” فیلم خوک ” چه فیلم اغواکننده و گیج کننده ای است. از ابتدا تا انتها ، هرگز آنطور که انتظار دارید حرکت نمی کند. من آن را با دوستی تماشا کردم که در نیمه راه بررسی کرد زیرا فیلمی نبود که او امیدوار بود باشد – اساساً “جان ویک” ، اما با یک خوک ، که در آن یک زاهد بلند مو به نام راب (نیکولاس کیج) انتقام خونین از جنایتکارانی که بهترین دوست شکار او را ربودند.
با مقاله نقد فیلم خوک 2021 با بامدادی ها همراه باشید.
جنبه هایی از آن وجود دارد که نمی توان به معنای فیلم سازی متعارف “کار” کرد ، اما تصور اینکه نویسنده / کارگردان ، مایکل سارنوسکی و ستاره و تهیه کننده مشترک آن ، نیکولاس کیج ، یک دقیقه بخوابند سخت است هر چیزی شبیه به آن ، و تعهد آن به چشم انداز عجیب و غریب خود است که باعث می شود آن در ذهن ماندگار شود.
نقد فیلم Pig 2021
به همین دلایل و بیشتر ، ” فیلم خوک ” در لیست کوتاهی از فیلم هایی است که من دوست داشتم و کاش برای من نوشتن در این زمینه قرار نمی گرفت ، زیرا من خیلی لذت می بردم که هیچ ایده ای برای چه چیزی داشتم. مهم نیست که من چقدر در این نقد فیلم احتیاط می کنم ، من مطمئناً چیزی را به شما می گویم که ترجیح می دهید در سفر خود را رج بزنید. (اخطار اسپویلر پایان می یابد.)
فیلم با قهرمان ، راب جنگلبان آرام و درونگرای کیج ، در یک کابین همراه با خوک خود که فقط از او به عنوان خوک یاد می شود ، آغاز می شود. ما می بینیم که آنها با هم شکار می کنند ، و ما شاهد تماشای راب در حال خوک زدن و پخت قارچ در یک ماهی تابه هستیم. به نظر می رسد خوک در یافتن قارچ های نفیس تبحر دارد. مرد جوانی به نام امیر (الکس ولف) برای خرید یک ترافل ظاهر می شود.
به ما فهمیده اند که امیر منبع اصلی درآمد راب است ، اما او به چیز زیادی احتیاج ندارد زیرا او متعهد به زندگی در خارج از شبکه ، برقراری ارتباط با طبیعت و پرستاری یک مادر غم و اندوه بیش از یک زن است. ما نمی دانیم که چگونه او را از دست داد ، فقط اینکه او ضبط های صوتی از او دارد که نمی تواند خودش را برای بازی بیاورد.
و سپس خوک در نیمه شب ربوده می شود ، و بیرون کشیدن از خانه بیرون کشیدن. راب پریشان است. او می خواهد به نزدیکترین شهر بزرگ ، پورتلند برود ، زیرا کاملاً مطمئن است که آنجاست و فکر مبهمی درباره اینکه چه کسی او را برده است ، دارد.
اما اگر انتظار یک داد و بیداد دارید ، بهتر است فیلم دیگری پیدا کنید. کمی خشونت در فیلم خوک وجود دارد. غیر جذاب و بی رحمانه است و بنابراین تماشای آن آسان نیست. اما حتی اگر ظاهری پوسیده و مردانه کوهی کیج چرخش ستاره ای او را در “Con Air” سال 1997 تداعی می کند ، این یک تصویر انتقام جویانه یا حتی خیلی از فیلم های “اکشن” نیست ، مگر اینکه صحنه هایی را در نظر بگیرید که راب ، یک نرم اما یک مرد کاملاً مشاهده کننده ، دیگران را با گفتن چیزهایی که در یک مکان عمیق به آنها حمله می کند ، کتک می زند.
او توهین نمی کند ، فقط واقعیت را همانطور که می بیند می گوید. اما این تأثیر مخرب است. ما در زمان شروع فیلم چیزی از راب نمی دانیم و همچنین نمی دانیم که ” فیلم خوک ” در چه جهانی قرار دارد. آیا این یک جهان واقع بینانه مانند “رد هیچ اثری” یا یک چیز سبک مانند فیلم های Wick است؟ اولی بیشتر از دومی ، گرچه عناصر تا حدودی غیرواقعی یا اکسپرسیونیستی وجود دارد.
فیلم Pig 2021
شبکه بزرگ زیرزمینی سرآشپزها ، آشپزها ، صاحبان رستوران ها و تأمین کنندگان مواد غذایی و تجهیزات در پورتلند و اطراف آن است. به نظر می رسد این جامعه مخفی دارای رمز ، تاریخچه و اسرار است. راب روزگاری بخشی افسانه ای از آن بود ، تا اینکه به دلایلی که با پایان فیلم کاملاً پاک نشده بود ، تحصیل را ترک کرد. حافظه عکاسی راب هنگام تلاش برای یافتن خوک مفید است.
در یک صحنه ، او یک مأترت (دیوید نل) را به عنوان شخصی که دقیقاً دو ماه سالها پیش با او کار کرده است ، مشخص می کند. او رستوران فانتزی را که یک بار برای راب توصیف کرده بود به او یادآوری می کند و از او می پرسد که آیا او هیچ وقت سعی در تحقق آن داشته است؟
به راحتی می توان فهمید که چرا کیج می خواست در این فیلم حضور داشته باشد. راب یک شخصیت عالی است ، یک فیلسوف-راهب است که توسط امیر بعنوان یک بودایی متبحر شناخته می شود ، اما همچنین یک شخصیت مسیحی ، یک دلقک و یک فرد معمولی است که با وجود تلفات فاجعه بار ، برای اتصال و بهبودی بیش از حد پر از خود است. او پر از رمز و راز و لطافت است ، با نشانه هایی از یأس و خشم سرکوب شده.
او در ابتدا زیاد حرف نمی زند ، اما با گسترش ماجرا کلامش بیشتر می شود ، احتمالاً در نتیجه ورود دوباره راب به جامعه و مجبور شدن به استفاده از مهارت های ارتباطی که در انبار نگه داشته بود ، استفاده می کند. فیلمنامه و کارگردانی طبیعت را با چشم افرادی که در آن راحت هستند ، در نظر می گیرند. وقتی فیلم به شهر منتقل می شود ، مناظر شهری همانطور که جنگل آرامش می داد ظالمانه است.
به نظر می رسد کیج در خانه قارچ های آزمایش بویایی دارد و آنها را در تابه رها می کند ، یک ضرب و شتم وحشیانه را تحمل می کند ، و با شخصیت های فرعی مختلف فلسفه می زند و با امیر ، رهبر دوم فیلم پیوند می خورد. رفتار این فیلم با کیج یادآور نحوه استفاده بیل موری توسط وس اندرسون در “راشمور” است. این تخیل همدلی یک مرد جوان در میانسالی است.
جفت شدن راب و امیر در طول فیلم و نه ماندن در تمام مدت با راب ، معیار اصلی فیلم است. همانطور که توسط سارنوسکی نوشته شده است ، و با بازی ولف ، یکی از با اصالت ترین مردان جوان در فیلم ها ، امیر به همان اندازه شخصیت راب جذاب است ، حتی اگر از شکوه و عظمت ویران شده پیرمرد برخوردار نباشد. او یک حد متوسطی است که از خود آگاه است و اگر گنگ باشد و نتواند نقص های خود را به این وضوح ببیند ، افسرده می شود.
امیر فکر می کند که بیش از آنچه بدهکار است بدهکار است اما مطمئن نیست که چرا چنین احساسی دارد و تمایل به بررسی یا سوال از این احساس ندارد. تجارت فروش ترافل در پورتلند بخشی از استراتژی ثروت اندوزی و خودسازی است. عادت او در گوش دادن با وسواس به موسیقی کلاسیک و نوارهای آموزش موسیقی در اتومبیل او تأیید می کند که این شخصی است که احساس می کند کلاس ندارد و سعی دارد برخی از طریق میانبرها را بدست آورد.
جف گلدبلوم و ریچارد دریفوس جوان در بازی در نقش شخصیت هایی مانند امیر سرآمد بودند. ولف در وزن او قرار دارد. چندین عکس العمل حیرت زده از ولف در این فیلم وجود دارد که به همان اندازه جذاب است که کیج برای ایجاد این نگاه انجام می داد ، زیرا ولف شنونده خوبی است که به نوعی می توانید احساس کنید که آنچه در یک صحنه اتفاق می افتد را جذب می کند.
حتی در صورت عدم وجود دوربین روی او وقتی فیلم دو شخصیت را در اتومبیل امیر یا در خیابانی قرار می دهد که می توانیم از اختلاف قد شدید بازیگران قدردانی کنیم ، آنها به یک تیم کمدی کلاسیک تبدیل می شوند: راب جوان جستجوگر قدیمی و امیر اعصاب و روان شهری ، به دنبال یک خوک در شهر.
حتی اگر این فیلم در سال 2019 فیلمبرداری شده باشد ، اما حساسیت ” فیلم خوک ” مربوط به مطالعه شخصیت پیکرسک در اواسط دهه 1970 در مورد بچه های باهوش و غمگین است که در حاشیه زندگی می کنند – نوعی فیلم که دارای لنزهای بزرگنمایی و بزرگنمایی و حرکت آهسته است. مونتاژهای افرادی که در حال گشت زدن هستند و شاید یک نمره سازدهنی محور توسط هنری مانچینی.
بر این اساس ، ” فیلم خوک ” آزادانه متعهد زیبایی شناسی داستان پردازی می شود که توسط کسی که توانایی یا تمایل به دریافت طول موج عجیب و غریب خاص خود را ندارد ، کند ، فاقد تمرکز ، و احتمالاً بسیاری از پیامبرانگیز است. گرچه اعتراف می کنم که این فنجان چای برای همه یا حتی اکثر مردم نخواهد بود ، اما ترجیح می دهم همه کارهایی را که با ذهن و قلب باز انجام می دهد بپذیرم ، زیرا این فیلم کاملاً آشکار و ذهن باز است.
نقد فیلم خوک 2021
توجه به تأسف و شکست در مواردی که فیلم های آمریکایی تمایل به جلوگیری از ترس از بین بردن تماشاگران و هشدار دادن آنها به دیگران برای عدم تماشای فیلم دارند ، توجه است. و به نظر می رسد روش اسطوره سازی دیگران و دیگران و دلایل آن را درک می کند. دنیای ” فیلم خوک ” مانند ما ویرانه و بیرحمانه است ، اما کوچکتر است. به نظر می رسد همه در آن همه دیگران را می شناسند. و هنوز هم کسی اهمیتی نمی دهد. به جز قهرمان ، که خوک خود را دوست دارد.
پایان مقاله نقد فیلم خوک
بیشتر بخوانید:
چارلز دیکنز|بهترین فیلم های مگان فاکس|انیمیشن آینبو | یک انیمیشن جذاب و دیدنی|نقد فیلم تاکسی جعفر پناهی|بیوگرافی مرلین مونرو|سریال هانیبال|تعریف سمفونی در موسیقی کلاسیک|نقد فیلم سکوت بره ها|نقد فیلم مککیب و خانم میلر