صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : بهترین زمان سفر به ماداگاسکار چه موقع است؟
ads

بهترین زمان سفر به ماداگاسکار چه موقع است؟

images 1704627777 659a8e4189af9

کمتر کسی برای سفرهای خارجی، قاره آفریقا را انتخاب می‌کند؛ اما حقیقت این است که این قاره پر از شهرهایی با طبیعتی بکر و بی‌نظیر است که مشابه آن‌ها را هیچ جای دیگر نخواهید دید. به‌عنوان‌مثال، ماداگاسکار یکی از زیباترین کشورهای قاره آفریقاست و سفر به آن می‌تواند تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر می‌خواهید سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید، خوب است بهترین زمان سفر به ماداگاسکار را بشناسید. در این مقاله، جزئیات سفر به این کشور را بررسی خواهیم کرد.

images 1704627777 659a8e4189af9

ماداگاسکار کجاست؟

ماداگاسکار، که احتمالاً نام آن را به‌دفعات در انیمیشن‌ها شنیده‌اید، جزیره‌ای در جنوب شرقی اقیانوس هند است. این کشور، پس از جزیره‌های گرینلند، گینه‌نو و بورنئو، به‌عنوان چهارمین جزیره بزرگ دنیا شناخته می‌شود. جالب است بدانید که اهالی ماداگاسکار، خود را آفریقایی نمی‌دانند؛ اما به‌هرحال، ارتباط این کشور با فرانسوی‌زبانان غرب آفریقا نیز مطلوب است. نکته جالب‌تر درباره ماداگاسکار این است که بیشتر اهالی این کشور را، اندونزیایی‌ها تشکیل می‌دهند.

در سال 2022، جمعیت این کشور چیزی نزدیک به 30 میلیون نفر سرشماری شده است. پایتخت ماداگاسکار، شهر آنتاناناریوو بوده و مردمان این کشور، به زبان مالاگاسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. همچنین جالب است بدانید که واحد پول ماداگاسکار، آریاری است.

اگر بخواهیم نگاهی به طبیعت، پوشش گیاهی و جانوری ماداگاسکار داشته باشیم، باید بگوییم که این کشور جزء متفاوت‌ترین نقاط کره زمین است و عجایب متعددی را در آن مشاهده خواهید کرد. این جزیره، درگذشته پوشیده از جنگل‌های همیشه‌سبز بود؛ اما در طول زمان، دلایل مختلفی سبب جنگل‌زدایی شدند.

در حال حاضر، چیز زیادی از جزایر ماداگاسکار باقی نمانده است و تنها در بخش‌هایی از جزیره می‌توان شاهد پوشش گیاهی سرسبز و پرتراکم بود. بااین‌حال، هنوز هم ماداگاسکار نسبت به کشورهای آفریقایی همسایه خود، کاملاً متفاوت است؛ همچنین، ازنظر پوشش جانوری نیز بسیار غنی بوده و گونه‌های بومی متعددی دارد. ماداگاسکار، به‌نوعی از دیگر کشورهای قاره آفریقا دورافتاده است و همین موضوع باعث شده تا برخی از گونه‌های خاص، به‌صورت مجزا در این جزیره تکامل‌یافته و در حال حاضر، تنها در ماداگاسکار دیده شوند.

آب‌و‌هوای ماداگاسکار در طول سال

برخلاف تصوری که از خشکی بیش‌ازحد کشورهای آفریقایی داریم، ماداگاسکار در برخی از ماه‌های سال، بارش‌های فراوانی را تجربه می‌کند. آب‌وهوای این کشور، به‌طورکلی، متأثر از بادهاست. از یک سو، بادهای یک طرفه مرطوب از نواحی جنوب شرقی و از سوی دیگر، بادهای موسمی شمال غربی، در کل فلات می‌وزند. سواحل شرقی جزیره به دلیل تأثیر گرفتن از این بادها، بارش فراوانی را تجربه می‌کنند. در قسمت مرکزی یا فلات، معمولاً بارش خفیف باران مشاهده می‌شود. اما قسمت غربی جزیره، کاملاً خشک است و جنوب غرب ماداگاسکار را می‌توان بیابانی دانست.

موقعیت باز (Open Position) چیست؟ و با چه ریسکی مواجه است؟
بیشتر بخوانید

این جزیره، به‌طورکلی دو فصل دارد؛ فصل گرم و فصل خنک. از ماه نوامبر تا ماه آوریل، دمای هوا در ماداگاسکار بسیار بالاست؛ اما از می تا اکتبر، دما کاهش پیدا می‌کند و هوا خنک می‌شود. همچنین از می تا اکتبر، وزش باد نیز در شدیدترین حالت خود قرار دارد. جالب است بدانید که در ماه‌های دسامبر تا مارس، در سواحل شرقی ممکن است شاهد باران‌ها و سیل‌های ویرانگر باشیم.

images 1704627777 659a8e41932cb

چه زمانی به ماداگاسکار سفر کنیم؟

معمولاً مسافران تنها در برخی از ماه‌های سال به ماداگاسکار سفر می‌کنند. شرایط آب‌وهوایی این کشور در برخی ماه‌های سال، ممکن است برای هرکسی به‌غیراز بومیان جزیره، آزاردهنده باشد. بهترین زمان سفر به ماداگاسکار را می‌توان از می تا اکتبر دانستدرواقع، اغلب مسافران، فصل خنک را برای سفر به این جزیره انتخاب می‌کنند تا از گرمای بیش‌ازحد هوا در امان باشند. همان‌طور که گفته شد، از می تا اکتبر، وزش باد در جزیره باعث خنک شدن هوا خواهد شد.

جاذبه‌های دیدنی ماداگاسکار

حالا که با بهترین زمان سفر به ماداگاسکار آشنا شدید، خوب است جاذبه‌های دیدنی این کشور را نیز بشناسید تا نهایت استفاده را از سفر خود ببرید. این جزیره، عمدتاً با جاذبه‌های طبیعی خود شناخته می‌شود و حیات‌وحش آن نیز، زیبایی حیرت‌انگیزی دارد. در ادامه، چند مورد از جاذبه‌های دیدنی ماداگاسکار را معرفی خواهیم کرد.

جزیره الی سنت ماری

ماداگاسکار، کشور بازدید از عجایب است. اگر دوست دارید از کشتی دزدان دریایی بازدید کنید یا نهنگ‌های گوژپشت را در مواقع خاصی از سال، در آب‌های آزاد ببینید، باید به جزیره الی سنت ماری سفر کنید. این جزیره در کشور ماداگاسکار، با آب زلال و طبیعت بکر خود شناخته می‌شود. بقایای کشتی‌های دزدان دریایی در قسمت‌هایی از جزیره وجود دارد و تجربه انواع تفریحات آبی نیز، می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

پارک ملی رانومافانا

پارک ملی رانومافانا، در جنوب شرقی ماداگاسکار و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع‌شده است. این پارک، جزء محبوب‌ترین پارک‌های ماداگاسکار محسوب می‌شود و زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. جویبارهای متعددی در سراسر پارک جاری‌شده‌اند و پوشش گیاهی و جانوری غنی، در هر گوشه از رانومافانا دیده می‌شود.

images 1704627777 659a8e4197e7d

تپه سلطنتی آمبوهیمانگا

تپه سلطنتی آمبوهیمانگا، یکی از بناهای مقدس ماداگاسکار است که محل زندگی خاندان سلطنتی بوده است. این بنا بیش از 500 سال است که ساخته‌شده و در طول دوران مختلف، همواره موردتوجه مردم قرارگرفته است. جالب است بدانید، دیواری در اطراف روستا کشیده شده که ساخت آن مربوط به سال 1874 میلادی بوده و تنها از آهک و سفیده تخم‌مرغ ساخته‌شده است.

معرفی مجله بامدادی ها
بیشتر بخوانید

بلیط هواپیما ماداگاسکار را از فلای تودی خریداری کنید

اگر قصد سفر به ماداگاسکار را دارید، خوب است اقدامات پیش از سفر را از طریق فلای تودی پیگیری کنید. در حوزه سفر و گردشگری، مجموعه‌های مختلفی وجود دارند که از میان آن‌ها، فلای تودی بهترین انتخاب است؛ چراکه در عین پوشش دادن چندین خدمت اساسی حوزه گردشگری، بالاترین کیفیت و کمترین قیمت را نیز ارائه می‌دهد.

این موضوع، از سوی مجموعه فلای تودی تضمین‌شده است و می‌توان به آن اعتماد کرد. خدماتی همچون رزرو هتل، خرید بلیط قطار و هواپیما، اخذ ویزا، تهیه بیمه‌نامه مسافرتی و مواردی ازاین‌دست را می‌توانید به‌راحتی از طریق وب‌سایت فلای تودی پیگیری کنید. درصورتی‌که قصد سفر به هر گوشه دنیا را داشتید، بدانید که فلای تودی از ابتدا تا انتها در کنار شما عزیزان است.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

پانزده − پانزده =