صفحه اصلی > آموزش گرافیک : اشکال هندسی در طراحی لوگو
ads

اشکال هندسی در طراحی لوگو

اشکال هندسی در طراحی لوگو

اشکال هندسی در طراحی لوگو

با سلام به علاقه مندان گرافیک امشب درباره ی اشکال هندسی در طراحی لوگو داریم که کمک خوبی بهتون میکنه.پس با ما همراه باشید.
در طراحی گرافیک، هر کدون از اشکال هندسی، معنای مختص به خودشون رو دارن که اگه این معانی رو بدونی، خیلی راحت میتونی بهترین طراحی رو انجام بدی.

معنی و مفهوم اشکال هندسی در طراحی لوگو

طراحی لوگو یکی از اقداماتی است که باید به صورت تخصصی قبل از شروع رسمی کسب و کارتان برای آن اقدام کنید. لوگو که یک نشان گرافیکی است باعث می شود تجارت هویت بگیرد و در ذهن مشتریان و مخاطبان ماندگار شود. گاهی در طراحی لوگو اشکال هندسی را مشاهده می کنید که هر یک معنا و مفاهیم خاص خود را دارند.

شاید این سوال مطرح شود که معنی اشکال هندسی در طراحی لوگو چیست؟ و چرا شرکت های برتر دنیا از این اشکال در لوگوی برند خود استفاده می کنند؟ تا انتها همراه ظریف گرافیک باشید تا پاسخ سوالاتتان را بدانید.

اشکال هندسی در طراحی لوگو

مفهوم لوگو مربع یا مستطیل شکل

مربع و مستطیل از نظر روانشناسی نشانه ثبات و نظم هستند. همه طراحان معتقند که استفاده از مستطیل در طراحی لوگو نشان از سادگی طرح دارد. در مطالعه مفاهیم اشکال هندسی نقش مستطیل از سایر شکل ها پر رنگ تر است. این که چرا این شکل هندسی در حال حاضر پر مخاطب است و در بسیاری از لوگو ها مشاهده می شود، می توان گفت این اشکال در ذهن مخاطب اطمینان و ثبات را تداعی می کند.

مربع و مستطیل با داشتن زوایای قائم و قوانین ساده ریاضی این دید نادرست را در ذهن طراحان تازه کار به وجود می آورد که استفاده از این اشکال خسته کننده و کسالت بار است. طراحان حرفه ای و باسابقه می دانند که شاید این اشکال هندسی نتوانند قوانین شگفت انگیز داشته باشند ولی قابلیت انطباق بالای آن ها با سایر شکل های هندسی باعث می شود که نتوانند به راحتی از آن ها بگذرند.

اشکال هندسی در طراحی لوگو

مفهوم مثلث در طراحی لوگو

مثلث به دلیل داشتن زوایای مختلف همانند مربع و مستطیل نشان از نظم و هماهنگی دارد. مفاهیم مثلث های هندسی با طبعیت پیوند دارند. مثلث متساوی اضلاع با زمین، مثلث مختلف الاضلاع با هوا، مثلث متساوی الساقین با آتش و مثلث قائم الزاویه با آب پیوند دارند. با توجه به این موضوع باید متناسب با مفهمومی که می خواهید به مخاطب بیان کنید مثلث ها را انتخاب کنید.

طراحی افکت متنی
بیشتر بخوانید

جالب است بدانید که مثلث متساوی الساقین که دارا دو ضلع با ساق های برابر است مفهوم خاصی را به نمایش می گذارد. اعدای خاصی که در این مثلث وجود دارد برای رومیان و یونانی ها مهم بوده و با توجه به این اعداد معماری ساختمان ها و بناهای عظیم را انجام می دهند. اگر می خواهید همانند این معماران ماهر کاری منحصر به فردی را طراحی کنید حتماً در طراحی لوگو از مثلث مساوی الساقین استفاده کنید.

اشکال هندسی در طراحی لوگو

طراحی لوگو با دایره

مفهوم ابدیت و بی نهایت را در خود پنهان کرده است. همان طور که می دانید از نظر ریاضی دارای اضلاع بی نهایت می باشد. اگر بخواهید هرچیزی که در تکاپو است را در ذهن مخاطب تداعی کنید می توانید در طرحتان دایره را به کار ببرید.

می توانید اموزش های بیشتر را در بخش اموزش گرافیک ببینید.

اموزش های بیشتر را در پیج اینستاگرام Graphic_zahra دنبال کنید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

پانزده − پنج =