صفحه اصلی > شیوه زندگی : انواع کیک هویج ترد و خوشمزه را چگونه بپزیم
ads

انواع کیک هویج ترد و خوشمزه را چگونه بپزیم

7f62a655 3024 459c 809c e1ff1f188a74

انواع کیک هویج ترد و خوشمزه را چگونه بپزیم

 

 

برای آشنایی با نحوی پخت انواع کیک هویج مواد مورد نیاز با ما باشید.

 

طرز تهیه کیک هویج با شیر

 

 مواد مورد نیاز

 

  • وانیل:  نصف قاشق چایخوری
  •  شیر  :  نصف پیمانه
  •  آرد:  2 پیمانه
  • شکر :  1 پیمانه
  • تخم مرغ : 4 عدد
  • روغن مایع :   نصف پیمانه
  • هویج رنده شده :   یک پیمانه
  • رنده پوست لیمو  :  یک قاشق چایخوری

 

طرز تهیه

ابتدا هویج‌های پوست‌کنده را رنده کرده و گردوها را خرد می‌کنیم و سپس آن‌ها را در آرد می‌غلتانیم.در این مرحله، خمیر کیک را آماده می‌کنیم. برای این کار، تخم‌مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کرده و رنده پوست لیمو را نیز به آن اضافه می‌کنیم. سپس به مدت ۱۰ دقیقه با همزن هم می‌زنیم تا رنگ خمیر روشن و کش‌دار شود.

سپس روغن و شیر را با هم ترکیب کرده و با همزن خوب مخلوط می‌کنیم و سپس به مواد دیگر اضافه می‌نماییم.

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و روی مواد الک می‌کنیم. سپس با هم زدن، مواد را به خوبی ترکیب می‌نماییم.هویج رنده شده و گردو را به مخلوط کیک اضافه کرده و دوباره هم می‌زنیم تا همه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. در ادامه،کف قالب را چرب کرده و مخلوط کیک را درون آن می‌ریزیم. سپس قالب را در فر قرار می‌دهیم تا به مدت نیم ساعت بپزد.

در انتها پس از خارج کردن کیک از فر و اطمینان از پخته شدن آن، اجازه می‌دهیم تا کیک خنک شود. بعد از سرد شدن، می‌توانیم روی کیک را به دلخواه با خامه، کاکائو یا ژله  یا شکلات سنگی رنگی رودخانه ای  تزئین کنیم.

 

7f62a655 3024 459c 809c e1ff1f188a74

 

طرز تهیه کیک هویج بدون فر

 

  • تخم مرغ :  ۳ عدد
  • شکر :    ۱ لیوان
  • روغن مایع:    ½ لیوان
  • شیر:    ½ لیوان
  • آرد:  ۲ لیوان
  • بیکینگ پودر :  ۲ قاشق چایخوری
  • وانیل :  نوک قاشق چایخوری
  • پودر هل : نوک قاشق چایخوری
  • پودر دارچین  :   ۱ قاشق غذاخوری
  • هویج رنده شده :   ۱ لیوان
  • مغز گردو: ½ لیوان

 

طرز تهیه

مرحله اول
ابتدا تخم‌مرغ‌ها را  شکسته به همراه شکر و وانیل در یک کاسه مناسب  با استفاده از همزن دستی، مخلوط را هم می‌زنیم تا زمانی که رنگ آن سفید و قوام آن کش‌دار شود.

شکل صورت شما شبیه کدام یک از اشکال هندسی است؟ نحوه آرایش 6 مدل صورت
بیشتر بخوانید

مرحله دوم
در ادامه ، شیر و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه می‌کنیم و پس از افزودن هر کدام، به اندازه‌ای هم می‌زنیم که مخلوط شوند. سپس آرد، پودر دارچین، پودر هل و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و سه بار الک می‌کنیم.

مرحله سوم
سپس مواد خشک را در دو نوبت به کاسه اضافه کرده و با استفاده از لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم می‌زنیم تا مایه کیک به خوبی یکدست شود. سپس هویج رنده شده و گردو خرد شده را به مخلوط اضافه می‌کنیم.

مرحله چهارم
در این مرحله، دوباره مایه کیک را هم می‌زنیم تا تمام مواد به خوبی ترکیب شوند. سپس شعله پخش کن را روی حرارت متوسط قرار داده و یک قابلمه مناسب روی آن می‌گذاریم. در نهایت، درب قابلمه را با دم‌کنی می‌پوشانیم و اجازه می‌دهیم قابلمه گرم شود.

مرحله پنجم
در این مرحله، مقداری آب به قابلمه اضافه کرده و یک رینگ را در مرکز آن قرار می‌دهیم. سپس قالب مورد نظر را با کمی روغن مایع چرب کرده و با کاغذ روغنی می‌پوشانیم. در نهایت، مایه کیک را درون قالب می‌ریزیم.

مرحله ششم
در ادامه قالب را چندین بار به طور محکم بر روی سطح کار می‌کوبیم تا هوای اضافی موجود در مایه کیک خارج شود. سپس قالب را روی رینگ داخل قابلمه قرار داده و درب آن را می‌بندیم. در ادامه، حرارت را به آرامی تنظیم می‌کنیم.

مرحله هفتم
حالا، اجازه می‌دهیم کیک به مدت یک ساعت در قابلمه بماند تا به طور کامل پخته شود. پس از این مدت، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در مرکز کیک فرو می‌بریم و خارج می‌کنیم. اگر مایه کیک به آن نچسبیده باشد، نشان‌دهنده این است که کیک به خوبی پخته است.

مرحله هشتم
سپس قالب را از قابلمه خارج کرده و اجازه می‌دهیم کیک به طور کامل خنک شود. پس از خنک شدن کیک، آن را از قالب جدا کرده و در ظرف دلخواه قرار می‌دهیم. در نهایت، کیک را با پودر گردو تزئین می‌کنیم.

 

b1072f0e dbb3 47b7 959f 9301da086b09

 

طرز تهیه کیک هویج بدون شیر

 

مواد لازم

 

آرد :  1 فنجان

شکر: 1 قاشق غذا خوری

قیمت ایمپلنت دندان در کشورهای مختلف
بیشتر بخوانید

تخم مرغ: 2 عدد

هویج : نصف لیوان

گردوی خورد شده :1 قاشق غذا خوری

روغن مایع: 1 قشق غذا خوری

پودر دارچین: 1 قاشق چای خوری

بیکینگ پودر  : نوک قاشق چای خوری

وانیل:نوک قاشق چای خوری

e239d74b dde9 4b38 9fc4 c95ae95661ea

1- در مرحله اول تهیه کیک هویج و گردو، تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و شکر و وانیل را به آن‌ها اضافه کنید. سپس با دور تند همزن، مواد را به مدت 5 تا 7 دقیقه هم بزنید.
2- در حین هم زدن، با استفاده از لیسک، موادی که به دیواره‌های کاسه چسبیده‌اند را به وسط کاسه برگردانید تا همه مواد به خوبی ترکیب شوند. زمانی که حجم مخلوط دو برابر شد و رنگ آن روشن‌تر گردید، روغن مایع را ب اضافه کنید.
3- پس از افزودن روغن هم بزنید. سپس آرد، بیکینگ پودر و پودر دارچین را در یک کاسه بریزید، با قاشق هم بزنید و سه بار الک کنید. آرد الک شده را در سه مرحله به مخلوط تخم‌مرغ اضافه کنید و هر بار با لیسک یا همزن دستی به آرامی و به صورت دورانی هم بزنید.
4- آرد و هویچ  را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا یک مایه یکدست و منسجم به دست آید. سپس گردوی خرد شده را در مقداری آرد بغلطانید و به مواد اضافه کنید و  هم بزنید تا با بقیه مواد ترکیب شود.
5- قالب را با روغن جداکننده چرب کنید و مایه کیک را درون آن بریزید.

6- فر را 15 دقیقه قبل از شروع کار با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا کاملاً گرم شود. پس از این مدت، قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و به مدت 50 تا 60 دقیقه با همان دما منتظر بمانید تا کیک بپزد.

7- بعد از 45 دقیقه، کیک را با یک چنگال یا خلال دندان تست کنید. اگر مایه کیک به آن چسبید، چند دقیقه دیگر اجازه دهید تا در فر بماند تا کاملاً پخته شود.

8- زمانی که کیک پخت، در فر را به مدت 20 دقیقه باز بگذارید تا قالب کمی خنک شود. پس از این مدت، قالب را از فر خارج کنید و کیک را از قالب جدا کنید. سپس اجازه دهید کیک خنک شود و بعد با گاناش ولرم، پودر قند یا خامه قنادی تزئین کرده و برش بزنید و نوش جان کنید.

نحوه طراحی حمام : 7 نکته برای دکور حمام
بیشتر بخوانید

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

هفده − 6 =