صفحه اصلی > آموزش گرافیک : معرفی برنامه های Adobe
ads

معرفی برنامه های Adobe

معرفی برنامه های Adobe

معرفی برنامه های Adobe : آیا می دانید در حال حاضر بیش از 50 برنامه Adobe در بازار وجود دارد ؟!

مشکلی نیست ، تقریباً هیچ کس این کار را نکرد تا اینکه Youtuber به نام Humtog ویدیویی را به اشتراک گذاشت که به معرفی برنامه های Adobe اشاره داشت بیاید باهم آن را در زیر بررسی کنیم.

اگر از خود می پرسید که همه این برنامه ها در واقع چه کاری انجام می دهند (و آیا ممکن است برای شما مفید باشند) ادامه مطلب را بخوانید.

در اینجا توضیحی به روز درباره معرفی برنامه های Adobe و همچنین مناسب ترین برنامه برای شما وجود دارد

آیا همه 56 برنامه Adobe را می شناسید ؟!

هرکسی که از رایانه استفاده کرده باشد حداقل با یکی از این برنامه های Adobe روبرو شده است. به عنوان مثال همه ما از Adobe Acrobat برای باز کردن یک سند PDF استفاده کرده ایم.

و البته همه ما فتوشاپ را می شناسیم. حتی اگر عکاس نباشید ، من مطمئن هستم که در مورد “فتوشاپ” تصویر شنیده اید “بله ، آنقدر محبوب است که به یک فعل تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید : نحوه ایجاد افکت مارپیچ

بنابراین ممکن است فکر کنید ، چرا من باید در مورد همه این برنامه ها بدانم ؟!

خوب ، ممکن است متوجه شوید که یکی از آنها دقیقاً همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید و می تواند زندگی شما را بسیار ساده تر کند. باور کنید اتفاق می افتد.

هشدار منصفانه: بسیاری از برنامه های Adobe عملکردهای مشابه یا ویژگی های همپوشانی دارند. این بدان معنی است که شما می توانید یک کار خاص را با چندین برنامه مختلف انجام دهید ، اما این به این معنی نیست که یکسان هستند.

معرفی برنامه های Adobe

فتوشاپ

به عنوان مثال ، شما می توانید با استفاده از فتوشاپ یک تصویر دو بعدی ایجاد کنید ، اما Illustrator مخصوص هنرهای بردار طراحی شده است ، بنابراین ابزار بیشتری خواهید داشت و اگر در آنجا انجام دهید ، روند کار راحت تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید : ایجاد سرعت با افکت Path Blur در فتوشاپ

بنابراین ، بدون هیچ زحمتی بیشتر ، در اینجا مقدمه من در مورد برنامه های Adobe است ، با استفاده از ویدیوی Humtog برای اضافه کردن موارد جدید و حذف موارد منقضی شده ، سعی می کنید موارد را برای شما روشن کنید.

ایجاد وکتور بال فرشته در ایلاستریتور
بیشتر بخوانید

من آنها را در 4 دسته سازماندهی کرده ام که در زیر مشاهده خواهید کرد

برای خلاقیت ها

این بیشترین بخش پیشنهادی Adobe را شامل می شود. همه این برنامه ها برای سازندگان بصری است که از رسانه های مختلف استفاده می کنند.

می توانید آنها را بصورت بسته ای یا به تنهایی و با توجه به نیاز خود خریداری کنید. برخی از آنها فقط برای دسک تاپ شما در دسترس هستند و برخی دیگر نسخه ای برای دستگاه های تلفن همراه یا استفاده از مرورگر دارند.

1. Adobe Aero

این یک برنامه برای دستگاه های تلفن همراه است که می توانید تجربیات AR (واقعیت افزوده) را بدون کدگذاری ایجاد و به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید : سایت و منابع گرافیکی

2. Adobe After Effects

می توانید از این ابزار برای ایجاد انواع جلوه های تصویری و موشن گرافیک ، از متحرک سازی عناوین فیلم ها تا ایجاد فیلم های VR (واقعیت مجازی) استفاده کنید.

3. Adobe Air

این برنامه توسط توسعه دهندگان برای ایجاد بازی ها و برنامه ها برای چندین سیستم عامل استفاده می شود.

4. Adobe Animate

دقیقاً همانطور که از نام آن پیداست ، از این برنامه برای متحرک سازی انواع طراحی ها جهت استفاده در بازی ها ، وب ، آموزش الکترونیکی و موارد دیگر استفاده می شود. این موجودیت جایگزین فلش بسیار قابل انتقاد شد. با استفاده از آن می توانید به قالب های بیشتری مانند HTML 5 صادر کنید.

5. Adobe Audition

این برنامه مخصوصاً برای کار با صدا ساخته شده است. این مجموعه ابزار حرفه ای برای ضبط ، ویرایش ، میکس و بازیابی فایل های صوتی برای فیلم ها ، پادکست ها و جلوه های صوتی را دارد.

بیشتر بخوانید : نحوه تبدیل تصاویر به وکتور

6. Adobe Behance

معرفی برنامه های Adobe

adob

این یک سایت / برنامه رسانه اجتماعی است که به همه سازندگانی که می خواهند کارهایشان را به اشتراک بگذارند و بفروشند اختصاص داده شده است.

7. Adobe Bridge

این یک برنامه نرم افزاری مدیریت رسانه است. شما می توانید با همکاری سایر برنامه های Adobe مانند Camera Raw ، تمام پرونده های رسانه ای خود را بصورت بصری مشاهده و سازماندهی کنید تا آنها را دسته بندی کرده و ویرایش کنید. همچنین به شما امکان می دهد مستقیماً در Adobe Stock منتشر کنید.

نحوه ایجاد افکت مارپیچ
بیشتر بخوانید
8. Adobe Capture

Capture یک برنامه تلفن همراه است که به شما امکان می دهد بردارها ، قلم ها و الگوها را درست در تلفن خود ایجاد کنید و سپس می توانید از آنها در Photoshop ، Illustrator ، Premiere و سایر برنامه های Adobe استفاده کنید.

بیشتر بخوانید :‌ معرفی ابزار های گرافیکی

9. انیمیشن شخصیت Adobe

این برنامه انیمیشن طرح های 2 بعدی را ساده می کند. با استفاده از وب کم ، این نرم افزار شخصیت های شما را با حرکات شما متحرک می کند. به این ترتیب لازم نیست کار را فریم به فریم انجام دهید.

10. سرور محتوای Adobe

با استفاده از این برنامه با خیال راحت کتابهای الکترونیکی خود را منتشر و بفروشید.

11. Adobe Dimension

اگر می خواهید با مدلهای سه بعدی و تصاویر دو بعدی در همان پرونده کار کنید ، این برنامه مورد نیاز شماست. همچنین باعث سهولت دسترسی بیشتر به طراحی سه بعدی می شود.

12. Adobe Dreamweaver

ساختن وب سایت های بدون نیاز به کدگذاری با این برنامه رویایی است که به حقیقت پیوسته است. البته ، اگر رمزگذاری را بلد باشید ، پشتیبانی می کند یا با نکات کد ، یادگیری شما را تسهیل می کند.

13/14. Adobe Flash Builder و Flash Professional

ممکن است با برخی از وب سایت ها یا بازی های آنلاین روبرو شده باشید که شما را ملزم به نصب Adobe Flash می کند. این نرم افزار سالها برای توسعه محتوای تعاملی برای اینترنت استفاده می شد.

بیشتر بخوانید : ۵پالت رنگی که کنار هم باید داشته باشید

مدتی است که به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و منسوخ شده است به همین دلیل Adobe اعلام کرد که آنها در پایان سال 2020 به روزرسانی و توزیع Flash را متوقف می کنند

16/15 Adobe Fonts و Adobe Typekit

Adobe Typekit بسته های Adobe Fonts را شامل می شود که می توانید از آنها در طراحی های خود استفاده کنید. این موارد در هزینه عضویت برای استفاده شما در پروژه های تجاری یا شخصی بدون مشکلات مجوز گنجانده شده است.

17. Adobe Fresco

نسخه های رایگان و برتر برای این برنامه شگفت انگیز طراحی و نقاشی برای هنرمند در حال حرکت در دسترس است.

روتوش صورت در فتوشاپ
بیشتر بخوانید
18. Adobe Fuse

این برنامه ایجاد مدل سه بعدی در مدل های انسانی تخصص دارد. شما می توانید ظاهر فیزیکی مدل خود و همچنین لباس و بسیاری از ویژگی های دیگر را تغییر دهید.

19/20 Adobe Illustrator و Illustrator Draw

معرفی برنامه های Adobe

illustrator

معروف ترین نرم افزار برای طراحی گرافیک Adobe Illustrator است. برای ایجاد هنر برداری ، طراحی وب ، تصاویر دو بعدی و انواع پروژه های گرافیکی استفاده می شود. یک نسخه موبایل به نام Illustrator Draw وجود دارد که می توانید تصاویر و نقاشی ها را ترسیم و لایه بندی کنید.

21. Adobe InCopy

این یک ویرایشگر متن است که با InDesign کار می کند. وقتی مجله یا هر نوع انتشاراتی را انجام می دهید ، نویسندگان برای ویرایش قسمت متن از این ابزار استفاده می کنند در حالی که طراحان همچنان از InDesign برای گرافیک و طرح استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید : ایجاد وکتور بال فرشته در ایلاستریتور

22. Adobe InDesign

یکی از بهترین برنامه هایی که در معرفی برنامه های Adobe InDesign میتوان از آن نام برد که ادوبی در حال انتشار نرم افزاری است که مخصوص طرح بندی های چند صفحه ای تهیه شده است. در اینجا ، طراحان سرمقاله می توانند همه چیز ، از آگهی های تبلیغاتی گرفته تا کتاب ها را ایجاد کنند.

23/24/25. Adobe Lightroom

مانند Bridge ، Adobe Lightroom یک نرم افزار مدیریتی است – فقط این بار بیشتر روی عکاسی تمرکز دارد. شما نمی توانید با پرونده های رسانه دیگر کار کنید. از طرف مثبت ، شما می توانید بیشتر تنظیمات جزئی ویرایش خود را انجام دهید و آنها را در مجموعه های بزرگ اعمال کنید.

Adobe Lightroom CC وجود دارد که بیشتر در فضای ابری برای عکاسانی که در چندین دستگاه مشغول کار هستند کار می کند. در عوض ، Lightroom Classic برای کارهای خلاقانی که به مجموعه ای قوی از ابزار نیاز دارند و فضای ذخیره سازی محلی را ترجیح می دهند ، روی کارهای دسک تاپ متمرکز است.

سپس یک نسخه Lightroom Mobile وجود دارد که با قابلیت های محدود می توانید آن را به صورت رایگان روی تلفن خود بارگیری کنید یا اگر عضویت نسخه دسک تاپ را دارید می توانید برنامه کامل را بارگیری کنید.

بیشتر بخوانید : اصلاح رنگ تصویر به صورت اتوماتیک در فتوشاپ

26. Adobe Media Encoder

اگر از کاربران Premiere Pro یا After Effects هستید ، برای ارائه ویدیوهای انجام شده در آن برنامه های دیگر ، باید از Media Encoder استفاده کنید. به عبارت دیگر ، فرمت های فیلم ها را برای استفاده جهانی فشرده و تبدیل می کند.

5پالت رنگی که کنار هم باید داشته باشید
بیشتر بخوانید

با مجله بامدادی ها همراه باشید تا در ادامه به مابقی برنامه های ادوبی در( معرفی برنامه های Adobe ) بپردازیم.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

«پست قبلی

پست بعدی»

پست های مرتبط