صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : آشنایی با پوشش زنان هرمزگان
ads

آشنایی با پوشش زنان هرمزگان

لباس زنانه بندری

این روزها قطعا در فضای مجازی، عکس‌های جذاب مسافران خانم را با پوشش‌های خاص لباس زنانه جنوبی، به‌خصوص برقع، شلوار بندری و لیسی دیده‌اید و احتمالا با نام و کارایی این پوشش‌ها آشنایی ندارید؛ درواقع به‌دلیل زیبایی‌های طبیعی کم‌نظیر بندرعباس، هرمزگان و جزایر جذاب قشم، کیش و هرمز، سیل عظیمی از مسافران به این شهرها روان شده‌اند. همین امر زمینه آشنایی با انواع پوشش زنان هرمزگان نظیر: برقع، شلوار بندری، لیسی و سایر مدل‌های لباس مجلسی زنانه بندری را فراهم کرده است.

این لباس‌های جذاب در انواع کیفیت‌ها طراحی و دوخته می‌شوند؛ بنابراین شاید دستیابی به مدل‌های کم کیفیت لباس مجلسی محلی بندرعباس، تجارب ناخوشایندی را در ذهن‌تان شکل دهد. در همین راستا، در این مقاله قصد داریم به انواع ویژگی‌های لباس محلی بندری و فروشگاه معتبر برای خرید آن‌ها اشاره کنیم.

لباس زنانه بندری

خنکی و جذابیت؛ با لباس مجلسی زنانه بندری

انواع برقع، شلوار بندری و لیسی که در سفرهای‌تان به محیط‌های جذاب و طبیعی قشم، کیش، هرمز و بندرعباس برای ثبت تصاویر جذاب به آن‌ها نیاز خواهید داشت، بایستی دارای کیفیت دوخت بالایی باشند. کیفیت دوخت بالای این البسه خاص، به شما کمک می‌کند تا در طولانی‌مدت بتوانید از آن‌ها استفاده کنید؛ همچنین با‌توجه‌به گرمای زیاد شهرها و جزایر جنوب ایران، انواع لباس زنانه بندری باید از جنس‌های خنکی تهیه شوند تا گرمای هوا، بانوان را آزار ندهد.

به‌لحاظ زیبایی نیز، تکنیک‌های گلابتون‌دوزی و تکه‌دوزی‌های پر نقش و نگار انواع شلوار بندری و ماسک صورت مجلسی، باید به‌گونه‌ای باشد که عکس‌های بانوان را هرچه زیباتر و جذاب‌تر کند؛ البته که حس بی‌نظیری را در مسافران خانم به‌وجود بیاورد. غالبا انواع لباس محلی بندری با ویژگی‌هایی نظیر: ساختار و تزئینات خاص و به‌کارگیری دنیایی از رنگ‌های جذاب شناخته می‌شوند.

انواع لباس محلی بندری

عمدتا حضور در شهرها و جزایر جنوب کشور با لباس عادی و عکاسی در این وضعیت، شاید چندان حس هم‌گونی با فضا را به بانوان انتقال ندهد؛ بنابراین مسافران خانم برای لذت هرچه بیشتر حضور در محیط‌های زیبای جنوب کشور و خطوط ساحلی خلیج بی‌کران فارس، به خرید انواع لباس مجلسی زنانه جنوبی اقدام می‌کنند. برخی از زیباترین و خاص‌ترین مدل‌های لباس زنانه بندری عبارت‌اند از:

  • انواع شلوار بندری

  • لیسی

  • برقع

  • وست محلی

  • لچک.

هر یک از مدل‌های فوق از طرح‌های مختلف و جذابی بهره برده و می‌توانند شیوه دوخت متفاوتی داشته باشند؛ بنابراین در ادامه به بررسی برخی از انواع لباس بندری ذکرشده خواهیم پرداخت.

هنر طراحی بنر فیلم: نقش بازیگران در جذابیت تصاویر
بیشتر بخوانید

انواع شلوار بندری زنانه

شلوارهای بندری از جمله اصلی‌ترین زیرمجموعه‌های انواع لباس زنانه جنوبی محسوب می‌شوند. این شلوارها که استایل خاص و جذابی را برای بانوان در سفر به قشم، کیش، هرمز و … به ارمغان می‌آورند، در انواع مدل‌های زیر دوخته خواهند شد:

شلوار بندری

شلوار بندری با گلدوزی نخی

این‌گونه لباس مجلسی محلی، غالبا از جنس تترون نخی دوخته می‌شوند تا بانوان هم با پوشیدن آن راحت باشند و هم خنکی زیادی را برای‌شان تضمین کنند. بخش زیرین این شلوارها (از زانو به پایین) از گلدوزی بسیار زیبایی بهره می‌برد. بخش گلدوزی‌شده به‌وسیله تکنیک کار چرخ، به قسمت تنگ پایین این شلوارها متصل می‌شود. این نوع شلوارها، در زمره قدیمی‌ترین پوشش‌ها و لباس زنانه محلی منطقه جنوب جای دارند که بخش بالای شلوار گشادتر شده و قسمت پایین آن نیز تنگ می‌شود تا به استایل خاص و موردعلاقه بسیاری از بانوان تبدیل شود.

شلوار بندری گلابتون‌دوزی

شلوار بندری معمولا جنس پارچه ساتن دوخته می‌شود که هم بسیار راحت و لخت و هم شدیدا خنک خواهند بود. مهم‌ترین ویژگی جذاب شلوار بندری گلابتون‌دوزی، استفاده از نخ و گلابتون طلایی و رنگی در بخش پایینی و تنگ این نوع لباس زنانه جنوبی است. بخش بالایی شلوار البته مقداری گشادتر خواهد بود تا هم شمای کلی یک لباس قدیمی محلی را داشته باشد و هم آثار چرخ‌کاری‌های مدرن روی آن دیده شود. گلدوزی باکیفیت، خاص و دقیق این پوشش‌ها، آن‌ها را به انتخابی جذاب برای بانوان سراسر کشور تبدیل کرده است.

شلوارهای نواردوزی بندری

این‌گونه لباس مجلسی زنانه جنوبی، از جنس پارچه لنین تهیه شده و از پارچه‌های نواردوزی‌شده بهره می‌برند. حالت رسمی‌تر آن‌ها موجب شده تا از رنگ‌های کمتری در تولید آن استفاده شود؛ به‌همین دلیل کمتر از سوی مسافران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لازم به‌ذکر است که در مدل‌های نواردوزی‌شده زاپ‌دار، در بخش زاپ شلوارها شاهد مکرومه بافی زیبا و خاصی خواهیم بود.

برقع؛ تکمیل‌کننده زیبایی لباس محلی بندری

برقع که در واقع نوعی ماسک صورت مجلسی محسوب می‌شود، در انواع مدل‌های نگین‌دوزی، نگین‌دوزی ریسه هلالی، ساده قشمی و گلابتون‌دوزی‌شده و در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های جذاب، طراحی و تولید می‌شود. جالب است بدانید که با‌توجه‌به گرمای گزنده جنوب کشور، انواع برقع هم از پوست صورت در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند و هم به زیباتر شدن استایل لباس مجلسی زنانه بندری کمک خواهد کرد. نکته قابل اهمیت این است که مدل‌های مختلف برقع باکیفیت فروشگاه اینترنتی وددو، از جنس پارچه‌های نخی درجه یک و با استفاده از نگین‌های اتریشی اصل دوخته شده‌اند.

اجاره تجهیزات نمایشگاهی
بیشتر بخوانید

لیسی؛ دنیایی از طرح و رنگ‌های جذاب

لیسی نوعی شال بندری بلند است که از طرح‌های متنوعی در تولید آن استفاده می‌شود. بانوان علاقه‌مند به خرید انواع لباس زنانه بندری، می‌توانند لیسی‌ها را در مدل‌های متنوع زیر و متناسب با استایل خاص و جنوبی خود انتخاب کنند:

  • گلدوزی‌شده

  • لیسی‌های دارای سنگدوزی

  • مدل‌های زری دوزی‌شده

  • حاشیه دار

  • مدل‌های نخی گل‌دار.

به‌یاد داشته باشید که انواع لیسی رنگی و طرح‌دار، به‌عنوان یک لباس مجلسی زنانه بندری شناخته می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در انواع میهمانی‌های رسمی، مورد استفاده قرار داد. جنس نخ درجه یک به‌کاررفته در این نوع لباس محلی بندری، خنکی ویژه‌ای را برای مسافران و ساکنان جزایر قشم، کیش، هرمز و شهرهای بندرعباس و … به ارمغان می‌آورد.

لباس زنانه مجلسی جنوبی

خرید انواع لباس زنانه جنوبی از فروشگاه معتبر وددو

کارشناسان طراحی و دوخت فروشگاه اینترنتی وددو، با نگاهی دقیق به پوشش زنان هرمزگان و تلاش برای مدرن کردن و زیباسازی هرچه بیشتر آن‌ها (در عین حفظ اصالت)، امروزه این مجموعه را به یکی از تولیدکنندگان برتر انواع لباس مجلسی جنوبی زنانه تبدیل کرده‌اند. بانوان علاقه‌مند به لباس‌های جذاب و خاص جنوب کشور، می‌توانند از طریق فروشگاه اینترنتی وددو به طیف گسترده‌ای از انواع طرح‌ها و رنگ‌های پوشش‌هایی نظیر: برقع گلابتون‌دوزی‌شده، نگین‌دوزی و ماسک صورت مجلسی ریسه هلالی، وست زنانه بندری، کمربند سوزن‌دوزی‌شده، لچک، انواع شلوار بندری خاص و لیسی دسترسی داشته باشند.

کاربران سراسر کشور با خرید از فروشگاه اینترنتی وددو، امکان دریافت محصولات خریداری‌شده خود را در سراسر ایران خواهند داشت. جهت اطلاع از شرایط خرید، می‌توانید با پشتیبانان مجرب این مجموعه تماس حاصل کنید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

یک × 5 =