صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم کشتن دو عاشق
ads

نقد فیلم کشتن دو عاشق

نقد فیلم کشتن دو عاشق

نقد فیلم کشتن دو عاشق : سمی کشنده از نوع دلبستگی

نقد فیلم کشتن دو عاشق : کلین کرافورد در اولین روایت انفرادی کارگردان رابرت ماچویان ، نقش مردی را دارد که برای نجات ازدواج تهدیدآمیز خود و دست نخورده نگه داشتن خانواده اش ، در حال شلاق زدن است.

یکی از همتایان روستایی داستان ازدواج که صمیمیت سرسختی را بررسی می کند ، نه روند مجازات طلاق و عواقب آن ، بلکه بلاتکلیفی حیرت انگیز عدم اطمینان وقتی اتحادیه سوراخ شده در امتداد لبه انفجار نهایی می لغزد ، ” فیلم کشتن دو عاشق ” یک درام تغییر شکل دهنده بدون کلمه هدر رفته یا یک صحنه ضروری واحد.

با اجرای یک بازی کاملاً خالص از Clayne Crawford ، که بیشتر به خاطر نقش های تلویزیونی در Rectify و Lethal Weapon شناخته می شود ، این اولین ویژگی روایی انفرادی رابرت ماچویان ، نویسنده ، کارگردان است که به راحتی می توانست در برابر نسخه بعدی Sundance ، که اختصاص به نوآورانه دارد ، مقاومت کند. کار جدید ، به مسابقه اصلی.

در مقیاس کوچک ، اما در تأثیر شدت شکنندگی و انفجار اوج گیری خشونت که در جهات غیرمنتظره ای پیش می رود ، قدرتمند است ، این اکتشاف ناب و کبود در میدان مین یک ازدواج مخرب باید فیلمساز خود را بر روی نقشه قرار دهد و در عین حال موجودی آن را افزایش دهد بازیگران سربازی فوق العاده ، که هرگز یادداشت غلطی دریافت نمی کنند. درام و نمایش های پرچین نیز با یک تفکر دقیق در یک طرح بصری مطابقت دارند که به پیشینه ماچوئیان در عکاسی ثابت اشاره دارد.

(او علاوه بر کارگردانی مشترک چند ویژگی ، بیش از یک دهه فیلم کوتاه و مستند نیز ساخته است.) اکثر فیلم کشتن دو عاشق توسط فیلمبردار با استعداد اسکار ایگناسیو جیمنز در فیلم 4: 3 فیلمبرداری می شود. نسبت ابعادی که در دوران خاموش استفاده می شود ، و خفه عاطفی آن را تشدید می کند ، و در 1:66 (صفحه عریض قدیمی اروپا) برای تنها یک صحنه سه کاراکتری گسترش یافته به انتها باز می شود ، بحثی مارپیچ که شما را از نفس می اندازد.

این نیز یکی از معدود موارد قابل توجهی است که حرکت انعطاف پذیر دوربین توجه ما را به دنبال پویایی شخصیت ناپایدار هدایت می کند ، در جای دیگر ترجیح می دهد که عمل در یک قاب ثابت انجام شود و بین کلوزآپ های جراحی و عکس های شفاف بیان شود.

نقد فیلم Kate
بیشتر بخوانید

حس مکان تأثیر شدیدی ایجاد می کند. این فیلم در شهر کوچک کانوش در یوتا فیلمبرداری شده است ، اما فضای زمستانی آن مشخص نیست و می تواند هر گونه دزدگیر مزرعه مسطح باشد که در کوههای پوشیده از برف وجود دارد ، با تعداد کمی فروشگاه و جمعیتی که به طور کلی نام یکدیگر را می شناسند. در تخیل سینمایی ، مکان هایی را از وایومینگ تا مونتانا تداعی می کند.

کرافورد نقش دیوید را بازی می کند ، مردی کاملاً ریش ، ریش و چشمان تاریک و با لباس کار که در صحنه افتضاح جلب توجه می کند در حالی که ایستاده است و با گرفتن اسلحه به سمت یک زن و شوهر خواب که بعداً مشخص شد همسرش نیکی (سپیده معافی) و او است ، ایستاده است. دوست پسر جدید درک (کریس کوی). دیوید قبل از اینکه بخواهد عزم خود را برای کشیدن ماشه احضار کند ، از صدای حمام وحشت زده می شود و از پنجره به بیرون خانه بیرون می رود.

به جای یک امتیاز معمول ، Machoian و صدابردار طراح صدا Peter Albrechtsen اقدام به ساخت هواپیمای بدون سرنشین مکانیکی می کند که نشان می دهد دندان های بی روح و بی روح یک ذهن نا آرام یا در بعضی مواقع بارگیری یک لوله اسلحه است.

وحشت شوم سطحهای باز در فواصل منظم ، با لحظاتی از آرامش و حتی گاهی اوقات درهم آمیختگی آغاز می شود ، که با شوخی بازیگوشانه دیوید با پدرش (بروس گراهام) آغاز می شود. دیوید در حالی که به طور آزمایشی از نیکی جدا شده بود ، به خانه اش نقل مکان کرده و پیرمرد طنزپرداز و طنزی مانند او که هنوز در دبیرستان است با او رفتار می کند ، گویی که سالهای مداخله هرگز اتفاق نیفتاده است. این صحنه ای را به وجود می آورد که در آن او شاهد آزادی فیزیکی درد پسرش و خشم بیشتر است.

نقد فیلم کشتن دو عاشق

بیشتر این اقدامات شامل صحنه های رانندگی است که در آن تحریک دیوید تاریک تر می شود. در اوایل ، او با پیکاپ خود درک را در جاده پیاده می کند ، و به دنبال او وارد یک فروشگاه راحتی می شود که در آن دیجیتال متلاشی می شود در حالی که دیوید در غرفه قهوه است و فنجان خود را برای پر کردن دراز می کند ، شاید او را طعمه خود کند.

نقد انیمیشن مدفن کرم‌های شب‌تاب
بیشتر بخوانید

از جمله صحنه هایی فیلم کشتن دو عاشق که به زیبایی مشاهده شده صحنه هایی است که دیوید با بچه هایش به اشتراک گذاشته است. دخترش جسی (اوری پیزوتو) با عصبانیت نوجوانان روبرو می شود و از درک شرایط جدایی والدینش یا اینکه چرا آنها فقط نمی توانند اختلافات خود را کشف کنند و با هم باشند ، امتناع می ورزد.

اما سه پسر سر به سر او (با بازی برادران آری ، عزرا و جونا گراهام) – دو بزرگتر با کارهای رنگی دوست داشتنی و رنگ سبز اسیدی که باعث می شود آنها مانند یک فرشته کوچک پانک به نظر برسند – به وضوح هر وقت را با پدر خود سپری می کنند ، حتی وقتی آنها دوباره از شوخی های پوستی اش ناله می کند.

یک سکانس زیبا با پنج نفر از آنها جلوی کامیون دیوید مسدود شده چنان مدلی از بازیگرایی طبیعی است که به نظر می رسد حداقل تا حدودی بداهه بوده است. سفر دیوید به پارک هم همین است که دیوید همه اسباب بازی های موشکی را برای آنها می خرد ، به نظر می رسد که حتی جسی را تسخیر می کند تا اینکه ناگهان خلقی شود.

گرمی از عشق و تاریخ شخصی مشترک که حتی در سخت ترین شرایط نیز تحمل می کند ، یک مالیخولیای تقریباً غیر قابل تحمل به صحنه های تنگ شده بین دیوید و نیکی اضافه می کند ، یک فرد مجرم با آرزوی بازگشت به دانشگاه و تحصیل در رشته حقوق. شب خرما هفتگی شرط از پیش تعیین شده وقفه در ازدواج آنها است و یکی از آن شب ها دل شکستن است.

انتخاب ناشیانه کلمات نیکی اشاره می کند که وی احساس می کند ممکن است اختلاف آنها اختلاف ناپذیر باشد. زخمی دیوید ، نوازنده ای که قبلا در یک گروه موسیقی بود و اکنون مشغول به کار مشاغل دستی است ، با ترانه ای که نوشت ، خود را باز می کند و در آن ابراز تاسف می کند. اما لحظه ای شکسته می شود که واقعیت درک در یک زمان خاص ناخوشایند دوباره ظاهر می شود.

صدمه عاطفی بارز آن لحظه و موارد دیگر مانند آن ، در حالی که دیوید از عصبانیت و سرخوردگی شلاق می زند ، در سراسر صورت کرافورد و به زبان بدن او نوشته شده است. این عملکردی عمیق قابل توجه است ، با پشتوانه نوشتاری که هرگز شخص مقدس انسان ناقص را ایجاد نمی کند یا سعی در توجیه هر شکست که منجر به شکاف زناشویی شده است. او تقریباً گاهی مصلحت اندیشی به نظر می رسد که فکر می کند می تواند همه چیز را درست کند.

انیمیشن Space Jam : A New Legacy یک حال و هوای ویدیو گیمی دارد
بیشتر بخوانید

در جای دیگر او دفاعی یا جنگ طلب است ، گویی معتقد است که نیکی حق ندارد آرزوی تغییر در زندگی را داشته باشد که امیدهایش بطور مداوم تحلیل رفته است. موافی (The Deuce ، L Word: Generation Q) ماهرانه این آرزو را بیان می کند ، تعادل در کشمکش وفاداری و مسئولیت خانوادگی را با صلابت قاطعانه زنی که قبل از رسیدن به وقتش برای فهمیدن مسائل حاضر به سازش نمی شود ، متعادل می کند.

Machoian مانند نوح باومباخ با داستان ازدواج ممکن است به همدردی بیشتر با طرف مرد متهم شود ، اما او نه درباره نیکی قضاوت می کند و نه او را نسبت به درد دیوید غیرقابل نفوذ می کند. آنچه نویسنده-کارگردان و بازیگر نقش اصلی او با حساسیت زیادی انجام می دهند این است که روشن می شود حتی وقتی بدترین انگیزه های دیوید تهدید به تصاحب قدرت شود ، مهربانی ، نجابت و خود سرزنش کننده غم انگیز در هسته اصلی او وجود دارد.

با توجه به تمرکز بر ریشه یابی مردانگی سمی اخیراً ، سایه پیچیده شخصیت طراوت بخش است. افراد در محیط هایی مانند این محیط روی صفحه به ندرت مانند احساسات خود مانند دیوید و نیکی ، که هر دو باهوش و خوش زبان هستند ، احساسات خود را باز می کنند.

اما به نظر می رسد که این بیشتر انعکاس چگونگی عادت ما به کلیشه های آمریکای میانه در فیلم ها است تا عدم اصالت شخصیت ها. Machoian تصویری از ازدواج در بحران ساخته است که در اکثر لحظه های وحشیانه و وحشیانه آن بسیار ناراحت کننده است ، اما در زمان های دیگر نیز بسیار حساس ، پذیرای امکان بهبود و همیشه مبتنی بر تجربه صادقانه است.

عوامل فیلم کشتن دو عاشق

شرکت های تولید کننده: Back 40 Pictures ، Soro Films

بازیگران: Clayne Crawford، Sepideh Moafi، Chris Coy، Avery Pizzuto، Arri Graham، Ezra Graham، Jonah Graham، Bruce Graham، Barbara Whinnery

مدیر فیلمبرداری: Oscar Ignacio Jiménez

تدوین: Robert Machoian

طراح صدا: Peter Albrechtsen بازیگران: Libby Goldstein 84 دقیقه

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

2 × 3 =