صفحه اصلی > کسب و کار : چگونه کمپین تبلیغاتی پیامکی راه بیاندازیم؟
ads

چگونه کمپین تبلیغاتی پیامکی راه بیاندازیم؟

a99d8ff2 9d9a 4177 9e15 dd5e21de9e6a

 

چگونه کمپین تبلیغاتی پیامکی راه بیاندازیم؟

راه‌اندازی کمپین یکی از راه‌های تبلیغاتی خوب است که به شما این اجازه را می‌دهد تا در مدت زمان کوتاهی، به بازدهی بیشتری برسید. وقتی سعی دارید از طریق پیامک با مشتری خود ارتباط بگیرید و آن‌ها را برای خرید و یا مشارکت در برنامه‌های خود دعوت کنید، در اصل تبلیغات پیامکی انجام داده‌اید. راه ارتباطی شما با مخاطب از طریق اس ام اس است و در اصل بازاریابی پیامکی را در دستور کار خود قرار داده‌اید.

در تقویم ما مناسبت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید در آن زمان‌ها کمپین خود را راه‌اندازی کنید تا به اهداف سازمانی و فروش خود برسید. در کمپین‌ها همواره پیشنهادات خوبی برای مشتری ارسال می‌شود تا آن‌ها را برای مشارکت و خرید بیشتر دعوت کنند. در این نوشته درباره راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی پیامکی بیشتر صحبت می‌کنیم.

ایده‌های راه‌اندازی کمپین تبلیغات پیامکی موفق

اگر می‌خواهید از کمپین پیامکی برای تبلیغات کسب‌وکار خود استفاده کنید، باید راه‌های اصلی و روش‌هایی که به شما در این مسیر کمک می‌کنند را بشناسید.

پرسونای مخاطب خود را بشناسید

اولین کاری که بهتر است انجام دهید این است که ببینید افرادی که قرار است تبلیغات پیامکی شما را دریافت کنند چه کسانی هستند. یعنی باید بدانید علایق آن‌ها چیست؟ چه گروه سنی را در بر می‌گیرند؟ چه مسائلی برایشان مهم و هیجان‌انگیز است و چه حساسیت‌هایی دارند. به این ترتیب می‌توانید ایده کمپین را بنویسید. برای مثال با کمک نوشتن این اطلاعات می‌توانید محصولات و برنامه‌هایی که برای مخاطب شما جذاب است را انتخاب کنید و به عنوان محصول کمپین خود در نظر بگیرید.

برای کمپین محتوای جذابی بنویسید

در بازاریابی پیامکی و کمپین‌های تبلیغاتی، تنها راه شما نوشتن یک متن پیامکی جذاب است. زیرا شما نمی‌توانید محتوای تصویری به تبلیغ خود اضافه کنید و از آن طریق جذابیت تبلیغ خود را بالا ببرید. به همین دلیل تنها اهرم شما یک متن است. در ضمن باید حریم خصوصی در پیامک‌های تبلیغاتی را رعایت کنید تا مخاطبان شما در ارتباط با شما احساس امنیت داشته باشند و بدانند در هر زمانی قرار نیست شما برایشان پیامک بفرستید.

برای اینکه بتوانید متن جذابی بنویسید، راهکارهای مختلفی پیش روی شماست. بیایید با چند روش نوشتن یک متن خوب آشنا شویم.

کسب درآمد از اسپاتیفای
بیشتر بخوانید

شروع طوفانی داشته باشید

نمونه پیامک:

تعطیلات دیگه آخراشه برنامه سیزده‌بدر سرجاشه؟
1 میلیون هدیه باحداقل رزرو 3.5میلیونی اقامتگاه از «شب»
کد: mru8f
محدود

در ابتدای پیامک خود از جملات جذاب و انگیزشی استفاده کنید. به طوری که وقتی پیامک روی گوشی مخاطب نمایش داده شد، به قدری برایشان جالب باشد که آن را باز کند و بخواند. اگر برای متن خود شروع جذابی در نظر نگیرید، تاثیرگذاری آن کاهش می‌یابد و نمی‌توانید به کمپین خود امیدوار باشید.

حتما شما هم پیامک‌هایی را دیده‌اید که با عناوینی مانند «این تخفیف رو از دست نده»، «امشب برنامه ات چیه؟»، «تو برو سفر، جاباما» و… شروع می‌شوند. این مدل شروع جذاب مخاطب را اقناع می‌کند تا حداقل یک بار هم که شده پیامک شما را باز کند تا ببیند قضیه از چه قرار است.

تمام اطلاعات را در متن خود قرار دهید

یک متن تبلیغاتی خوب باید تمامی اطلاعات مورد نیاز را در بر بگیرد. تمامی مواردی که می‌خواهید مخاطب از آن‌ها مطلع شود را در متن خود بیاروید. اما باید دقت کنید که از نوشتن متن طولانی پرهیز کنید. چون ممکن است مخاطب حوصله خواندن تمامی آن را نداشته باشد.

راه‌های ارتباطی را بنویسید

نمونه پیامک:

✅پيشنهاد فردا
يه صبحانه جذاب????
از منوي بالكافه????????

irjw.ir/MnT
لغو11

اصلی‌ترین هدف شما برای کمپین تبلیغاتی فروش و آشنایی بیشتر مشتری با شماست. به همین دلیل باید راه‌های ارتباطی و یا آدرس خود را حتما در متن پیامک قرار دهید. اگر این کار را نکنید، عملا کمپین شما سودی نخواهد داشت و تمام هزینه و وقت شما برای تبلیغات هدر رفته است. زیرا مشتری نمی‌داند برای خرید باید وارد چه سایتی شود و یا با چه شماره‌ای تماس بگیرد. پس حتما راه‌های ارتباطی را برای مشتری به صورت شفاف توضیح دهید.

لینک قرار دهید

نمونه پیامک:

هر چيزي يه وقتي داره????
مثل همين آخرهفته
كه وقت صبحانه‌ست????
بالكافه
منو????????

irjw.ir/JR
لغو11

یکی از قابلیت‌های پنل اس ام اس این است که به شما اجازه می‌دهد تا لینک سایت، اینستاگرام و یا لوکیشن خود را برای مشتری ارسال کنید. این قابلیت برای زمان‌هایی که می‌خواهید اینستاگرام خود را تبلیغ کنید و یا محصولی را در سایت به صورت فروش ویژه گذاشته‌اید بسیار مفید است. به راحتی لینک را در متن قرار دهید تا مشتری‌های شما به راحتی به صفحات شما دسترسی داشته باشند.

یادداشت تفاهم چیست ؟ راهنمای تفاهم نامه
بیشتر بخوانید

هدفمند تبلیغ کنید

هر کسب‌وکار علاوه بر مشتری‌های سابق خود به مشتری‌های جدید نیز نیاز دارد. برای اینکه بتوانید به افراد پیامک بفرستید، باید شماره موبایل آن‌ها را داشته باشید. پنل پیامکی راه‌های مختلفی برای ارسال پیامک به شماره‌های جدید به صورت هدفمند برای شما در نظر گرفته است.

ارسال تبلیغات پیامکی به بانک شماره‌ها

اصلی‌ترین قابلیت هر پنل پیامکی، بانک شماره‌های به‌روز آن است. به کمک این بانک شماره‌های می‌توانید برای اصناف، مشاغل، مناطق و افراد مختلف پیامک ارسال کنید. برای مثال شما می‌توانید به راحتی برای بانوان یک شهر تبلیغات ارسال کنید و آن‌ها را از فروشگاه زنانه‌ای به تازگی در همان شهر افتتاح کرده‌اید آگاه کنید.

00eb3954 74b2 4f40 9937 2043e97b0351

ارسال بر اساس کد پستی

اگر شما کد پستی یک منطقه را داشته باشید، به کمک ماژول های کدپستی همراه اول و کدپستی ایرانسل می‌توانید برای شماره موبایل‌های آن منطقه پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. به این ترتیب شما به صورت هدفمند و فقط برای یک منطقه خاص ارسال پیامک داشته‌اید.

ارسال از روی نقشه

برای اینکه راحت‌تر بتوانید به شماره موبایل‌های جدید به صورت هدفمند پیامک بفرستید، می‌توانید از ماژول پیامپ استفاده کنید. از روی نقشه مناطقی که قصد تبلیغ در آن را دارید را انتخاب کنید و برای شماره‌های همراه اول و ایرانسل آن به راحتی تبلیغ ارسال کنید.

ارسال از طریق دکل‌های مخابراتی ایرانسل

یکی دیگر از راه‌های تبلیغ از طریق پنل اس ام اس، استفاده از دکل‌های مخابراتی ایرانسل است. شما می‌توانید منطقه مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس یکی از دکل‌های ایرانسل آن منطقه را نیز انتخاب کنید تا پیامک شما برای افرادی که در 7 تا 10 روز گذشته از این دکل آنتن دریافت کرده‌اند، ارسال شود.

در بازه زمانی مناسب پیامک بفرستید

در زمان ارسال کمپین تبلیغاتی پیامکی باید به بحث زمان توجه زیادی داشته باشید. احتمالا شما هم دوست ندارید شب‌ها وقتی در حال استراحت هستید پیامک تبلیغاتی روی گوشی موبایل‌تان ظاهر شود. به همین دلیل خودتان هم به عنوان یک برند باید زمان‌های مناسبی را برای ارسال اس ام اس های تبلیغاتی خود در نظر بگیرید. شما می‌توانید از ساعت 8 صبح تا 10 شب ارسال‌های خود را انجام دهید. اما بهتر است ببینید کسب‌وکار شما در حوزه‌ای است و مشتری‌ها و کاربران شما چه زمان‌هایی تمایل به دریافت پیامک‌های شما دارند. اما در کل بهتر است در روز از ساعت 8 تا 11 و در عصر از ساعت 17 تا 19 پیامک‌های خود را ارسال کنید.

تعریف چرخه تجاری: 4 مرحله چرخه تجاری
بیشتر بخوانید

خبرنامه پیامکی ارسال کنید

نمونه پیامک:

افتتاح بزرگترین فروشگاه ملزومات الکترونیکی تابلو های تبلیغاتی توسط گروه بازرگانی مرداس ????در روز دوشنبه سوم تیر ماه 99
تهران خیابان گرگان پلاک183
لغو خبرنامه: ارسال 021863

بهتر است برای یک کمپین پیامکی موفق، فقط با اجازه افراد به آن‌ها اس ام اس بفرستید. ایجاد خبرنامه پیامکی یا باشگاه مشتریان می‌تواند به شما کمک کند تا با رضایت مشتریان به آن‌ها پیامک بفرستید. برای گسترش خبرنامه پیامکی می‌توانید از ارسال پیامک با خط اختصاصی خود استفاده کنید. استفاده از شماره‌های رند و اختصاصی می‌تواند تاثیر بیشتری روی دیده شدن تبلیغات شما داشته باشد. در پیامک‌های خبرنامه می‌توانید انواع پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی را ارسال کنید و برای مشتریان خود ارزش افزوده ایجاد کنید. همچنین پس از عضویت افراد در خبرنامه، به آنان اطلاع دهید که چند پیامک دریافت خواهند کرد و چرا این پیامک‌ها برای آن‌ها ارزش افزوده دارند.

برای کمپین خود برنامه‌ریزی کنید

برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستید. ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بدون برنامه و زمان مشخصی، ممکن است به کمپین شما آسیب برساند. حداقل یک هفته قبل از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، تمام جزئیات را مورد بررسی قرار دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا مشکلات برنامه بازاریابی خود را شناسایی کنید و پیش از شروع کمپین آن را رفع کنید.

مسابقه پیامکی برگزار کنید

سلام
بیا یلدا رو با تخفیف کنار هم جشن بگیریم????????

10% تخفیف روی کل آیتم ها با عکس رایگان????
فقط کافیه فرزندانتان با تم یلدا حضور داشته باشند????
در ضمن پست آخر پیجمون هم مسابقه دارد:

instagram.com/mozaffari.restaurant
لغو11

با توجه به علاقه‌ی عموم مردم به مسابقات، چرا از این فرصت استفاده نمی‌کنید و یک کمپین پیامکی مسابقه برگزار نمی‌کنید؟ مسابقات پیامکی می‌توانند به سرعت مشتریان جدید را به سمت شما جذب کنند و اعضای خبرنامه‌ی شما را افزایش دهد. برای برگزاری چنین مسابقاتی، از ماژول‌های مسابقه و قرعه‌کشی استفاده کنید.

a2bfe2d8 e6f6 43d8 83f2 66373203c8b3

نتیجه کمپین پیامکی را مورد بررسی قرار دهید

در پنل پیامکی، می‌توانید به‌راحتی گزارش دقیقی از عملکرد کمپین تبلیغاتی خود را دریافت کنید. بهتر است هر ماه آمارها و نتایج کمپین خود را بررسی کنید و با تیم کارشناسی خود به اشتراک بگذارید. این روش به شما کمک می‌کند تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری کنید و از اتلاف پول و وقت خود جلوگیری نمایید.

راهنمای مشاوران مالی : مشاور مالی چه وظایفی دارد؟
بیشتر بخوانید

سخن پایانی

یک کمپین پیامکی خوب می‌تواند شما را خیلی سریع‌تر به اهداف سازمانی‌تان نزدیک کند. فقط باید بدانید دقیقا چه کاری کنید و چگونه برنامه‌های خود پیش ببرید. یکی از نکات مثبت بازاریابی پیامکی بازدهی سریع آن است. این سرعت عمل در کمپین‌های پیامکی بیشتر هم می‌شود و می‌توانید نتایج خوبی از برگزاری آن داشته باشید. برای شروع تجربه خوب کمپین پیامک تبلیغاتی، هر چه زودتر یک پنل اس ام اس خریداری کنید و بازاریابی خود را شروع کنید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

دو × سه =