صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی رهبر قلب جبهه متفقین فرانکلین دی. روزولت
ads

بیوگرافی رهبر قلب جبهه متفقین فرانکلین دی. روزولت

فرانکلین دی. روزولت

فرانکلین دی. روزولت و نیو دیل او، کشور را در رکود بزرگ رهبری کردند. ریاست جمهوری او که برای چهار دوره انتخاب شد، به پیروزی در جنگ جهانی دوم کمک کرد.

فرانکلین دی. روزولت که بود؟

فرانکلین دلانو روزولت سی و دومین رئیس جمهور آمریکا بود. فرانکلین دی. روزولت ، همانطور که اغلب او را می نامیدند، ایالات متحده را در رکود بزرگ و جنگ جهانی دوم رهبری کرد و قدرت های دولت فدرال را از طریق مجموعه ای از برنامه ها و اصلاحات موسوم به New Deal به شدت گسترش داد.

فرانکلین دی. روزولت که در سال 1921 به بیماری فلج اطفال مبتلا شد، بیشتر دوران بزرگسالی خود را روی ویلچر گذراند. یک نسل کامل از آمریکایی‌ها بدون هیچ رئیس‌جمهوری بزرگ شدند، زیرا فرانکلین دی. روزولت چهار دوره بی‌سابقه ریاست جمهوری را سپری کرد. برنامه های اجتماعی روزولت نقش دولت را در زندگی آمریکایی ها دوباره ابداع کرد، در حالی که ریاست جمهوری او در طول جنگ جهانی دوم رهبری ایالات متحده را در صحنه جهانی تثبیت کرد.

فرانکلین دی. روزولت

فرانکلین دی. روزولت

سنین جوانی و تحصیل

روزولت در 30 ژانویه 1882 در هاید پارک نیویورک به دنیا آمد.

او در خانواده ای ثروتمند به عنوان تنها فرزند جیمز روزولت و سارا آن دلانو روزولت و پسر عموی دور رئیس جمهور تئودور روزولت متولد شد.

خانواده روزولت برای چندین نسل برجسته بودند و ثروت خود را در املاک و تجارت به دست آورده بودند و در اسپرینگ وود، املاک آنها در دره رودخانه هادسون در ایالت نیویورک زندگی می کردند.

فرانکلین دی. روزولت در حالی که بزرگ می‌شد، با امتیاز و احساس بزرگی احاطه شده بود.

او تا سن 14 سالگی توسط معلمان و فرمانداران آموزش دیده بود و کل خانواده حول او می چرخید و مادرش شخصیت غالب زندگی او حتی تا بزرگسالی بود. تربیت او بسیار متفاوت با مردم عادی بود که بعداً از آنها دفاع کرد.

در سال 1896، روزولت در مدرسه پسرانه گروتن، یک مدرسه مقدماتی معتبر اسقفی در ماساچوست، رفت. این تجربه برای او سخت بود، زیرا با سایر دانش آموزان سازگاری نداشت. مردان گروتن در دو و میدانی عالی بودند و روزولت نه.

او تلاش کرد تا بزرگسالان را خشنود کند و آموزه‌های مدیر مدرسه گروتن، اندیکوت پیبادی را که دانش‌آموزان را ترغیب می‌کرد تا از طریق خدمات عمومی به افراد کم‌اقبال کمک کنند، مورد توجه قرار داد.

پس از فارغ التحصیلی از گروتن در سال 1900، روزولت وارد دانشگاه هاروارد شد و مصمم بود از خود چیزی بسازد. اگرچه او فقط یک دانشجوی “C” بود، اما عضو برادری آلفا دلتا فی، سردبیر روزنامه هاروارد کریمسون بود و مدرک خود را تنها در سه سال دریافت کرد.

با این حال، اجماع عمومی توسط معاصران او این بود که او ضعیف و متوسط بود.

فرانکلین دی. روزولت به تحصیل در رشته حقوق در دانشکده حقوق دانشگاه کلمبیا پرداخت و در سال 1907 در آزمون وکالت قبول شد، اگرچه مدرکی دریافت نکرد. برای سه سال بعد، او قانون شرکت را در نیویورک تمرین کرد و زندگی معمولی طبقه بالا را داشت.

اما روزولت قانون را خسته کننده و محدود کننده می دانست. او به دستاوردهای بزرگتری توجه داشت.

ازدواج با النور روزولت

فرانکلین دی. روزولت در 17 مارس 1905 با النور روزولت، پسر عموی پنجم خود و خواهرزاده تئودور روزولت ازدواج کرد. این زوج در سال آخر روزولت در هاروارد نامزد کردند.

فرزندان

فرانکلین و النور صاحب شش فرزند شدند: آنا، جیمز، فرانکلین (که در کودکی درگذشت)، الیوت، فرانکلین جونیور و جان. به جز جان، که شغلی را به عنوان یک تاجر انتخاب کرد، همه فرزندان روزولت در سیاست و خدمات عمومی فعالیت داشتند.

سنای ایالت نیویورک

در سال 1910، در سن 28 سالگی، روزولت برای نامزدی در مجلس سنای ایالت نیویورک دعوت شد. او به عنوان یک دموکرات در ناحیه ای که در 32 سال گذشته به جمهوری خواهان رأی داده بود، شرکت کرد. او از طریق مبارزات انتخاباتی سخت و کمک به نام خود، کرسی را در یک انتخابات دموکرات به دست آورد.

روزولت به عنوان یک سناتور ایالتی با عناصر ماشین سیاسی دموکرات در نیویورک مخالفت کرد. این امر خشم رهبران حزب را برانگیخت، اما برای او شهرت ملی و تجربه ارزشمندی در تاکتیک‌ها و دسیسه‌های سیاسی به دست آورد.

بیوگرافی خواننده مشهور دریک
بیشتر بخوانید

در طول این مدت، او با لوئیس هاو اتحاد تشکیل داد که زندگی سیاسی او را برای 25 سال آینده شکل داد. روزولت در سال 1912 مجدداً به مجلس سنای ایالت انتخاب شد و به عنوان رئیس کمیته کشاورزی، تصویب لوایح مزرعه و کار و برنامه های رفاه اجتماعی خدمت کرد.

در طول کنوانسیون ملی دمکراتیک سال 1912، روزولت از نامزد ریاست جمهوری وودرو ویلسون حمایت کرد و به عنوان دستیار وزیر نیروی دریایی منصوب شد، همان شغلی که تئودور روزولت برای منجنیق کردن خود به ریاست جمهوری از آن استفاده کرده بود.

روزولت مدیری پرانرژی و کارآمد بود. او در عملیات تجاری تخصص داشت و با کنگره برای تصویب بودجه و مدرنیزه شدن سیستم ها کار می کرد و نیروی دریایی ایالات متحده را تأسیس کرد. اما او در موقعیت “صندلی دوم” رئیس خود، وزیر نیروی دریایی جوزفوس دانیلز، که کمتر مشتاق حمایت از یک نیروی دریایی بزرگ و کارآمد بود، بی قرار بود.

سیاست ملی

در سال 1914، روزولت تصمیم گرفت برای کرسی سنای ایالات متحده برای نیویورک نامزد شود. این پیشنهاد از همان ابتدا محکوم به شکست بود، زیرا او از حمایت کاخ سفید برخوردار نبود. پرزیدنت ویلسون برای تصویب اصلاحات اجتماعی و اطمینان از انتخاب مجدد خود به ماشین سیاسی دموکرات نیاز داشت.

فرانکلین دی. روزولتفرانکلین دی. روزولت

او نمی توانست از روزولت، که دشمنان سیاسی زیادی در میان دموکرات های نیویورک ایجاد کرده بود، حمایت کند. روزولت در انتخابات مقدماتی کاملاً شکست خورد و درس ارزشمندی گرفت که قد ملی نمی تواند یک سازمان سیاسی محلی سازمان یافته را شکست دهد.

با این حال، روزولت وارد سیاست واشنگتن شد و با ایجاد روابط شخصی بیشتر، شغل خود را پر رونق یافت. در کنوانسیون دموکرات‌ها در سال 1920، او نامزدی معاون رئیس‌جمهور را به عنوان معاون جیمز ام. کاکس پذیرفت. این زوج در انتخابات عمومی به شدت توسط وارن جی هاردینگ جمهوری خواه شکست خوردند، اما این تجربه به روزولت در معرض دید ملی قرار گرفت.

روزولت رابطه خود را با ماشین سیاسی دموکرات نیویورک ترمیم کرد. او در کنوانسیون‌های ملی دموکرات‌ها در سال‌های 1924 و 1928 ظاهر شد تا آل اسمیت فرماندار نیویورک را برای ریاست‌جمهوری نامزد کند، که باعث افزایش سطح ملی او شد.

رابطه با لوسی مرسر

در سال 1914، روزولت با لوسی مرسر، منشی اجتماعی همسرش رابطه برقرار کرد که به یک رابطه عاشقانه تبدیل شد. وقتی النور این رابطه را کشف کرد، در سال 1918 به فرانکلین اولتیماتوم داد که دیگر با لوسی ملاقات نکند وگرنه درخواست طلاق خواهد داد.

روزولت موافقت کرد که مرسر را عاشقانه ببیند، اما سال‌ها بعد دوباره مخفیانه مرسر را دید. او در واقع در هنگام مرگ با او بود.

فلج اطفال

در سال 1921، در سن 39 سالگی، روزولت هنگام تعطیلات خود در جزیره کامپوبلو، نیوبرانزویک، کانادا، به فلج اطفال مبتلا شد. روزولت در ابتدا، با امتناع از پذیرش فلج دائمی‌اش، درمان‌های متعددی را امتحان کرد و حتی استراحتگاه گرم اسپرینگز در جورجیا را در جستجوی درمان خرید.

علیرغم تلاش هایش، او هرگز استفاده از پاهای خود را به دست نیاورد. او بعداً بنیادی را در Warm Springs برای کمک به دیگران تأسیس کرد و برنامه March of Dimes را تأسیس کرد که در نهایت یک واکسن مؤثر فلج اطفال را تأمین مالی کرد. “کاخ سفید کوچک” روزولت در گرم اسپرینگز اکنون یک پارک ایالتی جورجیا و یک بنای تاریخی ملی است.

روزولت برای مدتی به دلیل اینکه یک قربانی فلج اطفال بود کناره گیری کرد و معتقد بود که دوران سیاسی او به پایان رسیده است. اما همسرش النور و یکی از محرمان سیاسی لوئیس هو او را تشویق کردند که به راه خود ادامه دهد.

در طی چندین سال بعد، روزولت برای بهبود وجهه فیزیکی و سیاسی خود تلاش کرد. او به خود آموخت که مسافت های کوتاهی را در بریس هایش راه برود. و مراقب بود که با ویلچر خود در ملاء عام دیده نشود.

بیوگرافی جان آدامز
بیشتر بخوانید

فرماندار نیویورک

در سال 1928، آل اسمیت، فرماندار مستقر نیویورک، روزولت را ترغیب کرد که برای پست خود نامزد شود. روزولت با اختلاف کمی انتخاب شد و این پیروزی به او اطمینان داد که ستاره سیاسی اش در حال ظهور است.

به عنوان فرماندار، فرانکلین دی. روزولت به دولت مترقی اعتقاد داشت و تعدادی برنامه اجتماعی جدید را ایجاد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری

پس از سقوط بازار سهام در سال 1929، جمهوری خواهان در رکود بزرگ مقصر شناخته شدند. روزولت با احساس فرصت، نامزدی خود را برای ریاست جمهوری با درخواست برای مداخله دولت در اقتصاد به منظور کمک، بهبودی و اصلاحات آغاز کرد. رویکرد خوش بینانه، مثبت و جذابیت شخصی او به او کمک کرد تا هربرت هوور، رئیس جمهوری خواه فعلی را در نوامبر 1932 شکست دهد.

هنگامی که فرانکلین دی. روزولت برای دومین دوره ریاست جمهوری خود در سال 1936 نامزد شد، در 3 نوامبر 1936، در مقابل آلفرد ام. “الف” لاندون، فرماندار کانزاس، مجدداً به سمت ریاست جمهوری انتخاب شد.

در اوایل سال 1940، روزولت علناً اعلام نکرده بود که برای سومین دوره بی سابقه ریاست جمهوری نامزد خواهد شد. اما به طور خصوصی، در میانه جنگ جهانی دوم، با پیروزی های آلمان در اروپا و تسلط فزاینده ژاپن در آسیا، FDR احساس کرد که تنها او تجربه و مهارت لازم برای رهبری آمریکا را در چنین شرایط سختی دارد.

در کنوانسیون ملی دموکرات ها در شیکاگو، فرانکلین دی. روزولت همه رقبا را کنار زد و نامزدی را دریافت کرد. او در نوامبر 1940 در انتخابات ریاست جمهوری مقابل وندل ویلکی جمهوری خواه پیروز شد.

با نزدیک شدن به پایان سومین دوره ریاست جمهوری فرانکلین دی. روزولت ، ایالات متحده عمیقاً درگیر جنگ بود و شکی وجود نداشت که او برای چهارمین دوره نامزد شود. روزولت سناتور میسوری هری اس. ترومن را به عنوان معاون خود انتخاب کرد و با هم در انتخابات ریاست جمهوری سال 1944، نامزد جمهوری خواه، توماس ای. دیویی، 36 ایالت از 48 ایالت را شکست دادند.

حرف های کنار آتش

فرانکلین دی. روزولت در 12 مارس 1933، تنها هشت روز پس از اولین باری که به قدرت رسید، اولین گفتگوی خود از بیش از 30 گفتگوی کنار آتش را آغاز کرد. پخش زنده از رادیو از کاخ سفید، سخنرانی های جدی و قابل دسترس تاکتیکی قدرتمند برای جلب حمایت آمریکا در مورد سیاست های نیو دیل و جنگ جهانی دوم فرانکلین دی. روزولت بود.

معامله جدید

فرانکلین دی. روزولت در 100 روز اول خود پس از روی کار آمدن در مارس 1933، خواستار یک “معامله جدید” برای آمریکایی ها شد و اصلاحات اقتصادی گسترده ای را برای مقابله با رکود بزرگ پیشنهاد کرد.

فرانکلین دی. روزولت

فرانکلین دی. روزولت

بزرگترین بحران در تاریخ آمریکا از زمان جنگ داخلی، 13 میلیون آمریکایی بیکار و صدها بانک تعطیل شدند. روزولت دستور تعطیلی موقت همه بانک‌ها را داد تا روند سپرده‌ها متوقف شود.

او یک “اعتماد مغزی” متشکل از مشاوران اقتصادی تشکیل داد که “سازمان های الفبا” مانند AAA (اداره تعدیل کشاورزی) را برای حمایت از قیمت مزارع با کاهش تولید محصولات کشاورزی از طریق یارانه ها طراحی کردند.

CCC (سپاه حفاظت غیرنظامی)، برای استخدام مردان مجرد جوان برای کار در نوسازی زمین های عمومی و پارک های ملی. و NRA (اداره بازیابی ملی) که حقوق و قیمت ها را تنظیم می کرد.

سایر آژانس ها سپرده های بانکی را بیمه کردند، بازار سهام را تنظیم کردند، وام مسکن را یارانه دادند و به بیکاران کمک کردند.

در سال 1936 اقتصاد ایالات متحده نشانه هایی از بهبود را نشان داد: تولید ناخالص ملی 34 درصد افزایش یافت و بیکاری از 25 درصد به 14 درصد کاهش یافت.

اما فرانکلین دی. روزولت به دلیل افزایش مخارج دولت، بودجه های نامتعادل و آنچه برخی آن را حرکت به سمت سوسیالیسم می دانستند با انتقاد مواجه شد.

در اواسط دهه 1930، چندین قانون نیو دیل توسط دادگاه عالی خلاف قانون اساسی اعلام شد. روزولت با پیشنهاد «بسته‌بندی» به دادگاه با قضات مساعدتر برای اصلاحاتش، تلافی کرد.

بسیاری در کنگره، از جمله برخی از دموکرات‌ها، این ایده را رد کردند. در سال 1938، تبلیغات منفی، تداوم اقتصاد کند و پیروزی های جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای عملاً به توانایی روزولت در تصویب قوانین اصلاحی بیشتر پایان داد.

بیوگرافی ونسا کربی
بیشتر بخوانید

سیاست خارجی

در سال 1933، فرانکلین دی. روزولت از اصل یکجانبه دکترین مونرو فاصله گرفت و سیاست همسایگی خوب با آمریکای لاتین را ایجاد کرد.

از پایان جنگ جهانی اول، آمریکا سیاست انزواطلبی را در امور خارجی در پیش گرفت و در اوایل دهه 1930، کنگره قوانین بی طرفی را تصویب کرد تا از درگیر شدن ایالات متحده در درگیری های خارجی جلوگیری کند.

با این حال، با ظهور درگیری های نظامی در آسیا و اروپا، روزولت به دنبال کمک به چین در جنگ با ژاپن بود و اعلام کرد که فرانسه و بریتانیا “خط اول دفاع” آمریکا در برابر آلمان نازی هستند.

جنگ جهانی دوم

در سال 1940، روزولت مجموعه‌ای از اقدامات را برای کمک به دفاع از فرانسه و بریتانیا در برابر تجاوزات نازی‌ها در جنگ جهانی دوم آغاز کرد، از جمله قرارداد Lend-Lease، که کنگره به عنوان قانون Lend-Lease در سال 1941 تصویب کرد.

در اوایل سال 1941، با جنگ در اروپا، فرانکلین دی. روزولت تلاش کرد تا کارخانه های ایالات متحده را به “زرادخانه دموکراسی” برای متفقین – فرانسه، بریتانیا و روسیه تبدیل کند. همانطور که آمریکایی ها بیشتر در مورد جنایات جنگ یاد گرفتند، احساسات انزواگرایی کاهش یافت.

فرانکلین دی. روزولت از این مزیت استفاده کرد و در مقابل نیروهای محور آلمان، ایتالیا و ژاپن محکم ایستاد. حمایت دو حزبی در کنگره ارتش و نیروی دریایی را گسترش داد و جریان تدارکات را به متفقین افزایش داد.

با این حال، هرگونه امید به دور نگه داشتن ایالات متحده از جنگ با حمله ژاپن به پرل هاربر در 7 دسامبر 1941 پایان یافت.

توقیف ژاپنی

طی چند ماه پس از اعلام جنگ، روزولت فرمان اجرایی 9066 را امضا کرد که به همه افراد ژاپنی تبار دستور داد که ساحل غربی را ترک کنند. در نتیجه، 120000 نفر، که بسیاری از شهروندان آمریکایی بودند، به اردوگاه‌های توقیف در داخل کشور فرستاده شدند.

عجیب است که چنین دستوری در مورد هاوایی که یک سوم جمعیت آن ژاپنی‌تبار بودند، و نه آمریکایی‌های ایتالیایی یا آلمانی که در ایالات متحده زندگی می‌کردند، اعمال نمی‌شد.

تقریباً همه ژاپنی‌های آمریکایی در امتداد ساحل غربی مجبور به ترک شغل خود شدند و اموال و مشاغل خود را با ضرری هنگفت بفروشند. کل نظم اجتماعی آنها زیر و رو شد زیرا به خانواده ها فقط چند روز فرصت داده شد تا خانه ها و محله های خود را ترک کنند و به اردوگاه های اسارت منتقل شوند.

فرمانده کل قوا

در طول جنگ جهانی دوم، روزولت یک فرمانده کل بود که با مشاوران نظامی خود و گاهی در اطراف آن کار می کرد. او به ایجاد استراتژی برای شکست آلمان در اروپا از طریق یک سری از تهاجمات، ابتدا در شمال آفریقا در نوامبر 1942، سپس سیسیل و ایتالیا در سال 1943، و پس از آن حمله روز D به اروپا در سال 1944 کمک کرد.

در همان زمان، نیروهای متفقین ژاپن را در آسیا و شرق اقیانوس آرام عقب زدند. در این مدت، روزولت تشکیل سازمان ملل را ترویج کرد.

در فوریه 1945، فرانکلین دی. روزولت در کنفرانس یالتا به همراه وینستون چرچیل، نخست وزیر بریتانیا و جوزف استالین، دبیر کل اتحاد جماهیر شوروی، برای بحث در مورد سازماندهی مجدد پس از جنگ شرکت کرد. او سپس به ایالات متحده و پناهگاه گرم اسپرینگز، جورجیا بازگشت.

مرگ

در بعدازظهر روز 12 آوریل 1945، فرانکلین دی. روزولت دچار خونریزی شدید مغزی شد و درگذشت. استرس جنگ جهانی دوم بر سلامتی او تأثیر گذاشته بود و در مارس 1944، آزمایشات بیمارستانی نشان داد که وی مبتلا به تصلب شرایین، بیماری عروق کرونر و نارسایی احتقانی قلب است.

در کنار فرانکلین دی. روزولت در هنگام مرگ او دو پسرعمو به نام های لورا دلانو و مارگارت ساکلی و معشوقه سابقش لوسی مرسر رادرفورد (در آن زمان بیوه بود) بودند که او رابطه خود را با آنها حفظ کرده بود.

ویلیام شکسپیر
بیشتر بخوانید

چند ساعت پس از درگذشت فرانکلین دی. روزولت ، معاون رئیس جمهور هری اس ترومن به کاخ سفید احضار شد و در آنجا سوگند یاد کرد. مرگ ناگهانی فرانکلین دی. روزولت افکار عمومی آمریکا را تا حد زیادی تکان داد. اگرچه بسیاری متوجه شده بودند که او در عکس‌ها و فیلم‌های خبری خسته به نظر می‌رسد، اما به نظر نمی‌رسید کسی برای درگذشت او آماده باشد.

میراث

در سالنامه تاریخ آمریکا، روزولت به عنوان یکی از بزرگترین رؤسای جمهور تاریخ آمریکا در نظر گرفته می شود: نام او به طور معمول در کنار نام های جورج واشنگتن و آبراهام لینکلن ذکر می شود.

رهبری و شجاعت فرانکلین دی. روزولت در بدترین سال های رکود بزرگ و جنگ جهانی دوم به عنوان دستاوردهای ماندگار او به یاد می آید. همانطور که یکی از زندگی نامه نویسان اشاره کرد، “او خود را از روی صندلی چرخدار بلند کرد تا ملت را از زانو درآورد.”

حقایق کلی

 

نام: فرانکلین دی. روزولت

 

سال تولد: 1882

تاریخ تولد: 30 ژانویه 1882

ایالت تولد: نیویورک

شهر تولد: هاید پارک

کشور تولد: ایالات متحده آمریکا

جنسیت مذکر

معروف ترین برای: فرانکلین دی. روزولت و نیو دیل او، کشور را در رکود بزرگ رهبری کردند. ریاست جمهوری او که برای چهار دوره انتخاب شد، به پیروزی در جنگ جهانی دوم کمک کرد.

صنایع

سیاست ایالات متحده

سیاست های جهانی

علامت نجومی: دلو

مدارس

دانشگاه هاروارد

دانشکده حقوق دانشگاه کلمبیا

مدرسه مقدماتی گروتن

حقایق جالب

فرانکلین دی. روزولت تنها رئیس جمهور ایالات متحده بود که چهار بار انتخاب شد.

فرانکلین دی. روزولت یک دانشجوی بی‌نظیر C در هاروارد بود.

فرانکلین دی. روزولت و همسرش النور پسر عموی پنجم بودند.

سال مرگ: 1945

تاریخ مرگ: 12 آوریل 1945

ایالت مرگ: جورجیا

شهر مرگ: چشمه های گرم

کشور مرگ: ایالات متحده

فرانکلین دی. روزولت

فرانکلین دی. روزولت

نقل قول ها

هیچ چیز را به اندازه یک مبارزه خوب دوست ندارم.

این ملت بزرگ همانگونه که تحمل کرده است، زنده خواهد شد و کامیاب خواهد شد. بنابراین، اول از همه، اجازه دهید اعتقاد راسخ خود را ثابت کنم که تنها چیزی که باید از آن بترسیم خود ترس است.

خوشبختی فقط در داشتن پول نیست. در لذت موفقیت، در هیجان تلاش خلاق نهفته است.

اگر به ما بیاموزند که سرنوشت واقعی ما خدمت به خود نیست، بلکه خدمت به خود و همنوعانمان است، این روزهای سیاه ارزش تمام هزینه‌هایشان را خواهند داشت.

اکنون می دانیم که دولت با پول سازمان یافته به همان اندازه خطرناک است که دولت توسط اوباش سازمان یافته.

آزمون پیشرفت ما این نیست که آیا ما به فراوانی کسانی که چیزهای زیادی دارند اضافه کنیم یا خیر. این است که آیا ما به اندازه کافی برای کسانی که خیلی کم دارند فراهم می کنیم.

آزادی یادگیری اولین ضرورت تضمین این است که خود انسان به اندازه کافی به خود متکی است تا آزاد باشد.

ثروت در دنیای مدرن صرفاً از تلاش فردی به دست نمی آید. از ترکیبی از تلاش های فردی و استفاده های متعددی که جامعه آن تلاش را به کار می گیرد، ناشی می شود.

یک چرخه مرموز در رویدادهای انسانی وجود دارد. به برخی از نسل ها چیزهای زیادی داده شده است. از نسل های دیگر انتظار زیادی می رود. این نسل از آمریکایی ها با سرنوشت میعادگاهی دارند.

جنگ اعم از اعلان یا اعلام نشده یک بیماری واگیردار است. این می تواند دولت ها و مردم دور از صحنه اصلی خصومت ها را در بر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نه − نه =