صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : چه زمانی از اسید هیالورونیک استفاده کنیم؟ قبل یا بعد از رتینول؟
ads

چه زمانی از اسید هیالورونیک استفاده کنیم؟ قبل یا بعد از رتینول؟

images 1722322016 66a88c60077c8

images 1722322016 66a88c60077c8

چه زمانی از اسید هیالورونیک استفاده کنیم؟ قبل یا بعد از رتینول؟

رتینول و اسید هیالورونیک در دنیای مراقبت از پوست بسیار محبوب هستند، اما آیا آنها با هم کار می کنند یا این ترکیب بر روی پوست شما ویران می کند؟ هر دو طیف وسیعی از مزایا را ارائه می دهند، بنابراین منطقی است که بخواهید بهترین های هر دو دنیا را داشته باشید. ترکیبات مراقبت از پوست ممکن است مشکل باشد، بنابراین ما این راهنمای استفاده از رتینول و اسید هیالورونیک را با هم جمع آوری کرده ایم.

اسید هیالورونیک چیست؟

اسید هیالورونیک MVP هیدراتاسیون است. آب را از عمق پوست بیرون می کشد و آن را به سطح می کشد و پوست را در تمام روز شبنم نگه می دارد. مولکول های آن می توانند تا 1000 وزن خود را در آب نگه دارند، به همین دلیل است که ماده اصلی برای کاهش خشکی است.

ممکن است این ماده به عنوان یک ماده مراقبت از پوست شناخته شود، اما در حال حاضر در بدن ما یافت می شود – این چیزی است که ما به طور طبیعی به آن نیاز داریم تا پوست خود را به خوبی روان نگه داریم. با این حال، با افزایش سن، توانایی بدن ما برای تولید این اسید کاهش می یابد. به همین دلیل است که باید خودمان آن را تقویت کنیم.

فواید اسید هیالورونیک

در اینجا دلیل این است که سرم هیالورونیک اسید یک افزودنی ارزشمند به روتین شما است:

سطح رطوبت را ارائه و حفظ می کند. این نه تنها محتوای آب پوست شما را افزایش می دهد، بلکه رطوبت را نیز در آن قفل می کند و در نتیجه ظاهری حجیم تر پیدا می کند.
ظاهر خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد. کمبود آب می تواند خطوط ظریف و چین و چروک را برجسته تر نشان دهد. اسید هیالورونیک با افزایش آبرسانی پوست شما را باز می گرداند.
مناسب انواع پوست. برخلاف سایر موادی که باعث تحریک می شوند، اسید هیالورونیک برای انواع پوست – حتی پوست های حساس یا مستعد آکنه – کار می کند!
با آکنه مبارزه می کند. سبوم بیش از حد می تواند باعث آکنه شود. اسید هیالورونیک از تولید سبوم جلوگیری می کند تا از پوست شما در برابر جوش محافظت کند.
سریع جذب می شود. مقابله با خشکی پوست؟ اسید هیالورونیک سریع عمل می کند و هیدراتاسیونی را به پوست شما می رساند که در کمترین زمان آن را جذب می کند.

میزهای مطالعه، کنسول و مدیریت زیست هوم: زیبایی و کارایی در یک محصول
بیشتر بخوانید

رتینول چیست؟

اگر یک عنصر وجود داشته باشد که متخصصان زیبایی روی آن سوگند یاد می کنند، آن رتینول است. این مشتق از ویتامین A یک نسخه بدون نسخه از رتینوئیدها است، به این معنی که ملایم تر است و برای اکثر انواع پوست مناسب است. حتی اگر به اندازه رتینوئیدها قوی نباشد، باز هم یک ماده ضد پیری قوی است که می تواند با افزایش تولید کلاژن از شر چین و چروک خلاص شود.

رتینول قبل از اینکه به بهترین شکل ظاهر شود، پوست شما را بدترین حالت خود را نشان می دهد، بنابراین اگر متوجه عوارض جانبی شدید، نگران نباشید. بخشی از فرآیند است. به هر حال استفاده از رتینول و اسید هیالورونیک با هم می تواند به این امر کمک کند (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد).

فواید رتینول

پوست شما باید به رتینول عادت کند، اما مزایای آن بیشتر از استرسی است که متحمل می شود. بیایید نگاهی بیاندازیم به این که چرا رتینول یک ماده اصلی مراقبت از پوست است:

تولید کلاژن را افزایش می دهد. کلاژن پوست ما را انعطاف پذیر نگه می دارد. متأسفانه با افزایش سن، تولید کلاژن کند می شود و پوست ما را مستعد چین و چروک می کند. رتینول به بدن ما سیگنال می دهد که تولید کلاژن را برای تقویت پوست تقویت کند.
با علائم پیری مبارزه می کند. از آنجایی که رتینول تولید کلاژن را افزایش می‌دهد، برای هر کسی که می‌خواهد با علائم پیری پوست مقابله کند، یک ماده عالی است. رتینول با استفاده طولانی مدت می تواند به درخشش جوان تر منجر شود.
گردش سلولی را ترویج می کند. استفاده مداوم از رتینول می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و پوستی صاف‌تر را نشان دهد.
ظاهر لکه های تیره را کاهش می دهد. بهبود گردش سلولی به این معنی است که لکه های تیره به مرور زمان محو می شوند. رتینول همچنین می تواند تغییر رنگ را برطرف کند.
منافذ را باز می کند. رتینول می تواند آکنه شما را با رفع انسداد منافذ مسدود شده پاک کند.

آیا می توان از رتینول و اسید هیالورونیک با هم استفاده کرد؟

بله، می توانید (و باید) از رتینول و اسید هیالورونیک با هم استفاده کنید. در حالی که رتینول و اسید هیالورونیک به تنهایی خوب عمل می کنند، وقتی با هم ترکیب شوند، به یک دوتایی پویا تبدیل می شوند. این به این دلیل است که آنها یکدیگر را متعادل می کنند – رتینول شناخته شده است که پوست را خشک می کند، اما اسید هیالورونیک می تواند با افزایش سطح رطوبت پوست با آن مقابله کند. به این موضوع فکر کنید – وقتی از رتینول استفاده می کنید، پوست شما “تشنه” می شود، بنابراین به راهی برای رفع تشنگی نیاز دارید.

ترک اعتیاد با قهوه گانودرما؛ آیا قهوه برای ترک مفید است؟
بیشتر بخوانید

از آنجایی که ممکن است هفته ها طول بکشد تا پوست شما با رتینول سازگار شود، استفاده از اسید هیالورونیک برای کاهش واکنش های ناشی از مصرف رتینول کمک می کند. این به شما امکان می دهد از خواص ضد پیری رتینول بدون اینکه از عوارض جانبی معمول رنج ببرید، بهره مند شوید.

حتی اگر پوست شما به رتینول عادت کرده است، بهتر است در کنار آن از اسید هیالورونیک استفاده کنید. این امر به ویژه اگر پوست خشک یا حساسی دارید، یا اگر تصمیم دارید قدرت رتینول خود را افزایش دهید، صادق است.

آیا باید از اسید هیالورونیک قبل یا بعد از رتینول استفاده کرد؟

بنابراین، ابتدا باید از رتینول یا اسید هیالورونیک استفاده کنید؟ برای به دست آوردن بهترین هر دو ماده، بهتر است ابتدا از رتینول استفاده کنید. اگر می‌پرسید ترتیب صحیح رتینول و اسید هیالورونیک چیست، در اینجا نحوه ترکیب این دو ماده قدرتمند در روال خود آورده شده است:

مرحله 1: صورت خود را تمیز کنید. به عنوان یک قانون کلی، روتین مراقبت از پوست شما باید با یک پاکسازی خوب شروع شود. از شر تمام کثیفی ها و آلودگی هایی که روی سطح پوست شما جمع شده اند خلاص شوید تا محصولات مراقبت از پوست شما بتوانند عمیقاً به منافذ پوست شما نفوذ کنند.

مرحله 2: پوست خود را خشک کنید. حتما پوست خود را خشک کنید (نه مالش دهید). مالش

این می تواند باعث نگرانی های پوستی شود و روند پیری پوست را تسریع کند.

مرحله 3: از رتینول استفاده کنید. ابتدا رتینول را بمالید تا پوستتان بتواند در محصول خیس بخورد. اطمینان حاصل کنید که پوست شما خشک است زیرا پوست مرطوب می تواند قدرت رتینول را افزایش دهد و پوست شما را بیشتر مستعد تحریک می کند.

مرحله 4: صبر کنید تا رتینول خشک شود. هنگامی که از رتینول و اسید هیالورونیک با هم استفاده می کنید، بلافاصله اسید هیالورونیک را استفاده نکنید زیرا می تواند رتینول را “آب” کند. صبر کنید تا رتینول کاملا خشک شود – حدود 30 دقیقه طول می کشد تا محصول جذب پوست شما شود.

مرحله 5: از اسید هیالورونیک استفاده کنید. اسید هیالورونیک را روی رتینول قرار دهید. این توانایی پوست شما را برای تحمل تحریکاتی که رتینول می تواند ایجاد کند افزایش می دهد. اگر مرطوب کننده حاوی هیالورونیک اسید را انتخاب می کنید، آن را بعد از رتینول و بقیه سرم های خود استفاده کنید.

چطور یونی وودمارت مرجع قالب وودمارت ایران شد؟
بیشتر بخوانید

چه زمانی باید از رتینول و اسید هیالورونیک با هم استفاده کرد؟

این دوتایی برای استفاده در شب طراحی شده است. رتینول فقط باید در شب استفاده شود زیرا می تواند حساسیت پوست شما را به اشعه ماوراء بنفش (UV) افزایش دهد. با این اوصاف، هنگام بیرون آمدن آفتاب، حتما با استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع از پوست خود محافظت کنید. در طول روز، می توانید از سرم اسید هیالورونیک یا کرم تزریق شده با اسید هیالورونیک به تنهایی استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید از خواص افزایش رطوبت آن نهایت استفاده را ببرید (پوست شما نیز باید در طول روز هیدراته بماند!).

آیا مصرف همزمان رتینول و اسید هیالورونیک عوارضی دارد؟

هنگام استفاده از رتینول و اسید هیالورونیک با هم، احتمال بروز عوارض جانبی بسیار کم است. اگر پوست شما تحریک شود، احتمالاً ناشی از خود رتینول است، نه ترکیب این دو ماده. در این مورد، تغییر به رتینول با غلظت پایین را در نظر بگیرید. افرادی که پوست خشک یا حساس دارند نیز می توانند به جای رتینول خالص از محصولات حاوی رتینول استفاده کنند.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

هفده + هفت =