صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : قیمت لوله پلی اتیلن درجه دو
ads

قیمت لوله پلی اتیلن درجه دو

images 1726395122 66e6b2f2c7733

لوله پلی اتیلن به لوله هایی گفته می شود که به رنگ مشکی بوده و از آنها برای انتقال آب و سایر مواد شیمیایی استفاده می کنند. قیمت لوله پلی اتیلن  به عوامل زیادی از جمله مواد اولیه ، حاشیه سود کارخانه و میزان تقاضا و عرضه در بازار بستگی دارد که در نتیجه قیمت لوله پلی اتیلن درجه دو به دلیل استفاده از مواد بازیافتی با کاهش زیادی روبرو می شود.

لوله پلی اتیلن

    لوله پلی اتیلن و کاربرد های آن

لوله پلی اتیلن کاربرد های زیادی در صنایع و بخش های مختلف زندگی ما دارد.به عنوان مثال از این لوله ها در صنایع مختلفی همچون ساخت و تولید قابق های تفریحی ، آتشنشانی، پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاه ها و… استفاده می شود.

البته بیشترین کاربرد این لوله ها فعلا در حوزه کشاورزی و انتقال آب و گاز است. وله های پلی اتیلن به دلیل خواص زیادی که دارند خیلی زود جایگزین لوله های گالوانیزه شدند.

از جمله خواص این لوله ها میتوان به انعطاف بالای لوله، حمل و نقل آسان، امکان نصب با حرارت دادن دو سر لوله و… نام برد.

لوله پلی اتیلن همچنین در صنایع مهمی مثل شیلات نیز کاربرد زیادی دارد.

قیمت لوله پلی اتیلن درجه 2 در مقایسه با لوله نو

لوله های درجه دو به دلیل استفاده از مواد بازیافتی در تولید آنها قیمتی معادل 30 تا 37 درصد کمتر از لوله پلی اتیلن نو دارند.

یعنی اگر لوله پلی اتیلن درجه یک  5 اینچ (4بار PE100) هر متر 100 هزار تومان باشد، لوله پلی اتیلن درجه میتواند حتی متری 60 هزار تومان نیز پیدا شود. برای بدست  آوردن قیمت حدودی لوله پلی اتیلن درجه دو اول قیمت لوله پلی اتیلن را پیدا کنید و سپس آنرا در  0.7 ضرب کنید.

عدد بدست آمده برابر با قیمت حدودی لوله پلی اتیلن است. برای مثال میتوانید قیمت لوله پلی اتیلن 10 اینچ را اینگونه محاسبه کنید.

البته اینکه ما درصد مشخصی را تعیین نکردیم به دلیل این است که مواد اولیه درجه دو و بازیافتی نیز دارای چند کیفیت متفاوت است. یعنی حتی لوله های درجه دوم نیز ممکن است در کیفیت با هم در رقابت باشند!

۲۰ فیلم و سریال کره ای نتفلیکس که در سال ۲۰۲۴ منتشر میشوند
بیشتر بخوانید

به همین دلیل نمیتوان دقیقا روی این لوله ها قیمت گذاری کرد.

لوله پلی اتیلن درجه دو غیر استاندارد

قبل از خرید لوله های پلی اتیلن درجه دو باید بدانید که این لوله ها فاقد هرگونه استاندارد و تاییدیه اند. این لوله ها به دلیل مواد اولیه ای که با آن ساخته شده اند دارای کیفیت بسیار پایینی بوده و در تمام آزمایشات اداره استاندارد رد می شوند.

به همین دلیل سازمان استاندارد هیچ نشان و مجوزی نیز برای تولید این لوله ها در نظر نگرفته است.

مقایسه لوله پلی اتیلن دست دوم با لوله پلی اتیلن درجه دو

تفاوت این دو لوله در کیفیت مواد اولیه آنهاست. یعنی لوله های پلی اتیلن درجه یک (حتی اگر دست دو باشد) از مواد اولیه خالص پتروشیمی ساخته شده و لوله های پلی اتیلن درجه دو نیز از گرانول های بازیافتی ساخته شده اند.

پس با فرض یکی بودن قیمت هر دو لوله ، در صورت جمع آوری صحیح و بدون آسیب لوله های دست دوم، خرید این لوله ها نسبت به لوله درجه دو، ارزش خرید بسیار بیشتری دارد.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

دوازده − ده =