فیلم 355
فیلم 355 یک فیلم جاسوسی اکشن آمریکایی در آینده است که به کارگردانی سیمون کینبرگ از فیلمنامه ای به قلم ترزا ربک و بوزولیچ ساخته شده است. در این فیلم جسیکا چستین ، لوپیتا نیونگو ، پنه لوپه کروز ، دایان کروگر ، فن بینگبینگ ، سباستین استن و ادگار رامیرز بازی می کنند.
تاریخ پخش فیلم 355
قرار است در 14 ژانویه 2022 توسط Universal Pictures منتشر شود.
داستان فیلم 355
جسیکا چستین ایده تولید یک فیلم جاسوسی به رهبری زن با همان روحیه سریال Mission: Impossible و جیمز باند را به کارگردانی سیمون کینبرگ ، کارگردان ققنوس تاریک خود ارائه داد ، در حالی که در حال تولید فیلم 355 بود. این مفهوم ساخته شد و در ماه مه 2018 اعلام شد که کینبرگ علاوه بر بازی در کنار ماریون کوتیار ، پنه لوپه کروز ، فن بینگ بینگ و لوپیتا نیونگو ، کارگردانی این فیلم را با تهیه کنندگی چستین بر عهده خواهد داشت. این پروژه در جریان جشنواره فیلم کن 2018 با خرید جهانی Road و استودیوی آمازون برای توزیع حقوق توزیع در اختیار خریداران قرار گرفت و در نهایت Universal Pictures با 20 میلیون دلار به علاوه پیشنهاد ، حقوق توزیع آمریکای شمالی را به دست آورد.
در فوریه 2019 ، چستین درخواستی را برای پیشنهادات مربوط به انتخاب بازیگران مرد ارائه داد. در ماه مه 2019 ، اعلام شد که سباستین استن و ادگار رامیرز با کنار گذاشتن کوتیار ، به جمع بازیگران فیلم پیوستند. دایان کروگر در ژوئن اضافه شد.
فیلمبرداری فیلم 355 در ژوئیه 2019 آغاز شد ، تیراندازی بین پاریس ، مراکش و لندن ، با استفاده از مکانهایی از جمله مجلس سنا. در سپتامبر 2019 ، امیلیو اینسولرا به جمع بازیگران فیلم پیوست. عکاسی اضافی در ژوئیه سال 2020 در لندن با پروتکل های احتیاط به دلیل همه گیری COVID-19 فیلمبرداری شد.
نقد فیلم 355
هالیوود مجدداً حمله کرده و این ایده را ادامه داده است که تمام لهجه های اسپانیایی برابر هستند و هر اسپانیایی تبار لاتین است. Universal Pictures اولین تریلر ” فیلم 355 ” را با بازی جسیکا چستین ، لوپیتا نیونگو ، دایان کروگر ، پنه لوپه کروز و فن بینگبینگ منتشر کرد. همانطور که تریلر آشکار می شود ، با اکشن ترکیبی از “Ocean’s Eleven” و “The Bourne Identity” ، اولین نگاه تمام زمینه های قومی قهرمانان را به عنوان هویجی آویزان برای نسل “بیدار” ما به نمایش می گذارد.
Nyong’o در صداپیشگی ، آژانسهای اطلاعاتی را که زنان برای آنها کار می کنند توصیف می کند – آمریکایی (Chastain) ، انگلیس (Nyong’o) ، آلمانی (Kruger) ، کلمبیایی (Cruz) ، چینی (Fan). علاوه بر این ، در خلاصه داستان رسمی فیلم ، Cruz’s Graciela به عنوان “روانشناس ماهر کلمبیایی” ، در کنار Kruger’s Marie (“عامل آلمانی بد”) توصیف شده است.
استفاده از هویت فرهنگی آمریکایی و بریتانیایی تفسیر گسترده تری از شخصیت های هر یک از زنان و شکل ظاهری آنها را امکان پذیر می کند. با این حال ، کروز ، که اسپانیایی است ، کلمبیایی یا لاتین نیست. او در این نقش بازی می کند که به نظر می رسد واضح است که مدیران و نمایندگان هیچ تلاشی نمی کنند تا جهان را برای یافتن گزینه مناسب تر ، یا حتی با جسارت بیشتر ، یک بازیگر واقعی کلمبیایی برای بازی در نقش Graciela جستجو کنند.
چستین ، یکی از تهیه کنندگان فیلم ، در بیانیه ای برای Variety می گوید: “وقتی من فکر ساخت این فیلم را داشتم ، ما فیلمنامه یا بودجه ای نداشتیم.” “پنه لوپه در این زمینه فوق العاده مفید بود. پس از مکالمه با مشاور ما این ایده را به او دادم که می تواند یک نماینده پرشور از برزیل را بازی کند. او اشاره کرد که درست نیست که شخصیتی از برزیل را بازی کند ، زیرا زبان اکثریت پرتغالی است. “
چستین ادامه می دهد ، “من فهمیدم که کلمبیا دارای میراث قومی غنی است ، تقریباً 80٪ از مردم دارای میراث اروپایی یا ترکیبی اروپایی هستند. ما به شخصیتی پرداختیم که از فرزندان استعمار اسپانیا در دنیای جدید است. “
چستین و کارگردان سیمون کینبرگ ، نامزد اسکار برای تهیه کنندگی “مریخی” باید نسبت به مبارزات برای ورود به هالیوود کاملاً آگاه و حساس باشند. نوشته شده توسط کینبرگ و ترزا ربک ، که مشارکت قابل توجه نویسندگی آنها در “Smash” NBC بوده است ، به نظر می رسد که این فیلمنامه قصد دارد تا فراگیر باشد ، اما در نهایت حضور Latinx را ناامید کرد.
مصرف کنندگان آمریکایی ممکن است عادت داشته باشند که تمام اسپانیایی زبان ها را جمع کنند. همانطور که در ستون قبلی من ذکر شد “چرا بازیگران لاتین هنوز هم نقطه ضعف اسکار هستند؟” کروز اسپانیایی زبان است که با لاتین قابل تعویض نیست. این یک نبرد دائمی در داخل هالیوود است که بیشتر بازیگران و بازیگران Latinx را استخدام کنید و بفهمید آنها چه کسانی هستند و از کجا آمده اند. قبل از اینکه کسی کارت “قدرت ستاره” را بازی کند ، بازیگران کلمبیایی زیادی وجود دارند که احتمالاً بیش از حد تمایل (و در دسترس) برای به تصویر کشیدن شخصیت داشتند.
این اولین بار نیست که هالیوود نژاد و قومیت را تعمیم می دهد. “خاطرات یک گیشا” در سال 2005 با واکنش شدید سه نقش اصلی زن به بازیگران زن غیر ژاپنی مواجه شد: گونگ لی ، میشل یوه و زیی ژانگ. در یک مصاحبه بی بی سی در سال 2005 ، راب مارشال ، کارگردان ، که تازه در فیلم “شیکاگو” برنده بهترین تصویر بود ، هنگام ارایه الکسیس زوربا ، نسخه ساختگی کارگر معدن جورج زورباس ، در سال 1964 ، با استناد به آنتونی کوین از این موقعیت دفاع کرد زوربا یونانی. ” کوین نامزدی بهترین بازیگر را دریافت کرد.
در همان مصاحبه ، گونگ لی گفت: “ما به عنوان بازیگر به دنبال نقش هایی هستیم که ما را به چالش بکشند و به ما الهام دهند.” این نکته و مسئولیت گسترده تری را که باید به افرادی که این نقش ها را دارند پیشنهاد می شود ، تأکید می کند. اسکارلت جوهانسون انتقادات شدیدی را دریافت کرد وقتی که قبل از خروج به عنوان شخصیت ترانس در “Rub & Tug” انتخاب شد. کروز ، که نه تنها برنده جایزه اسکار است ، بلکه در طول زندگی حرفه ای خود چندین نامزدی و فرصت دریافت کرده است ، باید نابرابری ها را تشخیص داده و نمایندگی بهتر را تشویق کند. جامعه Latinx به بازیگران مثل او احتیاج دارد و مجبور است که در انتخاب بازیگران مناسب صحبت کنند و اصرار کنند.
دستیابی که نامزدی اسکار برای یک هنرمند فراهم می کند ، نمی تواند کمرنگ باشد. چستین در کارنامه خود دو نامزد دریافت کرده است (“راهنما” و “صفر تاریک سی”) در حالی که کروز (“ویکی کریستینا بارسلونا”) و نیونگو (“12 سال برده”) هر دو برنده اسکار شده اند. هنگامی که “نامزد جایزه اسکار” یا “برنده” مورد نظر قبل از نام شما ظاهر شود ، این فرصت ها اغلب می تواند منجر به نقش های مهیج و برجسته تری برای کشف این هنرمند شود. با این حال ، همیشه اینطور نیست.
در 92 سال اخیر تنها چهار زن لاتینکس نامزد بهترین بازیگر زن در اسکار بوده اند و کاتالینا ساندینو مورنو یکی از بهترین نامزدهای اخیر است. پس از اولین بازی خود در “ماریا پر از گریس” ، جایی که او موفق شد ستاره های بزرگی مانند اوما تورمن (“بیل را بکش جلد 2”) و نیکول کیدمن (“تولد”) برای نامزدی اسکار را کنار بگذارد ، تقریباً در صفحه نمایش فیلم از آن زمان است. هر بازیگر دیگری که برای اولین بار نامزد شده باشد ، دروازه های هالیوود را به رویشان باز می کند – به عنوان مثال به دنبال جنیفر لارنس و کری مولیگان به عنوان نامزدهای بعدی هستند. مورنو ، متولد بوگوتا ، تا سال 2020 به نقش های کوتاه یا کلیشه ای لاتینکس سقوط کرده است ، زمانی که وی یکی از مهمترین قسمتهای خود را در 16 سال در “معدن” اسکات تیمز ، مقابل مایکل شانون و شی ویگام داشت.
Freckle Films ، شرکت تولیدی که توسط Chastain در سال 2016 تاسیس شد و کلی کارمایکل آن را هدایت می کند ، ایجاد شد تا زنان در رسانه فیلم صدا کنند. این امر به وضوح توسط “آوا” و “چشمهای تامی فای” که اخیراً منتشر شده نشان داده شده است ، اما صنعت نمی تواند در جهت اصلاح یک مسئله تلاش کند در حالی که مبارزه را برای مسئله دیگر فدا می کند. این فرصتی برای یادگیری برای هنرمندان فراهم می کند تا نقاط کور خود را از بین ببرند و فقط مورد تحقیر قرار نگیرند ، بلکه در گفتگوهای مترقی شرکت کنند.
در حالی که گفته های Chastain در مورد ریشه های مردم کلمبیا به معنای کلی درست است ، اما همه قومیت های Latinx ترکیبی از مناطق مختلف جغرافیایی هستند ، نه فقط اروپا. ریشه های آفریقایی اغلب نادیده گرفته می شوند ، که به شدت در موارد ناپسند رنگ گرایی در فرهنگ و خارج از آن خونریزی می کند. با وجود شانس بالقوه برای بازیگران کلمبیایی ، وقتی آنها خیلی کم هستند ، کروز و دیگران نوبت خود را گرفتند. این امر همچنین ممکن است ، و شاید ناخواسته ، برای ادامه اقدامات نژادپرستانه ظریف و سوت سگ در فیلم و تلویزیون ادامه یابد. مردم اسپانیایی تبار “سفید” در حال دریافت نقشهایی هستند تا خود را در مقابل چشم جهانیان قرار دهند ، در حالی که مجریان غیر سفید پوست ، مختلط و آفریقایی-لاتینکس به قاطر مواد مخدر و باند بانگ تبعید می شوند.
از بازیگران کلمبیایی که می توانستند نقش گراسیلا را بازی کنند ، نامزد چند Emmy ، سوفیا ورگارا از “خانواده مدرن” ، پائولا توربای ، برجسته در “بوش” یا مارتینا گارسیا از “Narcos” است. داسا پولانکو متولد جمهوری دومنیکن از “Orange Is the New Black” نیز بسیار مناسب بود. از هر فرد لاتینکس که والدین یا پدربزرگ و مادربزرگش “Yo soy Betty، la fea” را تماشا کرده اند ، س Askال کنید که آیا برای تماشای بازگشت آنا ماریا اوروزکو حاضر می شوند؟
آفرو-لاتین ها در این رسانه بسیار کم ارزش هستند ، بنابراین دیدن Yaya Decosta (“Whitney” Lifetime) ، Rosario Dawson (“پنج نفر برتر”) یا Zoe Saldana (“Avatar”) برای جامعه اطمینان بخش خواهد بود.
چستین می گوید: “من درک می کنم که ما همچنان در حال تکامل هستیم که چگونه در مورد اعتقادات فرهنگی خود فکر می کنیم.” “هنگام ساخت فیلم 355 ، من می خواستم از ناسیونالیسم فراتر رفته و موضوع مشترک بین المللی را که همه ما را به هم متصل می کند ، درک کنم. در پایان روز ، مهم نیست که شخصیت ها از کجا آمده اند ، بلکه این که همه آنها با هم جمع شده اند و اتحادی فراتر از مرزها تشکیل می دهند. “
اگر همه چیز به همین راحتی بود ، این مکالمه به طور مداوم مورد نیاز نبود.
به پایان نقد فیلم 355 رسیدیم امیدواریم لذت برده باشید.