صفحه اصلی > دکوراسیون : آیا نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری قبلی امکان‌پذیر است؟
ads

آیا نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری قبلی امکان‌پذیر است؟

09f6ea63 7475 4e64 823d bd8f4e2fdd49

نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری قبلی

نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری قدیمی تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کاغذ دیواری قدیمی، بسیار محکم و خوب نصب شده باشد و سطح آن (کاغذ دیواری قدیمی) هم صاف و یکدست باشد. البته بسیاری از متخصصان حوزه کاغذ دیواری و نصاب‌ها، نصب کاغذ دیواری جدید روی کاغذ دیواری قدیمی را توصیه نمی‌کنند و ترجیح می‌دهد که کاغذ دیواری قدیمی از دیوار جدا شود، زیرسازی انجام گیرد و درنهایت کاغذ دیواری روی دیوار صاف و یکدست نصب شود.

در این مقاله تصمیم داریم چند مورد از نکات مهم در زمینه نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری قبلی را بیان کنیم و مورد بررسی قرار دهیم. در صورتی که شما هم تمایل دارید از این نکات آگاه شوید، چند دقیقه‌ای از زمان ارزشمند خود را صرف مطالعه این مقاله کنید.

یک نکته مهم و اساسی در مورد نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری قبلی

اساساً نصاب‌های حرفه‌ای کاغذ دیواری و متخصصان این حوزه بر این باور هستند که بهتر است کاغذ دیواری جدید را روی کاغذ دیواری قدیمی نچسبانید. آن‌ها توصیه می‌کنند که در گام نخست، کاغذ دیواری قدیمی را از دیوار جدا کنید، سطح دیوار را آماده نمایید و در نهایت کاغذ دیواری جدید را روی آن بچسبانید. البته با یک سری شرایط خاص و با رعایت چند نکته، امکان نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری قبلی هم وجود دارد که در ادامه این مقاله، پیرامون آن صحبت خواهیم کرد.

عوامل موثر بر امکان نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری قبلی

نصب کاغذ دیواری

در صورت تمایل به نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری قبلی لازم است چند نکته را مد نظر قرار دهید:

1. بررسی وضعیت محکم و مطمئن بودن کاغذ دیواری قبلی

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام نصب کاغذ دیواری جدید روی کاغذ دیواری قدیمی باید مد نظر قرار دهید، بررسی محکم و مطمئن بودن کاغذ دیواری قدیمی است. ممکن است گذر سال‌ها، مقاومت کاغذ دیواری قبلی را از بین برده باشد و اصلاً نتواند وزن کاغذ دیواری جدید را تحمل کند.

بهترین کار در چنین مواقعی این است که با یک نصاب متخصص تماس بگیرید، از او بخواهید که به منزل یا دفتر کارتان بیاید و مقاومت کاغذ دیواری را به‌خوبی بررسی کند. در صورتی که نصاب، مقاومت و محکم بودن کاغذ دیواری قبلی را تأیید کرد، می‌توانید به نصب کاغذ دیواری جدید روی آن فکر کنید.

7 نوع کفپوش چوبی: راهنمای کفپوش چوبی
بیشتر بخوانید

2. صاف و هموار بودن سطح کاغذ دیواری قبلی

کاغذ دیواری قدیمی ممکن است ناهموار یا دارای برجستگی باشد و همین موضوع باعث می‌شود کاغذ دیواری جدید به‌خوبی روی آن نصب نشود و ظاهر خوب و جذابی به خودش نگیرد. پس اگر کاغذ دیواری قبلی‌تان ناهمواری و برجستگی دارد، بهتر است آن را از دیوار جدا کنید و کاغذ دیواری جدید را روی دیوار صاف و هموار نصب کنید.ن

3. فقط یکبار مجاز به نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری قبلی هستید

این نکته را مد نظر داشته باشید که فقط یکبار می‌توان کاغذ دیواری جدید را روی کاغذ دیواری قبلی نصب کرد. در واقع تنها می‌توان دو لایه کاغذ دیواری روی دیوار چسباند و امکان چسباندن یک کاغذ دیواری دیگر روی این دو لایه وجود ندارد.

4. توجه کردن به رنگ هر دو کاغذ دیواری و برای اطمینان از خوب بودن نتیجه نهایی

اگر از صاف و هموار بودن کاغذ دیواری قبلی مطمئن هستید و می‌دانید که کاغذ دیواری قدیمی به اندازه کافی، محکم است، لازم است نگهی به رنگ کاغذی دیواری جدید و قبلی هم بیندازید. اگر کاغذ دیواری قبلی، خیلی تیره است و کاغذ دیواری جدید، رنگ روشنی دارد، احتمالاً پس از نصب کاغذ دیواری روشن جدید، سایه‌ای از کاغذ دیواری تیره قبلی به چشم خواهد خورد. در نتیجه در چنین وضعیتی بهتر است کاغذ دیواری قبلی را از دیوار جدا کنید و کاغذ دیواری جدید را را روی دیوار بچسبانید.

با این تفاصیل، سعی کنید کاغذ دیواری جدیدی که می‌خواهید روی کاغذ دیواری قبلی بچسبانید، همیشه رنگی تیره‌تر داشته باشد تا هیچ اثری از کاغذ دیواری قدیمی به چشم نخورد.

5. یک نکته بسیار مهم و تخصصی: کاغذ دیواری قبلی نباید روکش وینیل داشته باشد

در صورتی که روکش کاغذ دیواری قبلی، وینیل است، امکان چسباندن کاغذ دیواری جدید روی آن وجود ندارد؛ چون روکش وینیل، ضد آب است و خاصیت چسبندگی چسب را هم از بین می‌برد و در نتیجه، نمی‌توان کاغذ دیواری جدید را روی آن چسباند. حالا یک سوال: چگونه می‌توان فهمید که کاغذ دیواری قبلی، روکشی از وینیل دارد؟

با ریختن چند قطره آب روی کاغذ دیواری می‌توان به داشتن یا نداشتن روکش وینیل پی برد؛ به این صورت که چند قطره آب روی سطح کاغذ دیواری بریزید. اگر آب به سرعت جذب نشد و روی سطح کاغذ دیواری به شکل مروارید درآمد، احتمالاً کاغذ دیواری دارای روکش وینیل است. اگر آب به سرعت جذب شد، به احتمال زیاد کاغذ دیواری، روکش وینیل ندارد.

راهنمای معماری خانه های مکعبی روتردام
بیشتر بخوانید

مراحل نصب کاغذ دیواری جدید روی کاغذ دیواری قبلی

چسباندن کاغذ دیواری جدید روی کاغذ دیواری قدیمی

برای نصب کاغذ دیواری جدید روی کاغذ دیواری قبلی باید چند مرحله را با دقت اجرا کرد. در ادامه این مراحل را توضیح خواهیم داد:

  • ابتدا باید تمام عیوب موجود در سطح کاغذ دیواری قدیمی مثل برآمدگی‌ها و تورفتگی‌ها را رفع کنید تا بتوانید کاغذ دیواری جدید را روی آن بچسبانید.
  • کاغذ دیواری قبلی را تا حد امکان محکم کنید تا مطمئن شوید که از دیوار جدا نخواهد شد.
  • در گام بعدی سطح کاغذ دیواری قبلی را تا حد امکان تمیز و پاکیزه کنید. ممکن است آلودگی‌ها روی میزان چسبندگی چسب‌ها، تأثیر منفی بگذارد.
  • پس از محکم کردن و تمیز کردن کاغذ دیواری قبلی، یک لایه پرایمر باکیفیت روی کاغذ دیواری قبلی بزنید تا از کیفیت نهایی کار مطمئن شوید. بعد از زدن پرایمر، صبر کنید تا خشک شود و در گام آخر چسب باکیفیت را روی کاغذ دیواری قدیمی بزنید و رول‌های کاغذ دیواری جدید را یکی پس از دیگری روی آن بچسبانید.

برای نصب درست، محکم و ماندگار کاغذ دیواری، حتماً از نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید

در این مقاله کوشیدیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری قبلی امکان‌پذیر است؟ همچنین تلاش کردیم کلیه نکاتی که باید در هنگام نصب کاغذ دیواری جدید روی کاغذ دیواری قدیمی مد نظر قرار دهید را بیان کنیم.

در صورت تمایل به نصب کاغذ دیواری جدید روی کاغذ دیواری جدید، حتماً از نصاب‌های حرفه‌ای و کاربلد کمک بگیرید. این افراد به دلیل تجربه و تخصص بالایی که دارند، می‌توانند کاغذ دیواری جدید را به صورت حرفه‌ای و درست روی کاغذ دیواری قدیمی نصب کنند تا بتوانید سال‌های سال از این کاغذ دیواری جدید، بهره‌مند شوید. معمولاً نصاب‌های حرفه‌ای بعد از بازدید از کاغذ دیواری قدیمی به شما خواهند گفت که آیا امکان نصب کاغذ دیواری جدید روی کاغذ دیواری قبلی وجود دارد یا خیر.

برای ارتباط با نصاب‌های حرفه‌ای کاغذ دیواری، کافی است پس از خرید کاغذ دیواری از فروشگاه های آنلاین کاغذ دیواری، از متخصصان این مجموعه بخواهید که شماره تماس بهترین نصاب‌های منطقه شما را در اختیارتان قرار دهند.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

5 × یک =