صفحه اصلی > سینما : فیلم جادوگر شهر اوز
ads

فیلم جادوگر شهر اوز

فیلم جادوگر شهر اوز

نقد فیلم جادوگر شهر اوز

فیلم جادوگر شهر اوز جزو بهترین فیلم های میباشد که در سال 1939 میباشد. جشنواره فیلم آمریکا در 2008 فیلم فیلم جادوگر شهر اوز  را در مقام بهترین فیلم فانتزی در تاریخ سینمایی آمریکا شناخته شد. در فیلم The Wizard of Oz که به واسطه ویکتور فلمینگ ساخته شده است و به کمک کمپانی بزرگ مترو گلدوین مه یر ساخته و پخش شده است،

جودی گارلند در کاراکتر دوروتی در مهمترین کاراکتر تاریخ بازیگری خویش شرکت داشته است. این اثر که هزینه زیادی روی دست کمپانی مترو گذاشته است با آنکه باعث فروش کم شده ، در پخش های سالهای بعد با فروش بینظیری دست و پنجه نرم میکند. آهنگ های دلنشین فیلم سینمایی جادوگر شهر از که اکثریت بینندگان این اثر با سنین کم خصوصا آهنگ over the rainbow و Ding Dong Witch is Dead از معروفترین آهنگ های تاریخ سینمای جهان میباشند.

فیلم جادوگر شهر اوز

فیلم جادوگر شهر اوز از نخستین آثار رنگی تاریخ فیلمسازی جهان میباشد و بک گراند رنگین و شاد آن مخصوص بیننداگن امروزی هم دل نواز میباشد. جشنواره فیلم آمریکا آهنگ over the rainbow (بر بلندای رنگین کمان) در این اثر را در مقام بهترین ترانه در حدود 100 سال فیلمسازی به حساب آورده است و نیز دیالوگهای از فیلم جادوگر شهر اوز در لیست برترین دیالوگ های تاریخ سینما قرار داده است.

این اثر که طبق داستان “جادوگر شگفت انگیز از” به قلم فرانک بوئم تولید شده است قصه دختری به اسم دوروتی میباشد که بعد از طوفانی به در کنار منزل خویش در سرزمین عجیبی به زمین مینشیند و برای برگشتن به پیش خانواده خود با داستانهای روبه رو خواهد شد.

جادوگر شهر اوز

جادوگر شهر آز اثری میباشد که فیلساز مطرح جهان ویکتور فلمینگ تولید شده.

دوروتی دختر نوجوانی میباشد که در کنار سگ خود توتو در مزرعه ای در ایالت کانزاس در حال زندگی میباشد. که یک روز طوفانی زمین و آسما را در هم میکوبد   و   سگ کوچک دوروتی و نیز خودش وکلبه چوبی اش را برداشته و در سرزمینی عجیب بر زمین مینشاند در شهر آز هر چیزی را که مشاهده میکند عجیب به نظر میرسد، با این اوصاف دختر قصه ما تصمیم دارد هر طور که از دستش بر می آید انجام داد تا به خانه اش برود. ولی ساحر ناقلا که در جستجوی کشتن جادوگر بدجنس شرق میباشد، موانعی را  بر سر راه دوروتی و جادوگر دل پاک شمال بوجود می آورد.همچنین فیلم جادوگر شهر اوز در لیست بهترین فیلم های تاریخ جایی دارد.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

5 × 5 =