صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : بهترین دوچرخه سواران دنیا
ads

بهترین دوچرخه سواران دنیا

چطور لانس آرمسترانگ از مثبت‌شدن آزمایش دوپینگ جلوگیری کرد؟ - همشهری آنلاین

چکیده : اگر به خبر های ورزشی علاقه مند باشید و اخبار را از رادیو و تلویزیون دنبال کرده باشید، ممکن است نام لنس آرمسترانگ، شان کلی و … به گوشتان خورده باشد. این ها بهترین دوچرخه سواران دنیا هستند که هر کدام به تنهایی سبب اعتبار بیشتر ورزش دوچرخه سواری شده اند. حال با هر کدام از این دوچرخه سواران، آشنا می شویم.

دوچرخه سواری، علاوه بر اینکه ورزشی پرهیجان و مفید برای قلب و عروق، ماهیچه های پا، سیستم تنفسی و … است، یکی از ورزش های بین المللی به شمار می آید که در مسیر های متفاوت مثل مسیر های خاکی، سرپوشیده و کوهستانی برگزار می شود.

اگر به خبر های ورزشی علاقه مند باشید و اخبار را از رادیو و تلویزیون دنبال کرده باشید، ممکن است نام لنس آرمسترانگ، شان کلی و … به گوشتان خورده باشد. این ها بهترین دوچرخه سواران دنیا هستند که هر کدام به تنهایی سبب اعتبار بیشتر ورزش دوچرخه سواری شده اند. حال با هر کدام از این دوچرخه سواران، آشنا می شویم.

حرفه ای ترین دوچرخه سوار جهان : لنس آرمسترانگ

لانس اروارد آرمسترانگ، دوچرخه سوار مشهور آمریکایی، متولد سپتامبر 1971 در تگزاس است. وی یکی از حرفه ای ترین دوچرخه سواران دنیاست به طوری که چندین بار، برنده مسابقات مختلف شده است.

مادر آرمسترانگ، لیندا گیل، یک منشی و پدر او، ادی چارلز گاندرسون، یک روت منیجر در اخبار صبحگاهی دالاس بود. پدر او وقتی لانس دو ساله بود، خانواده را ترک کرد. مادرش بعد از طلاق با چارلز گاندرسون، با مردی به نام تری ارمسترانگ ازدواج کرد. در سال 1974، در حالی که لانس سه سال سن داشت، به فرزند خواندگی تری ارمسترانگ در آمد و نام خانوادگی اون به ارمسترانگ تغییر پیدا کرد. مادر لانس، با همتی فوق العاده برای تامین مخارجشان، کار می کرد. در ابتدا اون در یک مغازه مرغ سوخاری کار می کرد، ولی با پشتکار، توانست یک مدیر حسابرسی در یک کمپانی مخابراتی شود.

لانس آرمسترانگ در سال 1997، به تیم ملی دوچرخه سواران آمریکا پیوست. وی از سال 1999 تا 2005، عنوان قهرمانی مسابقات تور دوفرانس را از آن خود کرد. این دوچرخه سوار آمریکایی بیشتر شهرت خود را مدیون رکوداری در زمینه پیروزی در سری مسابقات معروف ” Tour de France ” است . وی با ۷ بار پیروزی در این مسابقات رکوردار قهرمانی در ” Tour de France ” است. و همچنین در سال ۲۰۰۱ میلادی موفق به پیروزی در سری مسابقات ” Tour de Suisse ” و در سال ۱۹۹۳ ، در مسابقات ” قهرمانی دوچرخه سواری قهرمانی جهان شد.

فروشگاه معتبر لوازم و قطعات انواع اتو و چرخ خیاطی
بیشتر بخوانید

چطور لانس آرمسترانگ از مثبت‌شدن آزمایش دوپینگ جلوگیری کرد؟ - همشهری آنلاین

وی در سال 2013، متهم به دوپینگ شد. در سال 2013، آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا، (USADA) در یک گزارش صد صفحه ای، لانس ارمسترانگ را به «پیچیده ترین و حرفه ای ترین دوپینگ تاریخ ورزش» متهم کرد. گزارش این آژانس شامل شهادت با قید سوگند 26 نفر از جمله 15 نفر از هم تیمی های او سابق بود. در پی این اتهام، فدراسیون بین‌المللی دوچرخه سواری، با تأیید محرومیت‌های آژانس ضد دوپینگ آمریکا، آرامسترانگ را تا آخر عمر از فعالیت‌های مرتبط با دوچرخه سواری محروم کرد و تمام عنوان‌های او را پس گرفت و اعلام کرد که تمامی عنوان‌های که این اسطورهٔ بزرگ دوچرخه‌سواری از ژانویه سال ۱۹۹۸ میلادی به بعد کسب کرده، به خاطر استفادهٔ پیگیر از مواد انرژی‌زا از درجهٔ اعتبار ساقط است.

از بهترین دوچرخه سواران جهان : جینو بارتالی

جینو بارتالی با نام مستعار جینوی پارسا، متولد 18 ژوئیه 1914 است. وی یک دوچرخه سوار ایتالیایی در رشته جاده بود. جینو بارتالی پسر سوم یک خانواده شش نفره بود. اون در 13 سالگی در یک دوچرخه فروشی مشغول به کار شد و همین آغاز علاقه او به دوچرخه سواری شد. وی در همان سن دوچرخه سواری را آغاز کرد و در 21 سالگی به دوچرخه سوار حرفه ای تبدیل شد. او در سال بعد یعنی 22 سالگی اش، قهرمان ایتالیا شد. ازدواج او با زنی به نام آدریانا بانی در 14 نوامبر 1940، صورت گرفت.

بارتالی در 20 سالگی، برنده یک مرحله از جیرو دیتالیای 1935 شد و در همان سن کم، به عنوان سلطان کوهستان شناخته می شد. وی پیش از جنگ جهانی دوم، بهترین رکابزن ایتالیایی بود و دو بار برنده جیرودیتالیا (1936 و 1937) و یک بار برنده تور دوفرانس (1938) شد. بارتالی پس از جنگ نیز یک پیروزی در تور (1948) و یک پیروزی در جیرو (1948) کسب کرد.

سرانجام وی در 5 مه سال 2000، در 85 سالگی، دیده از جهان فرو بست.

شان کلی ، قهرمان دوچرخه سواری جاده

شان کلی، دوچرخه سوار مشهور ایرلندی است که در رشته دوچرخه سواری جاده فعالیت می کرد.  وی متولد 24 مه سال 1956 است.

کلی در خانواده ای کشاورز متولد شد. در 13 سالگی، پدر او دچار زخم معده و به بیمارستان منتقل شده بود و پس از او، کلی در مزرعه کار می کرد. وی در 16 سالگی، به شغل بنایی روی آورد.

خرید ویپ ارزان و نکاتی که باید بدانید
بیشتر بخوانید

برادر شان، جو، از سال 1969، با دوچرخه به مدرسه می رفت و در چند مسابقه محلی نیز برنده شده بود. از همینجا علاقه شان کلی به دوچرخه و حرفه دوچرخه سواری شروع شد. شان در اوت 1970، در اولین مسابقه خود شرکت کرد و شرکت کرد و با سه دقیقه برتری، پیروز شد. برای اولین بار در 16 سالگی برنده مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور در بین بریج شد.

شان کلی یکی از مشهور ترین و موفق ترین رکاب زنان در دهه 1980 بود. اکثر موفقیت های او در مسابقات کلاسیک بود و در آن مهارت خاصی داشت. از سال 1977 یعنی زمانی که حرفه ای شد، تا زمان بازنشستگی اش، در سال 1994، در 193 مسابقه حرفه ای از جمله 9 یادبود، مقام اول را کسب کرد. هفت سال پیوسته برنده پاریس نیس شد و در سال 1988 قهرمانی ووئلتا اسپانیا را از آن خود کرد.

ژاک آنکتیل، فاتح تور دو فرانس

ژاک آنکتیل، زاده 8 ژانویه 1934 یک دوچرخه سوار فرانسوی در رشته دوچرخه سواری جاده بود. او اولین کسی بود که پنج بار توانست تور دو فرانس را فتح کند.

آنکتیل عضوی از تیم فرانسه بود که در مسابقات تایم تریل ۱۰۰ کیلومتری در بازی‌های المپیک ۱۹۵۲ در هلسینکی شرکت کرد و مدال برنز را به دست آورد. بوشه تحت تأثیر پیشرفت آنکتیل قرار گرفت و پاکتی شامل بریدهٔ روزنامه‌ها دربارهٔ او را برای فرانسیس پلیسیه مربی تیم دوچرخه‌سواری پرل فرستاد.

پلیسیه آنکتیل را فراخواند و به او پیشنهاد کرد در ازای ماهانه ۳۰ هزار فرانک قدیم برای پرل به عنوان دوچرخه‌سوار مستقل یا نیمه‌حرفه‌ای رکاب بزند. آنکتیل پذیرفت و فوراً یک خودروی جدید رنو فرگیت سفارش داد.

پلیسیه از آنکتیل درخواست کرد در مسابقات جایزه بزرگ ملل ۱۹۵۳ که تایم تریلی به مسافت ۱۴۲ کیلومتر بود و از ورسای و رامبوئییه می‌گذشت، شرکت کند. دو انگلیسی جزء رقیبان اصلی آنکتیل بودند.

در نهایت، آنکتیل برنده مسابقه شد. او در سال‌های بعد نیز ۹ بار در مسابقه شرکت کرد و همواره به مقام قهرمانی دست یافت.

سرانجام وی در 18 نوامبر 1987، در 53 سالگی در گذشت.

اگر شما هم به رشته دوچرخه سواری علاقه دارید، باید توجه داشته باشید که برای شروع هر کاری، ابتدا باید نکات ایمنی آن کار را رعایت کرد، از این رو قبل از شروع دوچرخه سواری، چراغ ایمنی مناسب دوچرخه سواری تهیه کنید. پیشنهاد ما چراغ هشداری دوچرخه پلیسی کربن لایت است. محصولی ایرانی ساخت شرکت ایمن نور که شما را در برابر خطرات خودرو ها و.. ایمن میکند. همچنین این محصول دارای باتری قابل شارژ می باشد که نوردهی حداقل 6 ساعته را به شما می دهد. برای خرید این محصول و همچنین چراغ ایمنی سردوشی کربن لایت، می توانید به وبسایت ایمن نور مراجعه کنید.

تولید و فروش پروفیل مبلی
بیشتر بخوانید

چراغ هشداری دوچرخه کربن لایت ایمن نور

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و بهترین رکاب زنان دنیا را شناخته باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

3 × 4 =