صفحه اصلی > شیوه زندگی : ترندها و آیتم های پرطرفدار در بازسازی ساختمان
ads

ترندها و آیتم های پرطرفدار در بازسازی ساختمان

a8fc6f75 d55b 4244 a8b6 ecd0ae787d24

در این مقاله آیتم های محبوب و پرطرفدار در بازسازی ساختمان شرح داده شده است. اگر می‌خواهید بدانید در این سال‌ها در پروژه‌های بازسازی ساختمان چه آیتم‌های ترند است، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

ترندها و آیتم های پرطرفدار در بازسازی ساختمان

 

استفاده از جزیره در آشپزخانه

در سال های اخیر طراحی جزیره در آشپزخانه در پروژه های بازسازی به شدت مورد اقبال مردم قرار گرفته است. وجود جزیره در آشپزخانه علاوه بر زیبایی و جذابیت آشپزخانه، کارایی آن را افزایش می دهد. طراحی درست جزیره و توجه به ابعاد آشپزخانه، در بازسازی منزل از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

استفاده از کابینت نئوکلاسیک

در سال‌های اخیر استفاده از کابینت های نئوکلاسیک در منازل روز به روز در حال افزایش است و در پروژه های بازسازی ساختمان به یک آیتم محبوب تبدیل شده است.

کابینت نئوکلاسیک در واقع زاییده سبک طراحی داخلی نئوکلاسیک است. این سبک ترکیبی از سنت و مدرنیته است و این دو سبک را در دل خود جای می‌دهد.

در کل، کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از زیبایی کلاسیک و کارآیی مدرن است که به فضای آشپزخانه شکوه و جذابیت خاصی می‌بخشد.

 

حمام مستر

در خانه‌های بزرگ‌تر، تمایل به داشتن حمام‌های اختصاصی یا مستر برای هر اتاق خواب، افزایش یافته است. این حمام‌ها علاوه بر افزایش راحتی، حس لوکس بودن را نیز به همراه دارند. استفاده از کابین دوش، وان، فرنگی وال هنگ، شیرآلات توکار و… از جمله مواردی هستند که به زیبایی و کارآیی حمام‌ها افزوده‌اند و در استفاده از آن‌ها رو به افزایش است.

 

کلوزت روم یا اتاق لباس

یکی دیگر از فضاهایی که با تازگی در خانه های مسکونی رایج شده است، کلوزت روم یا اتاق لباس (walk-in closet) می‌باشد. کلوزت روم یا اتاق کمد یک فضای مجزا و اختصاصی برای نگهداری و سازمان‌دهی لباس‌ها، کفش‌ها، کیف‌ها و دیگر لوازم شخصی است.

طراحی کلوزت روم معمولا برای خانه‌های بزرگ متداول است اما محبوبیت آن در بین مردم سبب شده است تا طراحی و اجرای آن در منازل کوچک‌تر مثلا 100 متری هم انجام شود.

کلوزت روم به گونه‌ای طراحی می‌شود که فضای کافی برای ذخیره‌سازی و همچنین حرکت آزادانه در داخل آن فراهم باشد. طراحی اصولی و درست کلوزت روم به شدت به ابعاد اتاق خواب بستگی دارد و طراحی آن برای اتاق‌های کوچک توصیه نمی‌شود و منطقی نخواهد بود.

قیمت ایمپلنت دندان در کشورهای مختلف
بیشتر بخوانید

90043736 eb32 473a a272 1b47a14aa0dc

 

تخریب و حذف شومینه ها

صادقانه بگوییم ما آن قدر ازشومینه استفاده نمی‌کنیم. وجود آن برای اهداف تزئینی مورد پسند برخی افراد است، اما زمانی که برای چیدمان مبلمان، فضا را اشغال کرده است راه دیگری جز حذف شومینه وجود ندارد.

وقتی از شرکت بازسازی ابنیه طراحان نصر پرسیدیم که درخواست مردم در ایران برای حذف شومینه چقدر است، اینگونه پاسخ دادند که در پروژه‌های بازسازی، معمولا درخواست برای حذف شومینه وجود دارد، اما به طور جداگانه افراد زیادی با ما تماس می‌گیرند که فقط می‌خواهند شومینه خود را حذف کنند و حجم این درخواست‌ها قابل توجه و نسبتا بالا است که نشان می‌دهد حداقل در خانه‌های زیر 120 متری، ترجیح مردم این است که شومینه را حذف کنند تا از فضای آن استفاده بهتری داشته باشند.

 

سقف کاذب کناف

یکی از ترندها و پرطرفدارترین آیتم‌ها در بازسازی ساختمان های مسکونی و حتی اداری، استفاده از سقف کاذب کناف است. این سقف به دلیل کیفیت بالا، پوشش‌های متنوع و انعطاف‌پذیری در اجرا، دسترسی ساده به تاسیسات برقی و مکانیکی و مزایای دیگر، در پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نورپردازی به صورت نور مخفی، نور خطی، هالوژن و… به خوبی در سقف کاذب کناف قابل اجرا می‌باشد. تمام این ویژگی‌ها سقف کاذب کناف را به یک آیتم محبوب در پروژه‌های بازسازی ساختمان تبدیل کرده است.

 

استفاده از سرامیک‌های بزرگ یا اسلب برای کف

سرامیک‌های اسلب یا بزرگ در پروژه های بازسازی ساختمان، به علت چند مزیت مهم، محبوب و پرطرفدار هستند. ابعاد بزرگ این سرامیک‌ها، فضا را بزرگ‌تر و بازتر نشان می‌دهد و ظاهری بسیار بهتر و زیباتر به فضای اتاق می‌بخشند.

سرامیک‌های بزرگ معمولا در ابعاد مختلفی مانند 60×60 سانتی‌متر، 90×90 سانتی‌متر، 60×120 سانتی‌متر و حتی بزرگ‌تر مانند 120×240 سانتی‌متر و… تولید می‌شوند. این اندازه‌ها به دلیل قابلیت پوشش‌دهی بیشتر و ظاهری مدرن و یکپارچه، محبوبیت زیادی دارند.

سرامیک‌های اسلب در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند که می‌توانند به تناسب با سبک دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گیرند.

a8fc6f75 d55b 4244 a8b6 ecd0ae787d24

 

استفاده از درب ضد سرقت

بدون شک تعویض درب‌های معمولی با درب‌های ضد سرقت نیز در لیست آیتم‌های پرطرفدار در بازسازی ساختمان قرار می‌گیرد؛ چراکه تامین امنیت، یکی از مسائل مهم در ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و… به حساب می‌آید.

8 دستور غذای باقیمانده برنج : با برنج پخته چه چیزی درست کنیم؟
بیشتر بخوانید

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از قفل‌ها و دستگیره‌های هوشمند، در درب‌های ضد سرقت در حال افزایش است که علاوه بر زیبایی و جلوه مدرن و خاص آن‌ها، امنیت را نیز به شدت افزایش می‌دهد.

 

تعویض پنجره‌های آهنی با پنجره‌های UPVC

با وجود اینکه پنجره‌های UPVC مدت زیادی است که وارد صنعت ساختمان شده‌اند اما همچنان بسیاری از ساختمان‌ها، از پنجره‌های آهنی استفاده می‌کنند.

هدررفت بسیار بالای انرژی در پنجره‌های آهنی سبب شده است تا صاحبان خانه تعویض پنجره‌های آهنی با UPVC را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در پروژه‌های بازسازی قرار دهند. همین امر سبب شده است تا این آیتم نیز، به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین آیتم‌های در بازسازی ساختمان تبدیل شود.

لازم به ذکر است که تعویض پنجره‌های قدیمی می‌تواند بدون کمترین تخریب یا هرگونه صدمه به دیوار های اطراف پنجره، انجام شود.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

9 − 3 =