صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : برق انداختن شیر توالت با مواد خانگی
ads

برق انداختن شیر توالت با مواد خانگی

images 1727692907 66fa806b6d8e0

همه یک شیر آب براق و تمیز را دوست دارند. متأسفانه، تجمع و رسوب کلسیم موجود در آب بر روی شیرآلات یک مشکل رایج است. با مواد خانگی معمولی و مقداری جوش شیرین، مایع ظرفشویی و سرکه می توانید کلسیم را از سطح و بخش های درونی شیرآلات پاک کنید. برای اینکه این کار کمی آسان تر شود، بهتر است حداقل چند بار در ماه یک نظافت معمولی و روتین انجام دهید. با توجه به اینکه شیلنگ توالت مقداری بالاتر از شیر توالت نصب می شود و ممکن است قطرات آب بر روی شیر چکه کند به راحتی دچار لکه می شود. بنابراین تمیز کردن آن اهمیت پیدا می کند. در ادامه روش های براق انداختن شیرآلات دستشویی با مواد طبیعی آورده شده است:

روش تمیز کردن شیر توالت با مایع ظرفشویی

برای تمیز کردن شیرآلات دستشویی با مایع ظرفشویی به روش زیر عمل کنید:

  1. برای جلوگیری از آسیب به آبکاری شیر آب، شوینده ملایمی، مانند مایع ظرفشویی، را انتخاب کنید.
  2. 1 تا 2 قاشق غذاخوری (15 تا 30 میلی لیتر) مایع ظرفشویی را در یک کاسه کوچک بریزید و با 250 میلی لیتر آب گرم مخلوط کنید.
  3. دستمال نرمی را به محلول آغشته کنید و با حرکت دایره ای ملایم در سراسر سطح شیر توالت حرکت دهید. بدنه، دسته و حتی شیلنگ توالت را از رسوب آب تمیز کنید.
  4. شیر توالت را آبکشی و خشک کنید.

برق انداختن شیر توالت

روش برق انداختن شیر دستشویی با جوش شیرین

همانطور که قبلاً به برق انداختن شیر توالت اشاره شد، بهترین ماده برای تمیز کردن همه انواع شیرآلات جوش شیرین است. برای تمیز کردن شیرآلات بهداشتی توالت با جوش شیرین به روش زیر عمل کنید:

  1. موهای مسواک قدیمی را با جوش شیرین بپوشانید. در صورت تمایل چند قطره آب اضافه کنید تا کف جوش شیرین ایجاد شود. با حرکات ملایم روی سطح شیر توالت بکشید و کمی صبر کنید تا سطح از آلودگی ها پاک شود.
  2. شکاف های کوچک بین قطعات را با نخ دندان تمیز کنید. یک تکه نخ دندان 20 یا 30 سانتی برش دهید. رشته را در شکاف های شیر آب قرار دهید و مانند زمانی که نخ دندان می کشید حرکت دهید.
  3. سطح شیر دستشویی را با آب سرد بشویید. یا یک پارچه تمیز را مرطوب کنید و آن را روی سطح شیر بکشید تا جوش شیرین، ضایعات و لکه ها را پاک کند. آبکشی را تا زمانی که سطح از کثیفی پاک شود ادامه دهید.
  4. سطح را با یک پارچه خشک کنید. از حرکات آرام چرخشی استفاه کنید. این مرحله نیز درخشندگی خوبی از خود به جای خواهد گذاشت.
جذابیت‌های عمان: سرزمینی از تاریخ، طبیعت و فرهنگ
بیشتر بخوانید

شیرآلات توالت تمیز شده

تمیز کردن شیر دستشویی با سرکه

اگر میزان کلسیم و رسوب و لکه روی شیرآلات زیادی قدیمی و چغر نیست، می توانید از سرکه سفید رقیق نشده استفاده کنید. ممکن است این روش کمی طولانی تر، مثلاً 20 دقیقه تا نیم ساعت، طول بکشد، اما بی خطر و اثرگذار است. برای تمیز کردن شیر توالت با سرکه به روش زیر عمل کنید:

  1. شیر آب را با یک حوله تمیز خشک کنید. سطح مرطوب سرکه را رقیق می کند و منجر به تمیز نشدن کامل شیر می شود. حوله را روی تمام بخش های شیر حرکت دهید. مطمئن شوید که سطح شیر کاملاً خشک است.
  2. می توانید سرکه را به صورت مستقیم بر روی سطح شیر دستشویی بریزید و صبر کنید تا با رسوب ها واکنش دهد. یا یک کاسه کوچک را با سرکه سفید رقیق نشده پر کنید و یک پارچه را در سرکه خیس کنید تا از سرکه اشباع شود.
  3. پارچه را روی لکه ها قرار دهید تا آنها را کاملاً بپوشاند. پارچه را کمی فشار دهید تا مطمئن شوید که با سطح تماس کامل دارد. حداقل نیم ساعت پارچه را در جای خود بگذارید. اگر مقداری سرکه در کاسه باقی ماند، آن را روی پارچه بریزید تا ناحیه پوشیده از لکه ها به شدت بیشتری در معرض سرکه قرار گیرد.
  4. شیر آب را با یک اسفنج بشویید. از قسمت بافت دار اسفنج استفاده کنید. در هنگام حرکت دادن اسفنج فشار زیادی وارد نکنید تا سطح شیرآلات توالت دچار خش نشود. در این مرحله باید از بین رفتن لکه ها و فروپاشی روسوب کلسیم را ببینید. در غیر این صورت، دوباره مناطقی را که تمیز نشده اند با پارچه خیس خورده در سرکه بپوشانید و بیشتر صبر کنید.
  5. در نهایت، شیر را آبکشی و با یک پارچه میکروفیبر خشک کنید. از حرکات دایره ای ملایم استفاده کنید تا سطح شیر خشک شود و همچنین برق بیفتد.

در این مقاله 3 روش طبیعی برق انداختن شیر دستشویی به کمک مواد موجود در همه خانه ها، یعنی مایع ظرفشویی، سرکه سفید و جوش شیرین، آموزش داده شد. استفاده از این مواد باعث تمیز و نو شدن شیرآلات و عدم آسیب دیدن آبکاری آن ها می شود. البته تمیز کردن شیرآلات در بازه های زمانی کوتاه تر و به صورت منظم باعث کاهش نیاز به نظافت عمیق می شود.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

3 × دو =