مجازاتهای خود انتخاب میکند – منظورم این است که Assassin’s Creed تقریباً هر 30 ثانیه یکبار ذخیره خودکار میکند – اما در Extraction، هر تعامل زندگی یا مرگ است.
بازی Rainbow Six Extraction
حتی نقاط سلامتی بین استقرار منتقل می شود، به این معنی که اگر دود تا یک اینچ از عمرش کم شود، باید چند جلسه را در قفسه بگذراند تا بازسازی شود. با این حال، بهتر است، اگر یک اپراتور در انقباض گم شود، شما تا زمانی که نجات نیابید، از آستانه پیشرفت به سبک پرستیژ خود رنج خواهید برد. یک بار بعد از انجام یک تکلیف، سطحی را از دست دادم، که اگرچه بیرحمانه بود، اما بعد از آن حس درام قابل لمسی را به هر آتشبازی اضافه میکرد.
این تنش تنها زمانی تشدید میشود که آستانههای دشواری بالاتر Extraction را امتحان کنید. در اوج خود، این بازی کاملاً وحشیانه است. دشمنانی وجود دارند که به تدریج از نامرئی خارج می شوند. دشمنانی که می توانند حزب شما را در جای خود ریشه کن کنند. دشمنانی که دارت های انرژی را از نوک انگشتان خود پرتاب می کنند. هیچ سناریویی در Extraction وجود ندارد که در آن شما فقط با یک گروه بیذهن مبارزه کنید، و هیچگاه دریچهای برای پنیر از طریق هدف ایجاد نمیکند.
هرگز سناریویی در Extraction وجود ندارد که در آن شما فقط با یک گروه بیذهن مبارزه کنید
متأسفانه، من متقاعد نیستم که Extraction بتواند بسیاری از ایده های خوب خود را در دراز مدت حفظ کند. مانند تقریباً هر بازی چندنفره دیگر یوبیسافت، این نسخه از Rainbow Six نیز سرشار از بازیهای XP است که به خودی خود انگیزه زیادی ایجاد نمیکنند.
نمایه فراگیر شما به آرامی مهمات اضافی را برای سربازانتان باز می کند و هر یک از اپراتورهای شما کلاه های سطح مخصوص به خود را دارند که منجر به سلاح ها و لوازم آرایشی بیشتری برای دویدن های بعدی می شود. من حدود 10 ساعت بازی کردم، تا جایی که قفل تمام هاب های رزمی را باز کرده بودم، و در حال حاضر Extraction در حال اتمام بود.
این یک بازی است که در آن شما همان چالش های اساسی را بارها و بارها انجام خواهید داد، در جایگشت های کمی متفاوت بسته به تنظیمات سختی و چند توپ منحنی تعیین شده توسط هوش مصنوعی در لابی. (به عنوان مثال، مه غلیظی که نقشه را می پوشاند یا لجن سمی کف را پوشانده است.) یوبی سافت برای برخی از ماموریت های هفتگی و رویدادهای فصلی برنامه هایی دارد، و یک حالت پایان بازی ویژه برای باتجربه ترین اپراتورها در دسترس است،
بازی Rainbow Six Extraction
اما من شخصا شروع کردم. نسبتاً سریع زیر کار طاقت فرسا دست و پنجه نرم کند. تعقیب هویج زمانی که جذابیت رقابتی وجود داشته باشد بسیار منطقی است، اما من هیچ حالت یا تابلوی رتبه بندی شده ای برای رقابت پیدا نکردم. اما در یک بازی Co-op مانند Extraction، بزرگترین اولویت من این است که با دوستانم سرگرم شوم، و در حالی که زره های جنگی بسیار کمیاب که در بلندترین شاخه های درختان پیشرفت به نظر می رسند، خوب به نظر می رسند، آنقدرها هم که ممکن است فریبنده باشد، جذاب نیست. در محاصره
این دشمنان هرگز به اندازه انسان هایی که در مقابل ما در یک گروه وانت محاصره صف کشیده اند خلاق و پویا نخواهند بود
این بزرگترین مشکل من با Extraction است. محاصره من را درگیر نگه داشت زیرا دوئل کردن با یک تیم دیگر در آن سیستم جنگی کاملاً مسحور کننده است. ما دیوارها را تقویت می کنیم، جناح های عجیب و غریب را تداعی می کنیم و مجموعه وسیعی از تسلیحات را توزیع می کنیم تا حتی کوچکترین مزیتی نسبت به حریفانمان کسب کنیم.
استخراج بسیار سرگرم کننده است، اما در نهایت برخی از بهترین مکانیک های تیراندازی را به عاریت می گیریم و آنها را برای مجموعه ای از دشمنان به کار می بریم که، ساده و ساده، هرگز به اندازه انسان ها خلاق و پویا نخواهند بود. در مقابل ما در یک گروه پیک آپ Siege صف کشیده بودند (چیزی که Left 4 Dead با اجازه دادن به یک تیم به عنوان Special Infected بازی کند تا از کهنه شدن چیزها جلوگیری کند). این واقعیت تلخ، پتانسیل Extraction را از بین می برد. این یک اسپین آف خوب است، اما به هر حال اسپین آف است.
حکم
بازی Rainbow Six Extraction یکی از جسورانه ترین بازی های تاریخ اخیر یوبی سافت است. نه تنها واقع گرایی نظامی مستحکم سریال را با یک جهان فوق العاده عجیب و غریب از هجوم انگلی تراوش می کند، بلکه مجموعه ای از مکانیک ها را معرفی می کند که مصمم هستند ما را از مرگ ترسانند. بازگشت به صحنه یک ماموریت ناموفق در تلاشی ناامیدکننده برای بیرون کشیدن جسد یک دوست از انبوهی از انبوهی از انبوهی ها،
به طور قانونی یکی از هیجان انگیزترین عملیاتی است که من تا به حال در یک بازی ویدیویی co-op انجام داده ام. اما پیشفرض Extraction بهسرعت بر من پوشیده شد، و مجموعه اهداف تکرارشوندهاش، در حالی که به خوبی طراحی شده بود، به اندازه کافی جذابیت نداشت تا من را برای بازگشت به بازیهای مشابه دیگر هیجانزده نگه دارد. در نتیجه، Extraction شبیه یک بسته الحاقی سخاوتمندانه و خوب اجرا شده است تا یک بازی کاملاً جدید.
بازی Rainbow Six Extraction
پایان مقاله نقد و بررسی بازی Rainbow Six Extraction
مجله با دوربین
بیشتر بخوانید:
نقد فیلم سال گذشته در مارین باد | معرفی سبک موسیقی جاز | فیلم دردسر در بهشت | تفاوت موسیقی راک و پاپ | کسب درآمد از کوچینگ | راهنمای زندگی و هنر آرشیل گورکی | نقد فیلم Zeros and Ones | راهنمای نژاد سگ : در ۷ گروه اصلی سگ کاوش کنید | فیلم چرخش زمان | فیلم ماجرا |