ممکن است بدون اغراق ، بازی Demon’s Souls بهترین بازی کنسول ساخته شده باشد.
نقد بازی Demon’s Souls : این نشان می دهد که چه مقدار بازی در دهه گذشته تغییر کرده است ، زیرا عنوان ویژه PlayStation 5 یک کنجکاوی سابق است که سونی یک بار دیگر از انتشار آن در خارج از ژاپن خودداری کرد. یک خیال تاریک و قرون وسطایی با مکانیک بازی های مسخره ، لحنی ظالمانه و مبهم و داستانی نفوذناپذیر ، بازی Demon’s Souls به همان اندازه که ممکن بود در سال 2009 به دست بیاید ، از جریان اصلی فاصله داشت.
بعلاوه کار سختی بود. خیلی سخت. در حقیقت ، آنقدر سخت که ساده بازی کردنش گاهی اوقات به عنوان تمرین آسیب زدن به خود احساس می شود. و با این وجود ، در میان بخش خاصی از گیمرها ، بازی مسلط شد ، و به سرعت به یک محبوبیت فرقه تبدیل شد. در طول دهه گذشته ، RPG بی رحمانه FromSoftware راه را برای رشته ای از فرزندان (کمی) نزدیک تر در بازی Dark Souls ، Bloodborne و Sekiro هموار کرده است ، که زیر سبک محبوب محبوب Souls را به دنیا می آورد و حتی یک عنوان جنگ ستارگان را در میان کلون های خود به حساب می آورد.
اکنون ، 11 سال بعد ، بازی Demon’s Souls نه به عنوان یک قطعه موزه برای کلکسیونرهای کنجکاو بلکه به عنوان یک عنوان پرتاب چادر برای نمایش سخت افزار جدید سونی ، به ما باز می گردد. ساخته شده توسط Bluepoint Games (مسئول 2018 Shadow of The Colossus بازسازی شده) ، بازی Demon’s Souls جدید و بهبود یافته تمام وحشیانه سادیستی نسخه اصلی را حفظ می کند ، به سادگی در بسته بندی بسیار زیباتر قرار گرفته است.
توطئه مانند همیشه متراکم باقی می ماند ، در حالی که شما به عنوان یک ماجراجوی سرگردان ، برای دستیابی به پادشاهی از دست رفته بولتاریا ، شجاعانه به مه آلوده های مرگبار پرداخته اید. در آنجا شما بلافاصله توسط یک شیطان به اندازه یک خانه کشته می شوید (اگرچه پیشکسوتان Souls سخت ترین کار خود را برای جلوگیری از این سرنوشت انجام می دهند) و روح شما به Nexus تبعید می شود ، که به عنوان یک مرکز برای مکان های مختلف بازی عمل می کند.
برخلاف جانشینان آن ، بازی Demon’s Souls یک بازی مدولار و نیمه آزاد است. از Nexus می توان به پنج دنیای مختلف دسترسی پیدا کرد ، هر کدام با تعدادی مرحله ، با شکست دادن کارفرمایان در طول مسیر ، قفل آنها باز می شود. شما می توانید با هر نظمی که بخواهید با دنیای مختلف مقابله کنید ، هر یک از طعم و مزه های خاص خود و حیواناتی که در نابودی سریع شما خم شده اند به خود می بالند.
مثل همه بازی های Souls ، شما خواهید مرد. زیاد. این یک بخش جدایی ناپذیر از کل تجربه است ، اگرچه بازی Demon’s Souls در این زمینه بیش از بیشتر بخشنده نیست. در حالی که اکثر بازی های مدرن با ارائه یک دست کمک به مشکلات بازیکنان واکنش نشان می دهند ، این بازی به طور ضعف شما را مجازات می کند.
مردن نه تنها روح شما را جمع می کند (ارز بازی که برای بالارفتن آن استفاده می شود) بلکه شما را به حالت روحی برمی گرداند ، جایی که شما به 50٪ سلامتی محدود می شوید (با استفاده از یک حلقه جادویی خاص به 75٪ می رسد). بعلاوه ، هر زمان که بطور جسمی می میرید ، دنیایی که در آن هستید به تدریج به سمت “گرایش تاریک” حرکت می کند.
با هر نابودی متوالی دشمنان قویتر می شوند و سرانجام ، فانتوم های سیاه و سفید و دیوانه واری قدرتمند به آنها ملحق می شوند ، که برای تبدیل شدن شما به یک تفاله خونین تحقق می یابند. در حالی که بازی های بعدی Souls اغلب به عنوان یک دستگیره طاقت فرسا احساس می شدند ، اما Demon’s Souls به عنوان یک شادی انحرافی و سادیستی در بی رحمی به کسانی که مبارزه می کنند ، است.
علاوه بر این ، هرکسی که مراقب درخشش اطمینان از آتش سوزی های Dark Souls باشد ، در اینجا هیچ کمکی نمی کند. هر مرحله از بازی Demon’s Souls یک واحد خودمختار است و هیچ امتیازی برای ذخیره ندارد و هیچ مکانی برای ارتقا level سطح وجود ندارد. در تلاش (که خواهان آن خواهید بود) بمیرید و از همان ابتدا به سمت راست برگردانید و همه دشمنان دوباره متحرک شوند.
هرچند کاملاً شکرگذارانه به نظر نمی رسد ، زیرا بازی آنلاین به شما کمک می کند تا هنگام گیر کردن ، غریبه های مهربان را برای کمک به شما کمک کند و می توانید قفل میانبرهای سطح را باز کنید ، بازگشت شما به یک سایت مرگ نابهنگام و فرصت بازگشت روح افتاده سقوط قبل از رسیدن به یکی از نقاط عطف کمیاب و مجبور شدن برای شروع دوباره کافی است تا اشک بسیاری از بازیکنان را کم کند.
همه اینها باعث می شود که بازی به طرز دیوانه کننده ای ناامید کننده باشد ، که البته همینطور هم هست. اما این همان کنجکاوی و جذابیت بازی Demon’s Souls و هر بازی شبیه Souls از آن زمان است. با وجود سختی های تنبیهی که در انباشت بازیکنان به وجود می آورد ، بازی فوق العاده جذاب و بسیار رضایت بخشی است.
وقتی پس از صعود از منظره جهنم گوتیک لاتریا ، عبور از یک باتلاق دشمن و مورد آزار و اذیت شدن قرار گرفتن توسط گارگویل ، بلافاصله در یک برخورد دشوار بازی Maneater ، نه یک عضو ، بلکه دو رئیس را از اندام خود جدا می کنید ، این همه کاری است که می توانید انجام ندهید تا بسته نشوید بازی برای همیشه خاموش است. و با این حال ، یک ساعت (یا یک روز یا یک هفته) بعد که سرانجام هیولاها را فرو ریختید ، احساس محض موفقیت شادی هیچ چیز دیگری نیست.
در همین حال ، دامنه انتخاب چرخ دنده ، ایجاد شخصیت (نکته: افراد تازه وارد باید با کلاس Royal شروع شوند و جادوگری را بیش از حد ممکن انتخاب کنند) ، لوازم جانبی سازگار با سبک بازی و انعطاف پذیری تاکتیکی برای ایجاد یک بازی با عمق باور نکردنی که ساعت ها بر ساعت کار می کند آزمایش و بازی مکرر. بدون کار نیست
مکانیک بازی مانند گذشته غیرقابل نفوذ است ، با روند ارتقا by بیزانسی سریال و مفاهیم مبهم تر ، حتی از راه دور توضیح داده نشده است (آماده باشید تا با ویکی های مختلف آنلاین با برخی از نظم مشورت کنید) ، اما Bluepoint با کم کردن حداقل برخی از جنبه ها ، قبول کرده است مات. به عنوان مثال ، سیستم تمایلات جهانی اکنون دارای یک شاخص بصری واضح تر است که از منو قابل دسترسی است و برخی از جنون های عجیب و غریب بازی (مانند مجبور کردن دستی به Stockpile Thomas برای چرخاندن وسایل سنگین) ، خوشبختانه حذف شده اند.
از نظر بصری ، تغییرات بازسازی بسیار بنیادی است. بازی های Souls هرگز به این اندازه مورد توجه نبوده اند: معماری چشمگیر آنها غالباً تحت هاله ای از ابهام قرار دارد و بازی ها مدت زیادی توسط مدل های پخش کننده زشت ناپدید می شوند. با این حال ، این نمی تواند دور از حقیقت باشد. Bluepoint زیبایی بازی را از بالا به پایین بازسازی کرده است و نتیجه آن چیزی نفس گیر نخواهد بود. در واقع ، ممکن است بدون اغراق ، بازی Demon’s Souls بهترین بازی کنسول ساخته شده باشد.
شخصیت ها رسا و جزئی هستند ، دارای ویژگی های طبیعت گرایانه هستند ، در حالی که شیاطین و هیولاهای مختلف با زحمت زیادی ارائه می شوند تا حدی که شما اغلب خوشحال می شوید فقط برای دیدن زیبایی انیمیشن قاتل خود ، مورد تقلید قرار می گیرید.
این محیط ها – از عظمت ویران شده قلعه Boletaria تا فلزات ظالمانه گوتیک زندان Latria’s – از خیره کننده ترین مواردی هستند که تاکنون ایجاد شده اند. و اما در مورد برخوردهای حماسی رئیس ، هنگامی که طوفان کینگ به چشم می آید یا برج بزرگ برج نایت ، سپر هیولای خود را که به فاصله چند سانتی متر از صورت شما کوبیده می شود ، تماشای کاملاً مبهم ارائه می دهد کافی است که شما را در مسیر خود متوقف کند.
کنترلر DualSense PS5 نیز در اینجا به خودی خود ارائه می شود ، و بازخورد لفظی دقیق و مفصلی را برای حضور لمسی دشمنان درحال هشدار فراهم می کند. در همین حال ، زمان بارگذاری تقریباً فوری PS5 باعث می شود مناطق مختلف Boletaria پیمایش کنند و بدون دردسر باشند. همراه با تصاویری که از قدرت گرافیکی دستگاه نهایت استفاده را می برند ، بازی Demon’s Souls سفیر عالی برای سخت افزار PS5 است: عنوان پرتابی که تجربه ای عمیق و جذاب را به شما ارائه می دهد در حالی که نشان می دهد یک پلتفرم نسل بعدی واقعاً چه کاری می تواند انجام دهد.
Kinks اتو کشیده شده و شگفت زده شده است اما در اصل ، این همان عنوان اصلی است که در سال 2009 به عقب برگردانده ، همان چالش بی رحمانه ، همان گیم پلی جذاب و همان رسول گیج کننده را حفظ کرده است. به عنوان یک نسخه بازسازی شده ، کاملاً بهبود یافته و دقیق تنظیم شده است ، و از یک نسخه بصری بسیار چشمگیر برخوردار است تا بتواند یک بازگشت نوستالژیک را درست در لبه خونریزی بازی های مدرن قرار دهد.
این بسیار کنایه آمیز است که یکی از کم دردسرترین بازی هایی که اکنون ساخته شده است ، دروازه ای مناسب برای پرچمدار جدید PlayStation است ، اما استراتژی سونی در غبارروبی این عنوان که قبلاً رها شده بود ، یک شاهکار بزرگ است. اگر شکمش را دارید و می توانید با این چالش روبرو شوید ، بازی Demon’s Souls باید اولین عنوان در صف بارگیری کنسول جدید و براق شما باشد.
منبع سایت مداد
بیشتر بخوانید:
هنر ما قبل تاریخ | جملات ناب انگیزشی | سخنان فوق انگیزشی | نقد فیلم آپارتمان | The Apartment | « غریبهای در نیویورک » | سریال پسران راکت | ۵ نکته مفید برای بهبود برند تجاری شما | بهترین فیلم های وودی آلن | بهترین فیلم های وودی آلن | اینترنت استارلینک | نقد فیلم میزبان | بهترین فیلمهای دیوید لینچ |