صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : مزایای آموزش ENVI ( کاربردهای نرم افزار ENVI )
ads

مزایای آموزش ENVI ( کاربردهای نرم افزار ENVI )

images 1719822677 6682695597048

مزایای آموزش ENVI ( کاربردهای نرم افزار ENVI )

ابزار GIS در مدیریت داده های مختلف مکانی به شما کمک می کند. هر چه اطلاعات دریافتی از سیستم اطلاعات جغرافیایی بیشتر باشد، این شانس را خواهید داشت تا بتوانید بهتر داده ها را مدیریت کنید. برای رسیدن به این سطح هم ابزار دیگری وجود دارد؛ ابزاری که آن را مکمل GIS می داند. با کمک نرم افزار ENVI است که می توانید به این سطح برسید. با ما همراه باشید تا با سایر مزایای یادگیری و استفاده از آموزش ENVI آشنا بشوید.

نرم افزار ENVI چیست؟

قبل از صحبت کردن در رابطه با مزایای آموزش ENVI نیاز است که شما را بیشتر با خود این نرم افزار آشنا کنیم. پس در ادامه به نقل از انجمن تخصصی مهندسی علوم آب به بررسی این نرم افزار می پردازیم.

همان طور که در مقدمه نیز به آن به نوعی اشاره کرده ایم، این نرم افزار در واقع یک ابزار کاربردی است که به کمک شما در سنجش و تحلیل برای استخراج اطلاعات تصاویر می آید. این نرم افزار به لطف زبان برنامه نویسی می تواند این داده ها را برای شما جمع آوری کند.

اگر در صنایع مختلفی فعالیت داشته باشید، می توانید از اطلاعاتی که این نرم افزار به شما می دهد استفاده کنید تا بهتر محدوده های جغرافیایی خود را بشناسید. برای مثال در صنایع مانند صنایع مرتبط با معدن، زمین شناسی، صنایع نظامی و… بهره ببرید.

پرطرفدار بودن این نرم افزار به این علت است که به شما امکان تحلیل تصاویر جغرافیایی را با استفاده از ابزارهای جدید آنالیز و پردازش ارائه می دهد. مهندسین بسیاری به دنبال آموزش ENVI هستند، چرا که این برنامه می تواند برای پردازش اطلاعات مختلف از ماهواره های مختلفی بهره می برد و تصاویر شما علاوه بر این که دقیق تر خواهند بود، جدید نیز هستند.

در ادامه پس از آشنایی کلی با این نرم افزار شما را با مزایای آموزش ENVI آشنا خواهیم کرد.

انجمن تخصصی مهندسی علوم آب

مزایای آموزش ENVI چیست؟

با توجه به نیازهای زیادی که امروزه به تصاویر ماهواره ای داریم، سعی شده است که تعداد ماهواره های ارسالی به دور زمین بیشتر بشود. برای این که بتوان از اطلاعات این ماهواره استفاده کرد، باید به سراغ ابزارهای مناسبی نیز رفت.

بررسی علت باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی
بیشتر بخوانید

همان طور که گفتیم این نرم افزار همراه با GIS ترکیب می شود تا بتوانید اطلاعات را بهتر تجزیه و تحلیل کرده و از نتیجه به دست آمده بهره ببرید. مزایای استفاده از این نرم را می توان در مدیریت منابع طبیعی مشاهده کرد. برای مثال اگر تغییرات در محیط به وجود آمده، آن را تحت نظر داشته باشید. همچنین اگر آتش سوزی رخ داده، شما می توانید با استفاده از این ابزار، ابعاد تغییرات و اثری که آتش سوزی گذاشته را مشاهده کنید.

این نرم افزار کاربردی، برای این که بتواند تصاویر ماهواره ای را پردازش کند، در اختیار شما دستورات مختلفی را قرار می دهد. با استفاده از این ابزارها است که می توانید داده های چندطیفی و حتی ابرطیفی را فراهم کنید.

ENVI را به عنوان یک پردازش کننده طیفی برای سنجش از راه دور نیز بدانید. همچنین این نرم افزار تصاویر اپتیکی را مشخص می کند و ده ها مزایای دیگر که استفاده از آن را برای کاربر آسان تر می سازد. شما می توانید برای آموزش این نرم افزار از منابع مختلفی استفاده کنید. یکی از منابع وب سایت انجمن تخصصی مهندسی علوم آب است که برای آموزش ENVI می تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

2 × 4 =