فیلم تکه های یک زن
فیلم تکه های یک زن ساخته Kornél Mundruczó در واقع با یک مرد آغاز می شود. شان (شیعه لابوف) در حال ساخت یک پل در بوستون است ،
اما به زودی محل کار را ترک می کند تا در خانه با شریک زندگی خود ، مارتا (ونسا کربی) باشد. اولین کودک آنها هر دقیقه به دنیا می آید ، اما وقتی زمان آن فرا می رسد ، اوضاع طبق برنامه پیش نمی رود.
بیشتر بخوانید : 28 فیلم برتر در حال حاضر Netflix
بیشتر والدین ، متخصصان زنان و زایمان و ماماها به شما خواهند گفت ، این غیر معمول نیست. کودک هر زمان که بخواهد می آید ، حتی اگر ماما برای تولد در خانه خود آنجا نباشد. اما در طی چند دقیقه کوتاه از فیلم ، جیغ های درد زایمان مارتا جای خود را به اولین گریه های کودک می دهد.
والدین نسبت به بسته جدید شادی خود به وجد می آیند. مامای جایگزین (مولی پارکر) ، ایستاده در انتخاب اول زن و شوهر ، نفس راحتی می کشد. اما لحظه شاد کوتاه مدت است. مشکلی به شدت اشتباه پیش می رود ، و همه در حالی که امدادگران به سرعت وارد می شوند نفس خود را حفظ می کنند.
کاتا وبر ، نویسنده این فیلم ، تراژدی اصلی خود را بر اساس تجربه از دست دادن فرزندش با موندروچو ، شریک خلاق خود برای “خدا سفید” و “ماه مشتری” استوار کرد. برای سومین همکاری خود ، تیم نویسنده و کارگردان عمیق حفر کردند ، درد ناشی از خیره شدن ناشیانه و انزوای ناشی از از دست دادن کودک را از بین بردند.
بیشتر بخوانید : فیلم پرسه
فیلم تکه های یک زن هنگام جستجوی آن سکوت های غاری و چنین غم و اندوه غیرقابل تصوری ، در قوی ترین حالت خود است. وقتی دیدگاه به سمت داستان ماجرا تغییر می کند کمتر جالب است. این فیلمنامه او را وادار می کند تا از یک چک لیست از رفتارهای بد تخریب کننده خود ، که چیز کمی به قلب داستان اضافه می کند ، پایین بیاید.
داستان فیلم تکه های یک زن
در پس زمینه این داستان کاملاً شخصی به چشم می خورد ، محاکمه ای هیجان انگیز در مورد سهل انگاری ماما است که مانند کارهای شیطانی ، حواس را از درام قدرتمند کنونی پرت می کند.
از طرف دیگر ، کربی باید شخصیت خود را از طریق کابوس بیداری هر پدر و مادری هدایت کند ، که به طرز چشمگیری انجام می دهد. به عنوان مارتا ، کربی از حالت کاتاتونیک به هرج و مرج تغییر می کند ، بدون اینکه احساس کند یک کلیشه باشد ، به همان اندازه همسر خود مخرب می شود.
او از شان ، همکارانش ، خانواده اش – به خصوص مادرش ، الیزابت (الن بورستین) عصبانی است ، که در مورد از دست دادن او صحبت می کند گویی که یک شکست شخصی است و مارتا را به خاطر اینکه به طور جدی علیه ماما علیه او اتهام وارد نکرده ، لرزاند.
بیشتر بخوانید : فیلم فرشته نابود کننده
این کششی است که منجر به بهترین صحنه فیلم می شود ، یک مسابقه بین مادر و دختر ، هر دو غمگین و هر یک ایده های کاملاً متفاوتی در مورد نحوه حرکت به جلو دارند. لحظه ای بسیار برقی است ، باعث می شود درام رزمی مانند لباس پوشیدن روی پنجره احساس شود.
LaBeouf در حال انجام شرم آورترین استنلی کوالسکی است. شخصیت او یک عصب خشن و بی روح طبقه کارگر است که در زیر شکنجه شدن توسط شریک زندگی خود و پول خانواده اش به حد مجاز رسیده است. او سرسخت ، فرمانبر و کینه توز است به گونه ای که شما را به فکر می اندازد که چگونه یک زن نرم گفت در وهله اول عاشق او شد.
در بعضی موارد ، نادیده گرفتن ادعاهای رفتارهای سو ab استفاده ممکن است آسان باشد ، اما در “قطعه ای از یک زن” ، که شخصیت لابوف به شدت نسبت به کربی رفتار می کند ، به سادگی امکان پذیر نیست. در دادخواست FKA Twigs علیه LaBeouf ادعا شد كه این بازیگر به او حمله جنسی كرده ، آگاهانه بیماری STD را منتقل كرده و باعث پریشانی عاطفی زیادی شده است.
در یکی از ناخوشایندترین صحنه های فیلم تکه های یک زن ، شخصیت LaBeouf هنگامی که مارتا آن را نمی خواهد ، رابطه جنسی را آغاز می کند. او ظاهراً مخالفت نمی کند ، اما بیان و زبان بدن او بسیار غیرقابل قبول است. سرانجام ، وقتی او رضایت داد ، او بلند می شود و طوفان می کند ، دیگر حال و هوایی ندارد.
بیشتر بخوانید : فیلم سینمایی گرمای بدن
تمام عصبانیت فرو رفته او و خانواده اش منجر به لوبینگ توپ یوگا به صورت او می شود. او با دفع توپ سیگار یوگا را خنثی می کند ، چیزی که به احتمال زیاد با استفاده از یک سیگار احساس آرامش و سلامتی را برای خود ایجاد می کند. او نیز می تواند خود مخرب و عصبانی باشد ، اما مانند او با خشونت شلاق نمی زند. در عوض ، او اسلحه ای را که او برای ضربه زدن به او استفاده می کرد ، می برد ، حتی اگر شروع کار از آن خودش باشد. او اجازه نخواهد داد که دوباره او را آزار دهد.
خوشبختانه ، این عملکرد کربی است که ” فیلم تکه های یک زن ” را به یاد ماندنی می کند. با وجود قیاس ساخت و ساز دست و پاگیر پل و داستانی که در بوستون قرار دارد و به نظر نمی رسد بوستون باشد ، سفر احساسی مارتا تأثیرگذارتر از آن است که داستان به آن اعتبار می بخشد.
می توانست صحنه های بیشتری بین مارتا و الیزابت یا خانواده اش وجود داشته باشد که شامل یک خواهر (ایلیزا شلزینگر) ، برادر زن (بنی صفدی ، در چند لحظه کمیک فیلم) و یک پسر عموی وکیل است (سارا اسنوک ) از طریق روابط مناقشه برانگیز مارتا و الیزابت ، حتی یک بررسی اجمالی از آسیب های نسلی و چگونگی تأثیر آن بر توانایی یک شخص برای غم و اندوه یا اینکه چگونه فکر می کنند غم و اندوه برطرف می شود ، وجود دارد.
بیشتر بخوانید : معرفی فیلم ارتش مردگان
نیمه آخر فیلم به همان اندازه صحنه تولد متشنج است که مخاطب را با نفس نفس کشیده منتظر می گذارد. اگرچه نتیجه دادگاه تغییری در آنچه رخ داده را تغییر نمی دهد ، این بار مارتا می تواند کارهای دیگری از تماشای درماندگی انجام دهد. او می تواند اولین قدم های خود را از انتظارات مادر ، شریک زندگی و جامعه بردارد و به روش خودش غمگین شود.