صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : سلطانی که فّر میراث را برد از این وزارتخانه چه می خواهد؟
ads

سلطانی که فّر میراث را برد از این وزارتخانه چه می خواهد؟

b8a7c918 c057 4517 ae47 9ea9d0d4b7e9

آیا مدیران سلطانی فر دولت سوم روحانی را تشکیل می دهند؟

آیا دولت چهاردهم وزارت گردشگری را به آقای سلطانی فر اجاره داده است؟

پس از اعلام به کار کمیته های تعیین وزرا برای تشکیل دولت چهاردهم حضور پررنگ معاونین مسعود سلطانی فر در زمان ریاست بر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کارگروه انتخاب وزیر میراث فرهنگی و تاثیر مستقیم و شائبه برانگیز در چیدمان و نحوه تصمیم گیری این کارگروه موجبات نارضایتی بسیاری از دلسوزان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را فراهم آورده است. آیا عضویت در کمیته بدون شفافیت و سپس انصراف از آن و کاندید شدن برای وزارت و در نهایت حضور در فهرست 15 نفره برای اعلام به شورای راهبری تعیین کابینه دولت دکتر پزشکیان روندی شبهه انگیز و غیر شفاف نیست؟

b8a7c918 c057 4517 ae47 9ea9d0d4b7e9

سوابق اعضا کمیته انتخاب وزیر گردشگری نشانگر این است که بیش از ۶ نفر از مدیران دوره ریاست سلطانی فر بر میراث فرهنگی در آن عضویت دارند و فراتر از آن و در کمال تعجب نام این افراد در فهرست 15 نفره نیز به چشم می خورد.

این در حالیست که این افراد با روندی غیرشفاف و لابی گری های گسترده رزومه افراد فعال، جوان و تحصیلکرده و با سابقه فعالیت موثر مدیریتی در حوزه های مختلف گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را حذف و در کمال ناباوری لیست ۱۵ نفره ای منتشر کرد که حکایت از بازگشت مدیران و معاونین دولت های یازدهم و دوازدهم را نمایندگی خواهند کرد.

اکنون این پرسش برای فعالان بخش خصوصی گردشگری و طیف وسیعی از دلسوزان صنایع دستی و میراث فرهنگی کشور مطرح می شود که این مسیر تا کجا ادامه دارد؟ این شرایط و حضور این افراد که همان مجاهدین شنبه مشروطیت را در اذهان عمومی تداعی می کنند و قابلیت این را دارند که با هر دولتی عقد اخوت ببندند و با به کارگیری رابطه به جای ضابطه و حذف کارشناسان و مدیران باسابقه و استخوان خرد کرده تمامی مناصب را تصاحب کنند؛ میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی را به ناکجاآباد سوق نمی دهند؟

صنعت گردشگری، میراث فرهنگی و هنر صنعت صنایع دستی با تکیه بر اصالت ارزش های ملی، بومی و فرهنگی، ساختاری منسجم از گروهی متعهد به کشور را می طلبد و نه گروهی صرفاً متعهد به اشخاص و دولت ها را.

بهترین مرکز دندانپزشکی در مرکز تهران را بشناسید
بیشتر بخوانید

ای کاش رییس جمهور منتخب که حتماً جسته و گریخته اخباری نیز به گوشش رسیده است به اعضای شورای راهبری دستور دهد تا این شورا تمامی رزومه های قربانی شده در کمیته انتخاب وزیر گردشگری را دقیق و محکم بررسی نماید و در همین ابتدای کار ضمن برهم زدن بازی سیاست بازان حرفه ای همان گونه که با صداقت در کارزار رقابت های انتخاباتی درخشید و رای مردم را از آن خود کرد بار دیگر با همان صدق گفتار به وعده ای که به مردم داده پایبند باشد و با انتخاب وزیری شایسته، کاردان و متخصص برای وزارت گردشگری به سمت تشکیل دولت وحدت ملی حرکت کند. مبادا خدای ناکرده تهمت های رقبا در تبلیغات انتخاباتی مبنی بر ادامه دولت سوم روحانی تحقق پیدا کند.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

بیست − دو =