صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی و شیوه زندگی : بهترین مارک کامپوزیت دندان کدام است؟ برند ژاپنی یا آلمانی؟
ads

بهترین مارک کامپوزیت دندان کدام است؟ برند ژاپنی یا آلمانی؟

بهترین مارک کامپوزیت دندان

چکیده : معرفی بهترین برندهای کامپوزیت دندان و کشور های سازنده کامپوزیت دندانپزشکی مانند گرادیا و جیانیال

بیشتر افرادی که از کامپوزیت دندان استفاده میکنند، از برند آن اطلاعی ندارند ولی نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت بود. بر اساس آمار تقریبا 90% افراد نمیدانند کامپوزیت استفاده شده، برای دندان هایشان ساخت کدام کشور است. برای اینکه کامپوزیت دندان عمری طولانی داشته باشد علاوه بر نگهداری و مراقبت صحیح از آنها لازم است از بهترین مارک کامپوزیت و با کیفیت ترین آنها باشد.
آیا در این مورد اطلاعات کافی دارید؟ اصلا با بهترین برند کامپوزیت دندان آشنا هستید؟ آیا میدانید برای انتخاب بهترین مارک کامپوزیت باید به چه نکاتی توجه کنید؟ در ادامه ما را همراهی کنید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص با شما به اشتراک بگذاریم.

برندهای مطرح در زمینه ساخت کامپوزیت

images 1687445320 64945f48415eb

ساخت و طراحی کامپوزیت با توجه به ترکیبات پیشرفته آن تنها میتواند در کشورهای پیشرفته و به دست کمپانی های چند ملیتی انجام بگیرد. برخی از اصلی ترین کشورهای پیشرو در این زمینه به ترتیب کیفیت کامپوزیت تولید شده توسط آنها عبارتند از:
ایالات متحده آمریکا

  • سوئیس
  • آلمان
  • لیختن اشتاین
  • ایتالیا
  • ژاپن
  • اسپانیا
  • انگلستان
  • استرالیا
  • کره
  • برزیل
  • چین

البته کشورهای دیگری از جمله سوئد، دانمارک و یا کانادا نیز در این زمینه تولیداتی ارائه نموده اند ولی تولیدات آنها نایاب بوده و دسترسی به آنها ممکن نیست. به همین علت در مورد کیفیت کامپوزیت هایی که تولید میکنند نمیتوان نظر داد.

تفاوت کامپوزیت ژاپنی و آلمانی

ژاپن در زمینه تکنولوژی و علوم مختلف سعی کرده است خود را همپای اروپا و آمریکا نگهدارد. حتی در برخی موارد هم توانسته گوی سبقت را از این کشورها برباید و دستاوردهای علمی بیشتری به دست آورد. اصلی ترین خصوصیتی که میتوان برای تولیدات ژاپنی عنوان کرد قیمت مناسب به همراه کیفیت خوب محصولات است. این ویژگی اصلی موجب مطرح شدن نام برندهایی مانند توکومایا در کنار کامپوزیت های ساخت آلمان شده است.
در مقایسه با کمپانی های استرالیایی و یا حتی انگلیسی، کامپوزیت های ژاپنی به دلیل استفاده از تکنولوژی فیلرهای نانو برتری بیشتری دارند. در کنار این موارد برخی از کامپوزیت هایی که در شرکت های ژاپنی ساخته میشوند از خواص فیزیکی منحصر به فردی نیز برخوردار هستند. قابلیت بسیار عالی در منعکس نمودن نور و ویژگی تطابق رنگ کامپوزیت با دندان های کناری را می توان برخی از این خواص فیزیکی منحصر به فرد دانست.

آشنایی با نکات مثبت و منفی وکیل مهاجرت کانادا
بیشتر بخوانید

تفاوت کامپوزیت آلمانی با سوئیسی

کامپوزیت های ساخت آلمان و سوئیس در رقابت بیشتری با یکدیگر قرار دارند و بیشتر با یکدیگر مقایسه می شوند. برندهایی همچون کر، کاریزما و زنیت از کشور آلمان کامپوزیت های با کیفیتی تولید می کنند که در سطح جهانی شناخته شده هستند.
این نکته که برند سازنده به چه میزان به کیفیت محصول تولید شده اهمیت می دهد در این خصوص نکته مهمی است. مثلا کیفیت کامپوزیت ساخت برند سارمکو را فقط میتوان با برندهایی مانند ایوکلار ویوادنت مقایسه نمود که در این مورد برندی مثل کاریزما در رده پایین تری از آنها قرار دارد.
در ادامه برای انتخاب بهترین برند کامپوزیت دندان باید اشاره کنیم که قیمت کامپوزیت برندهای سوئیسی مسلما در مقایسه با انواع آلمانی بیشتر است. کامپوزیت های ساخت کمپانی های سوئیسی به دلیل مقاومت بیشتر در مقابل ساییدگی، تغییر رنگ و تشکیل پلاک بر روی آنها و همچنین تنوع رنگی بیشتری که دارند نسبت به انواع آلمانی ارجحیت دارند.

تفاوت برندهای کامپوزیت زنیت و کاریزما چیست؟

برندهای کامپوزیت زنیت و کاریزما هر دو برندهای معتبر در صنعت دندانپزشکی هستند. اما تفاوت‌هایی در مورد آن‌ها وجود دارد:

  1. مواد اولیه:
    یکی از تفاوت‌های اصلی بین این دو برند، مواد اولیه استفاده شده در تولید محصولات است. کامپوزیت زنیت از نوع نانو هیدروکسی آپاتیت (nHA) ساخته شده است، در حالی که کامپوزیت کاریزما از نوع فلوراید دار (Fluoride) می‌باشد.
  2. خواص مکانیکی:
    خواص مکانیکی دو برند نیز با یکدیگر تفاوت دارد. از آن جایی که کاریزما از فلوراید استفاده می‌کند، مقاومت به فشار آن بیشتر است. در عوض، کامپوزیت زنیت برای مقابله با خوردگی سطحی دندان قابل تعمیر است.
  3. رنگ:
    کاریزما به دلیل دارا بودن فلوراید، رنگ سفیدتر و طبیعی تری نسبت به کامپوزیت زنیت دارند. همچنین کاریزما قابلیت اصلاح پذیری رنگ بیشتری نسبت به کامپوزیت زنیت دارد.
  4. قیمت:
    در مورد قیمت نیز تفاوت دو برند وجود دارد. کاریزما در مقایسه با کامپوزیت زنیت قیمت بالاتری دارد.

البته باید توجه داشت که این تفاوت‌ها بسته به نیازها و شرایط بیمار ممکن است مهم باشد یا خیر، لذا استفاده از هر کدام از این دو برند بسته به مورد مصرف و هدف درمانی می‌تواند متفاوت باشد.

طراحی دکوراسیون صنعتی : 7 ویژگی سبک صنعتی
بیشتر بخوانید

بهترین نوع و مارک کامپوزیت دندان

برای مقایسه برندهای کامپوزیت بهترین راه، مقایسه آنها بر اساس محصول تولید شده و برند تولیدکننده است. با توجه به مطالب عنوان شده، معیارهای بهترین برند کامپوزیت دندان ، مقایسه برندها و … می توان نتیجه گرفت که در حوزه تولید کامپوزیت می توان برند کامپوزیت امریکایی را بهترین برند کامپوزیت دندان از نظر کیفیت دانست.

کامپوزیت های برند آمریکایی

تصور اینکه آمریکا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامپوزیت در حوزه دندانپزشکی است، چندان هم دور از واقعیت نیست. کمپانی های متعددی در آمریکا وجود دارند که با برخی از کشورهای اروپایی مشترکا مبادرت به تولید بهترین برند کامپوزیت دندان نموده اند. در حالت کلی بیشتر برندهای مطرح در سطح بی المللی و بهترین نوع کامپوزیت دندان ساخت کشور آمریکا هستند.

نظرتان در مورد خرید کامپوزیت های برند انگلیسی چیست؟

درست است که کشور انگلستان به سطح بالایی در تکنولوژی رسیده است ولی به تنهایی کامپوزیت خاصی تولید نکرده و در این حوزه سعی در سرمایه گذاری های مشترک با کشورهایی مثل آمریکا نموده است. بهترین نوع کامپوزیت دندان با برند انگلیسی ، برند سولافیل است که با توجه به نوع محصول تولیدی از پرکننده های میکروفیل و یا فیلرهای ماکروفیل در ساخت آنها استفاده شده است.
کیفیت رزین به کار رفته در ساخت کامپوزیت های انگلیسی و نیز ابعاد ذرات پرکننده آنها، موجب شده است که این برندها توان رقابت با برندهای آمریکایی و یا اروپایی را نداشته باشند. گفته می شود مقاومت فشاری خیلی بالا از ویژگی های منحصر به فرد برندهای انگلیسی است. کامپوزیت های انگلیسی معمولا برای مصارفی از جمله آنلی، اینلی و یا ترمیم دندان های خلفی استفاده می شوند.

بهترین کشور برای کامپوزیت دندان کدام است؟

مواد کامپوزیت دندان، مانند دیگر محصولات دندانپزشکی، در سراسر جهان توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند. بنابراین، بهترین کامپوزیت دندان بستگی به نیازها و شرایط مختلف هر کشور و منطقه دارد. در عین حال، برخی از کشورها به دلیل داشتن صنایع پزشکی قوی، ممکن است بیشترین تولید کامپوزیت دندان را داشته باشند.

به طور کلی، کشورهایی مانند آمریکا، ژاپن، کانادا، آلمان، فرانسه و کره جنوبی به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان مواد کامپوزیت دندان شناخته شده‌اند. با این حال، مواد کامپوزیت دندان تولید شده در سراسر جهان با کیفیت بالا و مشخصات فنی مشابهی در زمینه‌هایی مانند قدرت، انعطاف پذیری و زمان خشک شدن هستند.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خریدملک و خانه
بیشتر بخوانید

بنابراین، بهترین کامپوزیت دندان برای یک کشور خاص، بستگی به تجربه و توصیه‌های پزشکان و دندانپزشکان محلی دارد. پزشک شما می تواند با مشورت ویژه خود، بهترین گزینه برای نیازهای شما را معرفی کند.

توجه به چه مواردی در انتخاب بهترین مارک کامپوزیت دندان مهم است؟

  1. میزان سازگاری کامپوزیت با بدن
  2. برخورداری از زیبایی ظاهری و طبیعی
  3. در نظر گرفتن هزینه و قیمت ترمیم و کامپوزیت
  4. توجه به ماندگاری و استحکام کامپوزیت
  5. توجه به زمان سفت شدن و میزان فرم پذیری

حال که با فاکتورهای اصلی در انتخاب بهترین کامپوزیت به صورت تیتروار آشنا شدید بهتر است با کشورها و به عبارتی برندهایی که این محصولات را تولید می کنند نیز آشنا شوید.

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان

برای تولید و ساخت انواع کامپوزیت ها، از ترکیب چند ماده مختلف ترکیب همگنی تهیه می شود که در نهایت به آن کامپوزیت گفته می شود. فیلرهایی که از شیشه و یا ذرات سرامیک تهیه می شوند و همچنین رزین ها را می توان اصلی ترین مواد مورد استفاده در ترکیب کامپوزیت دانست.
عمده تفاوت تولیدات برندهای مختلف در فرمول شیمیایی آنها است. به عبارتی نوع مواد اولیه به کار رفته، اندازه ذرات، نسبت مواد و … از مواردی هستند که منجر به تفاوت بین برندهای مختلف می شوند. به عنوان مثال ذرات فیلر استفاده شده ممکن است یکی از انواع میکروفیل، نانوفیل و یا حتی یکی از انواع هیبریدها باشند که مسلما هر کدام ترکیب متفاوتی را ایجاد می کنند.
ویژگی های کامپوزیت دقیقا تحت تاثیر این عوامل متغیر خواهد بود و به همین دلیل هر برندی می تواند قیمت متفاوتی نسبت به برند دیگر داشته باشد. افزون بر آن اعتبار وبسایت مورد نظر شما نیز بسیار حائز اهمیت است و بهتر است برای خرید وبسایت های معتبری مانند kuraray و یا sorena dental را انتخاب نمایید.

بهترین مواد کامپوزیت دندان کدام است؟

به دلیل تفاوت‌های بین مواد کامپوزیت دندان، بهتر است با دندان پزشک خود در مورد مواد مختلف صحبت کنید و به نظرات و تجربیات او اعتماد کنید. با این حال، برخی از مواد کامپوزیت دندان مانند Filtek Supreme XT، 3M ESPE و Z250 قابلیت های بسیار خوبی را جهت تقویت عملکرد دندان‌های مصنوعی ارائه می دهند. همچنین، مواد کامپوزیت آستریا دندان هم محبوبیت بسیاری در میان پزشکان دندانپزشکی دارد. به هر حال، توصیه می شود که با پزشک خود مشورت کنید و او می تواند به شما بهترین مواد کامپوزیت برای نیازهای خاص شما را پیشنهاد دهد.

ارز دیجیتال جی ام تی (GMT) چیست؟
بیشتر بخوانید

منبع: https://sorenadental.com/blog/best-composite-brand/

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

شانزده − سه =