صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : چرا باید هنگام ورزش کفش و لباس مناسب بپوشیم؟
ads

چرا باید هنگام ورزش کفش و لباس مناسب بپوشیم؟

images 1720438992 668bd0d0a82dc

برای افزایش سلامتی قلب و بدن خود ورزش می‌کنید یا برای تناسب اندام؟ هر هدف خاصی که از ورزش کردن دارید بهتر است نکات مهم قبل از ورزش کردن را نیز جدی بگیرید تا نتیجه بهتری بگیرید. اینکه با هر لباس و کفشی شروع به ورزش کردن کنید ممکن است نه تنها مفید نباشد بلکه به بدن شما آسیب نیز وارد کند. یکی از مهمترین نکات قبل از شروع ورزش استفاده از لباس مناسب و کفش اسپرت مناسب با بدنتان و نیازهایتان است.

لباس ورزشی از جنس خوب که تهویه خوبی ایجاد کند و کفشی که از سایز مناسب و جنس خوبی برخوردار باشد می‌تواند انجام تمرینات ورزشی را برای شما لذت بخش کند و نتیجه مطلوبی داشته باشد. با ما باشید تا با اهمیت پوشیدن لباس و کفش اسپرت مناسب هنگام تمرینات ورزشی بیشتر آشنا شوید.

چرا باید هنگام ورزش کفش و لباس مناسب بپوشیم؟

اهمیت پوشیدن لباس و کفش مناسب ورزشی

ورزش کردن، فواید بی‌شماری برای سلامتی جسم و روح ما دارد. اما برای اینکه از این فواید به طور کامل بهره‌مند شویم و در حین ورزش دچار آسیب‌دیدگی و ناراحتی نشویم، باید از لباس و کفش مناسب ورزشی استفاده کنیم.

انتخاب لباس و کفش مناسب ورزشی به همان اندازه که انتخاب لباس ورزشی مناسب اهمیت دارد، حائز اهمیت است. کفش نامناسب می‌تواند منجر به آسیب‌دیدگی‌های مختلفی مانند پیچ‌خوردگی مچ پا، درد زانو، تاول پا و … شود.

استفاده از یک کفش نامناسب در دراز مدت می‌تواند سبب ساییدگی استخوان‌ها شده و مشکلاتی را برای شما به وجود آورد. مانند کسی که میخواهد از نور خوشید ویتامین D جذب کند اما بدون ضد آفتاب! ورزش کردن بدون رعایت اصول و پیش‌نیازهای اساسی، نه تنها می‌تواند فایده‌ای نداشته باشد، بلکه می‌تواند آسیب‌های جدی به بدن شما وارد کند.

مهم‌ترین دلایل برای استفاده از لباس و کفش مناسب ورزشی

1 جلوگیری از آسیب‌دیدگی

اولین هدف ما از ورزش کردن سلامتی بدن است. اگر نتوانیم به درستی پیش نیازهای آن را آماده کنیم ممکن است بدنمان را بیشتر دچار مشکلات کنیم. اولین هدف ما جلوگیری از آسیب دیدگی است، فرقی ندارد کفش اسپرت مردانه یا کفش اسپرت زنانه استفاده می‌کنید برای هر جنسیتی امروزه کفش‌های بسیار مرغوب برای ورزش‌های عادی، روزمره و حرفه‌ای تولید شده‌اند که می‌توانند به صورت کامل از بدن و پاهای شما محافظت کنند. از مهم‌ترین مشکلاتی که کفش نامناسب ایجاد می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضربه به مفاصل و تاندون‌های پا
  • پیچ خورگی پا
  • فشار به استخوان‌ها و زانوها
  • ایجاد تاول در پا
  • عفونت ناخن
  • حساسیت‌های پوستی
انواع ماشین آلات دوخت کیسه
بیشتر بخوانید


حفاظت از مفاصل، عضلات و تاندون‌ها اولین هدفی است که ما از خرید کفش اسپرت داریم. لباس و کفش ورزشی مناسب به گونه‌ای طراحی شده است که از مفاصل، عضلات و تاندون‌های شما در برابر ضربه، فشار و ساییدگی محافظت می‌کند. کاهش خطر پیچ‌خوردگی مچ پا در یک کفش ورزشی می‌تواند بسیار اهمیت داشته باشد. کفش ورزشی با ثبات و پشتیبانی مناسب از مچ پا، خطر پیچ‌خوردگی مچ پا را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

طراحی مناسب و جنس مناسب یک کفش اسپرت زنانه از ایجاد فشار به زانوها در حین فعالیت‌های ورزشی، مانند دویدن، جلوگیری می‌کند. کفش ورزشی با سایز مناسب و جنس مناسب از ایجاد تاول در پا جلوگیری می‌کند. علاوه بر تاول، کفش تنگ و نامناسب می‌تواند به ناخن‌های پا فشار آورده و سبب شود داخل گوشت کنار پا فرو روند و سبب عفونت شده و در دراز مدت نیاز به جراحی داشته باشند.

کفش اسپرت مردانه نامرغوب که امروزه در بازار بسیار تولید می‌شود می‌توانند از جنس بسیار نامرغوبی تولید شوند و در نهایت سبب حساسیت‌های پوستی، خارش پوست و اگزما شوند که همگی خطرات زیادی برای ما ایجاد می‌کنند. فرقی ندارد یک ورزشکار حرفه‌ای هستید یا یک فرد عادی، شما برای ورزش کردن به لباس و کفش اسپرت مناسب خوب احتایج دارید تا بدنتان را از خطرات مختلف محافظت کنید.

2 افزایش راحتی و عملکرد

هر جایی و هر فعالیتی لباس مخصوص خود را دارد. نمی‌توان لباس خانه را در مهمانی پوشید، لباس کار را در خانه و کفش مجلسی را در ورزش! اما اگر با جزییات بیشتری به این نکته دقت کنیم کفش شما باید با نوع فعالیت ورزشیتان نیز باید متناسب باشد. کفش پیاده روی با کفش والیبال یا فوتبال تفاوت‌های بسیار اساسی دارد. عدم تناسب کفش و ورزش می‌تواند راحتی را از شما بگیرد و عملکرد شما را مختل کند. از جمله موارد مهم انتخاب کفش ورزشی مناسب برای عملکرد بهتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تناسب با نوع ورزش
  • جریان هوا
  • افزایش قدرت و چابکی
  • کاهش خستگی
  • پیشگیری از مشکلات بلند مدت

هر نوع و سبک ورزشی کفش اسپرت مخصوص به خود را دارد تا شما داخل آن احساس راحتی کنید و به راحتی فعالیت‌های ورزشی خود را انجام دهید به عنوان مثال کفش فوتبال باید مقاوم در برابر ضربه باشد اما کفش پیاده روی باید سبک و انعطاف پذیر باشد. لباس و کفش مناسب می‌تواند چابکی بیشتری برای شما ایجاد کند چرا که پاهایتان داخل آن راحت است و فشاری حس نمی‌کند و تمرکز شما را بهم نمی‌ریزد در این حالت با خیال راحت‌تری ورزش می‌کنید و کارایی بیشتری از خود نشان می‌دهید.

استیکینگ ترون: راهی نوین برای کسب درآمد از دارایی‌های دیجیتال
بیشتر بخوانید

جنس لباس و کفش اسپرت بسیار مهم است. امروزه برای کاهش قیمت تولید از مواد نامرغوب استفاده می‌کنند که سبب می‌شود کفش‌های اسپرت تهویه خوبی نداشته باشند و سبب تعریق سریع پا شوند و عملا ادامه ورزش را غیر ممکن کنند. اما کفش اسپرت مناسب و با کیفیت از جنس خوب می‌تواند تهویه و خنکی خوبی برای پا ایجاد کرده و از تعریق شما جلوگیری کند. استفاده از لباس و کفش نامناسب می‌تواند منجر به ایجاد فشار به مفاصل و افزایش خطر ابتلا به آرتروز در دراز مدت شود. استفاده از لباس و کفش نامناسب می‌تواند منجر به دردهای مزمن در عضلات، مفاصل و کمر شود.

نکاتی برای انتخاب کفش مناسب اسپرت مناسب

برای انتخاب کفش اسپرت زنانه یا مردانه بهتر است به جنس کفش دقت کنید. کفش اسپرت باید بافت سبک و خوبی داشته باشد تا بتواند متناسب با نیاز شما بهترین حمایت را از پاهایتان داشته باشد. کفش شما باید با نوع ورزشی که قرار است انجام دهید کاملا متناسب باشد تا نتیجه خوبی برای شما به ارمغان بیاورد. سایز کفش را حتما با دقت انتخاب کنید که سایز کوچک و بزرگ هر دو می‌توانند معایب خود را داشته باشند و سبب مکشلاتی برای شما شوند. در نهایت توصیه می‌کنیم برای سلامتی بدن خود کفش‌های خود را از مارک و برندهای معتبر و با سابقه خریداری کنید تا بتوانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

نتیجه گیری

سعی کنید کفش های خود را در اواخر روز که پاها کمی متورم هستند خریداری کنید تا شما را اذیت نکنند. از کفش‌هایی با جنس با دوام و انعطاف پذیر استفاده کنید تا حرکت پا را محدود نکنند. کفش اسپرت مردانه باید کاملا سبک باشد تا حس سنگینی به شما ندهد و زود شما را خسته نکند. در نهایت با در نظر گرفتن این نکات و انتخاب لباس و کفش مناسب ورزشی، می‌توانید از تجربه‌ای لذت‌بخش و ایمن در حین ورزش بهره‌مند شوید و به اهداف ورزشی خود دست پیدا کنید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

11 + بیست =