صفحه اصلی > ورزش و بازی : نقد و بررسی بازی Lies of P | دارک سولس به روایت عروسکی
ads

نقد و بررسی بازی Lies of P | دارک سولس به روایت عروسکی

بازی Lies of P

آیا بازی Lies of P توانسته است از الهامات ساده پیرامون آثار Fram Software فراتر رفته و کیفیتی درخور توجه ارائه دهد؟ در ادامه با بامدادی ها همراه باشید تا بازی را بررسی کنیم.

پس از موفقیت عظیم Sulzborn و Hardcore from Software، یک دهه از زمانی که بسیاری از سازندگان AA به ساخت و توسعه عناوین هاردکور با الهام از آثار میازاکی روی آوردند، می گذرد. در تب و تاب محبوبیت و استقبال از عناوین Soulslike، تولیدکنندگان کوچکتر و کمتر شناخته شده برای دستیابی به موفقیت مالی و تجاری، تلاش زیادی برای ایجاد تعاریف منحصر به فرد خود از بازی هاردکور در محیط و ساختار منحصر به فرد فرد انجام دادند. . ، دادن.

اما حقیقت این است که بیشتر این اقتباس‌ها چیزهای زیادی را به جا گذاشته‌اند و تنها سازندگانی که بر این واقعیت تمرکز می‌کنند که کارشان تلاش می‌کند تجربه‌ای سخت و روح‌انگیز ارائه دهد، می‌توانند به موفقیت مالی و تجاری امیدوار باشند.

آثاری مانند The Surge، Code Vein و Lords of the Fallen از جمله آثار الهام گرفته شده از بازی های میازاکی هستند که با وجود ایده های بعضا جالبی که دارند، هرگز نمی توانند از محدوده یک بازی معمولی فراتر بروند و در نهایت تجربه ای متوسط ​​هستند. و معمولاً یک بار مصرف کار روح مانند را پیشنهاد می کردند.

بازی Lies of P

بازی Lies of P

با وجود اینکه هر اثری نقاط قوت خود را دارد، مشکلات مبارزه و گیم پلی، ایرادات در طراحی مراحل و بسیاری موارد دیگر هرگز آنها را به بالاترین سطح نرسانده است.

امروز به آخرین بازی Soulslike با الهام از آثار میازاکی، به ویژه Bloodborne و Skyro نگاه می کنیم. بازی Lies of P توسط استودیو Round 8.

آخرالزمان عروسک ها

داستان بازی Lies of P در کرات اتفاق می افتد. شهری بزرگ که انقلاب صنعتی و تکنولوژیکی را تجربه کرد و پس از کشف نیرو و جادوی قدرتمندی به نام ارگو، تبدیل به یک مدینه فاضله شهری دیستوپیایی شد. شهری با معماری ویکتوریایی آمیخته با عناصر صنعتی و روباتیک، که در آن عروسک‌ها در هر بخش از زندگی مردم حضور دارند.

از نظافتچی، آشپز و راننده گرفته تا هر شغل دیگری که در جامعه وجود دارد. سازندگان این عروسک ها برای اطمینان از ایمنی آنها، قوانینی را در شکم این عروسک ها حک کرده اند تا دچار مشکل نشوند.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon

مثلاً عروسک ها نمی توانند به هیچ انسانی آسیب برسانند. اما شاید جذاب ترین قانون و سیاست نمایندگی مربوط به قانون صداقت باشد. هیچ عروسکی نمی تواند دروغ بگوید! آنچه از نام بازی برمی آید و یکی از راه هایی که می توان عروسک ها را از انسان ها متمایز کرد، ناتوانی آنها در دروغ گفتن یا فریب دادن است.

اما برای هر بهاری یک زمستان و برای هر طلوع خورشید یک غروب است. فاجعه شروع می شود و عوامل از کنترل خارج می شوند، مرتکب اعمال خشونت آمیز و مرگ می شوند و دیگر از قوانین و سیاست های تعیین شده پیروی نمی کنند. چیزی که اغلب در سناریوهای هوش مصنوعی می بینیم.

اکنون این رویداد عظیم به نام Puppet Frenzy منجر به کشتار بسیاری از ساکنان کریت شده است و تعداد بازماندگان در کریت را می توان روی انگشتان دو دست شمارش کرد. پس از آخرالزمان عروسک، کرات اکنون به یک جهنم آشفته تبدیل شده است که فقط دیدگاه پیشرفته و تکنولوژیکی کرات را منعکس می کند.

در این فضای مرگبار و وحشتناک شخصیت اصلی ما که در واقع عروسک معروف پینوکیو است از خواب بیدار می شود (اگر بیدار شدن را بتوان منطقی دانست).

عروسک داستان ما که ماهیت، خالق، هدف و ویژگی های آن را نمی داند، توسط شخصی مرموز به هتل کرات هدایت می شود. هتل کرات همیشه پایگاه و مکان اصلی بازی خواهد بود، صحنه های مختلفی در آنجا ظاهر می شود و می توانید کارهای مختلفی مانند ارتقاء سلاح ها و شخصیت ها، خرید آیتم ها و موارد دیگر را انجام دهید.

هنگامی که او به هتل کریت می رسد، پینوکیو متوجه می شود که برای یافتن پاسخ سوال خود باید خالق خود، ژپتو را پیدا کند. اینجاست که داستان بازی شروع می شود و سفر پی برای رسیدن به حقیقت، نجات کرات و کشف اسرار آغاز می شود.

با ورود به بازی، انتظار زیادی از داستان، روایت، شخصیت ها و اتفاقات نداشتم و فقط انتظار داشتم که بازی حداقل استانداردها را رعایت کند. نه بیشتر و نه کمتر. اما پس از شروع بازی و گذراندن چند ساعت اول، به سرعت متوجه شدم که چقدر اشتباه می‌کردم و بازی Lies of P فقط به داستان آن اهمیت نمی‌دهد، بلکه از این بخش به عنوان یک پلتفرم برای ایجاد جنگ و سناریو استفاده می‌کند.

کرات سیتی جهان سازی بسیار خوبی دارد و به سرعت با فضای این دنیای غمگین و تاریک آشنا خواهید شد. از سوی دیگر، عوامل مختلف داستانی، از شخصیت ها و اتفاقات مهم داستان گرفته تا شخصیت های مختلفی که بیشتر در هتل کرات حضور دارند، نقش خود و همچنین قطعات پازل را در داستان ایفا می کنند.

معرفی 10 تا از بهترین انیمه‌های اورجینال
بیشتر بخوانید

عنوان بازی Lies of P از روایت مستقیم استفاده می کند و بر خلاف اکثر آثار مشابه Bloodborne، بر روایت موقعیتی و غیرمستقیم تکیه ندارد. گوش دادن به دیالوگ های درون بازی بیشتر اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد. بقیه اطلاعات از طریق متن و پیام در دنیای بازی در دسترس است. اطلاعات واضح و دقیق. هیچ اطلاعاتی در مورد جملات احمقانه یا ارجاعات غیر مستقیم وجود ندارد.

هدف داستان در بازی Lies of P در ابتدا محدود به مواردی مانند یافتن پدر ژپتو و پرسیدن سؤالات واضح مانند دلیل ایجاد P یا دلیل Puppet Frenzy است، اما به تدریج و با سرعت و روند بسیار معقولی گسترش می یابد و موارد بسیار بیشتری را شامل می شود. اراده از کیمیاگرانی که همیشه به دنبال شفا و شفا هستند تا باندهای تبهکاری که مناطق مختلف را کنترل می کنند و به نظر آنها به کراتو کمک می کنند.

برای افرادی مانند Souls و برای مخاطبان بزرگ‌تری، داستان، شخصیت‌پردازی و آهنگ‌سازی اگرچه مهم هستند، اما به هیچ وجه به مبارزات و موارد مشابه نزدیک نیستند، اما بازی Lies of P به طرز جذابی نشان می‌دهد که آثاری مانند Souls نیز می‌توانند به راحتی جذابیت داشته باشند.

در دنیایی اصولی و ساختارمند، وقایع به صورت منسجم و هوشمندانه روایت می‌شوند و با استفاده از کارت‌های سودمند مانند ابزارهای داستانی مناسب و شخصیت‌های کاریزماتیک، می‌توانند داستانی واحد با تنش بالا خلق کنند و انگیزه‌ای اضافی باشند. از تجربه مخاطب می شود.

بازی Lies of P

بازی Lies of P

یکی دیگر از نقاط قوت داستان بازی، شخصیت هایی است که در طول ماجراجویی های خود با آنها آشنا می شویم. در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که شخصیت‌ها شخصیت چندانی ندارند، اما با گذشت زمان متوجه می‌شوید که هر یک از شخصیت‌های ثانویه به ساختار داستانی متعهد هستند و سهم قابل توجهی در روایت و جهان‌سازی بازی دارند. شهر کرات.

مهم نیست که داستان در چه سطحی در انتظار شما باشد، در تجربه بازی غرق خواهید شد. با اطمینان می توانم بگویم که شگفت زده خواهید شد و از داستان بازی Lies of P لذت خواهید برد. اشتباه نکنید، داستان دراماتیک یا تاریخی به دست نمی آید. با این حال، ایجاد دنیای بازی، روند رویدادها و تکامل ماجراجویی P، که با یافتن پاسخ سوالاتی در مورد چیزهای بسیار بزرگتر به پایان می رسد، قطعا شما را خوشحال خواهد کرد و به نوبه خود، دلیل دیگری برای لذت بردن از بازی کنید و از روند وقایع خسته نشوید و دلتان را از دست ندهید.

جنون عروسکی!

بازی Lies of P به عنوان یک بازی شبیه به Souls که از آثار مختلف میازاکی، به ویژه Bloodborne الهام می‌گیرد، میزبان تعدادی از ویژگی‌ها، سیستم‌ها و عملکردهایی است که به مبارزات و گیم‌پلی عمق می‌بخشد.

در ابتدای بازی می توانید کلاس مورد نظر خود را از بین 3 کلاس بازی یعنی مهارت، قدرت و کیفیت انتخاب کنید. کلاس های انتخابی فقط در بخش Stats و در مشخصات کلی مانند میزان سلامتی (HP)، استقامت (Stamina) و وزن قابل تحمل (Weight limit) متفاوت است و هر کلاس مختص به خود را دارد. خود سلاح شروع می شود که مطمئنا ادامه خواهد داشت، سلاح های دیگری نیز برای خرید موجود است.

در نگاه اول، گیم پلی و ساختار مبارزاتی شبیه به تمام آثار Soullike است. حمله سریع، حمله قوی، دفاع، دفاع و فراهم کردن فضا برای حمله همه وجود دارد. با این حال، می توانید تفاوت بزرگی را در گیم پلی مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی Mortal Shell

بازی بر روی عناصر جاخالی و مسدود کردن تمرکز دارد، اما بیشتر حملات دشمنان، الگوهای رفتاری آنها و جریان مبارزه به سمت فرار و مسدود کردن متمایل هستند. شما در حین دفاع آسیب می بینید، اما اگر در عرض چند ثانیه به دشمن حمله کنید و به آن آسیب بزنید، بخشی از سلامتی از دست رفته خود را به دست خواهید آورد. این مکانیک را می توان در واقع الهام گرفته شده از بازی Bloodborne در نظر گرفت، جایی که آسیب دیدن از دشمنان بلافاصله پس از آسیب رساندن به سلامت شما باز می گردد.

این سیستم به خوبی در قلب بازی جای گرفته و تعادل معقولی را در جنگ ایجاد کرده است. از آنجایی که بلاک کردن نوار قدرت شما و از طرف دیگر بسیاری از دشمنان بازی را می گیرد، حتی دشمنان معمولی نیز از ترکیب های طولانی و چندگانه استفاده می کنند، شما نه تنها می توانید نبردها را مسدود کرده و برنده شوید.

از طرفی برخی از حملات دشمن که حملات Fury هستند و با رنگ قرمز مشخص شده اند قابل اجتناب و دفاع نیستند و تنها راه مقاومت در برابر آنها Perfect Guard یا Parry است. اگر در هنگام حملات دشمن دفاع کنید، حمله شما Parry خواهد بود و برای دشمنان عادی حتی می توانید زره آنها را بشکنید! ویژگی های Perfect Guard به ویژه در مبارزه با باس ها موثر است، زیرا همه باس ها حملات خشم قدرتمندی دارند و اگر نتوانید آنها را ببخشید، آسیب بزرگی به شما وارد می کنند.

نقد و بررسی بازی Back 4 Blood
بیشتر بخوانید

سیستم مبارزه از نظر گرانش بسیار راضی کننده است، فیزیک حملات و روان بودن انیمیشن ها و به خصوص حرکات P و حملات روان، نبردهای بازی را بسیار طبیعی جلوه می دهد. موردی که بسیاری از آثار مشابه سولزلایک مشکل دارند و گاهی با فیزیک حمله و انیمیشن های نه چندان مطلوب مواجه می شویم.

به طور کلی مبارزات بازی را می توان در سطح مطلوبی توصیف کرد، بخشی که سازندگان هیچ عنصر یا سیستمی را فدای ویژگی ها نکرده اند و هر قسمت از مبارزات و گیم پلی در خدمت و مکمل یکدیگر هستند.

دشمنان مختلف، مینی باس ها و باس بتل ها یکی از دغدغه های اصلی مخاطبان پروژه سولزلایک است. استفاده مکرر از دشمنان و شباهت در الگوهای حمله دشمنان مختلف که فقط از نظر ظاهری با هم تفاوت دارند، چیزی است که در بسیاری از بازی های مشابه دیده می شود و در بسیاری از موارد می توان گفت که نشان دهنده تنبلی است.

از سازندگان البته توجه داشته باشید که استفاده مجدد از دشمنان و دارایی ها در حالت عادی مشکلی ندارد، اما این تعداد دشمن در لیست که بدون توجه به محیط و مکان دائماً مورد استفاده قرار می گیرند، می تواند آزاردهنده باشد.

در همان چند ساعت اول تجربه بازی Lies of P به این نتیجه رسیدم که بازی Lies of P نیز مشکلات کلاسیک و معمولاً همان سولزلایک از نظر تنوع دشمنان خواهد داشت اما پس از رسیدن به نیمه دوم بازی متوجه شدم که خوشبختانه بازی Lies of P  این رشته مشکلات کار سولزلایک در این زمینه را ناامید نکرده و به ارث نبرده است.

آیا این بدان معناست که در طول بازی شاهد مینی باس های تکراری نخواهیم بود؟ خیر، اما استفاده از دشمنان و باس های مکرر از یک طرف و توزیع صحیح دشمنان مکرر باعث می شود این مشکل کمتر اهمیت پیدا کند.

از طرفی تنوع دشمنان در بازی راضی کننده است. حضور Puppets به عنوان اکثریت دشمنان بازی به این معنی است که دشمنان و بازیکنان مختلف زیادی را با ویژگی ها و ویژگی های فیزیکی متفاوت می بینیم که حملات، ابزار و خدمات متنوعی را انجام می دهند.

از روبات هایی با کپسول آتش نشانی گرفته تا ربات هایی که می ایستند و به بمب های آتش و برق شلیک می کنند تا مواد منفجره ای که سریع حرکت می کنند و در کنار شما منفجر می شوند. علاوه بر این موارد، شاهد دشمنان مختلف مانند ربات ها و سگ ها، عروسک های نصفه و نیمه و انواع دلقک ها و عروسک های مختلف هستیم که بسته به موقعیت و محیط شما با شما مبارزه می کنند.

از دشمنان و مینی باس های مشترک زیاد که بگذریم، باید بگویم که باس فایت های اصلی نیز خوب هستند و تقریبا تمام باس فایت های اصلی بازی، ساخت خاص خود را دارند. در هر صورت، الهام گرفتن بازی توسط Bloodborne به وضوح نشانه بدی محسوب نمی شود.

اگر می خواهید بدانید بازی چقدر سخت و چالش برانگیز است باید بگویم خوب است که بازی Lies of P در این زمینه دچار مشکلات مشابهی نمی شود. علیرغم دشواری شناسایی آثار میازاکی، با کمی تجربه و استفاده از ابزارهای مناسب، می توانید اکثر بازی های Fram Software را با درجه سختی خوبی شناسایی کنید.

اما دیگر آثار الهام گرفته شده مانند Lords of the Fallen یا Code Vane گاهی اوقات از سختی کاذب رنج می برند، زیرا سازندگان فکر می کنند سختی بالا نشانه توانایی و کیفیت بازی است و اغلب این کلون ها گاهی مانند روح دیگری هستند. و مشکل باس فایت ها این است که می دانند چالششان بر اساس عدالت و انصاف نیست و بر روی اعمال ناعادلانه یا مسائل مشابه تکیه می کنند.

بازی Lies of P حداقل برای من یک تجربه عادی است. معمولا به این معنی است که بازی تجربه ای مناسب و روان از سختی و چالش را ارائه کرده است و در عین حال روند توسعه در بازی کند نیست. دشمنان عادی به تنهایی چیزی نیستند که در مورد آنها صحبت کنید، اما زمانی که آنها به تعداد زیاد می آیند و شما را احاطه می کنند، حتی آمارهای معمولی نیز می توانند کشنده باشند.

از سوی دیگر، مینی باس‌های بازی بسیار چالش برانگیز هستند، اما تعداد کم و الگوی حملات آن‌ها باعث می‌شود که احساس ناعادلانه‌ای دشوار شود. به طور کلی، باس فایت های بازی معمولا سخت و چالش برانگیز هستند، اما پس از چند بار تلاش و استفاده از استراتژی مناسب، نباید مشکل زیادی برای شما ایجاد کند. با این حال، انتظار سه یا چهار نبرد بسیار شدید را داشته باشید.

بازی Lies of P

بازی Lies of P

تنها نکته قابل توجه این است که برخی از حملات و الگوهای رفتاری باس ها گاهی عجیب و به شدت دشوار است و نقص هایی که می بینیم آنقدر طولانی و پیچیده هستند که می توانند شما را آزار دهند. البته من شخصاً بیش از یک بار با این مورد مواجه شده ام، اما قرار گرفتن در معرض چنین حملاتی واقعاً دردناک و تلخ است!

نقد و بررسی بازی Dying Light 2 Stay Human
بیشتر بخوانید

به طور کلی، از نظر سختی و چالش می توانید انتظار تجربه ای بسیار استاندارد را داشته باشید. بازی Lies of P آنقدر سخت و ناامیدکننده نیست که شما را به بازی نگه دارد و آنقدر آسان و بدون چالش نیست که جذابیت خود را از دست بدهد. از نظر سختی، بازی Lies of P را می توان نسخه چالش برانگیز Bloodborne در نظر گرفت.

قابل ذکر است که می توانید با استفاده از آیتم Star Fragment یک روح را احضار کنید تا در باس مبارزات بازی در کنار شما بجنگد. در باس فایت‌های سخت‌تر، این Wraith نقش برجسته‌تری را ایفا می‌کند و به دشمنان آسیب نمی‌رساند، در عوض باس را حذف می‌کند و فرصت‌هایی را برای شما ایجاد می‌کند.

بیایید در مورد برخی از مکانیک ها و ویژگی های بازی صحبت کنیم. من با بازوی توله سگ شروع می کنم. از آنجایی که P یک عروسک است، دست چپ او بسیار صنعتی و مکانیکی است و می توانید آن را به خوبی تنظیم کنید. بازوی شخصیت اصلی به بازوی لژیون مجهز شده و در نبردها به شما کمک می کند.

در ابتدا شما فقط به یک لژیون بازو دسترسی دارید، اما با پیشرفت در بازی می توانید لژیون بازوهای بیشتری ایجاد کنید. انواع سلاح های مکانیکی آن نیز بسیار راضی کننده هستند. از گلوله ای که شعله ها و مین ها را شلیک می کند تا دستکش مخصوصی که دشمنان را به شما نزدیک می کند و دست دیگری که اسید را روی زمین می ریزد.

نکته بسیار هوشمندانه این است که این اسلحه های لژیون لزوما برتر از یکدیگر نیستند، اما هر کدام در موقعیت و رویارویی خود مفید خواهند بود. من شخصا بسته به نوع مبارزه در باس فایت های مختلف از سلاح های مختلفی استفاده می کنم. اگر باس به شلیک حساس باشد، ماشه راهنما است و برای بیس بزرگ اما آهسته از شات های قدرتی استفاده می کنم.

بسته به سبک بازی و روش خود، مطمئناً با استفاده از Legion Arms در نبرد با دشمنان معمولی از آن لذت خواهید برد. گل روشن کنید، با گلوله های قوی شلیک کنید، با سیم به سمت خود بکشید و با مین منفجر کنید، کارهای زیادی دارید!

ما هنوز این کار را تمام نکرده ایم. پس از ساخت بازوی مورد نظر، می توانید با یافتن Legion Caliber که یک آیتم کمیاب و ارزشمند است، برای هر یک از آن بازوها سه ارتقای ویژه ایجاد کنید و این ارتقاها نیز بسیار موثر و چشمگیر هستند. اگر برد شعله افکن را افزایش دهید، گوی ها را منفجر کنید و قابلیت های هر دست را عمیق تر کنید.

شایان ذکر است که با توجه به تعداد زیاد ارتقا و تعداد محدود Legion Caliber، برای دسترسی به تمامی ارتقاء ها به بیش از یک playthrough نیاز دارید که انگیزه ای مضاعف برای پخش چندباره بازی خواهد بود.

در نهایت بد نیست اشاره کنیم که مکانیسم بازوی لژیون به وضوح از بازوی مصنوعی سکیرو الهام گرفته شده است.

یکی دیگر از مکانیک های بازی جالب که من شخصاً زمان زیادی را برای آزمایش آن صرف کردم، ساخت سلاح های جدید یا Weapon Assembly است. تمامی سلاح های بازی به جز باس اسلحه ها از دو قسمت دسته و تیغه تشکیل شده اند. نکته جالب در مورد این تست که می توانید با استفاده از Stargazer انجام دهید (فرمان بازرسی نیز وجود دارد) این است که سلاح ها در ترکیب های مختلف ساخته می شوند و مطلقاً محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی Thymesia

مثلا می توانید دسته نیزه را با تیغه بزرگ تبر ترکیب کنید تا یک سلاح ترکیبی عجیب بسازید! یا حتی می توانید با تغییر دستگیره، سلاح خود را از برد دور به غوغا تغییر دهید. عمق این سیستم، اگرچه در ظاهر ساده به نظر می رسد، باورنکردنی است و من شخصاً نزدیک به صد ترکیب مختلف سلاح از تیغه ها و دسته های مختلف ایجاد کرده ام. این زمانی ارزش خود را بیشتر نشان داد که در چندین باس فایت نتوانستم برنده شوم و با تغییر دسته اسلحه توانستم به نتیجه دلخواه برسم.

لازم به ذکر است که هر Handle حرکات مخصوص به خود را دارد و به اصطلاح Moveset را دارد و اکشن های سلاح مانند Charged Attack بر همین اساس انتخاب می شود و از طرفی نوع و وزن سلاح، آسیب، حمله را مشخص می کند. سرعت و … همانطور که در بازی شاهد برق، آتش، اسید و سلاح هستیم، می توانید ساختمان ها و سلاح هایی بی نظیر بسازید و هر زمان که با مشکل مواجه شدید، آزمایش سلاح های جدید می تواند مفید باشد. تعداد زیاد اسلحه ها در بازی که من شخصاً در اولین بازی خود با پانزده مورد از آنها مواجه شدم، به این معنی است که تعداد ترکیب سلاح های احتمالی زیاد است.

قبل از صحبت در مورد سلاح های بازی بد نیست به Fable Arts اشاره کنیم. Fable Arts در واقع حملات تسلیحاتی خاص و قدرتمندی هستند که بسیار مفید و موثر هستند و نوع هر Fable Art بر اساس تیغه و هندل هر سلاح متفاوت است. برخی از هنرهای افسانه ای فقط اسلحه شما را قوی تر می کنند و بیشتر این فبل آرت ها حملات ویژه، چند مرحله ای و ضربات قدرتمندی هستند که آسیب زیادی به دشمن یا دشمنان وارد می کنند.

نقد و بررسی بازی GHOSTWIRE: TOKYO
بیشتر بخوانید

برای استفاده از این حملات به یک اسلات Fable نیاز دارید که با وارد کردن آسیب به دشمنان پر می شود. مورد قبلی که مربوط به ساخت اسلحه با هم بود نیز نشان می دهد که چقدر اینجا اهمیت دارد زیرا نوع تیغه و هندلینگ نیز نوع Fable Arts را تغییر می دهد.

طراحی مراحل بازی Lies of P کمی متفاوت و خاص است. مسئله این است که محیط ها لزوماً خیلی پیچیده و چند لایه نیستند و ساختار صحنه ها و زمین های بازی اغلب ساده و سرراست است که من شخصاً دوست داشتم چون زمان بیشتری را برای یافتن مسیر درست صرف کردم.

بازی Lies of P

بازی Lies of P

طراحی را پیچیده تر کرد. من از صحنه ها و اطراف گیج شدم. از سوی دیگر، یک چیز عجیب در طراحی صحنه بازی وجود دارد: ما هیچ محیط اضافی یا مناطق انتخابی برای کاوش در بازی و همچنین تمام مناطق و عرصه های شهری را نمی بینیم. کرات برای پیشبرد خط داستانی اصلی مورد نیاز است. البته این بدان معنا نیست که هیچ مکانی در دنیای بازی وجود ندارد و ما مکان های مخفی یا اشیاء پراکنده ای را در بازی نمی بینیم.

از طرفی این مشکل باعث شد تا داستان اصلی بازی بسیار طولانی تر از آثار مشابه باشد و برای یک بار تجربه بازی حداقل به 25 تا 30 ساعت زمان نیاز دارید و این بار به 40 افزایش می یابد. ساعت ها.

برای من یکی از نقاط قوت و جذابیت بازی، تلاش سازندگان برای آسایش هرچه بیشتر مخاطب و جلوگیری از سردرگمی در انجام ماموریت های فرعی است. همانند کارهای مشابه، شخصیت های مختلف در هر گوشه از دنیای بازی خواسته های متفاوتی از شما دارند.

از پیدا کردن حلقه ازدواج گمشده تا کارهای مختلف دیگر. نکته جالب این است که وقتی از Stargazer یا ابزاری که حاوی تنها قانون Bonfire در بازی است استفاده می کنید، چهره آن شخصیت در کنار نقطه کنترلی که می خواهید ضبط می شود، بنابراین مخاطب فراموش نخواهد کرد NPC ها کجا هستند و NPC ها کجا هستند. . پیشرفت ماموریت ها شکسته نمی شود.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی Elden Ring

بازی این کار را انجام می دهد حتی زمانی که شما در یک باس فایت بمیرید و Ergo شما را پشت درب رئیس پرتاب می کند، بنابراین مشکلی نیست. من شخصاً دوست دارم توسعه دهندگان چگونه برخی از مشکلات موجود در Soulslike را با عناصر کوچکتر حل کنند.

یک عروسک چشم نواز!

به لطف گرافیک هنری چشم نواز، دنیای بازی Lies of P طراحی شگفت انگیزی دارد. از یک کارخانه اسباب‌بازی متروک گرفته تا خیابان‌های ایزابلا، دنیای بازی Lies of P تاریک، شوم و وحشتناک است. به طور خاص، طراحی هنری هتل کرات خیره کننده است و ویژگی های منحصر به فرد و توجه به جزئیات است. در اطراف هتل قدم بزنید تا انعکاس سقف را در کاشی های کف ببینید. فراموش نکنید که Lie of Pi یک بازی AA است و مانند مگا پروژه های AAA بودجه زیادی ندارد و این موضوع نشان از غنای کار سازندگان دارد.

به لطف طراحی هنری چشمگیر، بازی در ایجاد محیط بسیار موفق عمل می کند و هر قسمت از بازی حس خاص خود را منتقل می کند. به اندازه هتل کرات امن و آرام، گورستان عروسک حس مرگ و ویرانی را در دل خود جای داده است.

در کمال تعجب، گرافیک فنی بازی نیز نزدیک به بی عیب و نقص است و نه تنها در طول تجربه 30 ساعته خود متوجه تاخیری جزئی شدم، بلکه گیم پلی بازی نیز به طور قابل توجهی پایدار بود. شگفت انگیز است و من حتی کوچکترین افت فریمی را نمی بینم. چیزی که شخصاً برای من بسیار مهم است زیرا تأثیر مستقیمی در جنگ و شادی دارد.

بازی Lies of P

بازی Lies of P

در قسمت آخر باید بگویم که موسیقی متن بازی بسیار هنرمندانه ساخته شده است و موسیقی متن ساخته شده کاملا با اتمسفر و حال و هوای کلی دنیا مطابقت دارد بازی Lies of P. همچنین در صفحه های گرامافون که می توانید دنیای بازی را نیز بیابید. آهنگ های جالبی دارد که می توانید از آنها لذت ببرید و در هتل وقت بگذرانید.

Lies of P

بازی Lies of P نمونه ای عالی از کارهای روحی است که به الهامات Fram Software محدود نمی شود و حرف های زیادی برای گفتن دارد. از داستان و دنیای جنگی گرفته تا سلاح‌ها، گرافیک هنری و بهینه‌سازی، بازی Lies of P یک بسته کامل از همه چیزهایی است که توسعه‌دهندگان باید به آن احترام بگذارند و به آن اهمیت دهند. مطمئنا بازی Lies of P یکی از بهترین آثار AA در سال های اخیر محسوب می شود که می تواند تجربه جالبی برای طرفداران آثار هاردکور و روح باشد.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

4 × 3 =